Powered By Blogger

27 Eylül 2015 Pazar

GELİNİN MURADI (1957)

Senaryo ve Yönetmen Atıf Yılmaz
Operatör Turgut Ören
Eser Kemal Bilbaşar
Yapım Duru Film / Süreyya Duru


Müzik: Muzaffer Sarısözen, Türküler: Neriman Sarısözen, Çalanlar: Ahmet Yamacı, Osman Özdenkçi, Nida Tüfekçi, Seyfettin Sığmaz, Coşkun Özer, Ses Mühendisi: Esat Toroğlu, Montaj: İshak Dilman, Prodüksiyon Asistanı: Nejat Saydam, Reji Asistanı: Yılmaz Atadeniz, Fikret Uçak, Dekor Asistanı: Danyal Topatan, Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Aliş Serebyan, Laboratuavr: İbrahim Üstüner, Işık: Demirtaç, Ses Laboratuvar Montaj: Lale Film Stüdyosu, Dahili Sahneler : Duru Film Stüdyosu,


Oynayanlar : Fikret Hakan, Pervin Par, Settar Körmükçü, Ahmet Tarık Tekçe, Hulusi Kentmen, Osman Alyanak, Mehmet Aslan, Nobar Terziyan, İhsan Aşkın, Sadettin Erbil, Nejat Saydam, Leman Tekmen, İclal Genç, Ayşe Dolar, Nihal Duman, Leman Akçatepe, Faik Coşkun, Muzaffer Demir, Mehmet Aslan, Dinçer Sümer, Ayten Sırmalı (Dans)


KONU: Doktor olduktan sonra kasabasına dönen genç, sevgilisi olan ağanın kızına kavuşmak istemektedir. Ancak kızın anne ve babası kızı başka biriyle evlendirir. Kız evlendiği gece bilmeyerek düğünün yapıldığı otelde kalan doktorun odasına girer. Konu bu çerçevede gelişir.


Pembe Kurt öyküsü Sakallı köyünle 1950 yılında Demokrat Parti'nin Cumhuriyet Halk Partisi'nden iktidarı devraldığı yıl geçer; Pembe Kurt ve Yeşil Kozalak adı traktörlerin dövüştürme öyküsünü anlatır. Atıf Yılmaz'ın filmi ise "hileli bir traktör yarışında dövüştürülmesi (birbirine arkadan bağlanan traktörler. ters yönlerde birbirlerini çekmeye çalışırlar) sonunda aşık olduğu kızı kaybeden genç bir doktorun mücadeleyi bırakmamasını yarışta ki sevgilisine kavuşmasını anlatır. Atıf Yılmaz sineması içinde belirli bir biçim oluşturan ve zaman zaman örneklerini verdiği kasaba gerçekliğini işleyen filmlerine Gelinin Muradı ile başlangıç yapar. Konu daha sonra -filme de bağlı kalarak- Başka olur. Ağaların Düğünü adl ile kitap olarak yayınlanır, bu roman da dizi film olarak TV'ye uyarlanır. (“Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 138 )
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder