22 Ocak 2023 Pazar

 

BÜŞRA (2009) 

Yönetmen: Alper Çağlar, Senaryo: Bahadır Boysal, Alper Çağlar, Görüntü Yönetmeni: Ulaş Zeybek, Müzik: Teoman, Cahit Berkay, Panther Operatörü: Aris Aslanoğlu, Yapım: Akare Film/ Alper Akman Yardımcı yönetmen: Umut Uluçınar, 2. Yardımcı Yönetmen: İzlem Genç, Yönetmen Asistanı: Ayşe Başkaya, Storyboard Tasarım: Emre Sirel, Kameraman: Adem Güven, 1. Kamera Asistanı: Çağlar Kanber, 2. Kamera Asistanı: Alp KOrfalı, Steadicam Operatörü: Tuncay Başpınar Sanat yönetmeni: Duygu Kabaçam, Kostüm Şefi: Özlem Baş, 1. Sanat Aisistanı: Onur Kurultay, 2. Sanat Asistranı: Hakan Sallı , Makyöz: Özlem Coşkun, Kuaför: Ali Aydın, Set Fotoğrafçısı: Özge Özdemir, Casting Direktörü: Renda Güner, Castin Asistanı: Hülya Çelen, Set Teknisyeni: Serkan Karaca, 1. Işık Asistanı: Mustafa Esin, 2. Işık Asistranı: Kemal Öztürk, Prodüksiyon Amiri: Cihan Abdullaoğlu, Prodüksiyon Asistanı: Görkem Saygıner, Set Amiri: Melih Sezgin, Set Asistanları: Hüseyin Pulaş, Ayhan Çevrim, Murat Pulaş, Grip Operatörü: Aris Aslanoğlu, 1. Asistan: Gökay Pulaş, 2. Asistan: Yunus Öğüt, Müzik: Aziz Berk Erten, Ufuk Evcimen, Yağmur Sarıgöl, Kurgu: Alper Çağlar, Yapım Sorumlusu: Emre Önel, Laboratuar: Sinefekt, Film Transfer: Ahmet Saraçoğlu, Görsel Efektler: Özgür Taparlı, Teknik Yönetici: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzenleme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, ihan Kılıç, Ses Tasarım: Cenker Kökten, Final Mix: Serdar Öngören, Ses Süpervizörrü: Taylan Oğuz, Jenerik: Alper Çağlar, Bahadır Soysal

 Oyuncular: Mine Kılıç (Büşra ), Tayanç Ayaydın (Yaman), Ayşe Çiğdem Batur (Alara), Çoşku Cem Akkaya (Ferit), Gülay Deniz (Melek), Kaan Urgancıoğlu(Titrek), Enise Ütük (Selen), Alpay Özdoğancı (Selim Bey), Kaan Urgancıoğlu (Titrek), Erdi Işık (Morgöz), Can Emre (Kirli), Murat Prosçiler (Uygar), Gülay Deniz (Melek Hanım), Mutlu Güney (Hikmet Bey), Nesime Alış (Saadet Hanım), Hüseyin Özay (Rahman Bey), Hakan Duran (Cem Tümüdar), Güray Dinol (Fehmi Dal), Serap Engin (Seynep), Oğuzhan Sarıoğlu (Can), Mehmet Ali Yılmaz (Berk), Gönenç Sümer (Hitler Kılıklı), Muhammed Tümer (Boksör kılıklı), Sedat Çağlar (Yusuf), Nadim Güç (Haşim), Türkü Hazer (Elif), Esrin Özgüler (İffet), Duygu Sabancı (Bardaki Kız), Adem Güven (Kameraman), Melih Sezgin (Terzi), Murat Pulaş (Vale), Baha Duru (Aditörün asistanı), Umut Uluçınar (Güvenlik görevlisi), Bernardino Sampoli (Patrti Bodyguard 1)Mert Özer (Patrti Bodyguard2), Serap Gürcüoğlu (Defile protestocusu), Remziye Boz (Defile protestocusu), Nurcan Çelik )Defile protestocusu)

 Konu: "Büşra üniversiteden yeni mezun olmuş, hayata atılmak üzere olan, muhafazakar ve varlıklı bir ailenin türbanlı kızıdır. Modern ve progresif arzuları ile, ailesinin onu yetiştirdiği ve alışkın olduğu değerler kendi içinde bir çelişki halindedir. Zeki, maneviyata önem veren, ve yaşından öte bir bilgeliğe sahip olmasına rağmen muhafazakar veya liberal Türkiye arasında nereye ait olduğunu çözememektedir. Yaman nihilist köşe yazıları ve agresif romanlarıyla tanınan, liberal bir gazeteci yazardır. İçe dönük bir yapısı varmış gibi gözükse de, çok dobra ve pervasız konuşur, damarına basıldığında ortamın gerektirdiği diplomatik üsluba aldırmadan ağzına geleni söyler, bunun sonucunda kaybedebileceklerini umursamaz, aklı ve yeteneği sayesinde yarattığı krizlerin yol açabileceği problemleri aşma gücüne sahiptir. Her kariyer insanı gibi o da belli bir seviyede kente ve kent ilişkilerine mahkum olmuş, gerek kariyerinde gerek özel hayatında kendisiyle çelişebilecek şeyler yapmış ama samimiyete ve açık yürekliliğe karşı daima bir açık kapı bırakmıştır.

 Ferit ise Büşra'nın ailesinin son derece sıcak baktığı bir damat adayıdır. Özünde aşırı tutucu ve önyargılı bir şekilde dindar olan Ferit, iş dünyasında ve arkadaşlarıyla olan sosyal hayatında ise asla gerçek kimliğini deşifre etmez. Sürekli farklı maskeler takan bu asabi genç adam, o kadar farklı kılığa ve davranışa bürünmüştür ki, bu kimliklere özendiği mi yoksa onlardan nefret ettiği mi belli değildir.

 Alara, doğunun aktüel öğretileriyle modern&kentli kimliğini “kendince” birleştirmiş, Yaman ile ilişkisini kaybetmemek için her türlü davranışı benimseyebilecek, alımlı bir genç kadındır. Görünürde mükemmel çift oldukları Yaman'la son zamanlarda araları iyice açılmıştır. Verdiği Yoga derslerindeki özdeyişleri ve felsefeleri kendi hayatına uygulayamamakta, içinde fokurdayan fesatlığı ve Yaman'a olan trajik alışkanlığını aşamayan müstehzi bir insandır.

 Filmin esas konusu Büşra ile Yaman’ın tüm engellere ve ideolojik farklılıklara rağmen önüne geçemedikleri çekim kuvveti, ve sonunda alevlenen aşktır. İnsanların siyasi veya vicdani görüşlerine göre değil, özlerinde yer alan benzerliklere göre değer kazandığı, naif bir aşk.

 Bir yandan Ferit ve Alara’ya ve bir yandan etraflarında tepki ile alevlenen muhafazakar ve liberal çevrelerine rağmen birbirlerine karşı olan hislerini engelleyemeyen Büşra ve Yaman, başlarına gelecek absürt komik engeller ve türlü belalara rağmen önyargılarını bir kenara bırakıp birbirlerini tanımaya bir fırsat verirler.

 Fiyaskoya dönüşen türban defilelerinden, gençlerin çılgınca eğlendiği maskeli balolara, ara sokaklardan mahalle kavgalarına kadar İstanbul'un en güzel ve en kirli yerlerinin var olduğu, sevginin, baskının ve en önemlisi yalnızlığın sorgulandığı bir dram Büşra. Türkiye’nin ve Türklerin birbirlerini kırmaya ve birbirlerinden uzaklaşmaya meyilli olduğu bir dönemde, en insancıl ve doğal duyguların imkansız mücadelesi.

Sonunda ortaya çıkan kaçınılmaz trajedi ise, yaşadıkları toplumun en üzücü gerçeğini onlara mutlak bir biçimde anlatacak: Hoşgörü olmayan toplumlarda, insanlar yalnızlığa mahkumdur." (Kyn: Haberturk)

FİLMİ İZLE 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder