25 Nisan 2018 Çarşamba

BEKÇİLER KRALI (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Yardımcı Yönetmen: Zafer Par, Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Işık Ekibi: Ömer Ekmekçi, Salih Ayvaz, Set Ekibi: Ercan Akyıldırım, Hüseyin Turan, Kemal Kundak, İbrahim Kul, Yapım Yardımcısı: Necdet Vanlı,

Oyuncular: Kemal Sunal (Şaban) Semra Türel (Zehra), Reha Yurdakul (Komiser), Kazım Eryüksel, Ekrem Dümer, Alpay İzer, Memduh Ün, Yavuz Karakaş, Ahmet Kostorika, Baki Tamer, Hakkı Kıvanç, Yaşar Şener, Zeki Sezer,

Konu: Görev yaptığı mahalledeki vatan-daşlarını sömürenlere karşı başkaldıran bekçi Şaban'ın öyküsü. Zeytinburnu'ndaki bir mahalleye atanan bekçi Şaban (Kemal Sunal) görevine başlar. Ve vatandaşa eziyet eden mahalledeki muhtara, bakkala, manava, tüpgaz bayiine uyarılarda bulunur. Şaban bu kişiler tarafından karakola şikyet edilir. Ne var ki, Şaban'ı İçişleri Bakanının yeğeni olduğunu sanan komiser (Reha Yurdakul), tüm şikayetleri hasıraltı eder. Şaban ise mahalleli yararına bu fırsattan istifade edip daha da başkaldırıp çöpleri toplatmayan temizlik işleri müdürüne, çocukları zehirleyen sanai artıkları için kanalizasyon yaptırmayan fabrika sahibine kafa tutar. Bu denetleme işini sürdürürken, fabrikada işçi olarak çalışan Zehra (Semra Türel) ile arasında bir aşk başlar.

* Ersin Pertan, 26 Kasım 1979 tarihli Milliyet Sanat'ta film için şunları söylemektedir: "Bekçiler Kralı, içinde toplum güçlüklere, çatışmalara yer verirken oldukça ilgi ve puan topluyor. Ama uzatılan, uzatıldıkça da kabak tadı ve-ren çocukça şakalar, Kemal Sunal'ın yinelenen, yinelendikçe de sevimsizle-şen mimikleri ve Ertunç Şenkay'ın netlik ayarı bile tutturamayan kamerası yüzünden puanların çoğunu yitiriyor. Sonuçta filmi kurtaran her zamanki gibi Osman Seden'in iş bilir yönetimiyle akılcı anlatı-mı oluyor.

* "Bekçiler Kralı", içeriğinde toplumdaki güçlüklere, çatışmalara yer verirken oldukça ilgi ve puan topluyor, ama uzatılan, uzatıldıkça da kabak tadı veren çocukça şakalar, Kemal Sunal'ın yinelenen, yinelen dikçe de sevimsizle-şen mimikleri ve Ertunç Şenkay'ın netlik ayarı bile tutturamayan kamerası yüzünden bu puanların çoğunu yitiriyor. Sonuçta filmi kurtaran, her zamanki gibi, Osman F. Seden'in iş bilir yönetimiyle akılcı anlatımı oluyor. (Ersin Pertan - Milliyet Sanat Dergisi, Sayı: 345, 26 Kasım 1979)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder