Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
27 Eylül 2015 Pazar
DİŞİ CANAVAR (1957)
Senaryo ve Yönetmen Selahattin Burçkin
Foto Direktörü: Enver Burçkin
Yapım Burç Film / Enver Burçkin, Selahattin Burçkin
Oyuncular: Neriman Köksal, Kenan Pars, Atıf Kaptan, Leyla Altın, İhsan Aşkın, Osman Türkoğlu
Konu: Ölmüş bir kadının kimliği ile zengin bir ailenin içine giren bir kadının öyküsü.
Foto Direktörü: Enver Burçkin
Yapım Burç Film / Enver Burçkin, Selahattin Burçkin
Oyuncular: Neriman Köksal, Kenan Pars, Atıf Kaptan, Leyla Altın, İhsan Aşkın, Osman Türkoğlu
Konu: Ölmüş bir kadının kimliği ile zengin bir ailenin içine giren bir kadının öyküsü.
DERTLİ GELİN ŞİRVAN (1957)
Senaryo ve Yönetmen Muharrem Gürses
Foto Direktörü Turgut Ören
Eser ve Şarkılar Malatyalı Fahri Kayahan
Yapım Işık Film / Agop Fındıkyan
Oyuncular: Suavi Tedü, Halide Pişkin, Şaziye Moral, Pervin Par, Ahmet Tarık Tekçe, Rukiye Fersan, Faik Coşkun, Betül Cici, Hasan Ceylan, Celal Ersöz
NOT: Dönemin önde gelen türkücülerinden Malatyalı Fahri’nin bir öyküsünden, esinlenerek yazılan senaryoda “bir kör kemancı-nın trajik aşk öyküsü” konu edilmekte
Foto Direktörü Turgut Ören
Eser ve Şarkılar Malatyalı Fahri Kayahan
Yapım Işık Film / Agop Fındıkyan
Oyuncular: Suavi Tedü, Halide Pişkin, Şaziye Moral, Pervin Par, Ahmet Tarık Tekçe, Rukiye Fersan, Faik Coşkun, Betül Cici, Hasan Ceylan, Celal Ersöz
NOT: Dönemin önde gelen türkücülerinden Malatyalı Fahri’nin bir öyküsünden, esinlenerek yazılan senaryoda “bir kör kemancı-nın trajik aşk öyküsü” konu edilmekte
DERTLİ GÖNÜL/ ÇIKSIN BU CAN (1957)
Yönetmen Sırrı Gültekin
Senaryo Bülent Oran
Filmi Çeken Mehmet Muhtar
Yapım Nil Film / Seyit Börteçin
Müzik: Kasım İnaltekin, Çalanlar: Haydar Tatlıyay, Emin Tanınmış, Şerafettin İdeko, Sabit Açıkbaş, Danslar: Semiramis ve Şehrazat, Sesleri Çeken: Ferruh Kırmaz, Senkron-Montaj: Erdoğan Esenboğa, Laboratuar: Refet Şiriner, Feyzi Hamurcu, Işıklar: Fahri Teksen, (Halk Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)
Oyuncular: Bülent Oran, Rüya Gümüşpala, Leyla Altın, Hadi Hün, Şakir Arseven, İbrahim Delideniz, ırrı Gültekin, Selahattin Yazgan, Mahmut Berksan, Hikmet Serçe, Rüya Gümüşata, Cevat Tayşı,
Konu: Önce çiftliğini, sonra gözlerini, sonrada çoçuklarını kaybeden çiftlik sahibi varlıklı bir adamın sokak şarkıcılığına kadar düşüşünün acıklı hikayesi. Kader bataklıkta boğuldu zannettiği kızını, öz ağabeyi ile nişanlanmış, evlenmek üzere iken karşısına çıkarıyor. Çiflik sahibini Hadi Hün Çocuklarını Bülent Oran ve Leyla Altın oynamış. 1950 li yılların ağdalı melodramlarıdan..
Senaryo Bülent Oran
Filmi Çeken Mehmet Muhtar
Yapım Nil Film / Seyit Börteçin
Müzik: Kasım İnaltekin, Çalanlar: Haydar Tatlıyay, Emin Tanınmış, Şerafettin İdeko, Sabit Açıkbaş, Danslar: Semiramis ve Şehrazat, Sesleri Çeken: Ferruh Kırmaz, Senkron-Montaj: Erdoğan Esenboğa, Laboratuar: Refet Şiriner, Feyzi Hamurcu, Işıklar: Fahri Teksen, (Halk Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)
Oyuncular: Bülent Oran, Rüya Gümüşpala, Leyla Altın, Hadi Hün, Şakir Arseven, İbrahim Delideniz, ırrı Gültekin, Selahattin Yazgan, Mahmut Berksan, Hikmet Serçe, Rüya Gümüşata, Cevat Tayşı,
Konu: Önce çiftliğini, sonra gözlerini, sonrada çoçuklarını kaybeden çiftlik sahibi varlıklı bir adamın sokak şarkıcılığına kadar düşüşünün acıklı hikayesi. Kader bataklıkta boğuldu zannettiği kızını, öz ağabeyi ile nişanlanmış, evlenmek üzere iken karşısına çıkarıyor. Çiflik sahibini Hadi Hün Çocuklarını Bülent Oran ve Leyla Altın oynamış. 1950 li yılların ağdalı melodramlarıdan..
ÇÖLDE BİR İSTANBUL KIZI (1957)
Senaryo ve Yönetmen: Faruk Kenç
(Esat Mahmut Karakurt'un aynı isimli romanından
Foto Direktörü Enver Burçkin
Yapım İstanbul Film/Faruk Kenç And Film/Turgut Demirağ
Oyuncular: Turan Seyfioğlu, Belgin Doruk, Bülent Oran, Atıf Kaptan, Kadir Savun, Ah-met Tarık Tekçe, Nuri Genç, Ali Seyhan, Ali Ekdal
► Hasan Bey Arabistan çöllerinde ortaya çıkmış olan eşkiyaları ortadan kaldırmak için bu bölgeye askerleriyle birlikte görevlendirilir. Kızı Melike küçük yaşta annesini kaybetmiştir ve her alanda kendini en iyi şekilde geliştirmiştir. Nişanlısıda babasıyla gideceği için onlarla birlikte Arabistan çöllerine gitmek ister. Babası da onu kıramaz. Uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra çöle varırlar ama ortada ne bir çete ne de insan bulamazlar. Çevrede arama yaparlar ancak bir türlü başarılı olamamışlardır.Melike’nin canı çölde fazlasıyla sıkılır, babasından kendisini sıra dışı, farklı bir yerlere götürmesini ister. Ancak babası buna şiddetle karşı çıkar. O sırada bir asker yakın bir yerlerde bir han bulunduğunu ve buranın güvenli bir yer olduğunu söyler. Babası iste-meyerek de olsa kızı ve damadına izin verir. Yanlarına da bir çavuş gönderir. Gerçekten de Melike tüm güzelliğini ortaya koymuş hana girdiği andan itibaren herkesin ilgisini üstüne çekmiştir. Bu sırada büyük bir ses kopmuş herkes birden gelen adamın önünde diz çökmüştür. İçeri giren kişi çok yakışıklı ve herkesin korktuğu birisidir. Melike bu sırada ona tüm adamlarının önünde saygısızlık eder. Aziz buna dayanamaz ve kızı adamlarıyla birlikte kaçırır. Bu arada nişanlısı da kabile tarafından öldürülür.
Kızın cezası ise kabile kurallarına göre onu ele geçirenler arasından kura çekip onunla birlikte olmaktır. Melike çok geri zekalı ve yakışıklı olmayan birisiyle olmak zorunda bırakılmıştır. Ancak Melike onu öldürür ve kabile kurallarına göre onun cezası da ölümdür. Bu cezayı da infaz edecek kişide Aziz’den başkası değildir. Önce bunu kabul edemez ancak kurallar kesindir. Sabah şafağa kadar onu öldürmek zorundadır. Fakat bu kendisi için çok zordur. Çünkü Melike’den hoşlanmıştır ve kız suçsuzdur. Kızla odaya girdiklerinde aynı şeyleri hissetmişlerdir. Tüm gece sevgiyle birbirlerini kucaklamışlardır.
Ancak sabah olmuştur onu artık öldürmek zorundadır. Tam o sırada babası kızını kurtarır ve Aziz’i de esir alır. Aziz yaptıklarından pişman olur, ancak çok geçtir. İstanbul’da hapse atılır. Fakat Melike’nin yardımıyla oradan kaçar ve mutlu bir yaşarlar
(Esat Mahmut Karakurt'un aynı isimli romanından
Foto Direktörü Enver Burçkin
Yapım İstanbul Film/Faruk Kenç And Film/Turgut Demirağ
Oyuncular: Turan Seyfioğlu, Belgin Doruk, Bülent Oran, Atıf Kaptan, Kadir Savun, Ah-met Tarık Tekçe, Nuri Genç, Ali Seyhan, Ali Ekdal
► Hasan Bey Arabistan çöllerinde ortaya çıkmış olan eşkiyaları ortadan kaldırmak için bu bölgeye askerleriyle birlikte görevlendirilir. Kızı Melike küçük yaşta annesini kaybetmiştir ve her alanda kendini en iyi şekilde geliştirmiştir. Nişanlısıda babasıyla gideceği için onlarla birlikte Arabistan çöllerine gitmek ister. Babası da onu kıramaz. Uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra çöle varırlar ama ortada ne bir çete ne de insan bulamazlar. Çevrede arama yaparlar ancak bir türlü başarılı olamamışlardır.Melike’nin canı çölde fazlasıyla sıkılır, babasından kendisini sıra dışı, farklı bir yerlere götürmesini ister. Ancak babası buna şiddetle karşı çıkar. O sırada bir asker yakın bir yerlerde bir han bulunduğunu ve buranın güvenli bir yer olduğunu söyler. Babası iste-meyerek de olsa kızı ve damadına izin verir. Yanlarına da bir çavuş gönderir. Gerçekten de Melike tüm güzelliğini ortaya koymuş hana girdiği andan itibaren herkesin ilgisini üstüne çekmiştir. Bu sırada büyük bir ses kopmuş herkes birden gelen adamın önünde diz çökmüştür. İçeri giren kişi çok yakışıklı ve herkesin korktuğu birisidir. Melike bu sırada ona tüm adamlarının önünde saygısızlık eder. Aziz buna dayanamaz ve kızı adamlarıyla birlikte kaçırır. Bu arada nişanlısı da kabile tarafından öldürülür.
Kızın cezası ise kabile kurallarına göre onu ele geçirenler arasından kura çekip onunla birlikte olmaktır. Melike çok geri zekalı ve yakışıklı olmayan birisiyle olmak zorunda bırakılmıştır. Ancak Melike onu öldürür ve kabile kurallarına göre onun cezası da ölümdür. Bu cezayı da infaz edecek kişide Aziz’den başkası değildir. Önce bunu kabul edemez ancak kurallar kesindir. Sabah şafağa kadar onu öldürmek zorundadır. Fakat bu kendisi için çok zordur. Çünkü Melike’den hoşlanmıştır ve kız suçsuzdur. Kızla odaya girdiklerinde aynı şeyleri hissetmişlerdir. Tüm gece sevgiyle birbirlerini kucaklamışlardır.
Ancak sabah olmuştur onu artık öldürmek zorundadır. Tam o sırada babası kızını kurtarır ve Aziz’i de esir alır. Aziz yaptıklarından pişman olur, ancak çok geçtir. İstanbul’da hapse atılır. Fakat Melike’nin yardımıyla oradan kaçar ve mutlu bir yaşarlar
ÇOBAN AŞKI
Senaryo ve Yönetmen Nuri Akıncı
Foto Direktörü Manasi Filmeridis
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen
Oyuncular: Neriman Köksal, Aslan Altın, Halide Pişkin, Şaziye Moral, Halide Pişkin Ahmet Tarık Tekçe, Vahi Öz, Özen Tutku, Celal Ersöz
Konu: Köyde çobanlık yapan bir gencin dramatik öyküsü.
Foto Direktörü Manasi Filmeridis
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen
Oyuncular: Neriman Köksal, Aslan Altın, Halide Pişkin, Şaziye Moral, Halide Pişkin Ahmet Tarık Tekçe, Vahi Öz, Özen Tutku, Celal Ersöz
Konu: Köyde çobanlık yapan bir gencin dramatik öyküsü.
ÇİLELİ BÜLBÜL (1957)
Yönetmen İhsan Tomaç
Senaryo Namık Kılıçoğlu
Operatör Kazım Koşkan
Yapım İyi Film / Namık Kılıçoğlu
Okuyanlar: Tülin Korman, İnci Çayırlı, Kasım İnaltekin Danslar: Melike Cemali, Taner Ünal, Sulukule Ekibi,
Oyuncular: Belgin Doruk, Baki Tamer, Zafer Önen, Dinçer Sümer
Konu: Başlık parası kazanmak için İstanbul’a gelen bir delikanlının mücadelesi
Senaryo Namık Kılıçoğlu
Operatör Kazım Koşkan
Yapım İyi Film / Namık Kılıçoğlu
Okuyanlar: Tülin Korman, İnci Çayırlı, Kasım İnaltekin Danslar: Melike Cemali, Taner Ünal, Sulukule Ekibi,
Oyuncular: Belgin Doruk, Baki Tamer, Zafer Önen, Dinçer Sümer
Konu: Başlık parası kazanmak için İstanbul’a gelen bir delikanlının mücadelesi
CEYLAN EMİNE (1957)
Senaryo ve Yönetmen Muharrem Gürses
Foto Diektörü Turgut Ören
Yapım Işık Film, Agop Fındıkyan
Oyuncular: Nazım İnan, Muhterem Nur, Eşref Kolçak, Ahmet Tarık Tekçe, Rukiye Fersan, Hulusi Kentmen, İhsan Aşkın
Konu: Bir dedikodunun ayırdığı iki sevgilinin öyküsü.
Not: Muharrem Gürses’in “Uçurumdaki Kız” isimli romanından”
Foto Diektörü Turgut Ören
Yapım Işık Film, Agop Fındıkyan
Oyuncular: Nazım İnan, Muhterem Nur, Eşref Kolçak, Ahmet Tarık Tekçe, Rukiye Fersan, Hulusi Kentmen, İhsan Aşkın
Konu: Bir dedikodunun ayırdığı iki sevgilinin öyküsü.
Not: Muharrem Gürses’in “Uçurumdaki Kız” isimli romanından”
BİR AVUÇ TOPRAK (1957)
Senaryo ve Yönetmen Osman F. Seden
Kamera Kriton İliadis
Yapım Kemal Film / Osman F. Seden
Prod. Mümessili: Macit Doğudan; Prod. Şefi: Zeki Tezean; Reji Asist.: Osman Nuri Ergün; Kamera: Asist.: Kenan Kurt; Prod. Asist.: Orhan Aykanat; Ar Direktör: Sami Pandır; Işıklar: Necati İltaç; Teknik Ekip: Hasan Danabaşoğlu, Yılmaz Gürbüz, İlhan Aslim, İsmail Kızıltan, Rıdvan Varol, Atacan Boran, Cumhur Özcan; Dekorlar: Saim Nahit Bilge, Zare Cirityan; Aksesuar: Nazım Akbulut; Montaj: Özdemir Arltan; Senkron: Sezai Elmaskaya; Laboratuvar: Faruk Özar; Ses: Yorgo İliadis; (Day Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir)
Oyuncular: Ayhan Işık (Ömer), Pervin Par (Gülnaz), Talat Artemel (Sağıroğlu Kerimağa), Atıf Kaptan (Atıf Kaptan), Kemal Ergüvenç (Savcı Bey), Mehmet Ali Akpınar (Kadir), Nubar Terziyan (Mehmet Ağa), Hasan Ceylan (Bekir), Hüseyin Güler (Recep), Ayşe Çakar (Anne), Turgut Özatay (Kaplan), Fikret Hakan, Hayati Şen, Coşkun Çatak, Faik Coşkun, Osman Nuri Ergün, Muammer Gözalan
Konu: Osman Seden’in 1957 yılında çevirdiği ikinci film, Bir Avuç Toprak"tı. Başrolünü yine Kemal Film'in anlaşmalı Oyuncusu Ayhan Işık oynamış, Pervin Par da ona eşlik etmişti. Flmde, köyün en güzel kızına aşık olan bir ağa ile kızın sözlüsü arasında geçen çatışma anlatılmaktaydı.
Bu toprak ağası ile bir yarıcının toprak meselesinden değil, bir gönül işinden dolayı çatışmalarını konu edinen "Bir Avuç Top-rak"ta, kahramanının öldürülüşü ile olumsuz bir sonuca ulaşan film, Ayhan Işık'ı yeni başarılara taşıyan filmlerden biri olur.
Kamera Kriton İliadis
Yapım Kemal Film / Osman F. Seden
Prod. Mümessili: Macit Doğudan; Prod. Şefi: Zeki Tezean; Reji Asist.: Osman Nuri Ergün; Kamera: Asist.: Kenan Kurt; Prod. Asist.: Orhan Aykanat; Ar Direktör: Sami Pandır; Işıklar: Necati İltaç; Teknik Ekip: Hasan Danabaşoğlu, Yılmaz Gürbüz, İlhan Aslim, İsmail Kızıltan, Rıdvan Varol, Atacan Boran, Cumhur Özcan; Dekorlar: Saim Nahit Bilge, Zare Cirityan; Aksesuar: Nazım Akbulut; Montaj: Özdemir Arltan; Senkron: Sezai Elmaskaya; Laboratuvar: Faruk Özar; Ses: Yorgo İliadis; (Day Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir)
Oyuncular: Ayhan Işık (Ömer), Pervin Par (Gülnaz), Talat Artemel (Sağıroğlu Kerimağa), Atıf Kaptan (Atıf Kaptan), Kemal Ergüvenç (Savcı Bey), Mehmet Ali Akpınar (Kadir), Nubar Terziyan (Mehmet Ağa), Hasan Ceylan (Bekir), Hüseyin Güler (Recep), Ayşe Çakar (Anne), Turgut Özatay (Kaplan), Fikret Hakan, Hayati Şen, Coşkun Çatak, Faik Coşkun, Osman Nuri Ergün, Muammer Gözalan
Konu: Osman Seden’in 1957 yılında çevirdiği ikinci film, Bir Avuç Toprak"tı. Başrolünü yine Kemal Film'in anlaşmalı Oyuncusu Ayhan Işık oynamış, Pervin Par da ona eşlik etmişti. Flmde, köyün en güzel kızına aşık olan bir ağa ile kızın sözlüsü arasında geçen çatışma anlatılmaktaydı.
Bu toprak ağası ile bir yarıcının toprak meselesinden değil, bir gönül işinden dolayı çatışmalarını konu edinen "Bir Avuç Top-rak"ta, kahramanının öldürülüşü ile olumsuz bir sonuca ulaşan film, Ayhan Işık'ı yeni başarılara taşıyan filmlerden biri olur.
BERDUŞ (1957)
Yönetmen Osman F. Seden
Senaryo Sadık Şendil
Kamera:Kriton İliadis
Müzik: Zeki Müren
Yapım Kemal Film / Osman F. Seden
(Day Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)
Işıklar: Necati İltaç, Dekorlar: Sami Pandır, Prodüksiyon Mümessili: Macit Doğudan, Laboratuvar: Faruk Özar, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Kemal Film Prodüksiyon Ekibi: Zeki Tezcan, Kenan Kurt, Yılmaz Gürbüz, İhsan Alpat, Orhan Aykanat, Hasan Danabaşoğlu, İbrahim Birah, Ekrem Köksalan, Atacan Doran, Reji ve Prodüktör Asistanı: Nuri Ergün
Oynayanlar: Zeki Müren, Deniz Tanyeli, Turan Seyfioğlu, Feridun Karakaya, Melahat İçli, Ahmet Tarık Tekçe, Şaziye Moral, Ali Üstüntaş, Ali Seyhan, Nubar Terziyan, Ali Üstüntaş, Şakir Arseven, Kadir Savun, Fadıl Garan,
Konu: Osman Fahir Seden 50'1i yıllarda Türk Sanat Müziği'nde yıldızı parlayan ve çizdiği kişiliğiyle sürekli ilgi çeken Zeki Müren'le "Berduş" filmini çeker. Oldukça iyi bir ekiple başlanan ve iyi bir oyuncu kadrosuna sahip filmde Zehir Ali (Turan Seyfioğlu) lakabıyla ün salmış ağabeyi tarafından küçük yaşta okuldan alınarak çeşitli işlere verilen Berduş'un (Zeki Müren) hikayesi, anlatılıyor.
Başanlı bir film olmasının yanı sıra "Berduş"un en önemli yanı, Beyoğlulu'nun Türk filmi oynatmamakta direnen sinemalarının bu direnişi kıran filmlerden biri olması idi. Bu olayı, Osman Seden şöyle dile getiriyor 1956-57 mevsiminde Lüks’ün perdesinde Kaçınılmaz biçimde Amerikan filmleri boy gösteriyordu. Türk Sinemasından bir örnek ise Zeki Müren’li Osman Fahir Seden imzalı filmlerdir. Berduş filmi genel istek üzerine değişik tarihlerde aynı mevsim içinde Lüks’de iki kez gösterime sunuldu. (Gülşah Nezaket Maraşlı, a.g.e. syf: 143)
Senaryo Sadık Şendil
Kamera:Kriton İliadis
Müzik: Zeki Müren
Yapım Kemal Film / Osman F. Seden
(Day Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)
Işıklar: Necati İltaç, Dekorlar: Sami Pandır, Prodüksiyon Mümessili: Macit Doğudan, Laboratuvar: Faruk Özar, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Kemal Film Prodüksiyon Ekibi: Zeki Tezcan, Kenan Kurt, Yılmaz Gürbüz, İhsan Alpat, Orhan Aykanat, Hasan Danabaşoğlu, İbrahim Birah, Ekrem Köksalan, Atacan Doran, Reji ve Prodüktör Asistanı: Nuri Ergün
Oynayanlar: Zeki Müren, Deniz Tanyeli, Turan Seyfioğlu, Feridun Karakaya, Melahat İçli, Ahmet Tarık Tekçe, Şaziye Moral, Ali Üstüntaş, Ali Seyhan, Nubar Terziyan, Ali Üstüntaş, Şakir Arseven, Kadir Savun, Fadıl Garan,
Konu: Osman Fahir Seden 50'1i yıllarda Türk Sanat Müziği'nde yıldızı parlayan ve çizdiği kişiliğiyle sürekli ilgi çeken Zeki Müren'le "Berduş" filmini çeker. Oldukça iyi bir ekiple başlanan ve iyi bir oyuncu kadrosuna sahip filmde Zehir Ali (Turan Seyfioğlu) lakabıyla ün salmış ağabeyi tarafından küçük yaşta okuldan alınarak çeşitli işlere verilen Berduş'un (Zeki Müren) hikayesi, anlatılıyor.
Başanlı bir film olmasının yanı sıra "Berduş"un en önemli yanı, Beyoğlulu'nun Türk filmi oynatmamakta direnen sinemalarının bu direnişi kıran filmlerden biri olması idi. Bu olayı, Osman Seden şöyle dile getiriyor 1956-57 mevsiminde Lüks’ün perdesinde Kaçınılmaz biçimde Amerikan filmleri boy gösteriyordu. Türk Sinemasından bir örnek ise Zeki Müren’li Osman Fahir Seden imzalı filmlerdir. Berduş filmi genel istek üzerine değişik tarihlerde aynı mevsim içinde Lüks’de iki kez gösterime sunuldu. (Gülşah Nezaket Maraşlı, a.g.e. syf: 143)
BENİ ŞAFAKTA VURDULAR (1957)
Senaryo ve Yönetmen Rahmi Kafadar
Görüntü Yönetmeni Vedat Akdikmen
Yapım Tafi Film
Maya ve Gazeller: Kaplan Tarsuslu
Oyuncular: Yılmaz Duru, Gönül Bayhan, Sunay Uslu, Talat Artemel, Hulusi Kentmen, Salih Tozan, Muazzez Arçay,
Konu: Kocasını aldatan ve araya giren bir kızın öyküsü.
Görüntü Yönetmeni Vedat Akdikmen
Yapım Tafi Film
Maya ve Gazeller: Kaplan Tarsuslu
Oyuncular: Yılmaz Duru, Gönül Bayhan, Sunay Uslu, Talat Artemel, Hulusi Kentmen, Salih Tozan, Muazzez Arçay,
Konu: Kocasını aldatan ve araya giren bir kızın öyküsü.
ANNEMİN GÖZYAŞLARI (1957)
Yönetmen Nuri Akıncı
Senaryo Haşim Turyan
Operatör Cezmi Ar
Eser Ali Korkut
Yapım Akar Film / Nuri Akıncı
Orgnizasyon: Memduh Karakaş, Laboratuvar: Semih Pekgöz, Sedat Tuncer, Negatifr Montaj: İlya Pençoğlu, Reji Asistanı: Murat Tok, Senkron Montaj: Diamandi Filmeridis, Ses Mühendisi: Rauf Tözüm, (Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Muhterem Nur (Aysel), Nuri Genç (AyseL’in eniştesi), Ahmet Tarık Tekçe (Ali), Uğur Kıvılcım, Kemal Kan (Fikret), Özcan Tekgül (Jale), Hikmet Serçe, Mamduh Karakaş, Adnan Uygur, Muammer Gözalan, İclal Genç, Udi Boğos, Beykozlu Musdtafa, Tambil,
Konu: Teyzesinin yanında yaşayan Aysel, kimsesiz bir kızdır. Eniştesi tarafından devamlı horlanmaktadır. Bir arkadaş davetinde tanıştığı Fikret'den hamile kalır. Diğer taraftan mhallenin kabadayısı Ali'de Ayselin peşindedir. Fikret iyi niyetli bir gençtir ve Aysel ile evlenerek hatasını tamir etmek istemektedir. Ancak babasının işleri bozulmuş iflasın eşiğine gelmiştir. Aile bu durumdan kurtulmak için Fikret'i zengin Jale ile evlendirmek istemektedirler.Baba Aysel'i gizlice eve çağırarak Fikret'ten ayrılması için para teklif eder, Aysel kabul etmez. Fikret'e mektup yazar. Mektup ise Ali'nin eline geçer ve Aysel'in hamile olduğunu öğrenir. Ali Durumu enişteye bildirir. Enişte Aysel'i evden kovar.
Senaryo Haşim Turyan
Operatör Cezmi Ar
Eser Ali Korkut
Yapım Akar Film / Nuri Akıncı
Orgnizasyon: Memduh Karakaş, Laboratuvar: Semih Pekgöz, Sedat Tuncer, Negatifr Montaj: İlya Pençoğlu, Reji Asistanı: Murat Tok, Senkron Montaj: Diamandi Filmeridis, Ses Mühendisi: Rauf Tözüm, (Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Muhterem Nur (Aysel), Nuri Genç (AyseL’in eniştesi), Ahmet Tarık Tekçe (Ali), Uğur Kıvılcım, Kemal Kan (Fikret), Özcan Tekgül (Jale), Hikmet Serçe, Mamduh Karakaş, Adnan Uygur, Muammer Gözalan, İclal Genç, Udi Boğos, Beykozlu Musdtafa, Tambil,
Konu: Teyzesinin yanında yaşayan Aysel, kimsesiz bir kızdır. Eniştesi tarafından devamlı horlanmaktadır. Bir arkadaş davetinde tanıştığı Fikret'den hamile kalır. Diğer taraftan mhallenin kabadayısı Ali'de Ayselin peşindedir. Fikret iyi niyetli bir gençtir ve Aysel ile evlenerek hatasını tamir etmek istemektedir. Ancak babasının işleri bozulmuş iflasın eşiğine gelmiştir. Aile bu durumdan kurtulmak için Fikret'i zengin Jale ile evlendirmek istemektedirler.Baba Aysel'i gizlice eve çağırarak Fikret'ten ayrılması için para teklif eder, Aysel kabul etmez. Fikret'e mektup yazar. Mektup ise Ali'nin eline geçer ve Aysel'in hamile olduğunu öğrenir. Ali Durumu enişteye bildirir. Enişte Aysel'i evden kovar.
ANASI GİBİ “SÖNEN IŞIK” (1957)
Yönetmen Muzaffer Arslan
Senaryo Orhan Kemal
Eser Mebrure Alevok
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar
Yapım As Film /Muzaffer Aslan
Oyuncular: Altan Karındaş (Kamuran), Suavi Tedü (Münir Fırat), Nedret Güvenç (Süheyla), Abdurrahman Palay (Ekrem), Reşit Gürzap (Namık), Şaziye Moral (Kamişle Hanım), Hikmet Serçe (Nigar Hanım), Dursune Şirin (Gece Anne),
Konu: Annesi (Şaziye Moral) ile birlikte gündelikçi terzi olarak zengin evlerine giden Kamuran(Altan Karındaş) Bu evlerden birinde tanıdığı Namık (Reşit Gürzap) adlı genç bir fabrikatör ile evlenir. Ne varki Kamuran erkeklere düşkün bir kadındır. Bir Bursa se-yahatinde tanıdığı Münir Fuat (Suavi Tedü) ile ilişki kurar, ve kocasını aldatmaya başlar. Onları suç üstü yakalayan kocasına hakaret eder, ayrılırlar. Bunalıma giren Namık herşeyi unutmak için İstanbulu terkeder, üç yıl İsviçrede yaşar. Hiçbir şeyi unutamadığını görünce İstanbula geri döner.
Bir bunalım anında Annesi Nigar Hanımı (Hikmet Serçe) merdivenden iterek ölümüne neden olur. Diğer taraftan evli bir adam olan Münir Fuat, beş ay sonra Kamuran’ı terk ederek karısı Süheyla’ya (Nedret Güvenç) geri döner.
Terk edilen Kamuran’ın bir kızı olmuştur. Ölüm döşeğinde Namık’a haber göndererek kızı Neyra’n a sahip çıkmasını alıp büyütmesini ister. Namık kızı alır büyütür. Bir genç kız olan Neyran (Altan Karındaş) adeta annesinin bir kopyası olmuştur. Babasının yeni aldığı köşke taşınırlar, Gece Anne dediği (Dursune Şirin) ve baba bildiği Namık ile yaşamaya başlarlar. Kader Namık bey ve Neyran’ı felaketlerine sebep olan Münir Fuatın oğlu köşk komşuları Ekrem ile (Abdurrahman Palay) karşılaştıracaktır. Ekrem’e aşık olan Neyran acaba anası gibi yapıp babasını terk edecek mi? ….
.
Senaryo Orhan Kemal
Eser Mebrure Alevok
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar
Yapım As Film /Muzaffer Aslan
Oyuncular: Altan Karındaş (Kamuran), Suavi Tedü (Münir Fırat), Nedret Güvenç (Süheyla), Abdurrahman Palay (Ekrem), Reşit Gürzap (Namık), Şaziye Moral (Kamişle Hanım), Hikmet Serçe (Nigar Hanım), Dursune Şirin (Gece Anne),
Konu: Annesi (Şaziye Moral) ile birlikte gündelikçi terzi olarak zengin evlerine giden Kamuran(Altan Karındaş) Bu evlerden birinde tanıdığı Namık (Reşit Gürzap) adlı genç bir fabrikatör ile evlenir. Ne varki Kamuran erkeklere düşkün bir kadındır. Bir Bursa se-yahatinde tanıdığı Münir Fuat (Suavi Tedü) ile ilişki kurar, ve kocasını aldatmaya başlar. Onları suç üstü yakalayan kocasına hakaret eder, ayrılırlar. Bunalıma giren Namık herşeyi unutmak için İstanbulu terkeder, üç yıl İsviçrede yaşar. Hiçbir şeyi unutamadığını görünce İstanbula geri döner.
Bir bunalım anında Annesi Nigar Hanımı (Hikmet Serçe) merdivenden iterek ölümüne neden olur. Diğer taraftan evli bir adam olan Münir Fuat, beş ay sonra Kamuran’ı terk ederek karısı Süheyla’ya (Nedret Güvenç) geri döner.
Terk edilen Kamuran’ın bir kızı olmuştur. Ölüm döşeğinde Namık’a haber göndererek kızı Neyra’n a sahip çıkmasını alıp büyütmesini ister. Namık kızı alır büyütür. Bir genç kız olan Neyran (Altan Karındaş) adeta annesinin bir kopyası olmuştur. Babasının yeni aldığı köşke taşınırlar, Gece Anne dediği (Dursune Şirin) ve baba bildiği Namık ile yaşamaya başlarlar. Kader Namık bey ve Neyran’ı felaketlerine sebep olan Münir Fuatın oğlu köşk komşuları Ekrem ile (Abdurrahman Palay) karşılaştıracaktır. Ekrem’e aşık olan Neyran acaba anası gibi yapıp babasını terk edecek mi? ….
.
ALLI GELİN “LEYLA İLE FERHAT” (1957)
Senaryo ve Yönetmen Muharrem Gürses
Görüntü Yönetmeni Mike Rafaelyan
Yapım Filkoş Film / İrfan Sabuncu
Oyuncular: Saltuk Kaplangı, Pervin Par, Atıf Kaptan, Necdet Tosun, Dursune Şirin, Mine Coşkun, Erdoğan Oker
Konu: Askerden dönen yiğit delikanlı Ali ile, gaddar köy ağasının kızı Nazlı’nın aşk öyküsü
Görüntü Yönetmeni Mike Rafaelyan
Yapım Filkoş Film / İrfan Sabuncu
Oyuncular: Saltuk Kaplangı, Pervin Par, Atıf Kaptan, Necdet Tosun, Dursune Şirin, Mine Coşkun, Erdoğan Oker
Konu: Askerden dönen yiğit delikanlı Ali ile, gaddar köy ağasının kızı Nazlı’nın aşk öyküsü
AK ALTIN (1957)
Senayo ve Yönetmen Lütfi Ö. Akad
Senaryo: Lütfi Akad, Suat Yalaz
Foto Direktörü Mike Rafelyan
Yapım Erman Kardeşler
Reji Asistanı: Nişan Hançer, Montaj: Diamendi Filmeridis, Script: Suat Yalaz, Ses: Rauf Tözüm, (Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiştir.)
Oyuncular: Fikret Hakan (Mehmet), Çolpan İlhan (Halime), Turgut Özatay (İdris), Settar Körmükçü (Veysel), Hayri Esen (Yakup), Hasan Ceylan (Kasım), Osman Alyanak (Fettah), Türküler: Ahmet Yamacı
KONU: Define avcılığı üzerine çekilmiş olan ve yabancı filmlerin etkisi altında kalınarak yapıldığı izlenimini veren bu filmde, bir grup insanın define sevdası ve gönül tutkusu yüzünden aralarında çıkan kavgalar sonunda nasıl birbirlerini yok ettikleri anlatılır. Ak Altın, define arayıcılığını ve bulunan definenin paylaşımındaki güçlükleri işliyor. Film, karakterler üzerine kurulu. Define bulan bir köylünün kalp krizi geçirerek ölmesi üzerine, gizlilik içinde bu işin izini sürerek defineye ulaşan beş erkek ve bir kadın arasındaki ilişkilerden yola çıkıyor. Defineyle kadın (sevgili) arasında bir metafor oluşturarak erkeklerin mücadelelerini sergiliyor. Mücadelenin sonunda kazanan veya kaybeden yok. Başlangıçta olduğu gibi, zaten tüm kahramanlar "kaybeden". Defineyle bir umut pırıltısı görmüşlerdi. Film, küçük insanlar için bu pırıltının halüsinasyondan ibaret olduğunu, hiçbir zaman gerçek mutluluğun işareti olamayacağını, yaşadıkça çırpınışların süreceğini gösteriyor.
Senaryo: Lütfi Akad, Suat Yalaz
Foto Direktörü Mike Rafelyan
Yapım Erman Kardeşler
Reji Asistanı: Nişan Hançer, Montaj: Diamendi Filmeridis, Script: Suat Yalaz, Ses: Rauf Tözüm, (Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiştir.)
Oyuncular: Fikret Hakan (Mehmet), Çolpan İlhan (Halime), Turgut Özatay (İdris), Settar Körmükçü (Veysel), Hayri Esen (Yakup), Hasan Ceylan (Kasım), Osman Alyanak (Fettah), Türküler: Ahmet Yamacı
KONU: Define avcılığı üzerine çekilmiş olan ve yabancı filmlerin etkisi altında kalınarak yapıldığı izlenimini veren bu filmde, bir grup insanın define sevdası ve gönül tutkusu yüzünden aralarında çıkan kavgalar sonunda nasıl birbirlerini yok ettikleri anlatılır. Ak Altın, define arayıcılığını ve bulunan definenin paylaşımındaki güçlükleri işliyor. Film, karakterler üzerine kurulu. Define bulan bir köylünün kalp krizi geçirerek ölmesi üzerine, gizlilik içinde bu işin izini sürerek defineye ulaşan beş erkek ve bir kadın arasındaki ilişkilerden yola çıkıyor. Defineyle kadın (sevgili) arasında bir metafor oluşturarak erkeklerin mücadelelerini sergiliyor. Mücadelenin sonunda kazanan veya kaybeden yok. Başlangıçta olduğu gibi, zaten tüm kahramanlar "kaybeden". Defineyle bir umut pırıltısı görmüşlerdi. Film, küçük insanlar için bu pırıltının halüsinasyondan ibaret olduğunu, hiçbir zaman gerçek mutluluğun işareti olamayacağını, yaşadıkça çırpınışların süreceğini gösteriyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)