5 Nisan 2018 Perşembe

NEREYE BAKIYOR BU ADAMLAR (1976)


“NEYE NİYET NEYE KISMET”

Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Ahmet Üstel
Fotoğraf Direktörü: Erdoğan Engin
Yapım: Erman Filmcilik ve Sinemacılık A.Ş./Hürrem Erman

Rejisör Asistanı: Şahin Gök, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Prodüksiyon Müdürü: Avni Turan, Prodüksiyon Asistanı: Hilal Gülcan, Ar Direktör: Erdil Demirbağ, Set Teknisyenleri; Mustafa Buvan, Mustafa Kıtır, Turan Alok, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Seslendiren Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj, Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Stüdyo: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, (Yeni Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Zeki Alasya, Metin Akpınar, Meral Zeren, Süleyman Turan, Turgut Boralı, Ali Sururi, Kenan Pars, Bilge Zobu, Osman Alyanak, Erol Günaydın, Filiz Alyanak, Ahmet Kostarika, Cahit Engin, İlhan Hemşeri, Muammer Gözalan, Hakkı Kıvanç, Ahmet Karaca,

Sonra bu resimlerin şehrin her tarafına asılmasını altına da "nereye bakıyor bu adamlar` yazılmasını önerir. Doğru tahmin edene de yüklü bir miktar para ödü-lü verilecektir. Firma sahibi fikri çok beğenir. Yalnız küçük bir sorun vardır. O adamların nereye baktıklarını fikri bulan gazeteci Tarık da bilmemektedir. Daha-sı, o adamların nerede olduklarını da.

Zeki Alasya, Metin Akpınar ikilisi, sinemamızın en çok film çeviren güldürü oyuncuları haline geldiler... Bu ikili, hangi yönetmenle film çevirirlerse çevirsinler, filme belli ölçüde damgalarını basıyorlar. Çünkü filmleri büyük ölçüde ikisinin kişisel oyun gücünden, mimiklerinden giderek filme kendi buluşları olarak kattıkları "gülüt"lerden yararlanıyor... "Nereye Bakıyor Bu Adamlar"da, İstanbul'a akrabalarına gelen iki taşralının, İstanbul'da reklam çevreleriyle karşılaşması etrafında dönen bir dizi olayı işliyor ... Filmde, reklam çevrelerinin, TV reklam anlayışının hicvedilmesi gibi bir fırsat, yer yer kullanılmakla birlikte gereği gibi değerlendirilememiş... Ama ne gam.. Alasya, Akpınar ikilisi, yine işin altından kalkıyor, gerçekten çok başarılı oyuncu kişilikleri ve güldürme güçleriyle filmi baştan sona alıp götürüyorlar. Ne sinemada, ne Yeşilçam'da, ne de güldüm türünde bir aşama değil, yaptıkları... Ama şimdiye dek yapıla gelenlerden biraz daha "seviyeli" bir çabayı örnekliyorlar, Akpınar ve Alasya. Özellikle daha birkaç yıl öncesine dek, sinemamızda "komik film" denince Turist Ömer'lerin Adana'lı Tayfur'ların argoları günümüzde ise bilinen oyuncuların "seks komedi" etiketi altında sundukları bayağlıkların akla geldiği düşünülürse, bu sevimli ikilinin güldürülerinin, gerek sinemada gerçek "komik" öğeye, gerekse bayağılaşmadan güldüren bir popüler güldürüye daha yakın oldukları söylenebilir. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 162

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder