27 Nisan 2018 Cuma

ERKEK GÜZELi SEFiL BiLO (1979)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Yavuz Turgul
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez, Nahit Ataman

Yönetmen Yardımcısı: Tolgay Ziyal, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Müzik: Ahmet Yamacı, Işık Şefi: Halil Aysan, Işık Yrd: Metin Erdoğdu, İsmail Çoban, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Yapım Müdürü: Yılmaz kanat, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)

Oyuncular: İlyas Salman, Münir Özkul, Adile Naşit, Şener Şen, Sevda Aktolga, Nizam Ergüder, İhsan Yüce

Konu: Bilo, köylünün ciddiye almadığı biridir. Bir yanlışlıkla hapse girer. Oradan değişmiş olarak çıkar. Aralarında kan davası olan bir ailenin kızına aşıktır. Giderek gaddarlaşan Bilo, tüm köyü korku içinde bırakır.

► "Erkek Güzeli Sefil Bilo", kendi halinde köy delikanlısı Bilo''nun nasıl çevrenin ve törelerin zoruyla eşkıyalığa sıvandığını ve kahraman olup çıktığını anlatıyor. Film, bir güldürü görünümü altında çeşitli savlarla ortaya çıkmış gibi görünüyor. Bir kez, kuşkusuz İlyas Salman'ı "lanse etmek" ve yeni bir Kemal Sunal olarak sevdirmek söz konusu. Filmin başındaki Kemal Tahir'in anısına" sözü ise, filmin bir anlamda daha ciddi bir yaklaşımı olduğunu, isminin Kemal Tahir'in roman kahramanlarını çağrıştırmasının yanı sıra, eşkıyalık sorununa da Kemal Tahir'li (Yaşar Kemal'in eşkıya yaklaşımına bir anti tez olarak oluşturulmuş) kendine özgü yaklaşımıyla eğilmek istediğini simgeliyor sanırım .

"Sefil Bilo" bu değişik amaçların arasın-da, iki arada bir derede kalmış... Film, İlyas Salman'ın gerçekten yetenekli bir komedyen oluşuna, yan oyuncuların zenginliğine ve bol bol kullanılan küfürlere karşın güldürmüyor. Bitmez tükenmez diyaloglara dayandırılmış espriler, başka bir yönden Kemal Tahir'i anımsatıyor gerçekten: Nasıl onun romanlarında bol konuşmalarla verilen çarpıcı düşün-celerden, resmi tarihi allakbullak eden savlardan gerçek edebiyatın tadına pek yer kalmazsa, bu filmde de gerçek bir sinema tadı yok. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder