Powered By Blogger

8 Ekim 2015 Perşembe

TOTO ALİ MİLYONER (1961)

Yönetmen Semih Evin
Senaryo Orhan Sabuncu
Kamera Cezmi Ar
Yapım :Ümit Ticaret


Oyuncular: Kenan Büke, Serpil Gül, Ahmet Tarık Tekçe, Vahi Öz, Hüseyin Baradan, Salih Tozan, Renan Fosforoğlu, Mehmet Özekit, Necdet Tosun, Diclehan Baban, Mürüvvet Sim, Mustafa Dağhan

Konu: Teslim aldığı beş milyonu bir trafik kazası sonucu bankaya yatıramayıp ve bu nedenle de iflas halindeki müessese tarafından mükâfatlandırılan bir memurun öyküsü.

TOROS CANAVARI (1961)

Senaryo ve Yönetmen Burhan Bolan (Aziz Nesin’in aynı isimli romanından
Yönetmen Yardımcısı Kemal İnci
Kamera Ali Uğur
Yapım Be-Ya Film / Nusret İkbal


Oyuncular: Ahmet Tarık Tekçe, Efgan Efekan, Cavidan Dora, Tomris Ergüder, Atıf Kaptan, Osman Alyanak, Asım Nipton, Aliye Çakır, Mehmet Ali Akpınar, Ersun Kazançel, Afacan Boran, Kemal İnci


KONU: Dağda dehşet saçan bir yaratık, civar köylerde yaşayan halkı tedirgin etmektedir. İstanbul’dan yola çıkan bilim adamlarından oluşan bir ekip araştırma yapmak üzere köye gelir. Ekip Canavar Tepe denilen gizemli bölgede araştırmalara başlar. Dr. Şerif kızı, asistanı ve usta avcılar canavarı bulmak için tehlikeyi göze alırlar. Ancak o güne kadar tepeye giden hiç kimse geri dönmemiştir. Canavarı gören ve yenilgiye uğratan biri de çıkmamıştır. Arkeolog Dr. Şerif ve ekibi dağdaki bir mağarada saklanan ve tarihi değeri çok yüksek antika paraları bulmaya kararlıdır. Ve yanlarına bölgenin en ünlü avcısı Dursun Ağa’yı da alarak tehlikelerle dolu bir dağ yolculuğuna çıkarlar.

TATLI GÜNAH (1961)

Yönetmen Hulki Saner
Eser ve Senaryo Hulki Saner, Orhan Aksoy
Foto Direktörü Kosta Psaros
Yapım Erman Film / Hürrem Erman


Reji Asistanı ve Dublaj Rejisi: Orhan Aksoy, Kamera Asistanları: Nejat Erişitr, Erdoğan Kızıldağ, Dekor: Sohban Koloğlu, Prodüksiyon Asistanı: Nevzat Altındal, Işık: Mehmet Çakar, Monaj ve Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: İlya Pençoğlu, Suat Batur, Laboratuvar: Hilmi Başcan, Yılmaz Erman, Hayati Akbulut, Sesleri Alan: Marko Buduris, Prodüksiyon: Bronz Film, İşletme: Erman Kardeşler, Jenerik: Sintel Film, (Erman Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Ayhan Işık, Belgin Doruk, Uğur Kıvılcım, Suphi Kaner, Hulusi Kentmen, İsmet Ay, Vahi Öz, Mümtaz Ener, Yeni Yıldız: Semra Sar, Lebibe Çakın, Osman Zıt, Haluk Or-çun, Yaşar Şener, Yılmaz Kanat, Ayhan Kibar,


KONU: Seyyar satıcılık yapan iki arkadaş iki zengin bayanla bir tesadüf sonucu tanışırlar ve kendilerini zengin fabrikatör olarak tanıtırlar. Ancak genç kızla evlenmek isteyen bir adam onların gerçek yüzünü ortaya çıkartmaya çalışınca işler iyice karışır...

TATLI BELA (1961)

Yönetmen Atıf Yılmaz
Asistan Yılmaz Güney
Sen
aryo Vedat Türkali
Kamera Manasi Filmeridis
Müzik Yalçın Tura
Yapım: Güven Film / Yuvakis Filmeridis


Oyuncular: Orhan Günşiray, Neriman Köksal, Ayfer Feray, Ahmet Tank Tekçe, Salih Tozan, Hüseyin Baradan, Yılmaz Güney, Oya Tan, Sami Hazinses, Sabiha lzer, Necdet Tosun, Abdullah Ataç, Mehmet Bahadır, Muazzez Arçay, Dursune Şirin, Mustafa Dağhan, Semih Sezerli, Niyazi Baş, Ahmet Kostarika (Turgutlu), Sevim çağatay, Ali Seyhan


KONU: Osman (Orhan Günşiray), Bayram Dayı'nın (Salih Tozan) bostanında çalışmaktadır. Kızı, Naciye (Neriman Köksal), Osman'la bir türlü geçinemez. Naciye, yerinde duramayan, içi fıkır fıkır kaynayan bir kızdır. Osman'a sürekli takılır. 'Korkuluk' diye alay edip onu kızdırmaktadır. Pazaryeri esnafından Gani (Ahmet Tarık Tekçe), Tulum (Necdet Tosun) ve Rafet (Semih Sezerli), Naciye'ye deli gibi aşıktırlar. Birbirleriyle yarışırlar. Naciye ise onlara yüz vermez. Osman'a gizliden gizliye ilgi duysa da belli etmez. Bostanın yakınlarında bir süreden beri boş duran Mısırlı Selim Paşa'nın köşküne esmer güzeli, esrarengiz bir kadın taşınır. Adı Mualla'dır (Ayfer Feray) kadının. Mualla'nın yatalak, gizli gizli konyak içen, kafadan özürlü yaşlı bir annesi vardır. Köşkte birlikte kaldığı, ayağı hafif seken Hamdi (Hüseyin Baradan) Mualla'ya tutkundur. Tilki gibi kurnaz olan Hamdi'nin amacı, Mualla'yla evle-nip mirastan pay koparmaktır.

Köşkte garip olaylar olur. Kombinezonuyla dışarı fırlayan genç bir kadın dövülür, gece-leri partiler düzenlenir. Şoförünü kovan Mu-alla, arabasıyla köşke gelirken yolunun üze-rinde Naciye'yle birlikte gördüğü Osman'ı gözüne kestirmiştir. Osman'ı köşke davet eder. Yanında şoförü, köşkte yardımcısı olarak çalışmasını teklif eder. Osman giyimi kuşamı yenilenip esrarengiz köşkte işbaşı yapar.


Köşkte seks partileri düzenlenmekte, gizlice çekilen fotoğraflarla bu şehvet gecelerine katılanlara şantaj yapılmaktadır. Mualla ve Hamdi, köşkü bir şantaj yuvası haline getirmişlerdir. Her odada bir çiftin seviştiği ve kimin kiminle olduğu bilinmeyen bu sosyete partilerine Osman da katılmaktadır. Yataktan yatağa sürüklenen Osman hayatından memnundur. Kadınların paylaşamadığı bir erkek olur. Osman'ı merak eden Naciye, bir gece gizlice köşke girer. Bir yatağın altına saklanıp, Osman'ı Zinnur (Sevim Çağatay) adlı kadınla sevişirken görür. İzlendiğinin farkında olan Osman, yatağın altına bakar. Naciye yatağın altındadır. O geceden sonra bostana gelen Osman'ı, "Bahçenin korkuluğa ihtiyacı yok artık," deyip kovaNaciye. Çılgın gecelerin tüm hızıyla sürüp gittiği günlerde aşırı alkol alan Leyla adlı genç kız yaşamını yitirir. Olay Mualla ve Hamdi tarafından gizlenir. Mualla, kadın misafirlerine damızlık bir hayvan gibi sunduğu Osman'ı bu defa kendi yatağına alır. O gece birlikte olurlar. Mualla'nın İsviçre'de öğrenim gören kızı Oya, aniden İstanbul'a dönüp köşke gelince, bir süre için partiler, toplantılar ertelenir. Mualla, kızının köşkte geçen olaylardan haberdar olmasını istemez. Her şey ondan gizlenir.
Bir gün, bostana Erdoğan (Yılmaz Güney) adlı bir genç gelir. Osman'ı aramaktadır. Delikanlı silahını çekip Osman'ı zorla arabaya bindirir. ıssız bir alana geldiklerinde yumruklaşırlar. Osman şaşkındır. Erdoğan, cebinden bir fotoğraf çıkarır. Resimde Osman bir kızla beraberdir. Fotoğraftaki kız, Erdoğan'ın, partide intihar eden kardeşidir. Osman'dan intikam almaya gelmiştir. Osman ona gerçeği anlatır. Olayda suçu yoktur. Onu kullanmışlardır. Kızı, yarı baygın bir durumda odasına atmışlardır. Sonunda dost olurlar. 


Erdoğan'ı gizlice köşkün karanlık odasına çıkarır. Karanlık oda, Hamdi'nin çektiği şantaj fotoğraflarıyla doludur. Artık olayı beraber çözeceklerdir.
Bu arada Osman'ın tanıştırdığı Mualla'nın kızı Oya (Oya Tarı), gönlünü Erdoğan'a kaptırmıştır. Osman'ın da aklı, bir süreden beri aralarının açık olduğu Naciye'dedir. Şantajcı Hamdi, yaşlı zengin Asil Bey'in (Abdullah Ataç) gözü olduğu Naciye'ye bir tuzak kurar. Onu köşke davet eder. Naciye, Osman'a inat, Hamdi'nin arabasına binip köşke gider. İçkisine ilaç koyup Naciye'yi sarhoş ederler. Onu, Asil Bey'in kucağına atacaklardır. Naciye baygın, yataktadır. Osman, son anda yetişip Naciye'yi Asil Bey'in elinden kurtarır.


Bir süreden beri olayları izleyen Erdoğan'ın polis olduğu ortaya çıkınca Hamdi ile Mualla paniğe kapılıp, birbirlerine düşerler. Bir tartışma sırasında Hamdi, Mualla'yı kızının önünde suçlar. Kızının önünde bütün foyası meydana çıkan Mualla, Hamdi'yi polise ih-bar etmek için telefona gittiğinde kurşunlanır.Hamdi, Mualla'yı sırtından vurup öldürmüştür. Hamdi arabasına binip kaçarken Osman onu engeller. Polis çevreyi sarmıştır. Daha sonra Osman, babası Hamdi Dayı'dan istediği Naciye'sine kavuşur. (“Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf, )


► Filmin çekimi Emirgan korusunda yer alan köşklerin birisinin bahçesinde yapılmakta iken, yapımcı Yovakim Filmeridis yanında iki kişi ile belirir. Bunlar sivil polistir ve Yılmaz Güney’i tutuklamak için sete gelmişler çekimin ara verilemesini beklemektedirler. Bundan sonra gelişen olayları Atıf Yılmaz’ın “Bir ozduğunu öğrendik. Tekrar yargılanma. Sinemacının Anıları” kitabında yer alan bölümden okuyalım:

“Yılmaz’la ertesi gün yapılacak işleri planlayıp, setten ayrılıyorum. Aradan bir iki saat ya geçmiş ya geçmemiş. Telefonu açıyorum. Gelen Yılmaz'ın tutuklandığı haberi telaşla bir avukat arkadaşa telefon ediyorum. Az sonra Yılmaz'ın Üsküdar'daki Paşakapısı Cezaevi'ne götürüldüğünü öğreniyorum. Avukat arkadaş, "Çaresi yok sabahı bekleyeceğiz" diyor. Ertesi sabah Paşakapısı'nda savcnın karşısındayız. Yılmaz'ın filmde rolü olduğundan, filmin yarım kalacağından bahsediyorum, "Hiç değilse 15-20 gün dışarıda kalmasını sağlayabilse-niz." Sakin sakin gülümsüyor.


Savcı, "Buraya gelinceye kadar bir şey yapılabilirdi belki" diyor, "ama bir kez cezaevine girmeye görsün, artık hiçbir kuvvet çıkaramaz arkadaşınızı." Yılmaz'ın yayımlanan bir öyküsü (Üç Bilinmeyenli Eşitsizlik Sistemi) nedeniyle yıllardır yargılandığını biliyordum. Şimdi okusak bize komik gelecek bir cümleyi, dönemin zihniyeti komünizm propagandası saymış. Yılmaz'a önce 7,5 yıl hapis cezası verdiler bu tek cümle için. Sonra, temyizin mahkemenin kararını bu kez verilen ceza 1,5 yıl. Tekrar temyize gidiliyor ve sonunda mahkemenin kararı kesinleşiyor. Bu sonuçta, Yılmaz'ın, dolaylı olarak da bizim ilgisizliğimizin payı var mıydı, daha sıkı bir takiple Yılmaz kurtulabilir miydi bilmiyorum. 

Paşakapısı, sonra Nevşehir Cezaevi. Bir ara Nevşehir'e gidip Yılmaz'ı ziyaret ediyorum. İş bu 1,5 yılla da bitmiyor. Bir de Konya'ya sürgün var. 19-20 yaşında bir gencin yazdığı bir cümle için, hayatından sorumsuzca üç koca yıl çalabiliyorsunuz. Kaybedilen sadece bu üç yıl da değil. Hapishanedeki ilişkiler, sürgündeki ilişkiler, bazı olumsuz yatkınlıklarınızı ortaya çıkarıp besleyebiliyor. Konya'dan haberler geliyor. Yılmaz'ı Konya kumar mafyası kabadayılar himayelerine almış, onlarla düşüp kalkıyormuş. Pavyonda çalışan bir kadını dost tutmuş, kadın onun her türlü ihtiyacını karşılıyormuş. Bu dedikoduların ne kadarı doğruydu bilemiyorum. Ama bir süre sonra, Yılmaz Konya'dan izinle üç beş günlüğüne İstanbul'a geldiğinde, davranışlarındaki küçük değişiklik



leri, kent kabadayısı olma eğilimlerini fark ediyorum. Ben bir ağabey, Nur bir abla gibi ona sahip çıkmaya çalışıyoruz. Elimizden fazla bir şey gelmiyor.

ŞOFÖR AHMET (1961)

Senaryo ve Yönetmen Semih Evin
Kamera Rafet Şiriner
Yapım Şan Film / Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Eşref Kolçak, Serpil Gül, Hüseyin Baradan, Birsen Menekşeli, Suzan Avcı, Mualla Kavur, Kadir Savun, Salih Tozan, Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu


Konu: Kız kardeşi randevuevine düşürülen bir şoförün öyküsü.

ŞEYTANIN KILICI (1961)

Yönetmen Nejat Saydam
Senaryo Bülent Oran
Kamera Gani Turanlı
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Fikret Hakan, Leyla Sayar, Kadir Savun, Bülent Oran, Birsen Menekşeli, Aysel Tanju, Rengin Arda, Semih Sezerli, Hasan Ceylan, Zeki Alpan, Emel Yıldız


Konu: Çöl kahramanı Selim'le çöl kızı Melike'nin aşk ve macera öyküsü.

ŞAHANE KADIN (1961)

Yönetmen Nevzat Pesen
Senaryo Kerime Nadir
Foto Direktörü Menasi Filmeridis
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Neriman Köksal, Sadri Alışık, Hadi Hün, Mücap Ofluoğlu

Konu: Hayranı olduğu romancıya metreslik yapan evli bir kadının, sonu dramatik bir tarzda bitecek olan aşk öyküsü.


Kerime Nadir’in 1949 yılında yazdığı “AŞK RÜYASI” isimli romanından yola çıkılarak çekilen filmin bu romanı, güzel başlayan bir aşkın kısa bir süre sonra nasıl değiştiğini anlatıyor. Aşkın rüyasına susamış evli bir kadının heyecanlı serüvenlerle dolu hayat melodramı...


Hayatın bir çok acı gerçekleri bu romanın tatlı ve akıcı üslubu içinde gözlerimizin önüne serilmekte


►Kerime Nadir’in “Aşk Rüyası” romanını filme çekmek isteyen Nevzat Pesen, aynı sezon aynı isimle başka bir filmin çekilmesi karşısında, romanın adını değiştirir ve Kerime Nadir’in senaryosunu yazdığı “Şahane Kadın” adıyla filme aktarırı. (Orhan Ünser)

ŞAFAKTA BULUŞALIM (1961)

Senaryo ve Yönetmen Türker İnanoğlu
Görüntü Yönetmeni Şevket Kıymaz
Yapım Özen Film  / Osman Özen


Oyuncular: Gülistan Güzey, Mualla Fırat, Yavuz Caner, Aysel Tanju, Kenan Pars, Diclehan Baban, Salihb Tozan, Vahi Öz, Nubar Terziyan, Semra Ece


Konu: Bir toplantıdan çıkan suç dünyasından bir adam arabası ile durduğu benzincide, diğeri de sauna havuzunda motosikletli bir genç, Halil tarafından öldürülür. Üçüncü hedef olan Semih Bey ise tuzaktan kurtulup Halil’i polise yakalatır. Halil mahkum olur. Semih kirli işlerini sürdürür. Tek zaafı annesini erken kaybettiği kızı Gülben’dir. Halil hapiste zorla haraç alınmak istenen yaşlı bir mahkumu kurtarır. . Halil ona tüm gerçeği anlatır. Yıllar önce küçük bir çocukken, Semih’in iki adamı ile birlikte şike yapmadığı için jokey babasını öldürdüğünü ve büyüyünce intikam alacağına dair yemin ettiğini söyler. Gülben bu genç adamdan etkilenmiş, babasının katil oluşuna üzülmüştür. Ve bir gece Halil’le birlikte olur. Ertesi gün Halil’in gidişini engelleyemez. Hipodromda adamlarını saf dışı ettiği Semih’le karşı karşıya kalan Halil’in kulağında Gülben’in “Babamı Öldürme” yakarışları yankılanır. Vazgeçen Halil’in arkasından ateşe hazırlanan Semih’e kızı engel olur ve katil babasını terk edeceğini söyler. Semih intihar eder. Gülben ise üç yıl sonra tahliye edilecek olan Halil’i bekleyecektir.... 


Semih kızı Gülben’le mutlu günler geçirir. Fakat kız babasının gerçek kimliğinden habersizdir. Halil iyi halden on gün izne çıkar. İstanbul’da daha önce tahliye olan yaşlı adama uğrar. Ondan silah, araba ve dağ evinin anahtarını alıp Semih’in peşine düşerOnu kızıyla at binerken yaralar. Gülben’i de kaçırır. Genç kızın resimlerini çeker ve Semih’e gönderip, eğer hipodroma yalnız gelmezse onu öldüreceğini söyler. Semih polis ve adamları ile Halil’e tuzak kurar. Oysa dağ evinde Gülben bir fırsat yakalayıp Halil’i yaralar. Evde bayılan Halil tuzaktan kurtulmuş olur. Gülben’se şiddet sergile-mekten pişmandır. Kaçmayıp Halil’i iyileştirir.

Not: Film aynı isimle 1975 yılında Safa Önal’ın senaryosundan Orhan Aksoy’un rejisiyle Yapımcı Türker İnanoğlu tarafından beyaz perdeye aktarılacaktır.

SUÇLU AŞIKLAR (1961)

Yönetmen Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo Nejat Saydam
Kamera Kosta Psaros
Yapım  Tül Film


Oyuncular: Abdurrahman Palay, Tolga Tigin, Salih Tozan, Handan Adalı, Yılmaz Gruda, Mualla Fırat


Konu: Köşküne mürebbiye olarak aldığı bir dansöz kızla, evli bir kasaba doktorunun öyküsü

SOKAKTAN GELEN KADIN (1961)

Senaryo ve Yönetmen Dr. Arşavir Alyanak
Eser Esat Mahmut Karakurt “Sokaktan Gelen Kadın” Romanından”
Operatör Gani Turanlı
Yapım Erman Film / Hürrem Erman


Oyuncular: Ahmet Mekin, Sevim Çağlayan, Avni Dilligil, Handan Adalı, İbrahim Delideniz


Konu: Sınıf atlayan bir hayat kadını ile fabrikatör babanın oğlu arasındaki imkânsız aşk.

SONBAHAR YARAKLARI (1961)

Yönetmen  Nejat Saydam
Senaryo: “*” Agâh Hün
Görüntü Yönetmeni Mike Rafaelyan
Müzik Metin Bükey
Yapım Emin Film / Talat Emin


Oyuncular: Çolpan İlhan, Pervin Par, Metin Ersoy, Ahmet Tarık Tekçe, Şaziye Moral, Salih Tozan, Mahmure Handan, Necabettin Yal, Osman Zıt, Osman Türkoğlu, Jale Öz


KONU: Hamile kaldığı sevgilisinin Kore savaşında şehit olması üzerine, oğlu ile birlikte ortada kalan santral memuresi bir kızın öyküsü.

________________________________

“*” Robert E. Sherwood’un (1896-1955) bir hikâyesinden, S. N .Behram’ın (1893-1973) senaryosunu yazdiği ve Mervyn LeRoy’un (1900-1987) rejisiyle 1940 yılında filme aktarılan “Waterloo Bridge” (Waterloo Köprüsü” isimli filmden uyarlama. Bu filmde başlıca önemli rolleri, dönemin önemli ismlerinden; Vivien Leigh (1913-1967), Robert Taylor (1911-1969), Lucille Watson (1879-1962) ve Virgibia Field (1917-1992) oynamışlardır. (kyn. www.imdb.com)

SİYAH MELEK

Yönetmen Sami Ayanoğlu
Senaryo Yılmaz Tümtürk
Görüntü Yönetmeni Manasi Filmeridis
Yapım Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Orhan Günşiray, Türkan Şoray, Öztürk Serengil, Ahmet Tarık Tekçe, Eşref Vural


Konu: İstiklal savaşı sırasında geçen bir kahramanlık öyküsü

SİLAHLAR KONUŞUYOR (1961)

Senaryo ve Yönetmen Ernst R. von Theumer
Operatör Ali Yaver
Yapım Site Film / İlhan Filmer (Türk-Alman ortak Yapımı)


Oyuncular: Barbara Valentin (Janet), Hermann Nehlsen (İsmail), Paul Flawion (Dexter), Maria Vincent (Maria), Fikret Ha-kan (Hasan), Sadri Alışık, Kemal Edige, Çolpan İlhan, Kadir Savun, Öztürk Serengil, Aysel Tanju, Osman Zıt


Konu: Mısır, Kıbrıs ve Türkiye'de geçen bir esrar kaçakçılığının öyküsü.


NOT: Bu filmde, Almanların itirazıyla ikinci kadın rolündeki Çolpan İLHAN'ın yerine Almanya kopyasında Maria Vİncent rol almıştır, Türkiye kopyasında ise Çolpan İlhan oynamıştır.

SEVİMLİ HAYDUT (1961)

Senaryo ve Yönetmen Asaf Tengiz
Operatör Hayrettin Işık
Yapım Aktunç Film / Şevket Aktunç


Müzik: Nevzat Ekmekçi, Türküler: Nurinisa Tokses, Hasan Mutlucan, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Nihat Sevinç, Laboratuvar: Cemil Orhon, Montaj: İsak Dilman, Senkron: Cevat Sezer, Işıklar: Feyzi Eryılmaz, Dekor: Sohban Koloğlu, Reji Asistanı: Leyla Türkkan, Kamera Asistanı: Hasan Uçar, Prodüksiyon Amiri: Vecdi Benderli, (Lale Film stüdyosunda hazırlanmıştır)


Oyuncular: Ayhan Işık, Türkan Şoray, Hüseyin Baradan, Avni Dilligil, Hulusi Kentmen, Suna Selen, Danyal Topatan, Leyla Türkkan, İhsan Torun, Selâhattin İçsel, Mehmet Ali Akpınar, Haydar Karaer, Niyazi Vanlı, Ayfer Timuçin, Ali Seyhan, Faik Coşkun, Reşit Çıldam, Taliha Saltı, Mahmure Handan, Muzaffer Yenen, Kemal Şan, Kemal Başa-ran, Araksi Hebo, Güler Ersoy, Memduh Akören, İhsan Matçora, Selahattin İçsel, Zeki Tüney, Kazım Akkuş, Hüseyin Demirayak, Ahmet Başaran, Yusuf Buran, Hayri Saraç,


Konu: Öz kardeşi olduğunu öğrendiği Çulsuz adlı eşkıya reisiyle mücadele eden Osman efenin öyküsü

SEVİŞTİĞİMİZ GÜNLER (1961)

Yönetmen ve Senaryo Halit Refiğ
Kamera Şevket Kıymaz
Yapım Uğur Film/ Memduh Ün


Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon Müdürü: Adnan Uygur,


Oyuncular: Nilüfer Aydan, Orhan Günşıray, Fatma Girik, Sadri Alışık, Nuray Uslu, Suha Doğan, Özden Çelik, Mürüvvet Sim, Ayla can, Asım Nipton, Adnan Uygur, Selahattin Yazgan, Recep Yurdaşan, Osman Türkoğlu, Kaya Volkan, Tunç Başaran, Niyazi Er, Hüse-yin Güler, Enver Dönmez,


Konu: Aynı pansiyonda kalan üç yakın ardakadaş, erkeklere karşı tavır alırlar ama hiç birisi sözünde durmaz. Nilüfer, kendini zengin diye tanıtan bir araba tamircisine, Lale, ünlü bir artiste, Mine ise patronuna aşık olur. Ressam Kenan ise Lale'ye aşıktır ve ünlü oyuncunun kendisini kullandığını ona söyler. 


Kenan'a inanmayan Lale onu aşağılar fakat daha sonra Kenan haklı çıkınca pişman olur. Mine'yi ise patronu iğfal edip hamile bırakır. Bu utançla yaşamak istemeyen Mine intihar eder.