Powered By Blogger

3 Ekim 2015 Cumartesi

ÜÇ KIZIN HİKAYESİ “*” (1959)

Senaryo ve Yönetmen Orhan Elmas
Eser Aka Gündüz
Operatör  Hayrettin Işık
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Muhterem Nur (Filiz), Sema Pakiş (Dürer), Leyla Sayar (Betigül Tayfur), Ekrem Bora (Ercan), Salih Tozan (Ömer Efendi), Faik Coşkun (Emin), Senih Orkan (Filiz'in kuzeni Ali), Mualla Sürer (Filiz’in annesi), Selahattin Yazgan (Betigül'ün Babası), Nezihe Becerikli (Nilgün), Melahat İçli (Nalan), Leman Akçatepe (Ercan'ın Anne-si), Mürüvvet Sim (Dürer'in annesi), Zafer Önen (Betigül'ü metres edinen Alaattin)


Konu: Ekonomik durumları, aile yaşantıları ve kültürleri birbirinden farklı 3 arkadaş aynı sınıfta okumaktadır. Biri (Filiz) çok sofu, aile-sinden baskı gören bir kızdır. Diğeri çok zengin bir ailenin kızıdır ama annesi konken-de babası çapkınlıktadır (Betigül Tayfur). Üçüncü kız (Dürer) ise, annesi babası gayet demokratik, modern, mutlu mesut bir aile-nin kızıdır, nişanlıdır hatta. Filiz, ailesinin baskısıyla mahalle bakkalıyla evlendirilmek istenirse de razı olmaz ve evden kaçar, sonra da teyzesinin oğlunun tecavüzüne uğrar. Kötü yola düşer. Betigül ise kafasına güzellik kraliçesi olmayı koymuştur. Bu uğurda ne yapılması gerekiyorsa yapar, türlü ödün verir.Sonunda kurtuluşu intiharda arar. Dürer ise düzgün aile hayatını, evlenerek sürdürür.


► Okul sıralarında kesişen üç farklı hayata tanık olduğumuz film oldukça ibret dolu. Baskı ve zorlamanın yanı sıra, serseri mayın gibi bir başı boşluk halinin insanı nereye sürükleyebileceğinin yanıtını görebildiğimiz bu dram elbette ki abartılı ve keskin hatlara da sahip. İyinin çok iyi ve kötünün çok kötü olması var burada. Dönemin sosyal, ahlâki ve kültürel yapısını göz önünde tutmak gerekli. Altmışlı yıllarda elbette ki değişime uğrayan şartlar 77 yılında da değişecektir. Hatta belki filmin ikibinli yıllar versiyonunu bugün izlemek mümkün olsa bambaşka bir tablo ile karşılaşmak da var. O zaman tabu olan bugün tabu olmaktan çıkmış da olabilir. Burada gözle görülür şekilde değişmeyen tek şey; ebeveyn ve cuk arasındaki ilişkinin içine girdiği kaba göre şekil alması sonucu hayatların yön bulmasıdır.

__________________________________________
(*) Bu Film 1977 yılında aynı konu ve film isim değiştirerek “Liseli Kızlar” adı altında yine Orhan Elmas tarafından sinemaya aktarılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder