Yönetmen Zeynel Doğan, Orhan Eskiköy Senaryo Orhan Eskiköy Görüntü Yönetmeni: Emre Erkmen Yapım Perişan Film/Özgür Doğan Sanat yönetmeni: Emre Yurtseven ve Meral Efe, Kurgu: Orhan Eskiköy ve Çiçek Kahraman .
Oyuncular: Zeynel Doğan, Asiye
Doğan, Fatih Gençkal, Gülizar Doğan
Konu: Zeynel ve hamile
karısı Gülizar Diyarbakır'da yaşarlar. Zeynel'in Elbistan'da yaşayan annesi
Base, Zeynel çalışmaya başladığından beri kış aylarını onun evinde geçirir.
Babası Mustafa ise, yıllar önce, Maraş Katliamı'ndan canını zor kurtarmıştır.
Bu olaydan sonra iş bulmakta zorlanınca Arabistan'a vinç operatörü olarak
çalışmaya gitmiştir. O dönemde köyde okumayazma bilen az olduğu için, ailesine
mektup yerine "ses kasetleri" göndermiştir. Ailesi de aynı biçimde,
ses kasetleri doldurarak ona cevap yollamıştır. Ayrı geçen yıllar boyunca
aradaki en güçlü bağ bu seslerdir. Mustafa bir iş kazasında ölmüş olmasına
rağmen şu anda bile ailesinin hayatını etkilemeye devam eder.
Zeynel'in elinde sadece bir tane kaset
vardır. Babasıyla ilgili bazı duyguları bu kasetten edinir. Babasının
kendilerin e karşı ilgisini; yanlarındaymış gibi konuştuğunu fark eder. Şimdi
ise kendisi baba olmak üzeredir. Sık sık bu sesleri dinler. Babasının
kendisiyle kurmaya çalıştığı iyi ilişkinin etkisine girer. Annesinde başka
kasetler olduğunu hatırlar ve onları bulmak için Elbistan'a gider.
& İnsanın geçmişini kaydetmesi her zaman
ilgimi çekti. Fotoğraflar, günlükler, 8mm ya da video kayıtlar sinemanın da
ilgisini çeken malzemeler. Ancak genel olarak belgeselciler anlatımı
güçlendirmek için kullanırlar. Ya da sadece bu tür arşiv materyaller üzerine
filmler yaparlar. Belgesel sinemadan gelen biri olarak bir ailenin ses arşivi
üzerinden bir hikaye anlatmak beni heyecanlandırdı. Çünkü hafızam zayıftır ve
geçmişin izlerini saklayan birisini kıskanırım. Ancak bu tür ses kay ıtlarının
sinemaya aktarılması hayli riskli bir arayış. Özellikle de bir filmde birkaç
karakteri yaratmak için bu tür seslere başvuruluyorsa... Bu arayışın pek de
sinematografik olmadığı defalarca yüzüme söylendi. Alışılmış anlatı kalıplarını
kırmaya çalışmak film yaparken temel motivasyonum. Beni heyecanlandıran bir
şeyin az sayıda da olsa başka birilerini heyecanlandıracağını düşünüyorum.
Babamın Sesi gerçek bir hikayeden yola çıkarak bireylerin toplumla kuramadığı
ilişkinin izinde kaydedilmiş bir geçmişe odaklanıyor. Bu filmdeki oyuncular
kendilerini oynadılar. Yazdığım diyalogları kendilerine göre uyarladılar.
Yazdıklarımdan daha fazlası ortaya çıktı. Bunun başarılmasını hem başrol
oynayan hem de ikinci yönetmen olan Zeynel Doğan`a borçluyuz. Annesiyle
birlikte kameranın önünde ve arkasında filme önemli dokunuşlar yaptı. (Orhan
Eskiköy)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder