Powered By Blogger

17 Mart 2020 Salı

POSTACI (1984)


Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Müzik: Cahit Berkay
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Yardımcı Yönetmen: Muzaffer Hiçdurmaz, Reji Asistanı: Ümit Volkan, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Dekor Sorumlusu: Fatma Girik, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Mustafa Uçak, Montaj-Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Kurgu: Gültekin Çavuş, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Set Ekibi: Mustafa Buvan, Nejat Buvan, Ahmet Servidal, Işık Ekibi: Ömer Ekmekçi, Nezih Yücel, Remzi Ekmekçi, (Lale Film Stüdyosunda Hazırlanmış, Yeni Stüdyoda Seslendirilmiştir).

Oyuncular: Kemal Sunal (Nuri amca), Fatma Girik (Sevtap), Ulvi Alacakaptan (boyacı Şükrü), İhsan Yüce (Rasim amca), Erdal Özyağcılar (Latif), Necdet Yakın (Berber Selami), Nezahat Tanyeri (Adem annesi), Gülümser Gülhan (Petra), Nubar Terziyan, Yaşar Güner (Müezzin Lütfü), Cevdet Arıkan (polis), Nezih Tunar, Jale Efecik (Berna), Mine Soysal, Tuncer Sevi (kahveci), Ahmet Açan (postane md.), (Tanju Şarman, Can Kolukısa (Ferit bey), Ali Karagöz (Ahmet), Orkide Erdem (Latifin kızı), Muadelet Tibet, Çocuk Yıldızlar: Orkide Yenice, Harun Aşçı,

Konu: Kemal Sunal'ın vazgeçilmez komedi filmlerinden biri olan "Postacı" da bu kez ünlü bir kadın sanatçı rol alıyor. Fatma Girik evde kalmış bir kızı canlandırıyor. Postacıyla olan ilişkisine, Almanya'da bulunan ve sonra Türkiye'ye dönen ağabeyi karşı çıkıyor. Film, ağabeyin ikna edilme çabalarını ve postacının sonunda hem kıza, hem de ağabeyinin paralarına kavuşmasının öyküsünü anlatıyor.

*Kemal Sunal, günümüz Türk sinemasında filmleri en çok iş yapan oyuncu olmayı sürdürüyor. Bunca sıkıntı, bunca zam, bunca yaşam zorluğu içinde seyircinin güldürüye bu yolla avunmaya çalışmasına şaşılır mı? Sunal'a bu kez ünlü bir kadın oyuncu, Fatma Girik eşlik ediyor. Girik, biraz 'evde kalmış' bir kızı canlandırıyor. Postacıyla olan ilişkisine, Almanya'da bulunan ve sonra Türkiye'ye dönen ağabeyi karşı çıkıyor. Film, ağabeyin 'ikna edilme' çabalarını ve postacının sonunda hem kıza, hem de ağa-beyin paracıklarına kavuşmasının öyküsünü anlatıyor. "Postacı", ek boyutlu bir hikâyenin filmi olarak kalıyor. Postacı/ağabey zıtlaşması, baştan sona filme egemen... Umur Bugay, senaryosunu değişik ayrıntılarla, gözlemlerle zenginleştirmesini bilememiş. Oysa Umur, zamanında "İşte Hayat'lan, "Hasip ile Nasİp"e ne güzel güldürü senaryoları yazmış bir yazardı. Memduh Ün'ün işIek anlatımına ve Sunal/Girik ikilisinin rahat, emin oyunlarına karşılık, "Postacı" tek boyuta sıkılmış, pek güldürmeyen, bir hayli espri yoksunu bir film olarak karşımıza çıkıyor. Bu arada, Erdal Özyağcılar'ın son derece başarılı "ağabey" kompozisyonuyla filmin en iyisi olduğunu belirtmek isterim... Özyağcıİar, Şener Şen'e ciddi bir rakip olduğunu gösteriyor, bu rolüyle. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder