12 Mart 2020 Perşembe

APTAL KAHRAMAN (1983)


Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Haşmet Zeybek
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Oyuncular: İlyas Salman (Şahan), Bahar Öztan (Hacer), Bülent Kayabaş (yanardöner Ayhan), Sümer Tilmaç Madalyon Mahir), Diler Saraç, Erdinç Akbaş (Altan), Selma Sonat, Yaşar Güner (seyyar satıcı), Emel Tümer, Barış Altay (gazete dağıtan çocuk), Kudret Karadağ (Mahir’in adamı), Baykal Kent (mahir’in adamı), Hidayet Erdinç (Mahir’in adamı), Haydar Karaer, Cihan Ünal (seslendirme), Nuri Tuğ, Alev Oraloğlu, Esin Aslan, Enis Fosforoğlu, Küçük Yıldız: Barış Altay

Konu: Yanlış yere cinayet suçuyla mahkum olan Şahan, yıllar sonra tahliye edilip geri dönmektedir. Bu arada, oturduları evlerden yeni mal sahibi tarafından çıkarılmak istenen mahalle sakinleri, bir kurtarıcı olarak gördükleri Şahan'ı beklemektedirler.

" Her filmiyle "iddialı" olarak ortaya çıkan, ama ne yazık ki henüz kendini kanıtlayamamış olan Ümit Efekan, bu kez bir güldürü denemesi yapmış. Haldun Taner'in ünlü oyunu "Keşanlı Ali Destanı"nın bir uyarlaması... Değerli tiyatro adamı Haşmet Zeybek, böyle bir uyarlamayı niye yapmış, oyuna hiçbir yeni yorum getirmeyen böyle bir 'senaryo'nun altına niye imza atmış, anlamak mümkün değil. Çevrilişi de çok aceleye geldiği anlaşılan filmde, sinemamızda bu türde yapıla gelmiş sayısız güldürüden ayrılan, yeni ve özgün olan hiçbir şey yok. Belki bir şey var: Film, her türlü iddiası bir yana, ne yazık ki hiç güldürmüyor. Bir güldürü için bundan büyük eksiklik olur mu?

İlyas Salman dikkat etmeli, böyle birkaç tane daha güldürmeyen güldürü yaptı mı, piyasadan silinir gider, yazık olur... Bu başarısız filmden tek akla gelen, umut vaat eden, yetenekli bir sanatçı olan Bahar Öztan'ın alçak gönüllü, ama sağ-lam kompozisyonu... (Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”, syf, 364)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder