Powered By Blogger

7 Nisan 2020 Salı

BİR KIRIK BEBEK (1987)


Yönetmen: Nisan Akman,
Senaryo: Ayşe Kulin “Güneşe Dön Yüzünü” kitabında yer alan “Gülizar” adlı öyküsünden
Görüntü Yönetmeni: Colin Mounier
Yapım: Mine Film/Kadri Yurdatap

Müzik: Doğan Canku, Işık Şefi: Hakkı Yazıcı, Kasting: EksKast, Makyaj: Zübeyde Erden, Nevin Barut, Teknik Ekip: Hamdullah Erdoğan, Ekrem Konya, Hayrettin Kaya, Işık Ekibi: Sinan Gencal, Hakkı Yazıcı, Işık Şefi: Bekir Toyer, Görüntü Yardımcısı: Kemal Şallı, Yönetmen Yardımcısı: Bülent Hekimoğlu, Devamlılık: Cânâ İşleri, Yapım Sorumluları: Erdem Alpınar, Metin Erarabacı, Montaj: Orhan Cesur,

Oyuncular: Hülya Avşar (Gülizar), Erdal Özyağcılar (Remzi), Orhan Çağman (Artin), Derya Alabora, Doğan Şen, Güzin Özyağcılar, Burçin Yazıcı, Elizabeth Şahbaz, Zübeyde Erden, Arda Ural, Sühan Baydar, Gülten Mızraklı, Çağkan Neşeli, Emre Seyhan, Alev Altındiş, Banu Çayözü, Olgun Arun, Nadi Özerkal, Ke-rem Cerrahoğlu, Mithat Kılıç, Polat H. Kasarcı, İbrahim Özdemitr, Sema Gürses, Cenk Biniş, Üstün Oyman, Perihan Akıntunç, Didem Çayözü, Yavuz Tosun,

Konu: Daha iyi yaşama koşullarına duyduğu özlem ile sınıf atlamanın yollarını deneyen. kendisi ve çevresiyle bir çeşit ödeşmeye giren Gülizar'ın (Hülya Avşar) yaşam serüvenini, gerçek yaşamda karşılığını bulacak bir inandırıcılık çizgisinde işledi. Artin Usta ile ışıkçı Ramiz komşudurlar. Artin Usta (Erdal Özyağcılar) eski mesleği manken yapımcılığını sürdürür. Tekdüze yaşamının ışığı ise, Ramlz'in küçük kızı Gülizar'dır (Hülya Avşar). Gülizar kendi evinde bulamadığı ilgi ve sıcaklığı Aı:tin Ustanın mekanında bulur. Ramiz bir gün kızıyla birlikte işe gittiğinde Cülizar'a reklam filmlerinde oynaması teklif edilir.Ramiz çok gönüllü olmamasına karşın, maddi sıkıntıda olduğundan önerilen paraya da lıayır diyemez. Gülizar reklam filmlerinde oynamaya başladı-ğında yaşamında büyük değişiklikler olur ve çevresiyle ilişki kurrnakta zorluk çeker. Aclını Güli olarak değiştirerek kendisine çevresindekilerden farklı bir görünüm vermeye çalışır. Yeni yaşamının kendisine sağladığı rahatlıkla da cömertçe kullanmaya başlar. Tüm bunlara karşın mutsuz ve huzursuzdur. Her sorununa çözüm bulan Artin Usta da giderek ona yardımcı olmakta yetersiz kalır. Gülizar yetiştiği çevre ile geldiği çevre arasındaki farklılıklar nedeniyle tüm tedirginlikleri ve uyumsuzluğu yaşamaya başlar.

Fakat çalışma saatlerinin düzensiz olması nedeniyle birbirlerini sık sık görüp bir arada olamazlar. Kansını yeterince görmemek Bülent'] bıktırır. Gürün işini bırakmasını ve bir çocuk yapmasını ister. Gül ise eşini sevmesine rağmen çocuk yapma açısından kararsızdır. Gül ile Bülent yakın arkadaşları Selda'yı dünyanın en mutlu kadını olarak tanımlarlar. Selda, Gül'ün işini bırakması için ona yardımcı olur. Işini bırakmak zorunda kalan Gül ise kendisini güvensiz olarak hissetmeye başlar ve eşini iş arkadaşı Pelin'den kıskanmaya başlar. Bu durum da Pelin'in hoşuna gider. Ve Gül'le garip bir savaşımın içine girer. Karı koca arasında güvensizlikten kaynaklan kıskançlık giderek aralarındaki sevgiyi de törpülemeye başlar. Ateşli bir tartışma sırasında Bülent'in söylediği bir söz Gürün gerçekleri görmesine yardımcı olur. Gül tekrar işine döner, fakat her şey umduğu gibi olmaz. Evlilikleri her geçen gün çekilmez bir birlikteliğe dönmeye başlar. Artık ikisi de çıkmaz bir sokağın içindedirler.

Ödül:

Kültür, Sanat ve Turizm Bakanlığı'nın 8 milyonluk para ödülünü (1987)
Ø    Ankara 1. Film Şenliği'nde (1988) Derya Yücel, "en iyi yardımcı kadın oyuncu", Orhan Çağman da "en iyi yardımcı erkek oyuncu" Ödüllerini kazandılar.

v    Nisan Akman bu ikinci filminde bili-nen bir türe, hatırı sayılır yenilikler ve yaklaşımlar getirmesine karşılık ilk filminde olduğu gibi bir fotoroman estetiğinden kurtulamamış. Onca kanlı-canlı, inandırıcı olan bu tiplerini hareketli bir fotoroman yöntemi ile yansıtırken, bir takım yapay-zorlama olaycıklara da oldukça ödün vermiş. (Burçak Evren, Bir Kırık Bebek, bir kınk film, Güneş, 20 Kasım 1987)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder