Powered By Blogger

9 Kasım 2015 Pazartesi

ASLAN PENÇESİ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Memduh Ün
Film Hikayesi Halit Refiğ
Dialog Bülent Oran
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Uğur Film / Mmduh Ün


Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur, Prod. Yard.: Sabri Aslankara, Set Amiri: Nizam Ergüden, Set Yrd: Necati Tuna, Ahmet Eskici, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Yardımcısı: İlyas Kürtüm, Ümit Çapın, Kamera Asistanı: Erdoğan Engin, Orhan Oğuz, Rejisör Asistanı: Zeki Öktem, Mine Cezzar, Sesleri Alan Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan, Laboratuvar: Recai Karataş, Negatif Montaj: Ali Berkan, Senkron: Arif Özalp, Matipo: Sedat Tunek, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Oyuncular. Ayhan Işık (Antepli İsmail), Sevinç Pekin (Semiha), Turgut Özatay (Çerkez Reşit), Kuzey Vargın (Yılmaz), Sevda Nur, Mine Soley, Bilal İnci, Zeki Sezer (polis), Süheyl Eğriboz, Behçet Nacar, Hakkı Haktan (Hasan), Selahi İçsel, Mehmet Büyükgüngör, Enver Dönmez, İsmet Erten , Engin İnal Nusret Ataer, Muzaffer Yener, Orhan Çoban, Küçük Oyuncu : Okan Ataer,

Konu: Otobüs İşletmeciliğinin gelişmekte olduğunu 1960’lı yıllarda Topkapı'da yerleşmeye çalışan otobüs firmalarının birbirleri ile mücadelesi. Firma sahibi Çerkez Reşit (Turgut Özatay) tam bir zorbadır. Reşit ve kardeşlerinin saldırısına uğrayan bir işletme sahibi firmasını Antepli İsmail'e (Ayhan Işık) satar. İsmail ve kardeşi kendilerini Çerkez Reşit ve yakınları ile büyük bir çatışmanın içinde bulurlar. Bu arada Reşit'in amca kızı Semiha (Sevinç Pekin) ile İsmail arasında aşk doğar ve evlenirler. Ama Reşit daha son kozunu oynamamıştır


Memduh Ün Anlatıyor:
Georges Simerıon'un “Üç Kardeştiler” adlı romanını okuduğumda bundan film olur demiştim Halit Refiğ'e yaptırmıştım tretmanı. Diyalogları kim yazdı anımsamıyorum, Halit olabilir. Simerıon'un kitabında üç erkek kardeşten, en büyüğü karanlık işlere karışıp çok zengin oluyor, ister istemez bağlı olduğu mafyanın doğrultusunda kardeşlerini harcamak zorunda kalıyordu Filmi şimdi seyrettiğimde Simenon'la ilgisi kalmadığını gördüm.


26-27 günde bitirdim Aslan Pençesi’ni. Ticari başarısı 8 civarında oldu. Ayhan Işık filmi için normaldi bu. Otobüs yazıhanesini ve otobüsün yandığı sahneyi Halit Refiğ çekmişti, neden ben çekmedim anımsamıyorum.


Ayhan Işık yirmi gün verdiği için iş programında Ayhan'lı sahneleri çekiyor, 20 gününardından Ayhan'ın olmadığı bölümleri görüntülüyorduk. Bu biraz filmin maliyetine artı yansıyordu, ama Ayhan'ın seyirci gücünden dolayı zorunluyduk işletmeciler bize anlaşma için geldiklerinde, iki Ayhan filmi istiyoruz, bunlardan en avantür olmalı ve Memduh Ün çekecek diye anlaşmaya koşul getiriyorlardı. ; elimiz kolumuz böylece bağlanıyordu. Şimdi sponsorlar parayı verdikleri zaman, Şunu yapacaksın, bunu yapacaksın demiyor. Ama biz o günlerde, işletmecilere muhtaçtık. sermayemiz çok azdı. Gönül elbette, kendi kafamıza göre filmler üretip işletmelere vermekten yanay-dı, ama böyle bir şey olanaklı değildi. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, ayınları,Ağustos 2009- İatanbul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder