15 Aralık 2022 Perşembe

 

O BENİM KARIMDI (2001) 


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Ezici, Görüntü Yönetmeni: Şener Işık, Müzik: Murat Yaman, Kurgu: Mehmet Ezici, Yapım: Vizyon Film/Turgut Yücel, Perihan Ezici

Oyuncular: Mehmet Ezivi, Kâzım Kartal, Kıvılcım Kılıçaslan, Turgut Yücel, Kudret Karadağ, Ekrem Erkek, Hakkı Kıvanç, Melek Öz, Gülay Caner, Melisa Güner, Meltem Ömeroğlu, Yelda Yanıt

Konu: Mehmet, her gördüğü kadından etkilenerek hayal kurmaktadır. Yolda gördüğü Hatice'ye selam verir ve ondan hoşlandığını, isterse evlenebileceklerini söyler. Hatice, Mehmet'e hakaret eder. Mehmet 45'li yaşlarına gelmesine karşın hala evlenememiştir. Kadınların kendisini beğenmemesinden yakınmaktadır. Genelevdeki kadınlar bile Mehmet'i reddetmektedir. Mehmet, çirkin olduğuna inandığından para kazanarak istediği kadını bulacağını düşünmektedir. Emmi oğlunun yardımıyla Almanya vizesi almış ve para kazanmak umuduyla Almanya yollarına düşmüştür. Emmisinin yardımıyla Almanya'da iş bulmuş ve çalışmaya başlamıştır. Mehmet yüzünün çirkin olma takıntısını atamamış, Almanya'ya gelmesinin üstünden iki yıl geçmesine karşın kadınlarla ilişki kurma konusunda cesaretli davranamamaktadır. Emmisi, Mehmet'i iki kızla tanıştırır ve Mehmet yeniden hayallere dalar. Birlikte bir otele giderler fakat Mehmet'in yalnız kaldığı Alman kız da onu reddeder. Emmisi Mehmet'in efkarını bastırmak için onu bir bara götürür. Mehmet bir tanıtım kataloğuna bakarken, şişme kadın reklamları görür. Caddelerde gezerken gördüğü sex shop'tan içeri girer ve satıcıdan şişme bebek ister. Mehmet, şişme bebekle Hatice'yi özdeşleştirmiştir. Mehmet, kendisini imam yerine koyarak şişme bebekle nikah kıyar. Mehmet işinden ayrılmış ve Türkiye'ye dönmeye karar vermiştir. Şişme bebeğide paketleyerek yanına alır. Memlekete dönüşünde Kazım, Ökkeş ve bir grup arkadaşı tarafından dostlukla karşılanır. Memlekete dönüşü sonrasında Mehmet dışarıya sık çıkmamaya başlamıştır. Arkadaşlarıyla bir gece içmeye gittiğinde bile eve dönmek için can atar. Mehmet bu arada kendisine balık çiftliği kurmak için köyün ortak malından arsa satın alır. Diğer yandan arkadaşları Mehmet'in evden fazla çıkmamasından şüphelenmeye başlamışlar ve o işteyken evini kontrol etmeye karar vermişlerdir. Bir gün, Kazım ve Ökkeş, Mehmet evden çıktıktan sonra gizlice evine girerler. Arkadaşları içeride gördükleri kadını önce canlı zannetseler de sonradan naylon olduğunu anlamışlardır. Arkadaşlarının çocukları da Mehmet'in evinde naylon kadın olduğunu öğrenmişlerdir. Turgut, Selim ve diğer genç gizlice eve girerek naylon kadını kaçırırlar ve Mehmet'e de bir mektup bırakırlar. Eve gelen Mehmet, mektubu bulunca tabancalarını alarak öfkeyle ormana doğru koşmaya başlar. Gençler şişme kadına sırayla tecavüz etmişler ve bu esnada da şişme kadını patlatmışlardır. Mehmet ormana geldiğinde, Turgut, Selim ve diğer genci öldürür. Tutuklanan Mehmet Kara, idama mahkum edilir. “Prof. Dr. Alim Şerif Onaran/Doç. Dr. Bülent Vardar, “20 Yüzyılın Son Beş Yılında Türk Sineması” syf, 352

 & "o Benim Karımdı", Mehmet Ezici'nin yazıp yönettiği bir film. Çekimleri ve seslendirmesi tamamlanan film, yönetmeninin belirttiğine göre maddi sıkıntılardan dolayı iş kopyaları basılmadığından vizyona girememiş. Mehmet Ezici sinemaya gönül vermiş bir insan. Uzunca süredir sektör içinde olan Ezici, yarattığı bütün olanaklarla çekmeye çalıştığı filmde, öncelikle yetersiz teknik malzeme, deneyimsiz teknik ekip ve kötü laboratuar koşullarına teslim olmak zorunda kalmış. Aslında belirtilen sorunlar aşılabilmiş ve estetik açıdan yetkin bir çalışma olarak kotarılabilmiş olsa, ortaya ilginç öyküsünden nitelikli bir film çıkabilirdi.

Yarım kalmış etkisi veren laboratuar işlemleri filmin izlenmesini zorlaştırıyor. Renk düzeltme çalışması yapılmamış olan filmde, ayrıca yetersiz ışık kullanmaktan kaynaklanan zayıf çözünürlüklü görüntüler oluşmuş. Ayrıca sık sık karşılaşılan devamlılık hataları var. Örneğin; dolu çay bardağının boş bardağa dönüşmesi, smokinli Mehmet'in devamlılığı olan bir sahnede kravatlı ve farklı bir takım elbiseyle görünmesi ve İstanbul'da çekilmeye çalışılan Almanya sahnelerinde, arkadan Türk polis otosunun geçmesi gibi. Diğer yandan şişme kadın yerine kullanılan gerçek kadının sık sık gözlerini kırpması gibi detay eksiklikleri, filmin etkisini yitirmesine neden oluyor. Oyunculuk açısından ise, yönetmen Mehmet Ezici'nin oyunculuk çabası ve Kazım Kartal dışında da söylenebilecek bir şey dikkati çekmiyor. İyi niyetli bir çalışma olarak görünmesine karşın sinemada belli bir düzeyi tutturmak için iyi niyetin yeterli olmadığının da kanıtı niteliğinde olan bir film O Benim Karımdı.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder