İKİ SÜPER FİLM BİRDEN (2006)
Yönetmen: Murat Şeker,
Senaryo: Murat Şeker, Erol
Adilçe, Görüntü Yönetmeni: Emre Erkmen,
Müzik: Serhat Ersöz, Ortak Yapımcılar: Orkun Tekin, Uğur Şeker , Uyarlama: Erol Adilçe, Yapım: Sugarworkz, Murat Şeker, Erol Adilçe, Ansı Elagöz Sesleri Alan: Serter Alkaya, Boom
Operatörü: Yekta Danabaş, Işık Şefi: Hatip Karabudak, Işık
Asistanları: Ümit Durmuş, Murat Kaygusuz, Yapım Sorumlusu: Koray
Şahin, Prodülksiyon Amiri: Aslı Özbilen, Prodüksiyon Asistanları:
Çiğdem Oygur, Selami Genli, Onur Koçal, Reji Asistanı: Toygun Başıdinç, 2.
Reji asistanı: Irmak Sueri, Devamlılık: Emel Bulut, Focus Puller:
Türksoy Gölebeyi, 2. Kamera Asisitanı: Yalçın Savcı, 3. kamera
Asistanı: Meryem Yavuz, Sanat Yönetmeni: Murat Çelebi, Sanat
Asistanları: Arzu Koç, Zeren Bayer, Kostüm Sorumlusu: Nadide Argun, Kostüm
Asistanı: Sinem Oygur, Set: Cosmin Sauka, Ses Tasarım: Umut
Şenyol, Hanns Schumann, Negatif Renk Düzenleme: Erol Şahin, Kopya
Baskı:Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Çağlar Özek, Laboratuar: Yahya
Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin,
Oyuncular: Tim Seyfi
(Necati), Murat Akkoyunlu (Selami),
Uğur Polat (Abdullah),Beste Bereket
(Arzu), Cahit Berkay (Newton)
Yasemin Öztürk (Seda), Nejat İşler
(Refik Bey), Atilla Saral (Osman Bey),
Suzan Aksoy (Ulviye Teyze), Orhan Kocataş
(Ayı Orhan), Feridun Düzağaç (Feridun), Zerrin Sümer (Selami’nin
Annesi), Hikmet Yiğit (Hiko), Hakan
Altun
Konu: Necati 33 yaşında sinema tutkunu bir
adamdır. Annesini, doğduktan hemen sonra kaybetmiştir.Babası Mustafa ise Newton
lakaplı egzantrik bir balıkçıdır. Necati'nin en büyük hayali video kamerayla
çekmeye çalıştığı 'Yer çekimi Sıfır' isimli filmi tamamlayıp sinema perdesinde
insanlara gösterebilmektir. Geçimini, şöhret olma hevesindeki genç şarkıcı türkücülere klipler, kanına girdiği mahalle
esnafına saçma sapan reklamlar çekerek, çok zorda kaldığı zamanlarda da düğün
kameramanlığı yaparak sağlamak
tadır.
Söz konusu sinema olunca tam bir Don Kişot olan Necati 'Avrupa'yı
sarsacak deneysel bir film' olarak tanıttığı filmine karısı Arzu ve yardımcısı
Selami dışında hiç bir yapımcıdan maddi destek sağlayamaz. Çünkü filmini
herhangi bir senaryoya bağlı kalmadan ve profesyonel oyuncular kullanmadan
çekmektedir. Projesini hayata geçirirken meydana gelen beklenmedik gelişmeler,
Necati’yi bir mafya hesaplaşmasının ortasına düşürdüğü gibi yaşamındaki tüm
insanları etkileyecek sonuçlar doğuracaktır.
&
Film yapamamanın öyküsü: Usta müzisyen Cahit Berkay'ın yaşlı bilge rolündeki
görüntüsüyle açılıp kapanan bu filmbir tür sinema yapma hevesine, giderek
tutkusuna adanmış gibi duruyor. Ama bence öylesine cılız bir mizahı var ki, bu
tür filmlerin üst üste yapılacağını ve bizlerin bunları görmek zorunda
kalacağımızı düşünmek bir kabus gibi duruyor! Necati Tüfek'le kafadarı Selami,
illa da bir 'uzun metraj film' çekmek niyetindedirler (kısa metrajla başlasalar
daha iyi olmaz mı?). "Dünyanın her yerinde geçerli olan yasa: yerçekim
yasası" deyip duran ve arada "gerçeğin sonsuza dek sıfırlandığı tek
an vardır: ölüm anı" cinsinden vecizeler yumurtlayan Necati, dini bütün
bir annenin sevgili oğlu arkadaşı Selami'yle birlikte türlü çeşitli serüvenler
yaşar. Günümüzden birkaç (kötü) filmin afişinin, rap müziğin, mor bir
valkswagen'in ve başka türlü çeşitli zevksizliklerin eşlik ettiği bu macera,
Galata köprüsü üzerinde bir adamın canlı canlı yanma sahnesi, bir Mafya çetesi
liderinin tehditleri, sözüm ona komik seks filmi çekme çabaları gibi sahnelerle
sürer gider. Bu alabildiğine naif komediye yer yer de de olsa gülmek, hiç kolay
gözükmüyor. Ancak çekenlerin çocuksuluğu düzeyine inebilenler ya da "uçuk
komedi olsun da ne olursa olsun" diyenler için, belki... (Atilla Dorsay,
Sabah G. 30.9.2006)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder