Powered By Blogger

12 Ekim 2015 Pazartesi

RIFAT DİYE BİRİ (1962)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo : Ali Kaptanoğlu (Atilla İlhan)
Foto Direktörü:Turgut Ören
Yapım : Uğur Film / Memduh Ün


Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon: Adnan Uygur, Niyazi Er; Suay Önsu, Cafer Çelebi, Errgun Sipahi, Laboratuvar Şefi: Cemil Orhon, Montaj, Senkron: Metin Miroğlu, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmış, Lale Film stüdyosunda seslendirilmişltir)


Oyuncular: Ayhan Işık, Özcan Tekgül, Semra Sar, Hulusi Kentmen, Süha Doğan, M. Ali Akpınar, Hakkı Haktan, Muammer Gözalan, Ali Seyhan, Tunç Başaran, Kaya Erçaka, Mahmure Handan, Fadıl Garan, Naci Sa-raç, Tunç Başaran,


Konu: Suçsuzluğunu kanıtlamak için hapisten kaçan Rıfat’la, sığındığı evde tanıdığı kız arasındaki aşk ilişkisi.

ÖLÜME YALNIZ GİDİLİR (1962)

Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Senaryo : Yılmaz Güney (*)
Kamera: Paşa Gündoğdu, Mengü Yeğin
Yapım: Sev Film / Aksan Yalınkılıç


Oyuncular: Fikret Hakan, Semra Sar, Senih Orkan, Öztürk Serengil, Danyal Topatan, Hüseyin Güler, Benan Öz, Yaşar Şener, Nusret Özkaya


Konu: Soygun yapan beş arkadaşın birbirleriyle hesaplaşmasının öyküsü.
___________________________________


(*) Theodore Reeves’ın bir oyunundan Robert Smith’in uyarladığı ve Byron Haskin’in (1899-1984) rejisiyle sinemaya aktarılan ve 16 Ocak 1948 yılında Amerika’da (USA) gösterime giren “I Walk Alone” isimli filmden. Bu filmde başlıca rolleri; Burt Lancaster (1913-1994), Lizabeth Scott ve Kirk Douglas oy-namışlardır

ÖLMEK İSTİYORUM (1962)

Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Nejat Okçugil
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Duran Film / Duran Tantekin


Oyuncular: Evrim Fer, Yılmaz Duru, Özcan Tekgül, Ahmet Tarık Tekçe, Öztürk Serengil, Reha Yurdakul, Nevzat Okçugil, Birsen Menekşeli, Vahi Öz, Renan Fosforoğlu, Zeki çan


Konu: Güzel bir kızı kötü yola düşürmek isteyen bir çeteyle mücadele eden bir delikanlının öyküsü

ÖLDÜREN BAHAR (1962)

Yönetmen: Süha Doğan
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Ali Yaver Atayer
Yapım: Güven Film / Yuvakim Filmeridis


Prodüksiyon Amiri: Kemal Necati Çakuş, Reji Asistanı: Orhan Çubukçu, Işıklar: Mashar Eröz, Operatör Asistanı: Yılmaz Akay, Cemal Karataş, Montaj: Diamandi Filmeridis, Prodüksiyon Amiri: Gani Maraşlıoğlu, Set Direktörü: Mustafa Oğuz, Set Asistanı: Necdet Buvan, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu, Müzik: Metin Bükey, Fon Müzikleri: Rauf Tözüm,


Oyuncular: Göksel Arsoy, Leyla Sayar, Turgut Özatay, Ayfer Koray, Mümtaz Ener, Leman Akçatepe, M. Ali Akpınar, Hakkı Haktan, Mahmure Handan, Nehibe Batur, İhsan Kuyululu, Behice Uludağ, İhsan Torun, Faik Coşkun, Hakkı Haktan, Bedri Çavuşoğlu, Küçük Yıldızlar: Aydın Çakuş, Sadi Mete, Nilgün Gençtürk

Konu: Birbirlerini seven iki teyze çocuğunun aşk öyküsü

11 Ekim 2015 Pazar

NEŞEMİZİ BULALIM (1962)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Suavi Sualp
Müzik:Metin Bükey
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Niva Film / Nişan Hançer


Oyuncular: Suphi Kaner, Suna Pekuysal, Sevil Candan, Ali Şen, Mümtaz Ener, Diclehan Baban, Renan Fosforoğlu,

NE ŞEKER ŞEY (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Oyuncular: Göksel Arsoy (Kasımpaşalı Nazım), Türkan Şoray (Canan), Oztürk Serengil (Tayfur), Vahi Öz (Hacı Mansur Ağa), Ali Şen (Zeynel Abidin Bey), Mualla Sürer (Zeliha), Ahmet Tarık Tekçe (Ahmet), Mürüvet Sim (Ulviye), Suzan Avcı (Şıngırdak Melahat), Efgan Efekan, Nur insel, Sevil Candan, Anla-tıcı: Hulusi Kentmen, Candan Sabuncu,


Konu: Adanalı Hacı Mansur Ağa (Vahi Öz), oğlu Tayfur’u (Öztürk Serengil) evlendirmek üzere İstanbul'a gider. Zeynel Abidin’in (Ali Şen) kızı Canan'a (Türkan Şoray) taliptir.


Bu izdivaç, iflasın eşiğinde olan 'Zeynel Abidin'in de son şansıdır.
İflasın eşiğinden, bu izdivaç sayesinde Hacı Mansur Ağa ile yapılacak ortaklıkla kurtulabilecektir. Çapkınlıkta üstüne olmayan Tayfur'un namını duyan Canan, tanımadığı bir genç ile evlenemeyeceğini söyler. Aile onu ikna etmek için seferber olur. Sonunda, onu en azından yakından tanımaya razı olur. Tayfur'u ve kardeşlerini evine çağırtır. Ancak onlar gelince kendini "Canan" olarak değil, evin hizmetçisi Jale olarak tanıtacaktır. Tayfur, kardeşleriyle birlikte İstanbul'a gelir gelmez başını derde sokarak tevkif edilir. Burada, cezasını doldurmuş olan asker arkadaşı Kasımpaşalı Nazım (Göksel Arsoy) ile karşılaşır. .İki bin lira karşılığında yerine geçmesini teklif eder. Tayfur'un yerine geçen Nazım, onun gerçek "Canan" olduğunu bilmeden, hizmetçiye fena halde vurulur. Nazım'ı da ''Tayfur'' olarak tanıyan Canan, Tayfur 'u beğendiğini, onunla evlenebileceğini söyler. Bunun üzerine nişan yapılması için İstanbul'a ge-len Hacı Mansur, işlerin karışmış olduğunu görür. Gerçek Tayfur'u bulup getirir. Nazım'ın bir sahtekâr hem de kalbini çalmış bir sahtekar olduğunu öğrenen Canan yıkılır. Hem Nazım'dan intikam almak, hem de babasını iflastan kurtarmak için Tayfur'la nişanlanır. Nazım, onun peşini bırakmaz, bilmeden sevdiğini söylerİşi, Canan'ı kaçırmaya kadar götürür. Na-zım'ın elinden kurtulup eve geri dönen Canan, sonunda onun aşkının gerçek olduğuna inanır ve Nazım'a kaçmaya karar verir. Ancak kaçacakları gece Nazım, Canan'ın babasının şikâyeti üzerine tevkif edilir. Sabaha kadar onu bekleyen Canan. kendisini yine aldattığını düşünerek. Tayfur'la nikâh masasına oturur. Tam o sırada, Tayfur'un belalısı Şıngırdak Melahat (Suzan Avcı) nikah salonunu basar. Tayfur’un sözlüsü olduğunu ancak kendisiyle evlenebilece-ğini söyler. Kodesten çıkan da soluğu nikah salonunda alır. Böylece, Canan ile Nazım, . Tayfur ile Şıngırdak Melahat, Canan'ın kız kardeşleriyle de Tayfur'un erkek Kardeşleri evlenir. Canan mutluluğa kavuşur, Zeynel Abidin de diğer iki kızını yine Hacı Mansur-'un diğer oğullarına vererek iflastan kurtulur.
“Gülşah Nezaket Maraşlı, “Türk Sinemasın-da Düet, syf:163 ”


► Göksel Arsoy ve Türkan Şoray'ın bir araya geldikleri "Ne Şeker Şey " de ise, bir duygusal güldürünün Seden örneğini görmekteyiz. Öncelikle bu filmde değişik bir yol izliyor ve filmin jeneriğini bilindik olmaktan çıkarak, oyunculara kendilerini takdim ettiriyor. Filmde rol alanlar önce gerçek isimlerini, sonra da canlandırdıkları karakterin ismini söylüyorlar.

 

MEVLİD “SÜLEYMAN ÇELEBİ” (1962)

Yönetmen:Mehmet Muhtar
Senaryo: Macit Doğudan
Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Ulvi Uraz, Evrim Fer, Yılmaz Duru, Atıf Kaptan, Senih Orkan, Gülbin Eray, Zeki Alpan


Konu: Süleyman Çelebi ile Doğan Bey’in dostluk ve kardeşlik üzerine kurdukları bir yaşam öyküsü

METELİKSİZ AŞIKLAR (1962)

Yönetmen: Burhan Bolan
Senaryo: İlhan Engin
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Yüksel Film / Erol Altınışık


Oyuncular: Işın Kaan, Muhtrem Nur, Suphi Kaner, Kadir Savun, Öztürk Serengil, Hulusi Kentmen, Asım Nipton, Necdet Tosun, Gülen Kıpçak


Konu: Zengin ve aynı zamanda şımarık bir köylü kız ile gazetecinin aşkı

MEŞELER GÜVERMİŞ (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Özkan Film / Emin Demirtay 


Oyuncular: Pervin Par, Özkan Yılmaz, Aysel Tanju,


Konu: Bir köylü kızın aşk öyküsü

MEMNU MEYVA

Yönetmen: Nuri Akıncı
Senaryo: Hidayet Pelit
Kamera Cezmi Ar
Yapım: Akar Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Samim Meriç, Nebahat Çehre, Aysel Tanju, Hulusi Kentmen, Nevzat Kığı, Ferhan Tanseli, Sami Hazinses, Uğur Kıvılcım, Mualla Sürer, Neşe San, Leyla San,


Konu: Köyde geçen yasak aşk ilişkisinin dramatik öyküsü. .

MEÇHULE GİDENLER

Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Senaryo: Hidayet Pelit
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Morun Film / Fahri Sadedil


Oyuncular: Nebahat Çehre, Ali Ekdal, Özcan Tekgül, Fahri Sadedil, Hayri Caner, Suzan Avcı, Mehmet Bahadır, Necdet Tosun, Asım Nipton


Konu: Bir kan davasının öyküsü.

MAĞRUR KADIN (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Burhan Bolan (Muazzez Tahsin Berkant’ın uyarladığı M. Delly'nin “Magali” isimli romanından)
Diyaloglar: Yaşar Kemal
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Tema Film / Muzaffer Tema


Oyuncular: Muhterem Nur, Muzaffer Tema, Bülben Uz, Gülay Özen, Hulusi Kentmen, Öztürk Serengil, Neşe Yulaç, Aliye Rona, Şaziye Moral, Vahdi Ersin


Konu: Gururunu yenemeyen zengin kadının dramı.

LEYLA ()1962)

Yönetmen: Semih Evin
Senaryo: Ali Fuat Özlüer
Kamera:  Vedat Akdikmen
Yapım: Dar Film / Sıtkı Şumnulu


Oyuncular: Leyla sayar, Orhan Günşıray, Toto Karaca, Vahi Öz, Hüseyin Baradan


Konu: Sevmediği bir adamla evlendirilmek istenen ancak sevgilisiyle bu nedenle köyünü terk eden bir genç kızın aşkı.

LEKELİ KADIN

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Reji Asistanı: Mehmet Arslan, Kamera Asistanı: Sertaç Karan, Negatif Montaj: İlya Pençoğlu, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuar: Erdoğan Dolaper, Yılmaz Erman , Hayati Akbulut, Işıklar: Kenan Eryılmaz, Dekorlar: Sohban Koloğlu, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set Amiri: Adil Kıbıcı, Müzik Direktörü ve Şarkılar: Feriha Tunceli, Beynelmilel Program Takdimcisi: Erkan Yolaç, (Erman Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Türkan Şoray (Türkan Güneş), Neriman Köksal (Selma Güneş), Kenan Pars (Pavyon Sahibi), Tanju Gürsu (Dr. Ferit), Sami Hazinses (Kansız), Hulusi Kentmen (Ferit’in Babası), Uğur Kıvılcım (Sevgi), Birol Işın (Serseri aşık), Mualla Sürer (müdür), Muzaffer Yenen (Başhekim), Erkan Yolaç


Konu: Bar kadını olan annesiyle, masum bir genç kızın öyküsü.

KÜLHAN AŞKI (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Foto Direktörü: Kriton İliadis
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden
(Kemal Film platosunda çekilmiş, Acar film stüdyosunda seslendirilmiştir)


Reji Asistanı: Zafer Davutoğlu, Kamera Asistanı: Ali Kan, Sesleri Alan: Lâmi Kâmil, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Dekor: Saim N. Bilge, Set Amiri: Hasan Nurdan, Işık Şefi: İlhan Aslım, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Prodüksiyon Şefi: Yüksel Tanık,

Oyuncular: Orhan Günşıray, Evrim Fer, Nubar Terziyan, Hulusi Kentmen, Ahmet Tarık Tekçe, Atilla Yelkenci, Rengin Arda, Hayri Caner, Hüseyin Güler, Muammer Gözalan, Faik Coşkun, İclal Genç, Talia Saltı


Konu: Çok zengin alan Nurullah Bey (Nubar Terziyan), kızı Belgin (Evrim Fer) için bir apartman satın alır. Amacı, evlendirmek üzere soz verdiği Kamil Bey'in oğlu Nejat'la Belgin'in apartman komşusu olması ve iki gencin birbirine ısınmasıdır. Oysa Belgin Nejat'la evlenmek istemez. Amcası Hulusl'ye (Hulusi Kentmen) açılır ve babasını bu işten vazgeçirmesi için ricada bulunur.
Bu arada karşı apartmanda oturmakta alan bir dolmuş şoförüyle tanışır. Fakat şoför Orhan'a (Orhan Günşıray) kendisini oturduğu evin hizmetçisi Hacer olarak tanıtır. Belgin'den çok hoşlanan Orhan kızın peşinde dolaşmaya başlar. Sonraları sık sık buluşurlar. Belgin ile Orhan birlikte gezer, dolmuşunda muavinlik bile yapar. Fakat daha ucuza yolcu taşldığı için rakip dolmuşçularla başı beladır Orhan‘ın. Bu yüzden birkaç kez dayak yer. Belgin'in Orhan’la görüştüğünü bilen amcası Hulusi’ de, delikanlıyı yakın takibe alır ve nasıl bir insan olduğunu öğrenmek ister. Orhan'la dostluk kurar, ancak Belgin’in amcası olduğunu söylemez. Orhan da her fırsatta karşı apartmandaki hizmetçi kızı ne Kadar çok sevdiğini söyler. Sonunda, Belgin’e evlenme teklif eder. Belgin, Orhan'ı sevmesine rağmen bunu 'reddeder. Arada halletmesi gereken mühim bir engel vardır. Babası, Belgin’i Nejat'la nişanlamıştır. Orhan'a kendisini "hizmetçi Hacer diye tanıtan Belgin, Nejat'ı başından atamayınca gerçeği söyler ve kendisini bırakmasını ister. Mahallede Orhan'da gözü olan bir kadın, Nurullah Beye mektup yazar ve kızının Orhan'la gezdiğini, namusunun tehlikede olduğunu bildirir. Buna çok sinirlenen Nurullah Bey, düğün hazırlıklarını başlatır. Fakat Belginbabasına karşı gelerek, Nejat'la değil, Orhan'la evleneceğini söyler. Tartışırlar ve Belgin evi terk ederek Orhan’ gider. Bu arada Orhan, kahvehanede rakip dolmuşçularla giriştiği bir kavga sonucu yaralanmış hastaneye kaldırıldığında ölümcül bir hastalığı olduğunu öğrenmiştir. Bu yüzden kendisine sığınan Belgin’i Kabul etmez, ona kötü davranarak evinden Kovar. Nişanlısıyla evlenmesini ve mutu olmasını söyler. Belgin Orhan'ın bu davranışlarına bir anlam veremez. Nurullah Bey kızının bu şoförden ümidini iyice kesmesi için için, Orhan’ı evine çağıracağını ona para. Teklif ettiğinde kabul edeceğini, çünkü Orhan’ın gözünün yalnızca kızının parasında olduğunu söyler. Orhan eve geldiğinde Belgin'in merdiven başında kendilerini dinlediğini görür. Kızı kendinden soğutmak için babasının teklif ettiği parayı kabul eder. Belgin daha bir şaşkınlaşır. Orhan'ı evine Kadar takip ede-rek, bu yaptıklarına inanmadığını, gerçeği anlatmasını ister. Ancak Orhan, kızı kovar. Olanları duyan Hulusi de Orhan'a gelir, Belgin'in amcası olduğunu açıklar ve bu yaptıklarını yakıştıramadığını söyleyerek bastonuyla Orhan'ın kafasına vurur. O an yine bir kriz gelir ve Orhan hastaneye kaldırılır Doktorlar, ümitsiz bir ameliyat yapacaklarını ameliyattan sonra ancak bir hafta Kadar yaşayabileceğini söylerler. Orhan, bir mektup yazar içine de Nurullah Bey'den aldığı paralan koyar. Mektubu bir adaşına verir, Belgin'in nikahından sonra Hulusi'ye vermesini tembih eder. Fakat arkadaşı Orhan'ın gerçekleri yazmış olduğu mektubu ve paralan nikahtan evvel verir. Gerçeği öğrenen Hulusi, nikah masasına oturmuş olan Belgin'i alır, doğru hastaneye yetiştirir. Ameliyat başarılı geçer, Orhan tamamiyle sıhhatine kavuşur. Belgin'le evlenirler. “Gülşah Nezaket Maraşlı “Osman F. Se-den’le Türk Sinemasında düet”