23 Aralık 2022 Cuma

 

 GOMEDA (2006) 

Senaryo ve Yönetmen:  Tan Tolga Demirci,  Görüntü Yönetmeni:  İlker Berke,   Müzik:  Semih Taren  Yapım: Energy Medya ve  Prodüksiyon/  Selay Tozkoparan , Ali Oğuz, Kurgu: Ruşen Dağhan, Özel Makyaj: Ahsen Gülkaya, Özel Efekt Süpervizörü Ömer Boduroğlu, Sanat Yönetmeni: Kaan Güreşçi, Yardımcı Yönetmen: Cem Tabak, Yapım Koordinatörü: Engin Acuner, Yapım Asistanı: Sezgin Acuner, Kamera Teknisyeni: Barış Sengelli, Negatif Kurgu: Kadir Burç, Film Baskı: İlker Şen, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Renk Düzenleme Asistanı: Çetin Yılmaz, Negatif Kayıt: Cem Taşkara, Işık Şefi: Gökhan Özgül, Final Miks: Usal Onan Karagözoğlu,  Energy Medya ve Prodüksiyon: H. Ali Erol, Uygulayıcı Yapımcı: h. Ali Erol 

Oyuncular: Serkan Altunorak (Tolga),  Feride Çetin (Ebru), Halim Ercan (Çağan), Bahar Yanılmaz (Didem), Bulut Köpük (Sibel), Ayşe Şule Bilgiç, Fatoş Sılan, Timur Acar, Ceren Yorulmaz, Deniz İkizler,  

 Konu: Beş arkadaş, hafta sonlarını geçirmek üzere kiraladıkları bir arabayla Kapadokya’daki Gomeda Vadisi’ne doğru yola çıkar. Yolda kaza geçirirler ve yollarına yürüyerek devam etmek zorunda kalırlar. Gomeda Vadisi’ne ulaştıklarında bir mağarada konaklamaya başlayan gençleri düş ve kâbusların eşliğinde birçok sürpriz beklemektedir.

& Kapadokya’da müsamere yapanlar   

Hayır, Gameda değil. O tanınmış gazete dağıtım kuruluşu. Bu ise Gomeda. Filme göre, M.S. 5. yüzyılda içine şeytan düşmüş sayılan gebe kadınların diri diri yakılmaları şeklinde ortaya çıkan ve bizim Doğu Anadolu’da yaygınlaşmış bir mezhep. Kapadokya yöresine doğru yolculuğa çıkan üçü kız beş genç, bu dönemin izlerini taşıyan kimi yazı ve resimler keşfeder, gizli bir mağarada...Ve yolculuk başlar. Gizemli kişiler yolda birden peyda olan çıplak bir kadın, esrarengiz bir kamyon şoförü, vs. derken, asıl tehlikenin yörenin o ünlü yeraltı kentlerinde olduğu ortaya çıkar. Ve daracık yeraltı mekanlarına dalan her genç, kendince korkunç olaylar yaşar.  

  Türk sineması korku filmini yeni keşfetti. Keşke keşfetmez olaydı...Özellikle AngloSakson damgalı gerçek korku başyapıtlarını bilmeyen, hemen sadece son dönemdeki UzakDoğu örnekleriyle beslenmiş genç yönetmenler, artık dijital kameralarına sarılıp film üstüne film çekiyorlar. Ve de “Büyü”, “Gen” gibi kabul edilebilir örneklerin yanısıra, bence her açıdan “korkunç” olan “Dabbe”, “Araf “ gibi garabetler çıkıyor. 

   “Gomeda” bence bunların ortasında bir yerde. Yani, filmde belli bir sinema duygusu var. Özellikle açık bir sanat yönetimi çabası. Böylece, birçok sahne kendi içinde belli bir görsellik taşıyor, hatta ürkünç olabiliyor.    Ama asıl sorun senaryoda ya da hikayede. Özellikle gerçek bir hikayesi ve entrikası olmayan bir korku filmini, sırf dekormüziközel efekt üçlüsüyle yaratmak mümkün değil. Genç yönetmenlerin bunu anlamaları ve öncelikle iyi bir hikaye bulmaları  gerekiyor. (Atilla Dorsay) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder