14 Nisan 2018 Cumartesi

LANET “İLENÇ” (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Mesut Uçakan
Foto Direktörü: Seraç Karan
Yapım: Sur Filmcilik ve reklamcılık A.Ş. Ömer İ. Tekinkaya

Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Stüdyo Şefi: Recai Karakaş, Seslendirme Yönetmeni: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Ekrem Çınaroğlu, Set Teknisyenleri, Samim Meriç, Aslan Gül, Prodüksiyon Asistanı: Sami Kılıç, Reji Asistanları: Yaşar Sadoğlu, Şevket Demirkaya,

Konu:  Arayan bir gençlik kesiminin var olması ve bunun düşüncülerini sinema yoluyla da anlatmaya çalışması doğal .. Bu tür bir sinemaya karşı olmadığımızı, bu sü-tunlarda sırası geldiğinde bir kaç kez ortaya koyduk. Hele Türkiye gibi karışık bir dönemde yaşayan bir toplumda sözgelimi İsmet Özel gibi solculuğun uç noktalarından maneviyatçılığın uç nok-talarına geçmiş ozanların bulunduğu düşünülürse, bu tür bir "değişim"in, özel bir durum olmasına karşın anlatılmaya çalışılmasının ilginç olacağı düşünülebilir ...

Ne var ki Mesut Uçakan, bunu yapacak kişi değil... "Türk Sinemasında ideoloji" isimli kitabın yazarı, kamerayı da kalem kadar beceriksizce kullanıyor. "Lanet", anlatılmaz ilkellikle, tutarsızlıkta bir film ... En "ciddi" sahnelerinde istemeden komik olan kötü oynanmış kötü yönetilmiş bir yapım ... Saraçhane parkında Uzak doğu rahipleri gibi kendini yakarak intihar eden Müjde Ar’la birlikte sağcı görüşün Mesut Uçakan ve benzerlerine bağladığı sinemasal umutlar da kavrulup gidiyor. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 226 ”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder