3 Kasım 2022 Perşembe

 

KURT KANUNU (1991)

Senaryo ve Yönetmen: Ersin Pertan (Kemal Tahir’in Romanından), Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı, Yapım: Sanmal Film/İrfan Tözüm Reji Ast: Sema Büyüksungur, Makyaj: Oya Tolga, Makyaj Ast: Şükran Çalık, Müzik: Arif Erkin, Kuaför: Talat Tekcan, Prodüksiyon Amirleri: Mustafa Koç, Muhittin Ayan, Kurgu: Ayhan Ergürsel, Sanat Yönetmeni: Annie G. Pertan, Yardımcı Yönetmen: Aslı Altan, Teknik Yönetmen: Mehmet Beyazıt, Görüntü Yön. Yrd: Bülent Terzioğlu, Sanat Yön. Yrd: Türkan Tombul, Sanat Yön Stj: Özlem İkişık, Eğli Kefele, ilstrasyonlar: Nurol Birden, Jenerik: Özkan Sevinç, Video Çekim: Birhan Taşkıran, Set Ekibi: İsmail Kündem, Nazif Kündem, İbrahim Tekin, Işık Ekibi: Oğuz Yaralı, Ali Meyel, Erol Erten, Işık Teçhizatı: Gürsan Işık Servisi, Negatif: Kodak/Eastman, Laboratuar: Şafak Film Stüdyosu, Seslemdirme Yön: Mustafa Alabora, Film Banyo: Ekrem Şen, Arif Şengül, Renk Düzenleme: Türker Vatan, Şakir Yörük, Film Baskı: Veli Burç, Uğur Orbay, Negatif Montaj: Bülent Özayan, Temel Aşkıran, Ses Kayıt ve Miksaj: İdris Üstün, Burhan Şahin,

Oyuncular: Mehmet Akan, Aslı Altan, Hümeyra, Berhan Şimşek, Şahika Tekand, Yılmaz Zafer, Aydemir Akbaş, Erol Keskin, Nihat Akcan, Yalçın Akçay, Yasemin Aklaya, Cem Davran, Osman Görgen, Bennu Gerede, Hikmet Karagöz, Can Kolukısa, Eray Özbal, Rasim Öztekin, Ümit Yesin, Suna Selen, Karakter Rollerde: Metin Baydaş (Ziya Hurşit, Güner Kayar (Laz İsmail), Mehmet Beyazıt (Rum Garson), Ersin Pertan (Rum Katip), Nedim Doğan (Hatip Ağa), Annie G. Pertan (Nesibe Hanım), Türkan İstanbul (Kalfa), Berktun Alpleri (Derviş Kahya), Oktar Durukan (İsmail Canpolat), Mehmet Emin Yetim (Ali Fuat Paşa), Erol Şen (Cemal Paşa), Muzaffer Çetinkaya (Köse Katip), Mustafa Koç (Jandarma), Muhittin Aysan (Sivil Polis), 1. Gazeteci: Vrehbi Aslan, 2.Gazeteci: Beşir Halbuni

Konu: 1926 yılı, Türkiye. Çalkantılarla, belirsizliklerle yol alan zorlu ve katı bir süreç yaşamaktadır Anadolu. Yeni Türkiye`nin yeni altyapısını kuracak olan adımların kesin ve bilinçli direktiflerle atılması yanında, önlenemez bir tepki ve kapanmayan yaralara neden olan direnginlik örnekleri de sergilemektedir. Ve düzensiz de olsa kurulu bir saatin vurdumduymazlığıyla işleyen bu sürecin gözler önüne serdiği politik fon üstünde, tüm insansı nitelikleriyle bireysel öyküler akışını sürdürmekte, kişisel çatışmalar olumsuzluklarını sergilemeye devam etmektedir

Ödül:

 Ankara Uluslararası Film Festivali’ncde (1992)

►Yasemin Alkaya “en iyi yardımcı kadın oyuncu”



FİLMİ İZLE 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder