13 Ocak 2018 Cumartesi

MENEKŞE GÖZLER (1969)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Çetin Tunca
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Saner Film/Hulki Saner

Kurgu: Aleko Aleksandru, Reji Yardımcıları: Oksal Pekmezoğlu, Engin Temizer, Kamera Asistanı: Fikret Temizer, Negatif Kurgu: Hikmet Kuyucu, Renk Düzenleme: Zihniye Ören, Turgut Ören, Işık efi: Recep Köseoğlu, Ses: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Fehmi Tengiz, Asistanı: Yusuf Çağatay, Set Amiri: Şerif Ablak, Ali Öger, Mustafa Buvan, Ekrem Ülgey, Şarkılar: Belkıs Özener,
(Saner Film Stüdyolarında hazırlanmış, Saner Film Laboratuarında seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Sadri Alışık (Erol’un arkadaşı), Fatma Girik (Serap), Erol Büyükburç (Erol), Pervin Par (Pervin), Meral Küçükerol, Aynur Aydan, Asım Nipton, Sedef İnci, Doğan Tamer, Orhan Çoban, Ali Demir, Nermin Özses,

Konu: "Erol Gazinoda şarkı söylemektedir. Çapkınlık yapar kızlarla nişanlanır ayrılır. Sadri de saz çalmaktadır, Serap dansöz olarak işe girmiştir. Dansözlerden birinin parası çalınmıştır. Serap’ın üzerine atarlar. Sadri araya girerek durumu halleder. Çıkışta Serap beklemektedir. Sadri ile yemek yerler kalacak yeri olmadığı için Sadri evine götürür. Yorgun olduğundan hemen uyur. Sabah kalktığında ” evi temizler. Sadri ona aşık olmuştur. Serap iş bulacağım diye çıkmıştır, uzun süre gelmez. Bir gün yine gelir, Sadri sevinir ona bağlanmıştır. Aklı hep ondadır.
Yine bir akşam Sadri eve erkenden gidip sofra hazırlar bütün gece bekler Serap gelmez, Sadri her akşam bir umutla eve erken gider ama Serap gelmemektedir. Sadri gazinodayken biri not kağıdı getirir. Serap çalıştığı gazinoda kendisine sarkıntılık eden adamın birine şişe ile vurmuştur. Sadri gidip onu alır ve eve götürür. Serap bu hayata alışamadığını söyler. Serap dışarı çıkarken Sadri’nin gazinodan arkadaşı olan Suna gelir aralarındaki ilişkinin ne olduğunu sorur, Serap da ona abisi gibi sevdiğini söyler. Suna ona Sadri’den uzak durmasını söyleyince Serap gider. Sadri, Serap’ın neden gittiğini bir türlü anlamaz. Erol ile gazinolarda onu ararlar. Son iki gazinoya bakmamışlardır Sadri pes ederek eve döner Erol aramaya devam eder. Onu bulur Serap ona kendini Mehtap diye tanıtır. Erol sarhoştur, Serap onu evine getirir ve koltuğa yatırır, kendisi de Erol’un yatağına yatar. Sabah Serap’ı görünce şaşırır. Serap ona kahvaltı hazırlar. Erol plak dolduracağını söyleyerek evden ayrılır. Daha sonra Erol’un eski sevgililerinden biri gelir Erol’u sorar Serap da evde olmadığını söyler kız hakaret edince Serap kızı kovar. Kız Erol’un çalıştığı plak stüdyosuna gelir ve durumu Erol’a anlatır. Erol eve gelir Serap""a kızar, Serap evi terk eder, Erol pişman olur ve peşinden giderek gönlünü alır. Beraber gezerler, ikisi de birbirlerini sevmektedir. Evlenmeye karar verirler. Arabayı hızlı süren Erol kaza yapar. İkisi de kazayı hafif atlatırlar.

Sadri hastaneye gelir onları görür, Serap’ı görünce ağlar ve hastaneden çıkar. Durumu anlamıştır. Evine gider Suna gelir kapıyı çalar ama açmaz, not bırakır, Serap ertesi gün hastaneden çıkacaktır. Erol gazinoya gelmiştir. Sadri yanına gelir. Sadri ona soğuk davranır. Erol ona müjdeli haberi verir, Serap ile olan ilişkisini anlatır. O anlattıkça Sadri kahrolur, Erol onu teselli eder. Erol, Sadri’nin evine gelir nişan yüzüklerini takmak isteyecektir. Suna kapıda karşılar ve durumu anlatır. Erol onun davranışlarının sebebini anlar. Erol eve gelir morali bozuktur, Serap’a evlenemeyeceklerini söyler. Sebebini anlamasının zor olduğunu söyler. Serap Erol’un evinden ayrılır, Sadri’nin evine gelir, Sadri onu kapıda görünce sevinemez bile Serap gideceğini vedalaşmaya geldiğini söyler, Sadri onu sevdiğini kalbinde yara açtığını söyler. Kapıyı açar içeri girerler. Sadri Erol’un evine gelir. Evleneceğini kızın nerde olduğunu sonunda gittiğini öğrenir, Erol gitmesini kendisinin istediğini söyler. Sadri Onu tekrar bulduğunu söyler ve evleneceğini şahit olmasını ister, gider. Gazinoda nikah kıyılacaktır. Erol ve diğerleri oradadırlar. Suna ile Sadri gelirler. Erol sevinir. Serap da gelir. Sadri onu bırakmamasını söyler."

ÖDÜL:
1. Adana Altın Koza Film Festivali’nde (1969)

► Safa Önal “en başarılı senarist 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder