13 Mart 2020 Cuma

AŞKIM GÜNAHIMDIR (1984)


Yönetmen: Şahin Gök
Senaryo: Suphi Tekniker
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Burak Film/Sungur Esen,
İbrahim Mertoğlu

Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Montaj: İsmail Kalkan, Yapım Yönetmeni: Rauf Ozangil, Erol Deniz, Yönetmen yardımcısı: Süreyya Tezer, Muharrem Özabat, Kamera Asistanı: Hilmi Seriner, Negatif Kurgu: Ali Berkan, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Renk Düzenleme: A. Tümay Rızai, Sabahattin Hoşsöz, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Senkron: Cevat Sezer, Set Ekibi: Halil Dede, Azmi Yıldız, (Sineray Film Stüdyo’larında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Oya Aydoğan (Oya), Orhan Gencebay (Orhan), Güzin Doğan, Murat Soydan, Renan Fosforoğlu (Oya’nın babası), Ekrem Dümer (Menejer), Hüse-yin Zan (fedai), Fatoş Çelik, Diler Saraç (Oya’nın annesi), Melih Çardak, Hakkı Kıvanç, Çocuk Oyuncu: İlknur Danışman,

Konu: Orhan çok ünlü bir şarkıcıdır ve yoğun bir şekilde çalışmaktadır. Aynı zamanda namuslu, merhametli, dürüsttür de; kimsesiz çocuklar yararına para almadan konserler verir. Orhan aynı zamanda iyi bir aile babasıdır. Özellikle küçük kızı Ayşegül'e çok düşkündür. Kızının babasına olan düşkünlüğü de çok belirgindir. Orhan bu dünya iyisi özelliklerine ve herkes tarafından sevilip sayılan bir müzisyen olmasına karşın karısı Oya'yla ilişkisi çok kötüdür.

Dünyası kararmıştır bu nedenle. Sabah dırdır, akşam dırdır perişan olur. Yatak odasında karısıyla baş başa kaldığı zamanlarda mutsuzluktan ölecek gibi olur neredeyse. Karısı hırslı, tatminsiz bir kişiliğe sahiptir, evde çocuk bakmak, ortalığı temizlemek ve geceleri koca yolu beklemekle geçirmek istemez bu yaşanası dünyayı. Eğlenmek, dolu dolu yaşamak ister, herkes ona hayran olsun da ismi neonları, film afişlerini kocaman kocaman doldursun ister. Orhan hiç beklenmedik bir kaçırma vakası sonrasında karşılaştığı saf, meleksi bir kıza abayı yakar. Oya (Oya Aydoğan) ünlü bir eşe, güzel bir eve, bol paraya sahip olmakla birlikte mutsuz bir kadındır. Orhan'ın sürekli yinelediği, "Sizin için çalışıyorum" laflan onu tatmin etmez, hatta çalıştığına bile inanmaz kocasının ya da inanmaz görünür, sürekli kıskanır kocasını. Onun asıl derdi evlendiği için suya düşen mankenlik. artistlik sevdasıdır ve bu yüzden kocasını suçlamaktadır. Kocası onu mesleğinden ayırıp eve kapamıştır çünkü. Babası sürekli azarlasa da, "gül gibi bir kocan var, bir çocuğun var, her şeyin var" şeklinde dile getirse de, annesi sık sık "erkekIerin üstüne fazla gidilmez, yuvadan uçtular mı bir daha geri gelmezler" diye uyarsa da söylenen öğütleri umursamaz Oya, bu uyarıları üstüne alınmaz.

 Filmin başında Orhan'ı tabancayla tehdit ederek evinin önünden kaçıran İpek (Güzin Doğan) Orhan'ın tutkulu bir hayranı olarak çıkar karşımıza. Silah zoruyla yıldızı evine getirip itiraf eder aşkını. Annesi ve babası ölünce Orhan Gencebay'ın şarkılarında teselli bularak amcasının himayesinde büyümüş aynı zamanda büyük bir mirasın da tek sahibidir. Bu nedenle amcası alavere dalavere peşinde koşan oğluna yamamak istemektedir meleksi kızı. Ama ipek'in gözü hayran olduğu Orhan'dan başkasını görecek durumda değildir. İpek amacına ulaşıp Orhan'ı kazansa da nikahını istemez. Ama Orhan, annesinden sonra ona en çok şefkat gösteren bu kadınla hem karısına hem de İpek'in amcasına rağmen evlenmeyi kafasına koyar. Bu arada Oya cephesinde gelişmeler olur. İpek'in amcası Rahmi'nin sevgilisi olan arkadaşı Nilgün'ün sayesinde bir iç çamaşırı, çorap reklamını kabul eder Oya. Oya hem evliliğine hem de ona göre "onu eve kapatan kocasına" resti çekmiş olur. Gazetelerde açık saçık reklam fotoğrafları çıkar. Orhan bunları görünce çılgına döner, evire çevire döver karısını, hatta boğazına yapışır kadının. Ok yaydan çıkmıştır artık Oya için. Evi, çocuğu, kocası onun için ayak bağına dönüşmüştür. Bu kez Rahmi Amca cephesinde de işler kızışıyor mirası kaybetme korkusuyla harekete geçiyorlar. Orhan'ı öldürmeye çalışıyorlar bunu başaramayıp kızını öldürüyorlar. Orhan'ın elini kana bulamasıysa engellenemeyecektir bu noktadan sonra. Önce amcayı vuruyor, sonra adamlarını, sonra karısıyla yatan amcaoğluyla karısını. (Vadullah Taş)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder