Powered By Blogger

27 Ocak 2018 Cumartesi

ZİNDANDAN GELEN MEKTUP (1970)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Özdemir Birsel
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Hisar / Özdemir Birsel

 Işık Şefi: Mazhar Eröz, Asistanı: Çetin Uzun, Cevdet Yener, Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kamera Asistanı: Yaşar Memişoğlu, Montaj: Sezai Elmaskaya, Senkron: İhsan Yanık, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuar : Ziya İnsel (Şef), İbrahim Güzel, Şükrü Güzel, İsmail Güzel, Sesleri Alan: Vural Tekeli, Fon Müziği: Marko Buduris, Prodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, (Ses film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Ayhan Işık, Mine Mutlu, Turgut Özatay, Ali Şen, Zeynep Tedü, Gülistan Güzey, Ekrem Gökkaya, Asım Nipton, Arif Eriş, Hüseyin Salıcı, Oktay yavuz, Ali Demir, Dündar Aydınlı, Erol Şen, Lütfü Engin, Giray Alpan, Mustafa Zengin, Küçük Yıldız: Müslim Ertuhi


Konu: Düşman işgali altındaki Batı Trakya Türklerinin anayurda iltica etmek için yaptıkları mücadelenin öyküsü 



ZEYNO’M (1970)


Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Kamera: Sami Acun
Müzik: Cuma Pamuk
Yapım: Yaşar Film / Nuri Akıncı

Oyuncular: Fatma karanfil, Oktay Gürsel, Oktar Durukan, Birsen Şen, Giray Alpan, Özcan Bilge, Hamdi Oktay


Konu: Zeyno kızın dramatik aşk öyküsü. 

ZEYNO (1970)

ZEYNO (1970)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Bülent Oran, Erdoğan Tünaş
Kamera: Orhan Kapkı
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal

Oynayanlar: Yılmaz Güney, Hülya Koçyiğit, Aliye Rona, Mümtaz Ener, Enis Fosforoğlu, Nubar Terziyan, Ali Seyhan, Muammer Gözalan

Konu: Anadolu’da bir köyde yaşayan Battaloğlu ile ile Çavuşoğlu aileleri arasındaki kan davası yıllardan beri sürüp gitmektedir. Bu nedenle köy halkı da adeta ikiye ayrılmıştır. İki aile arasındaki gerginliğe kimse bir çözüm bulamamıştır. Son olarak Çavuşoğulları'ndan Murat'ın (Yılmaz Güney) dayısı öldürülünce olaylar daha da büyür. Hatçe Ana (Aliye Rona) kana kan istemektedir. Oğlu Murat'a, dayısını öldüren Bekir'i (Oktay Yavuz) bulup öcünü almazsa sütünü helal etmeyeceğini söyler. Battaloğulları'ndan katil Bekir can korkusuyla İstanbul'a kaçmıştır.

Murat silahını da yanına alıp kan düşmanını bulmak ve öldürmek üzere İstanbul yollarına düşer ve kente iner. Murat kısa bir süre Hukuk Fakültesi'nde okumuştur, bu yüzden biraz da olsa İstanbul'u bilmektedir, ama yine de yabancı bir kenttir İstanbul. Önce akrabalarından Salih Reis'i (Nubar Terziyan) ziyaret eder. Salih Reis kan davasına karşıdır. Ama Murat'ı ikna edemez. Murat, Bekir'i aramaya koyulmuştur. Bu arama sırasında, bir caddede "İmdat!!" diye bağıran mini etekli bir kızla karşılaşır. Hemen yardımına koşar kızın. Ancak, bu, zengin çocuklarının kendi aralarında oynadıkları bir oyundur. Kızın züppe arkadaşları Murat'ın taşralı saf kimliğiyle alay ederler. Ama genç kızın ilgisini çekmiştir Murat ve ondan özür diler.

Sonraki günlerde isminin Zeynep (Hülya Koçyiğit) olduğunu öğrendiği kızla karşılaşıp konuşacaklar, zaman zaman buluşacaklardır. Zeynep Tıp Fakültesinde öğrencidir. Murat Zeynep'i fakültede de ziyaret eder. Özellikle de Zeynep, Murat'ın sıcak gülüşünden etkilenmiştir.

Murat İstanbul'daki yakını Asım'dan (Ali Seyhan) Bekir'in gizlendiği evi öğrenir. Gece yarısı evin bahçesine girip pencereden Bekir'i görür. Silahını çekip tam vuracağı sırada birden irkilir. Zeynep evdedir çünkü. Bekir, Zeynep'in ağabeyi, kan düşmanı Battal Ağa'nın (Mümtaz Ener) kızıdır. Murat, Bekir'i öldüremez, büyük bir acıyla bahçeden çıkar ve ortadan kaybolur. Zeynep uzun süre sevdiği erkeği göremez ve Murat'ın ortadan yok oluşuna da bir anlam veremez. Meraklanan Zeynep, birlikte yemek yedikleri Salih Reis'e uğrar ve Murat'ın köye döndüğünü öğrenir.

. Battaloğulları'ndan katil Bekir can korkusuyla İstanbul'a kaçmıştır.
Murat silahını da yanına alıp kan düşmanını bulmak ve öldürmek üzere İstanbul yollarına düşer ve kente iner. Murat kısa bir süre Hukuk Fakültesi'nde okumuştur, bu yüzden biraz da olsa İstanbul'u bilmektedir, ama yine de yabancı bir kenttir İstanbul. Önce akrabalarından Salih Reis'i (Nubar Terziyan) ziyaret eder. Salih Reis kan davasına karşıdır. Ama Murat'ı ikna edemez. Murat, Bekir'i aramaya koyulmuştur. Bu arama sırasında, bir caddede "İmdat!!" diye bağıran mini etekli bir kızla karşılaşır. Hemen yardımına koşar kızın. Ancak, bu, zengin çocuklarının kendi aralarında oynadıkları bir oyundur. Kızın züppe arkadaşları Murat'ın taşralı saf kimliğiyle alay ederler. Ama genç kızın ilgisini çekmiştir Murat ve ondan özür diler.

Sonraki günlerde isminin Zeynep (Hülya Koçyiğit) olduğunu öğrendiği kızla karşılaşıp konuşacaklar, zaman zaman buluşacaklardır. Zeynep Tıp Fakültesinde öğrencidir. Murat Zeynep'i fakültede de ziyaret eder. Özellikle de Zeynep, Murat'ın sıcak gülüşünden etkilenmiştir.

Murat İstanbul'daki yakını Asım'dan (Ali Seyhan) Bekir'in gizlendiği evi öğrenir. Gece yarısı evin bahçesine girip pencereden Bekir'i görür. Silahını çekip tam vuracağı sırada birden irkilir. Zeynep evdedir çünkü. Bekir, Zeynep'in ağabeyi, kan düşmanı Battal Ağa'nın (Mümtaz Ener) kızıdır. Murat, Bekir'i öldüremez, büyük bir acıyla bahçeden çıkar ve ortadan kaybolur. Zeynep uzun süre sevdiği erkeği göremez ve Murat'ın ortadan yok oluşuna da bir anlam veremez. Meraklanan Zeynep, birlikte yemek yedikleri Salih Reis'e uğrar ve Murat'ın köye döndüğünü öğrenir.

. Hatçe Ana peşine düşmüştür Davut'un. Bir köşede kıstırıp onu öldürür ve kocasının intikamını almış olur.

Köyde yine davullar zurnalar çalmaktadır. Büyük bir şenlik vardır. Batta Ağa kızı Zeynep'i köyün genç ağalarından Cemil'le evlendirecektir. Murat düğün alayının içine atıyla dalar ve Zeynep'i kaçırır. Aşıklar kaçarlarken arkalarından yaylım ateşine tutulurlar. Delik deşik olan Zeynep ve Murat tren istasyonuna geldiklerinde kanlı, cansız bedenleriyle attan düşerler. Birlikte kaçacakları tren de gitmiştir. 

FİLMİ İZLE 


ZALİM (1970)

Yönetmen: Rahmi Kafadar
Senaryo: Melahat Gürses
Foto Direktörü: Yılmaz Ceylan
Yapım: Gürses Film / Melahat Gürses

Oyucular: Fikret Hakan, Tijen Par, Mümtaz Alpalan, Talat Gözbak, Hüseyin Zan, Sadri Alışık, Ayşin Sümer, Sami Ayanoğlu, Kadri Ögelman, Atıf Kaptan, Kadir Savun, Faik Coşkun, Mümtaz Ener,

Konu: Masumlarla zalimlerin mücadele öyküsü.


ZAGOR (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Arslan
(Benolli ve Galliano’nun
Zagor adlı çizgi romanından)
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Özdeyiş Film / Nami Dilbaz

Set Amiri: Engin Dağdelen, Yardımcıları: Çetin Uzun, İhsan Yurt, Ender Işık Servisi, Operatör Asistanı: Nihat Çifteoğlu,

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Yılmaz Köksal, Nükhet Egeli, Kazım Kartal, Nihat Ziyalan, Yavuz Selekman, Hüseyin Zan , Asım Nipton, Meral Kurtuluş, Yaşar Güçlü, Lütfi Engin, Zeki Sezer,


Konu: Western tadında bir film. Cihangir Gaffari, Kazım Kartal, Yılmaz Köksal ve Yavuz Selekman kötü adamlara karşı alınan intikamın öyküsü 

YUVASIZ KUŞLAR (1970)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Cengiz Tacer
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Reji Asistanı: Aykut Düz, Kamera Asistanı: Ali Özügül, Set Fotoğrafları: Yavuz Taner, Bican Avşar, İsmail Karataş, Senkron: Arif Özalp, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Dublajı İdare Eden; Zafer İnan, Laboratuar Elemanları: Recai Karataş, Tanaş Petridis, Osman Bilen, Nevzat Dişiaçık, Hüseyin Demirayak, Ali Çiçek, Cemal Dursun, Yapım Sorumlusu: Semih Sarıoğlu, (acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

 Oyuncular: Filiz Akın (Nermin), Ediz Hun (Murat Tekin), Münir Özkul (Kuşbaz Recep), Serpil Gül (Mine), Suzan Avcı (lale Sevil), Hüseyin Zan (Polis Şefi), Müşerref Çapın (Leman), Şefik Doğan (Gamsız), Nubar Terziyan (Hüsnü), Hüseyin Salıcı (Ağır ceza üyesi), Vahit Volkan (Lale’nin adamı), Nubar Kamçılı, Çocuk Oyuncu: Ömercik “Ömer Dönmez “ D.1959

Konu: Jenerikte, Ajda Pekkan, Maria Tanase’nin ‘Aseara Ti-am Luat Basma’ (Dün Sana Bir Eşarp Aldım) şarkısını Bora Çakır’ın yazdığı Türkçe sözlerle söylüyor; ‘Ben Bir Köylü Kızıyım’. Bu sırada Nermin savaşır gibi makyaj yapmaktadır.
Pudralar havada uçuşur, yüzde boyanmadık yer kalmaz, yapay benler konur, takma kirpik ve peruk takılır. Tüm bu hazırlık, o geceki konuklara oynanacak küçük bir oyun içindir. Genç kız üst kattaki odasında böyle bir uğraş içindeyken, alt katta babası Hüsnü Bey, görücü gelen Galip Bey ve Leman Hanım’ı ağırlamaktadır.

“Kerimenizi görmek için sabırsızlanıyoruz. Oğlum her zaman bize ondan bahsederdi. Dürüstlüğünü, hanımlığını anlata anlata bitiremezdi. Böyle bir kızınız olduğu için iftihar edebilirsiniz.. Bu zamanda sizin kerimeniz gibi kız nerde Hüsnü Bey.. (Şimdikilerin) Kimi ‘hipi’, kimi ‘bitıls’ havasında. Kimisi de flört, içki, dans, kumar sevdasında.” Sohbet bu şekilde devam ederken Nermin, konukların gözlerini fal taşı gibi açan bir giysi ile ve “Hello, canikolar” diyerek odaya girer; “Sizi beklettim cicim, pardon.

Akşam çok geç yattım, çok da içtim. Şimdi de ‘çivi çiviyi söker’ diye bir iki kadeh attım. Geceki partide tam 20 bin kaybettim babacığım.. Ne o, 20 bini çok mu gördün bana? ) Geçen akşam 50 bin kaybettiğim zaman ‘canın sağ olsun’ demiştin, unuttun mu? Siz poker bilir misiniz, mami? Ben öğretirim mamişko. Sizi de götürürüz cici baba.” Bu şekilde devam eden gösteri, görücülerin “Bu ne rezalet” diyerek evden ayrılmalarıyla sona erer. Hüsnü bey bu oyunun nedenini anlamıştır. Yalnız kaldıklarında şöyle konuşur ; “Murat için yaptın bu haltı değil mi?” Ona göre, Nermin’in çok sevdiği Murat ‘ömrü kadınlarla geçen bir serseri’dir. (Hüsnü Bey’i seslendiren Rıza Tüzün, (i)’yi biraz fazla vurguluyor.) Bu olumsuz düşünceleri, filmin, ancak sonunda değişecektir. Nermin, babasının kuşkularını aktardığında, Murat kendisini şu şekilde savunur ; “Kadınlarla ilgim vardı Nermin, saklayacak değilim. Ama, seni tanımadan evveldi. Mazimi toprağa gömdüm şimdi. Sensiz geçen günleri yaşanmamış sayıyorum, inan.” Diğer kadınlarla, ama en önemlisi nefes kesen bir sarışın olan Lale ile ilişkisini bitirir. Meyhanedeki ‘bekârlığa paydos’ gecesinde, arkadaşları Kuşbaz (ve Gamsız)’ın söyledikleri olacak kötü şeyler için bir uyarı gibi ; “..Ya Lale ne olacak? Ötekileri bilmem ama Lale’yi kolay kolay hayatından silemezsin. Başına bela açar insanın.” Evlenirler. Ömer’in doğumu mutluluklarını arttırır. Ancak, kimden geldiği belli olmayan mektup ve telefonlar onları huzursuz etmeye başlar. Anlaşılacağı gibi, bunları Murat’ı unutamamış olan Lale yapıyor. “Başlangıçtı onlar. Düşündüğüm başka usuller de var.. Yalnız sevgi değil gurur da karıştı aramızdaki hesaba. Mutlaka ödeşeceğiz Murat, mutlaka.” Bir gün, parkta top oynayan Ömer’in üzerine araba sürülür. Nermin, şoförün sarışın bir kadın olduğunu söylediğinde, bu kadarı bile kocasının her şeyi anlamasına yeter. “Dışarı çıkmam lazım. Bir iş randevum vardı.. Çabuk dönerim Nermin” diyerek evden ayrılan Murat’ın geri gelişi yıllar sonra olacaktır. Hesap sormaya giden kocasını izleyen Nermin, onların ‘beraberliklerini’, aralarında bir ilişki var diye yorumlar. Lale, tartışırlarken “Şimdi anladım bana dönmeyeceğini.


Rahat bırakacağım seni. Herkes rahat bırakacak. Yüzüne kimse bakmayacak” diyerek Murat’ın yüzüne kezzap atıyor. Murat, perişan bir halde Kuşbaz ve Gamsız’ın evine sığınır. Ailenin tekrar bir araya gelmesi Gamsız’ın ve dillendiremedikleri aşklarını çok sevdiğimiz Kuşbaz ile Mine’nin çabalarıyla olabilecektir. (Murat Çelenligil “Editör” – Sinematürk Internet veritabanı” 

YUMRUK PAZARI (1970)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Sultan Film / Ünsel Aybek


Oyuncular: Ünsel Aybek, Yeşim Soydan, Münir Özkul, Atilla Ergün, Aynur Aydan, Sami Hazinses, Nezihe Güler, Hakkı Kıvanç, Reşit Çıldam, 

YUMURCAK KÖPRÜALTI ÇOCUĞU (1970)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Foto Direktörü: Çetin Gürtop
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Fuat Özlüer
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Oyuncular: Filiz Akın (Selma), Cüneyt Arkın (Nihat Ak), Necdet Tosun (Trafik Ahmet), Sedef Ecer (Ayşe), Sami Hazinses (Viraj Ali), Kadir Savun (Korna Mehmet), Adnan Mersinli (Stepne Recep), Nevin Nuray (Aysel Oynak), Behçet Nacar (Bekir), Hulusi Kentmen (Hilmi Orkan, Nubar Terziyan (Komiser), Haydar Karaer (Doktor), Ahmet Turgutlu (Dondurmacı), Lütfi Engin (Yoğurtçu), Mustafa Yavuz (Domatesci), Ali Seyhan, Nermin Özses (Komşu), Süha Doğan (Tayfur), Çocuk Oyuncu: İlker İnanoğlu (d:1965)

KONU: Taksi şoförü Nihat (Cüneyt Arkın) ile Selma (Filiz Akın) iki çocuklarıyla birlikte İstanbul'un kenar mahallerinde mutlu bir yaşam sürerler. Tek dertleri oğulları Yumurcak'ın gereğinden fazla yaramaz oluşudur. Yumurcak, yaşından beklenmedik bir haylazlıkla mahalleyi her gün birbirine katar. Arkadaşlarının topunu çalıp evlerin camını kırıp, dondurmacıdan, yoğurtçuya her bir esnafı arkasından koşturur. Annesiyle birlikte gittiği kadın hamalında bile uslu durmayıp tüm kadınları peşine takıp İstanbul'un ortasında peşinden koşturur. Babası Nihat ise oğlunun kumbarasına her gün attığı parayla onu yaramazlıklarından vazgeçirmeye çalışır ama bu da pek fazla bir işe yaramaz.


Bir gün Nihat'ın taksisine Aysel adlı bir pavyon kadını biner. Başı dertte olan kadını kurtaran Nihat sonra bu kadının şoförü olarak çalışmaya başlar. Pavyonun ortaklarından Bekir'in Aysel'de gözü vardır ama kadın bu tür ilişkiye yanaşmaz ve devamlı onu reddeder. Nihat aşırı alkollü olduğu için Aysel'i bir gece evine bırakır ve bir süre onunla birlikte olur. Bu sırada ortağını kıskanan diğer patron Bekir'i öldürüp Nihat'ın taksisinin bagajına koyar ve polise haber vererek genç adamın tutuklanmasına neden olur. Olay basına iki çılgın aşığın kıskançlık cinayeti olarak yansır. Mahkemede tanıklar olayı Nihat ve Aysel'in kurdukları bir tuzak olarak anlatınca, buna çok üzülen Selma (Filiz Akın) bir kaza sonucu gözlerini yitirir. Bu arada Yumurcak mahkemeye bakan hakimle konuşur ve kaza sonucu kör olan Selma'nın, hakimin yardımıyla ameliyat edilerek gözlerinin açılmasını sağlar. Diğer yandan cinayet silahı Nihat'ın ev bahçesine gizlice bırakılır; ama bunu gören Yumurcak silahı saklar. Sonra götürüp hakime teslim eder ve Nihat serbest bırakılır. Nihat ile hakim birlikte pavyona giderler. Katil, yani pavyonun patronun kaçmaya çalışır, Aysel onunla gitmeyince Yumurcak'ı rehin alır. Arkadaşları ile birlikte iz süren Nihat oğlunu kurtarır. Polis de gerçek katili yakalar. Korkulu günler ve saatler sonra ermiş, Yumurcak ve ailesi tekrar eski mutlu günlerine dönerler. 



YİĞİTLERİN TÜRKÜSÜ (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Kemal Film/Osman F Seden

Oyuncular: Tanju Korel, Selda Alkor, Kadir Savun, Oktar Durukan, Talat Gözbak, Asım Nipton, Mehmet Ali Akpınar


Konu: Bir kasabadaki aşk öyküsü. 

YİĞİTLERİN DÖNÜŞÜ (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Kamera: Salih Dikişçisi
Yapım: Tunç Film / Sami Tunç


Oyuncular: Tanju Korel, Hayati Hamzaoğlu, Ece Cansel, Sami Tunç, Nihat Ziyalan, Hüseyin Zan, Kamuran Ballı, İsmet Ertem, Mustafa Ayvaz, Kadir Kök, İsmail Sağlam 

YILAN KADIN (1970)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden

Oyuncular: Ahmet Mekin, Hülya Aşan, Önder Somer, Suzan Avcı, Serpil Gül, Toygar Belevi, Kadir Savun, Nubar Terziyan, Feridun Çölgeçen, Kâzım Kartal, Erdoğan Seren, Cemil Paskap


Konu: Sevdiği erkeği elde etmek için her türlü kötülüğü yapan acımasız bir kadının öyküsü. 

YEŞİL KURBAĞALAR (1970)

Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Operatör: Dinçer Önal
Yapım: Hayat Film / Şevki Tosunoğlu

Reji Asistanı: Naki Yurter, Operatör Asistanı: Ender Turgut, Prodüksiyon Amiri: Çetin Dağdelen, Setçiler: Yılmaz Sengenli, Ercan Duman, Necmi Çoban, E.DE.KA Işık Sevisi. Montaj ve Senkron: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Çalanlar: Binali Selman, İsmail Tekkol, Müzik ve Okuyan: Yıldıray Çınar, Müzik Direktörü: Osman Özdekçi, (Ses Film stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Sezer Güvenirgil, Turgut Özatay, Süleyman Turan, Kâzım Kartal, Yaşar Şener, Kerem Mertoğlu, Muzaffer Kurtulmuşer, Nusret Özkaya, Kudret Karadağ, Metin Türkay, Talia Saltı, Rüstem Tanık,


Konu: Yağız bir Anadolu delikanlısıyla sevdiği kızın aşk öyküsü. 

YEMEN'DE BİR AVUÇ TÜRK (1970)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo Zafer Sülek
Operatör: Ali Uğur
Yapım: Türk-Kan Film Sabri Demirdöğen

Oyuncular: Fikret Hakan (Yüzbaşı Murat), Müjgan Ağralı (Betty), Kadir İnanır (Ahmet), Atilla Ergün (Arabistanlı Lawrance), Danyal Topatan (Şeyh), Kâzım Kartal (Abuday), Feridun Çölgeçen, Kadir Savun (Tahsin Çavuş), Serdar Gökhan (Mülazım Sedat), Mümtaz Ener (Paşa), Sırrı Elitaş (Abdullah), Birtane Güngör (Mülazım Ahmet’in annesi), Murat Tok (Emir Abdullah Mansur), Süheyl Eğriboz (Hüseyin), Nermin Özses (Tahsin Çavuşun karısı),


Konu: Yemen'de çarpışan bir avuç Türk'ün kahramanlık öyküsü. 

YEDİ BELALILAR (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Güney
Operatör: Gani Turanlı
Yapım İrfan Film / İrfan Atasoy

Ses Mühendisi: Rauf Tözüm, Senkron Montaj: İsmail Kalkan, Işık: Ender Film Servisi, Prodüksiyon: Cevat Alkan, Bekir Çetiner, Resi Asistanı: Mahmut Gülay, Kamera Asistanı: Raif Aydın, Ses Film Stüdyosunda Hazırlanmış , Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir

Oyuncular: Bilâl İnci, Danyal Topatan, Atilla Ergün, Faruk Panter, Erdoğan Vatansever, Enver Güney, Yavuz Selekman, Ahmet Koç, İhsan Gedik, Şeref Gürsoy


Konu: Yedi Belalılar yedi candan arkadaşın dağlarda düşmanları ile mücadelesini anlatan bir yapım. Bir köye şahitlik yapması için. Şehire çağrılan daha sonra yolda giderken. Dağda yaşayan bir eşkıyanın eline düşmesiyle başlayan olaylar. 



YAZI MI TURA MI (1970)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen,
Kamera Erdoğan Engin,
Yapım Tekin Film/Çetin Dağdelen

Oyuncular: Tamer Yiğit, Nazan Şoray, Sami Tunç, Behçet Nacar, Baki tamer, Ekrem Gökkaya, Ayla Ergun, Bilal İnci, Ersun Kazançel, Nesrin Nur, Osman Han, Oktay Yavuz


Konu: Çeşitli maceralardan sonra yurda dönen iki paralı askerin öyküsü. 

YAVRUM “Ayşecik” (1970)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Yapım: Arzu Film Ertem Eğilmez,/Nahit Ataman

Eser: İnci Aral, Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin, Müzik: Abdullah Nail Bayşu, Reji Ast.: Yılmaz Korkut, Kameraman: Orhan Oğuz, Laboratuar: Arif Özalp, Recai Karataş, Osman Bilen, Tanas Petriyadis, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Set Amiri: Sonay Kanat, Set: Halil Dede, Ekrem Gülgey, Ahmet Keskin(Acar Film laboratuarlarında hazırlanmıştır)


Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşe), Şemsi Sar (Emine), Önder Somer (Cemal), Metin Serezli (Ali), Münir Özkul (Handan’ın babası), Osman Alyanak (fotoğrafçı), Emel Meçsi (Oya), Handan Adalı (Ebe Nazife), Suzan Avcı (Handan), Nubar Terziyan (bahçevan), Nezihe Güler, Cevat Kurtuluş (şoför), Mürüvvet Sim (Aşçı), Faik Coşkun (doktor), Nermin Özses, Gani Dede, Yılmaz Kurt, Ahmet Turgutlu, Muammer Gözalan 



YAŞAMAK İÇİN ÖLDÜRECEKSİN (1970)

Yönetmen: Ünsel Aybek
Senaryo: Emel Işık
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Sultan Film / Ünsal Aybek

Oyuncular: Nebahat Çehre, Demir Karahan, Sami Tunç, Danyal Topatan, Berrin baran, Sami hazinses


Konu: Bir maceralı yaşamın öyküsü, 

YAŞAMAK İÇİN (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Natuk Baytan
Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: Saba Prodüksiyon / İ. Necil Ozon

Oyuncular: Murat Soydan, Sezer Güvenirgil, Zeki Tüney, Atıf Kaptan, Atilla Ergün, Sabahat Işık, Özdemir Akın, Küçük Yıldızlar: Sedef Ecer, Tufan Giray,


Konu: Bir kaçakçılık macerası üzerine kurulan öykü. 

YAŞAMAK KOLAY DEĞiL (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Sarıkaya Film / Aziz Sarıkaya

Oyuncular: Ayhan Işık, Sema Özcan, Cenk Er, Sevgi Can, Mümtaz Ener, Aydın Tezel, Güzin Özipek, Feridun Çölgeçen, Handan Adalı, Özcan Yiğitmen, Altan Bozkurt, Sevgi Can,

Konu: Hapisten çıkan bir mahkûmun, karısı ve çocuğu uğruna verdiği mücadele öyküsü


YASLI GELiN (1970)

Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Hüsnü Cantürk
Kamera: Mustafa Yılmaz
Yapım: Klüp Film / Hüsnü Cantürk

Oyuncular: Tugay Toksöz, Hülya Darcan, Erol Taş, Kerem Mertoğlu, Sevinç Ülkü, Ergun Gürsesli, Murat Tok, Talia Saltı

Konu: Başlık parası uğruna savaş veren iki gencin öyküsü.


YARIM KALAN SAADET (1970)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Senaryo: Bülent Oran
Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş,
Şarkılar : Yıldırım Gürses
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Oyuncular: Filiz Akın (Fatoş), Cüneyt Arkın (Ekrem Arkın), Zuhal Aktan (Jale), Önder Somer, Feridun Çölgeçen, Necdet Tosun, Avni Dilligil, Aynur Aydan, Müşerref Çapın, Muammer Gözalan


Konu: Ekrem (Cüneyt Arkın) küçük yaşta babasını yitirmiş ve amcası tarafından büyütülmüş ünlü bir sanatçıdır. Hastane yararına verdiği bir konserde tanıştığı güzel, iyi kalpli ve sevecen bir genç kız olan Fatoş’a (Filiz Akın) aşık olur. İlişkileri birlikte bir yuva kurmaya kadar uzanır. Amcasının kızı Jale (Zuhal Aktan) ise gizliden gizliye Ekrem’i sevmekte ve onun kendisiyle evleneceğini düşlemektedir. Ekrem’in Fatoş ile evleneceğini açıklaması onun için bir yıkım olur. Ama Ekrem, amcasına olan vefa borcunu ödemek için Jale ile evlenmeye razı olur. Menajeri Fuat da Fatoş’u Ekrem’i terk etmesi için ikna eder. İzmir’e giden Fatoş, son kez Ekrem’in sesini duymak için telefon ederken uçağı kaçırır. Kaçırdığı uçak düşünce Ekrem Fatoş’un öldüğünü sanıp çok üzülür. Kendini içkiye verir, hayattan kopar. Sonra çaresiz ve umutsuz, Jale ile evlenir ama mutlu değildir. Hala Fatoş’a aşıktır. Jale ile trafik kazası geçirirler. Ekrem kör olur. Fatoş olayı öğrenir ve gizlice Gül adıyla hemşire olarak yanlarında çalışmaya başlar. Jale, yakın bulduğu Gül’e evliliklerinin zorlama olduğunu anlatır. Bir yandan da Ekrem’le Gül’ün yakınlığını kıskanır. Gül (ya da Fatoş) Ekrem’i ameliyat olması için zorlar. Ekrem bir sır verir gibi Gül’e “Fatoş”un resmini gösterir. Jale de resmi görür ve Gül’le Fatoş’un aynı kişi olduğunu anlar. Gül’e ilgi duyan Kamil bu gerçeği Ekrem’e söyler. Ekrem ameliyat olup gözleri açıldığında Fatoş’un gittiğini görür. Genç kızı bulur ve tam intihar etmek üzereyken kurtarır. Öte yandan Jale de çok üzgündür. Gerçek mutluluğun ancak Ekrem’le Fatoş’un birlikteliği ile oluşacağına inandığını ve ikisinin birleşmelerini istediğini belirten bir mektup yazar ve...... 

YARALI CEYLAN (CEMİLE) (1970)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Yahya Benekay,
Bülent Oral
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film / Mahmut Dedehayır

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Cemile), Demir Karahan (Suat), Sadiye Arcıman (Sadiye), Ali Şen (Dayı), Diclehan Baban (Prenses), Sami Hazinses (Pıt Pıt), Faruk Panter (Zeynel), Sabahat Işık (Hatice), Şaziye Moral (Cemile’nin annesi), İhsan Gedik (Bitirim), Meral Kurtuluş (Hemşire), Zeki Sezer (Doktor), Ali Demir (Doktor), Mehmet Büyükgüngör (Abdullah), Süheyl Eğriboz (Müşteri), Celal Yonat (Uşak), Arap Celal) (Uşak)


Konu: Saf ve temiz kalplı bir kızın acılarla dolu yaşamının öyküsü 

YANIK KEZBAN (1970)



Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Kamera: Sami Acun
Yapım: Sevim Film / Necati Olguner

Oyuncular: Tanju Korel, Serap Olguner, Muhterem Nur, Feridun Çölgeçen, Danyal Topatan

Konu: Sevda uğruna çile çeken genç bir kızın dramı.