15 Ekim 2024 Salı

KARANLIKTAKİLER (2009)

     Senaryo ve Yönetmen : Çağan Irmak, Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryaki, Yapım Most Prodüksiyon
/ Mustafa Oğuz Kurgu: Bora Gökşingöl, Uygulayıcı Yapımcı: Esi Gülce, Sanat Yönetmeni: Murat Güney, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı, Ses: Levent İntepe, Kostüm Tasarım; Canan Çayır, Yapım Sorumlusu: Oğuzhan Sakaoğlu, Yapım Asistanı: Sertaç Büyükpamukçu, Onur Yıldız ,Yardımcı Yönetmen: Bahadır Başaran, Reji Asistanları: Ender Emir, Müge Beceren, Selen Şenay, Şahin Çetiğnkaya, Yapım Asistanları: Onur Yıldız, Sertaç Büyükpamukçu, Oktay Sezen, Mehmet Irmak, Focus Puller: Serkan Gülgülen, Kamera Asistanları: Salih Dikmen, Emre Özel, Renk Düzenleme: Bora Gökşingöl, Dekor Asistanı: Nurcan Tatalır, Kostüm Asistanı: Emre Hamamcı, Final Miks: Ulaş Ağce, Boom Operatörü: Sertaç Müldür, Işık Asistanları: Cem Vurkır, Emre Çakır, Emin Öztürk, Set Amiri: Bedrettin Kılıcı, Set Asistanları: Rahmi Eskiköy, Ahmet Kerimoğlu, Tufan Esa, Cast Sorumlusu: Gülden Avşaroğlu, Laboratuar Sorumlusu: Emre Önel, Teknik Yönetici: Yusuf Özbek, Film Transfer: Bülent Tanoba, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Adnan Şahin, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Cengiz Koç

Oyuncular: Erdem Akakçe (Egemen), Meral Çetinkaya (Gülseren), Derya Alabora (Umay), Rıza Akın (Ramiz), Merih Atalay (Gülderen anne), Durul Bazan (yönetmen Mehmet), Şebnem Dilligil (Gülderen), Rıza Akın (Ramiz), Savaş Akova (Ergin), Pınar Töre (Banu), Hilal Özbay (Gülderen gençlik), Güner Özkul (Sevim), Tuncay Kaynak (Mahmut), Arkadaş Gün (1. oğlan), Oktay Avcı (2. oğlan), Ozan Tekcan (Sinan),Reklamk Şirketinde çalışanlar: Sezgin Erdem, Melis Tiryaki, Afacan Caylan, Özge Ökten, Bedir Bedir, Serkan Oz (sucu çocuk), Komşu Kadınlar : Gülden Avşaroğlu, Aydan Cömert, Asiy Özveri, Reklamcı takımı: Aynur Topalak, Nazlı Çığa, Sercan Badur, Aslı Öner, K. Gürkan Demir (Doktor), Metin Abi (şarapçı amca), Kadir Karabulut (otobüs şoförü), Zeynep Kadıoğlu (dil çıkaran kız),

Konu: Egemen, 30’lu yaşlarını aşmış, bir reklâm ajansında ofis boy olarak çalışan ve ilerleyen yaşına rağmen annesi Gülseren ile aynı evde yaşamak zorunda olan genç bir adamdır. Hayat, Egemen için, evlerinin içine gizlenmiş ufak bir cehennem gibidir. Gülseren içinse Egemen hayattaki tek varoluş nedenidir. Patronu Umay’a duyduğu ilgi genç adam için büyük bir açmaz, annesinin varlığı ise bu ilgi önünde koca bir engeldir. Egemen iki kadın arasında sıkışıp kalır.

Karanlıktakiler dünya prömiyerinde

Türk yönetmen Çağan Irmak yeni filmi Karanlıktakiler’in dünya prömiyeri Montreal’de yapıldı. Sağlıksız bir anneoğul ilişkisinin, acının ve kendini unutmanın dokunaklı hikâyesini anlatan bu drama hem senaryo kalitesi hem de oyuncuların başarılı performansları açısından görülmeye değer. İşlevsellikten uzak bu anneoğul ilişkisini tutkuyla canlandıran başrol oyuncuları Meral Çetinkaya ve Erdem Akakçe. Bu iki karakter, böyle bir filmde esasen kolayca yapılabilecek melodrama kayma hatasını hiç göstermeden, tüm filmi adeta omuzlarında taşıyorlar.

Filmin senaryosunu İstanbul’daki komşularından esinlenerek yazdığını anlatan Çağan Irmak, filmi sayesinde modern bir Türkiye’nin, Akdeniz Türkiye’sinin portresini çiziyor. Ülkesinin büyük değişimler geçirdiğini anlatan yönetmen bu filmin de bu değişime ilişkin kimi öğeler taşıdığını aktarıyor.

Montreal Film Festivali 56 Eylül 2009: Annem deli

Epey dolu bir program yüzünden (televizyon sağ olsun) size oldukça hoşuma giden bir film hakkında yazmaya vakit bulamadım: Türk yönetmen Çağan Irmak’ın filmi Karanlıktakiler.

Otuzlu yaşlarında hala bekâr bir reklâm ajansı ofisboyu deli annesiyle harap evlerinde yaşamaktadır. Annesi onunla çocuk gibi uğraşmaktan hoşlanırken o da annesine çevirdiği zalim numaralarla eğlenmektedir. Bir gün monoton hayatından ve annesinin giderek bozulan ruh sağlığından sıkılan Egemen, kendileri için unutulmayacak bir gece hazırlar.

Acıtatlı tonda bir dramatik komedi olan Karanlıktakiler ilk başlarda güldürse de karakterlerin kendilerini daha fazla ortaya koymasıyla duyguların ağır bastığı bir film. Yalnız Çağan Irmak filmin sonundaki belirgin ton değişikliğine rağmen tüm bunları tumturaklı bir dile girmeden gerçekleştiriyor. (05092009 Manon Dumais)

Karanlıktakiler  Annem dışında her şey

Otuzlu yaşlarındaki hafiften naif Egemen (Erdem Akakçe, mükemmel!) zalim ve yorgun anesi (Meral Çetinkaya) ile yaşamaktadır. Annesi günlerini evlerinde kapalı, kendisini rahatsız eden yaramaz küçük komşularının başlarına kova dolusu su boşaltarak geçirirken, oğlu bir reklam ofisinde her işe koşan bir eleman olarak çalışmaktadır. Kahve, yemek, alışveriş… her şeyle güler yüzle surat asmadan ilgilenmektedir. Ancak öyle bir an gelir ki, günlerini onu arayarak ve ona kızarak geçiren ve her an sinir krizlerine kapılan annesi çok fazla ileri gider. Ne de olsa, her şeyin bir limiti vardır, öyle değil mi?

Montreal Film Festivali kapsamında 4, 5 ve 6 Eylül’de gösterilen Türk yönetmen Çağan Irmak’ın filmi Karanlıktakiler, iki başarılı performansın yürüttüğü çok özgün bir film. Aynı zamanda reklam ajansının modern çizgisi ve ışığı ile annenin kendisini kapadığı karanlık ve eski apartman dairesini karşı karşıya getiren sinematografik ve artistik yönetimin başarısının da altını çizmek gerekir. Eğlenceli ve şaşırtıcı.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder