24 Kasım 2022 Perşembe

 

KIZ KULESİ AŞIKLARI (HERA İLE LEANDROS) (1993)

 

Yönetmen: İrfan Tözüm, Senaryo: Macit Koper, Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı Sanat Yönetmeni: Selçuk Gürışık Müzik: Münir Nurettin Beken Yapım: Muhteşem Film/İrfan Tözüm,

Görüntü Yönetmen Yardımcıları: Selahattin Sancaklı, Eyüp Boz, Burçin Ankara, Sanat Yön. Yrd: İsmet Değirmenci, Sualtı Çekimleri: Ümit Gülsoy, Kurgu: Ayhan Ergürsel, Yardımcısı; İsmet Değirmenci, Su Altı Ekibi: Abdullah Baykal, Volkan Korkmaz, Aktuel Ses Mehmet Kılıçel, Ümit Öktem, Aydınlatma Yönetmeni: Haydar Arslan, Aydınlatma Yön.Yrd.cıları: Mehmet Furat, Gazanfer Günsu, Barış Dikişçi, Yönetmen Yardımcıları: Murat Yazan, Rekala Kunyo, Ayşen Atasır, Makyöz: Simay Muratlıoğlu, Jale Boratap, Set Düzenlme: Enver Kündem, Hikmet Palabıyık, Murat Yağcı, Ses Kayıt ve Mix: Erkan Esenboğa, Renk Tashih: Türker Vatan, Uğur Orbay, Film Banyo: Ekrem Şen, Arif Şengül, Film Baskı: Veli Burç, Uğur Orbay, Negatif Kurgu: Tamer Eşkazan, Seslendirme Yönetmeni: Ersin Sanver, Ulaştırma: Talip Yıldız, Levent Abadan, Mehmet Kılıçel, Ümit Öktem, Jenerik; Özkan Sevinç, Semihan Sevinç, Grafik: Erkan Bektaş, Yapım Sorumlusu: Mustaf Koç, Yap. Sor. Yrd: Kadir Yeşiletepe Şafak Film Stüdyolarında hazırlanmıştır

OYUNCULAR : Nurseli İdiz (Nesibe), Beklan Algan (Adam) , Mehmet Ulusoy (Eski Fener Bekçisi), Aytaç Yörükaslan (Kayıkçı), Ayla Algan (Anne), Kutay Köktürk (Parktaki Adam), Selçuk Gürışık (İknci Kayıkçı), Muhteşem Tözüm (Taş Atan Çocuk), Övgü Gümüş (Nesibe’nin Çocukluğu)

Konu: Hayatının sonbaharını yaşayan bir şairin, düşle gerçek arasındaki tutkulu aşk öyküsü, 60 yaşlarında aydın bir kişi olan Adam (Beklan Algan), bir gün kız kulesine gelir, Girdiği odalarda, intihar eden eski fener bekçisinin eşyalarıyla karşılaşan Adam, bekçinin tuttuğu günlükte bir seyir defteri bulur, Günlükteki yazılanları okuyan şair, birden geçmişin karanlıklarına gömülen efsaneyi yaşar gibi olur ve düşle gerçek arasında bir yol izleyen, kulenin alt katında yaşayan kaadının Hera ile Leandros efsanesindeki Hera (Nurseli İdiz) olduğunu sanır. Onunnla sevişir.

Kuleden de, etkisi altında olduğu kadından da kopamaz. Oysa Hera sandığı kadın, eski fener bekçisinin kızı Nesibe'dir. Bunu anlayan adam, eski feener bekçisinin kendisini kullanarak isteklerini gerçekleştirdiğini farkeder. Yaşadıkları efsaneden kurtulmanın tek yolunun efsaneyi yaşamak olduğunu düşünen Nesibe ile adam, Hera ile Leondras kimliğine bürünerek bir yasak aşkı yaşamaya başlarlar. Tıpkı efsanede olduğu gibi adam, bir gece Salacak'tan denize atlayıp, Hera'nın meşale ile balkonunda oturduğu kız kulesine doğru yüzmeye başlayarak sonu ölümle biten bir serüvene atılır.

Tözüm'ün, Koper imzalı ve damgalı bol sallçalı, ensestlimensestli tipik 'burjuva' senaryolarla başı dertte. Benimsediği, sade yapılı bir öyküyle başarılı olabilen Tözüm için (Rumuz Goncagül, Fazilet, Devlerin Ölümü), Koper'in Bunue}, Visconti veya onların çağdaşlarının ancak baş edebileceği senaryolarını başarıya ulaştırma şansı yok gibi. ..

Cazibe Hanım Gündüz Düşleri bunun başlıca ve görkemli istisnasıydı. Ama, bilindiği gibi, istisnalar kaideyi bozmaz... Sonuç bu kez fiyasko boyutlarında ... Alabilldiğine ağır, hantal, yürümeyen bir film var karşımızda...

Bir masal filmin en çok gereksinmesi olan estetik duygusu ise perdeden geçmiyor bile... Oyuncular da ağır, hantal vücutlarıyla bu estetiğin kurulmasına en küçük bir katkıda bile bulunamıyorlar. Bu tümüyle antipatik filmi bir an önce unutmak herhalde en iyisi olacak …


FİLMİ İZLE 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder