3 Ekim 2015 Cumartesi

ZÜMRÜT/Siyah Yıldızlar (1959)

Yönetmen Lütfi Ö. Akad
Senaryo Sadık Şendil
Eser İhsan Koza (Nazım Hikmet)
Operatör İlhan Arakon
Müzik Yalçın Tura
Yapım İpek Film / İhsan İpekçi


Oyuncular: Çolpan İlhan (Feride), Fikret Hakan (Dr. Selim), Sadri Alışık (Dr. Fuat), Ulvi Uraz (Ziya), Kamuran Yüce (Nejat), Atıf Kaptan (Ziya), Osman Türkoğlu (Kahya), Mürvet Sim, Esen Görkmen, Bedros Çiçekyan


KONU: Yoksulluktan gelerek zengin Ziya Bey ile evlenen Feride uygunsuz bir yaşam sürer. Ziya Bey kendi gözetimine verilen Selim'i çiftliği yönetmekle görevlendirir. Karısının yaşam biçimine katlanamayan Ziya Bey bir süre sonra hastalanarak ölür. Feride kumar, içki ve erkekler arasındaki yaşamını sürdürür, bir gün çiftliğinde yaptığı bir eğlencede Selim tarafından konukları ile birlikte hakarete uğrar. Ertesi gün çiftliğe dönen Selim, Feride'yi kendini bekler bulur, Feride O'na yoksulluktan başlayan yaşamını anlatır, onurlu gördüğü için kendisine bağlanabileceğini söyler. Geceyi birlikte geçirirler. Feride ertesi sabah giderken Selim'e zarf içinde para bırakır. Selim bu parayı götürüp kumar masasında kiFeride’ye geri verir. Sarhoş Feride Selim'e hakaret eder. Tıp öğrenimine devam eden Selim  taşralı zengin bir ailenin oğlu olan arkadaşı Fuat'ın yanında kalır. Feride'ye olan aşkını anlatır. Ertesi gün eşyasını almaya gittiği çiftlikte Feride, Selim'e bir zümrüt yüzük armağan eder. Okulunu bitiren Selim Anadolu'ya gider. Feride, Nejat ile tanışmıştır; kaba ve sert bir erkek olan Nejat bir toplantıda Feride'yi döver, Feride ile artık ünlü bir operatör olan Fuat ilgilenir. İlgi de-vam eder ve aşka dönüşür. evleneceklerdir, Anadolu'dan dönen Selim, Fuat'a Feride'yi anlatır.Fuat, Selim'in anlattıklarını önemsemez Feride ile evlenir. Evlendikten sonra Nejat ile ilişkisine devam eden Feride, Necip diye biri ile de ilişki kurar. Fuat kumar ve içkiye alışmış borç batağına düşmüştür, yasadışı kürtajlarla geçinmeye çalışır. Nejat'la bir çatışması sırasında tabanca ile yaralanan Feride'yi Selim ameliyat eder, fakat aşkını gururu nedeni ile geri çevirip Bursa'ya Selim'in köşküne gelir. Halâ zümrüt yüzüğü sakladığını ve hala sevilmekte olduğunu anlar ve bunu itiraf ettirir. Selim hastane bahanesi ile O'ndan uzaklaşır, sabahleyin köşkten ayrılan Feride, kendini bir bir yardan aşağı atar, bu kez ölüm kazanmıştır. Feride mutlu öldüğünü söyler.


ÖDÜL


► 1. Türk Film Festivali’nde (1959)
► Yalçın Tura “En başarılı Müzik”
► Sadri Alışık “En başarılı oyuncu”


► “Zümrüt”ün oyuncu kadrosu Türk sinemasının popüler yıldızlarını bir araya toplamış. Çolpan İlhan, zaten fizik yapısı bakımından doldurulamadığı “Feride” rolünü mübalağalı, suni bir oyunla kamera karşısında temsil ediyor… Bütün artistler filmin ruhsuzluğuna ayak uydurmuşlar… (Tuncan Okan “Haftanın Filmleri” Milliyet)


► “Zümrüt”ü seyrederken konuyu unutup, Akad’ın sinema anlatımını izlemekten başka yapacak şey yok. Lütfi Akad, filmdeoyuncu yönetimi bakımından çok başarısız. Çolpan İlhan ile Fikret Hakan üstlerinde hiç çalışılmamış iki oyuncuyu andırmaktadır. (Ali Gevgilili, Sinema, Vatan Gazetesi)

 

ZEYNEBİM / UNUTULMAYAN AŞK (1959)

Senaryo ve Yönetmen Şuayip Şenman
Operatör Lazar Yazıcıoğlu
Yapım Rekor Film / Şuayip Şenman


Oyuncular: Eşref Kolçak, Kenan Pars, Şenol Şenay, Sadettin Erbil

Konu: Köyde geçen bir aşk öyksü. Zeynep’in aşkı…

ZEHİR ALİ (1959)

Senaryo ve Yönetmen Nuri Akıncı
Operatör Cezmi Ar
Müzik Zeki Duygulu
Yapım Tafi Film


Şarkılar: Mefharet Yıldırım, Kaplan Tarsuslu.


Oyuncular: Nazım İnan, Gülistan Güzey, Toygar Belevi, Leman Altıntaş, Ahmet Tarık Tekçe


Konu: Bir kabadayılık öyküsü.

ZAVALLI YAVRUCAK (1959)

 “Kocamdan Ayıramazsın

Senaryo ve Yönetmen İhsan Tomaç
Kamera Mustafa Yılmaz
Yapım İzmir Film / Necdet Bükey


Oyuncular: Sevim Tuna, Kâmil Deliorman, Atilla Ergün, Ayla Varol,


Konu: İki erkek bir kadın ve ortalarında ka-lan bir çocuğun öyküsü.

ZAVALLI KIZ (1959)

“Ölüm Yaklaşıyor”

Yönetmen Hicri Akbaşlı
Eser Yücel Hekimoğlu
Kamera Ali Uğur
Yapım Halk Film / Fuat Rutkay


Oyuncular: Nevin Aypar, Atilla Dinçer, Handan Adalı, Kadri Ögelman, Muazzez Arçay, Hayati Şen, Asım Nipton, Faik Coşkun


Konu: İş aramak için İstanbul’a gelip ve sonunda aşık olduğu gençle evlenen bir kızın öyküsü

YALNIZLAR RIHTIMI (1959)

Yönetmen Lütfi Ö. Akad
Senaryo Atilla İlhan (Ali Kaptanoğlu takma adıyla)
Operatör Yoakim Filmeridis
Yapım İpek Film / İhsan İpekçi


Ar Direktör: Sohban Koloğlu, Dekor : Lütfi Ö. Akad, Kurgu: Hüsamettin, Yönetmen Yardımcıları: Türker İnanoğlu, Yavuz Yalınkılıç, Burhan Bolan, Müzik Düzenlemesi: Hulki Saner, Besteler: “Yalnızlar Rıhtımı”, “Dinle Sevgili Dinle” Necdet Koyutürk, Şarkıları Okuyan: Yasemin Esmergül


Oyuncular: Çolpan İlhan (Güner), Sadri Alışık (Rıdvan Kaptan), Turgut Özatay (Ali), Kemal Edige (Telsizci Hamdi), Melahat İçli (Melahat), Kamuran Yüce (Sarı), Yavuz Yalınkılıç (Sabri), Sadettin Erbil (Kıl Şükrü), Ahmet Tarık Tekçe (Rıfat), Osman Alyanak Feyzullah), Rıza Tüzün (Simon), Hakkı Haktan (Sandalcı Salim), Hamdi Şarlıgil (Polis), Ahmet Bilgin


KONU: İstanbul'dakİ Galata Rıhtımı'ndaki barlardan birini işleten Ali, bar işletmeciliğinin dışında başka kirli işlerle de uğraşır. Dolar kaçakcılığı bunlardan biridir. Ali'nin kaçakçılıkta işbirliği ettiği kimseler: Kıl Şükrü, Sarı, Rıfat, Feyzullah ve iki Musevi, Simon'la Bencuya'dır. Ali'nin barındaki konsümatrislerden "Kontes" diye ünlenen Güner, patronun metresi, barın da ses yıldı-zıdır. Güner'in arkadaşı Melahat ise Telsizci Hamdi'nin gözdesidir.


Çalıştığı geminin rıhtıma girdiği gün Hamdi, ikinci Kaptan Rıdvan'la birlikle bara gelir, Melahat'la Rıdvan'ı tanıştırır. Bir ara Rıdvan Güner'le de tanışır, kızdan çok hoşlanır Ama kız, her zaman sarhoştur. Güner'e akordeoncu Sabri de tutkundur. Ali yasa dışı eylemlerinde ortaya çıkan aksaklıkları, kendilerini "çivileyen" biri olmasına yorar. Adamlarına onu bulmalarını emreder. Kıl Şükrü kendilerini çivileyenin Sabri olduğun-dan kuşkulanır. Kuşkuları gerçekleşince onu, gecenin geç saatinde, barda öldürür.

Çete, 50,000 dolarlık bir döviz kaçakçılığı işi üzerindedir. Bu işten sonra dağılma kararı alırlar. Bunu söylemek üzere o gece Güner'i görmeğe gelen Ali'ye kız, kendisin-den nef-ret ettiğini açıklar. Oysa Ali, onu çamurdan çıkarmış bu duruma getirmiştir. Ama içkiyle boğmak istediği büyük bir yalnızlık içindedir Güner... Bunu, söylediği şarkılarda da dile getirir.


Ertesi gün Kaptan'la buluşan Güner, ilk kez mutluluğu tadar. Kendisini seven, ona bulunduğu çevreden, yalnızlıktan, içkiden kurtaracak Rıdvan'a bin canla sarılır. Rıdvan Birinci Kaptan'ın gönlünü ederek kızı gemide birlikte götürmeyi düşünmektedir.


Ali, Rıdvan'ın kızdan hoşlandığını anlar. Ona bu sevdadan vazgeçmesini, Güner'in kendisinden başkasına yar olamayacağını söyler. Kaptan direnince adamlarını üzerine saldırtır, Rıdvan da onları tek başına bir güzel döver. Öte yandan o gece Güner'in odasına çıkan Ali, kızdan hakaret görünce onu fena pataklar.


Bencuya'nın Polis tarafından yakalanması üzerine, çete döviz kaçakçılığından edindikleri paraları bölüşmek, sonra da izlerini kaybettirmek için, bir depoda top-lanır. Ali Güner'e de depoya gelmesini söyler oradan birlikte kaçmayı önerir.


Güner'in geciktiğini gören Ali, arkadaşlarını bırakarak kızın kaldığı otele gider. Bunu, onun bir daha dönmeyeceği şeklinde yorumlayan çete üyeleri, Ali'ye düşen parayı da bölüşmek için bahane sayarlar. O sırada çıkan kavgada Sarı, Rıfat'ı öldürür. Kıl Şükrü’yle Feyzullah, bir kayık içinde kaçarlarken, aralarında kavga çıkar, ikisi birden denize yuvarlanırlar. Güner, Rıdvan'la otelden çıkmış, bir sokağa girmekte iken Ali'yle karşılaşırlar. Çıkan kavgada iyice dayak yiyerek yere serilen Ali'yi orada bırakarak, iki sevgili gemiye binmek üzere sisli gecede uzaklaşırlar.

► Açıkça şunu söylemek istiyorum: Lütfi Akad “Yalnızlar Rıhtımı” nın rejisörü olarak mizansen bakımından son yıllar içinde gördüğümüz en güzel Türk filmini verdi. Ama filmin konusu filmin mizanseninin iyiliği ölçüsünde kötüydü… Avant-Garde değil, ama klasik sinemaya, onun kurallarına iyice gönül vermiş, ona uyabilmiş de Akad… Heyecanlanıyorum. Bin defa “Yaşa” , bin defa “Varol” diye bağırmak geliyor içimden… (Ali Gevgilili, “ Lütfi Akad Olgunluk çağında”, Vatan Gazetesi)


► Yalnızlar Rıhtımı gösterim günlerde çeşitli tartışmalara yol açtı. Sinema eleştirmenleri tarafından övüldüğü gibi, acımasızca da yeriIdi. Özellikle de senaryo, eleştirilere göre, Marcel Carne'nin "Quai des Bri'ımes - Sisler Rıhtımı" (1938) adlı filminin etkisiyle kaleme alınmıştı. "Yalnızlar Rıhtımı" söz konusu filmin oluşturduğu "ozansı gerçekçilik" akımından kaynaklanıyordu. Filmin senaryo yazarı şair Attila İlhan, bu eleştirilere çeşitli gazetelerde yanıtlar verip açıklamalarda bulundu. (Doç. Dr. Alim Şerif Onaran, Lütfi Ömer Akad'ın Sineması, E. Ü. Gü-zel Sanatlar Fakültesi yayınları, 1977, sh. 78 - 81) “Agâh Özgüç, Türk Filmleri Sözlüğü”, 1.cilt”


► Attila İlhan'ın, böyle bir senaryoyu yazmasına, ciddiye almasına hayret etmekten kendimi alamıyorum. Atilla İlhan başka senaryolar yazıyorsa benden ona dost sözü, Batı'nın eski ekol rejisörlerinin pek belirli etkilerinden tamamen kurtarmadan kaleme sarılmasın. Daha da önemlisi senaryo düzenlenirken diyalog yazarken şairliğini tamamen unutsun. 1959 sinemasında bu biçim kelime oyunlarına, böylesine köksüz, empresyonist davranışlara artık hiç mi hiç yer kalmadı. (Semih Tuğrul, Film Tenkitleri, Tercüman g.) “Agâh Özgüç, a.g.e.”


 

ÜÇ KURŞUN (1959)

Senaryo ve Yönetmen S. Kani Kıpçak
Senaryo Agâh Hün
Foto Direktörü Cezmi Ar
Yapım Ha-Ka Film / Halil Kâmil


Oyuncular: Abdurrahman Palay, Gül Gülgün, Özen Tutucu, Halide Pişkin, Kâni Kıpçak, Şakir Arseven, Danslar: İnci Özgül

ÜÇ KIZIN HİKAYESİ “*” (1959)

Senaryo ve Yönetmen Orhan Elmas
Eser Aka Gündüz
Operatör  Hayrettin Işık
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Muhterem Nur (Filiz), Sema Pakiş (Dürer), Leyla Sayar (Betigül Tayfur), Ekrem Bora (Ercan), Salih Tozan (Ömer Efendi), Faik Coşkun (Emin), Senih Orkan (Filiz'in kuzeni Ali), Mualla Sürer (Filiz’in annesi), Selahattin Yazgan (Betigül'ün Babası), Nezihe Becerikli (Nilgün), Melahat İçli (Nalan), Leman Akçatepe (Ercan'ın Anne-si), Mürüvvet Sim (Dürer'in annesi), Zafer Önen (Betigül'ü metres edinen Alaattin)


Konu: Ekonomik durumları, aile yaşantıları ve kültürleri birbirinden farklı 3 arkadaş aynı sınıfta okumaktadır. Biri (Filiz) çok sofu, aile-sinden baskı gören bir kızdır. Diğeri çok zengin bir ailenin kızıdır ama annesi konken-de babası çapkınlıktadır (Betigül Tayfur). Üçüncü kız (Dürer) ise, annesi babası gayet demokratik, modern, mutlu mesut bir aile-nin kızıdır, nişanlıdır hatta. Filiz, ailesinin baskısıyla mahalle bakkalıyla evlendirilmek istenirse de razı olmaz ve evden kaçar, sonra da teyzesinin oğlunun tecavüzüne uğrar. Kötü yola düşer. Betigül ise kafasına güzellik kraliçesi olmayı koymuştur. Bu uğurda ne yapılması gerekiyorsa yapar, türlü ödün verir.Sonunda kurtuluşu intiharda arar. Dürer ise düzgün aile hayatını, evlenerek sürdürür.


► Okul sıralarında kesişen üç farklı hayata tanık olduğumuz film oldukça ibret dolu. Baskı ve zorlamanın yanı sıra, serseri mayın gibi bir başı boşluk halinin insanı nereye sürükleyebileceğinin yanıtını görebildiğimiz bu dram elbette ki abartılı ve keskin hatlara da sahip. İyinin çok iyi ve kötünün çok kötü olması var burada. Dönemin sosyal, ahlâki ve kültürel yapısını göz önünde tutmak gerekli. Altmışlı yıllarda elbette ki değişime uğrayan şartlar 77 yılında da değişecektir. Hatta belki filmin ikibinli yıllar versiyonunu bugün izlemek mümkün olsa bambaşka bir tablo ile karşılaşmak da var. O zaman tabu olan bugün tabu olmaktan çıkmış da olabilir. Burada gözle görülür şekilde değişmeyen tek şey; ebeveyn ve cuk arasındaki ilişkinin içine girdiği kaba göre şekil alması sonucu hayatların yön bulmasıdır.

__________________________________________
(*) Bu Film 1977 yılında aynı konu ve film isim değiştirerek “Liseli Kızlar” adı altında yine Orhan Elmas tarafından sinemaya aktarılır.

TÜTÜN ZAMANI (1959)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Murat Arıburnu
Eser Necati Cumalı
Operatör Memduh Yükman
Müzik Direktörü Muzaffer Sarısözen
Yapım  Duru Film / Naci Duru


Şarkılar, Nezihi Gürsel. Prodüksiyon Amiri: Yüksel Malkoç, Prodüksiyon Asistanı: Abdullah Barut, Işık Şefi: İlhan Özakova, Rejisör Asistanı: Muhteşem Durukan, Leon Sason, Operatör Asistan: Rıdvan Varol, Ar Direktör: Danyal Topatan, Set Asistanı: Şemsi Tunca, Montaj: Erdoğan Esenboğa, Sesleri Alan: Ferruh Kırmaz, Çalanlar: Orhan Dağlı, Nejat Buhara, Binali Selman, Coşkun Özer, Nezihe Darga, Türküler: Fatma Türkan, Selahattin Erorhan, Folklor Ekip Şefi: Ahmet Yamacı 


Oyuncular: Yılmaz Güney (Cemal), Cavidan Dora (Zaliha/Zeliş), Orhan M. Arıburnu, Ulvi Uraz (Eşekçi Bekir), Ahmet Tarık Tekçe, Sevim Çağatay, Mehmet Aslan, Vahi Öz (Recep Ağa), Uğur Kıvıcım, Adil Güldürücü, Sema Ateş, Şermin Dinçer, Ahmet Aktaş, Danyal Topatan, Firdevs Dinçer, Suzan Uçaner, Hidayet Pelit, Yılmaz Gencer, Şakir Toroman, Hicran Uçaner, Adil Güsarı, Hacer Talu, Selma Sonat

Konu: Köyün en güzel kızlarından biri Zeliha'dır . Çevresinde Zeliş adıyla çağrılır. Zeliş'jn Sarıkız adını verdiği keçişi, ipini koparıp komşu bostana girer. Bostanın sahibi ve oğlu Cemal, yaramaz keçiyi tutup Zeliş'e teslim ederler. Zeliş'in yaşıtı Cemal, karayağız bir delikanlıdır. Birbirlerini görür görmez yüreklerine ateş düşer.


Kavalalı Recep Ağa, üç kızından ikisini baş göz edip evlendirmiştir ve artık sıra, ablaları Zeliş'tedir. Recep tembel bir adamdır. Çalışmaz, köy kahvesinde pinekler. Köyün zenginlerinden Eşekçi Bekir'den sürekli borç para alır. Bir gün gelir ki, giderek artan borçlarını ödeyemez. Recep Ağa zor durumdadır. Bekir, bu fırsattan yararlanıp Recep Ağa'dan kızını ister. Öteden beri Zeliş'te gözü vardır. Recep Ağa söz verir, ama Zeliş, dengi olmayan Bekir'den hoşlanmaz. Zeliş, yalnızca Cemal'e vurgundur.


Aşıklar, gizlice mektuplaşmaya başlarlar. Bir gün tütün tarlasında karşılaşırlar. Yine göz gözedirler. Zeliş, törelere göre göğsünden çıkardığı mendili yere atar. Cemal, eğile-rek mendili yerden alır ve koklar. Artık kayıtsız şartsız birbirlerinindirler. Mısır tarlasında gizlice buluşurlar. Köyün delikanlılarından Yaşar (Mehmet Aslan), onları tarlanın bir köşesinde öpüşürken görür. Zeliş, on sekiz yaşına basması için iki ayı kalsa da kaçma-ya hazırdır. Recep Ağa, kızının Cema'le buluşmalarını duyunca paniğe kapılır. Zeliş'i sorguya çeker. Zeliş açık yüreklidir. Cemal'i sevdiğini ve Eşekçi Bekir'e asla yar olmayacağını söyler. Öfkeli baba kızını döver, sonra da bostandaki birkulübeye kapatır. Zeliş'i Cemal'e kaptıracağından korkan Bekir, bu kez adı kirli iş-lere karışan arkadaşı Kör Fehmi'ye (Ahmet Tarık Tekçe) başvurur. Ondan yardım ister. Tuzak kurup onu kaçıracaklardır.


Zeliş, daha önce davranıp Cemal'e kaçar. Geceyi, tanrı misafiri olarak sığındıkları bir karı kocanın harman yerinde geçirirler. Çiftlik sahibi, aşıklara anahtar verip, biraz ilerideki bir kulübede bir süre kalmaları için yardımcı olur. Recep Ağa'nın şikayeti üzerine jandarma peşlerindedir. Eşekçi Bekir, Zeliş'ten hala umutludur. Recep Ağa, Kör Fehmi ve Yaşar'la birlikte, onlar da kaçakları ararlar. Cemal, misafir oldukları ailenin tarlasında çalışırken, gizlendikleri kulübe bulunur.


Zeliş kaçırılır. Çiftlik sahibinden (Danyal Topatan) haberi alan Cemal, tüfeği kapıp peşlerine düşer. Cemal, kızı ellerinden alıp kurtarırsa da Yaşar'ın jandarmalara ihbarı sonucu, gizlendikleri sazlıkta yakalanırlar. Duruşmada Zeliş, Cemal’in suçsuz olduğunu, kendisinin gönül rızasıyla kaçtığını söyler. Duruşma sonunda Cemal, altı aya mahkum olur. Cemal hapse götürülürken. Jandarma komutanı iyi yürekli ve insaflı bir adamdır. Zeliş'in babasıyla konuşup, şikayetini geri aldırır. Davadan vazgeçilince iki sevgili birbirlerine kavuşurlar.

TALİHSİZLER (1959)

Senaryo ve Yönetmen Nuri Akıncı
Senaryo Orhan Kumal
Operatör Cezmi Ar
Müzik Kadri Şençalar ve arkadaşları
Yapım Doğu Film / Ali Kurna


Şarkılar, Nezihi Gürsel.


Oyuncular: Nedret Güvenç, Toygar Belevi, Ahmet Tarık Tekçe, Fatma Giirik, Ali Korkut Şengöz, Sadi Kanıtürk, Muazzez Arçay, Faik Coşkun, Nuri Genç, Ayla Arkut (Çocuk Oyuncu), Cengiz Zat (Çocuk Oyuncu), Sertaç Karan (Çocuk Oyuncu), Cumhur Kersin (Çocuk Oyuncu)


Konu: Büyük çiftlik sahibi izzet ağanın (N.Genç) oğlu Necdet (A. T. Tekçe) şımarık büyümüş bir gençtir. Beraber büyüdüğü kâhyanın (S.Kanıtürk) kızı Ayşe (N.GÜvenç) ve yanaşma Ahhmet'e (T.Belevi) karşı bir kıskançlığı vardır. Çünkü iki genç birbirlerini sevmektedir. Necdet'te Ayşe'ye yanıktır ama ondan yüz bulamamaktadır. Günün birinde çiftlikte meyve bahçelerinde çalışmak üzere Zeynep (F.Girik) adında bir kız gelir. Necdet bu kızı beğenmiştir ve bir gün zorla iğfal eder. Zeynep ağa oğluyla evleneceğinin hayalini kurarken Necdet'in umurunda bile değildir. Üstelik genç kız ondan hamile kalmıştır. Bu arada Ahmet ve Ayşe evlenmeye karar vermişlerdir. Necdet bu evliliği bozmak için Ahmet'e ait bir bıçakla hamile Zeynep'i öldürecek ve suçu da Ahmet'in üzerine atacaktır. Ahmet cezaevine girince onun yokluğunu fırsat bilen Necdet, Ayşe'ye musallat olmuştur. Ayşe daha fazla dayanamayacak ve kaçıp istanbul'a gelecektir. Fakat daha ilk anda randevu evi sahibi bir kadının eline düşecek ama çabuk kurtulacaktır.


 Ayşe burada hiç çocukları olmayan bir ailenin yanına yerleşecek ve Ahmet'ten bir çocuk dünyaya getirecektir. Geçen zaman içinde Necdet, iflas edecek ve bir tanığın aracılığıyla cinayetin suçlusu olduğu ortaya çıkacaktır. Ahmet tahliye olduğunda Ayşe'yi bulamayacak ve İstanbul'a gidecektir. Bir tesadüfle küçük oğluyla karşılaşacaktır. “Burçak Evren, İki Ünlü Kadın Fat-ma Girik” syf, 67”

2 Ekim 2015 Cuma

ŞEYTAN MAYASI (1959)

Senaryo ve Yönetmen Nejat Duru
Senaryo Hamdi Değirmencioğlu
Operatör Fethi Mürenler
Müzik S. Yaver Ataman
Yapım Ergenekon Film / Nejat Duru


Oyuncular: Kenan Pars, Sadri Alışık, Çolpan İlhan, İsmail Dümbüllü, Evrim Fer, Şükriye Atav