Powered By Blogger

14 Ekim 2015 Çarşamba

MACERALAR KRALI (1963)

Yönetmen: Hulki Saner
Senaryo Orhan Aksoy“*”
Foto Direktörü: Kosta S. Psaras
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman - Saner Film/Hulki Saner Ortak yapımı


Reji Yardımcısı: Tarık Kakınç, Yılmaz Korkut, Set Amiri:Yılmaz Kanat, Prodüksiyon Amiri: Nevzat Altındal, Işıklar: Mehmet Çakar, Aydın Yurteri, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Kamera Yardımcıları: Nejat Erişir, Mahmut Babacan, Erdoğan Kızıldağ, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Seslendiren: Yorgo İliadis, (Erman Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır).


Oyuncular: Ayhan Işık, Sadri Alışık, Semra Sar, Muzaffer Nebioğlu, Suphi Tekniker, Mümtaz Ener, Osman Alyanak, Sohban Koloğlu, Hakkı Haktan, Hakkı Kıvanç, Diler Saraç, Yaşar Şener, Nezihe Güler, Sevil Candan, Muzaffer Yenen, Hüseyin Güler, Sebahattin Atalay,


Konu: Erol hapisten 4 yıl önce şartlı tahliye olmuştur 1 yıl daha suç işlemez ise cezası bitecektir. Bir araba alır gündüzleri taksicilik yapar, geceleri, arkadaşları ile kumarhanesi vardır, kaçakçılık yapar haraç toplar. Erol işlerine mani olan Salih""in ofisini basıp onu tehdit eder. Erol"un arkadaşı İsmet sürekli içki ve sigara içmektedir. Savcının kızı Nevin ve arkadaşına okuldan bir araştırma konusu vermişlerdir eski mahkumların eski ve yeni hayatları arasındaki yaşamlarını öğreneceklerdir. Savcı, Emniyet Müdürü arkadaşından kızı için yardım ister. Erol karakola imza için gittiğinde Nevin ve arkadaşı da ordadır. Müdür Erol ile bu araştırmayı yapmaları için onlara yardımcı olur. Nevin Kenan ile nişanlıdır. Eğlenmeye bir bara giderler. Erol haraç almak için oraya geldiğinde, Erol"un gazino sahibinden haraç istemesine şahit olur. Konuşurlar, Kenan yanında değildir beraber çıkar gezerler. Akşam evine götürdüğünde Savcı ile Erol birbirlerini tanırlar. Erol doğruları söylemek üzere Nevin""in evine gider, Savcı konuşmasının bir anlamı olmadığını söyler ama Erol Nevin ile konuşur, adamın ölmediğini kendisinin bir oyun oynadığını anlatır ama Nevin inanmaz. Erol, Nuri"yi alıp Nevin"e götürmek için Salih"in evine gelir, Salih müsaade etmez. Onu kovarlar, Erol arabasına gider silahını alır, İsmet"e Polisi aramasını ve 12 de gelmelerini ister, kendisi de Kenan"ı arayarak saat 12 de Nevin"i getirmesini ister. Nevin ile Kenan gelir, öldürdüğü zannettiği adamı canlı olarak gösterir. Ama Nevin Erol"u yine de bırakmaz istemez. Erol Nevin"e bir tokatatarak onu bayıltıp arabaya bindirir, Kenan onu alır götürür. Salih ve adamları gelir, Erol ile çatışırlar, Erol hepsini öldürür kendisi de yaralıdır Polis gelir durmasını söyler, durmayınca ateş eder. İsmet gelir Ona sarılır. Erol ölür."

_________________________________________

“*” Amerikalı yazar James Edward Grant’ın hikayesinden John Lee Mahin’in senaryolaştırdığı ve Yönetmen Mervyn Le Roy’un 1942 yılında filme çektiği “Johnny Eager” isimli filmden uyarlama. Bu filmde başlıca rolleri; Robert Taylor, Lana Tuerner, Van Heflin gibi Amerikan ve dünya sinemasının dev isimleri paylaşmışlar.

LEYLA ve MECNUN GİBİ “*” (1963)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo:  Bülent Oran
Foto Direktörü: Ali Yaver
Müzik Direktörü İsmet Nedim
Yapım: Duru Film / Süreyya Duru


Prodüksiyon Amiri: Saltuk Kaplangı, Reji Asistanı: Yılmaz Atadeniz, Prodüksiyon Asistanı: Abdullah Barut, Kamera: Tosun Bayrı, Işık: Hüseyin Özşahin, Dekoratör ve Jenerik Kompozisyonu: Remzi Cöntürk, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Diamendi Filmeridis, Negatif Montaj: Ali Siyavuş, Senkron: Temel Gürsu, Arif Özalp, Laboratuvar: Mihal Skarpetis.

Oyuncular: Leyla Sayar, Göksel Arsoy, Rengin Arda, Suphi Kaner, Hüseyin Peyda, Hüseyin Baradan, Avni Dilligil, Ulvi Uraz, Reha Yurdakul, Ayla Musaballı, Gülseren Esen, Afif Yesari, Necdet Yakar, Fikret Uçak, Osman Türkoğlu, Hakkı Haktan, Hidayet Pelit, Nuri Alpan, Madelet Tibet, Hüseyin Peyda,


Konu: Leyla ve mecnun öyküsü.

____________________________________________

“*” Leyla ile Mecnun Hikayesi: Mecnun, bir kabile reisinin dualar ve adaklarla dünyaya gelmiş olan Kays adlı oğludur. Okulda bir başka kabile reisinin kızı olan Leyla ile tanışır. Bu iki genç birbirlerine aşık olurlar. Okulda başlayıp gittikçe alevlenen bu macerayı Leyla'nın annesi öğrenir. Kızının bu durumuna kızan annesi, kızına çıkışır ve bir daha okula göndermez. Kays okulda Leyla' yı göremeyince üzüntüden çılgına döner, başını alıp çöllere gider ve Mecnun diye anılmaya başlar. Mecnun' un babası, oğlunu bu durumdan kurtarmak için Leyla'yı isterse de Mecnun (deli, çılgın) oldu diye Leyla' çölde, Leylâ' nın evlendiğini arkadaşı Zeyd' den işitince çok üzülür. Leylâ' ya acı bir sitem mektubu gönderir. Leylâ da durumunu bir mektupla Mecnûn' a anlatır. Kendisini anlamadığından dolayı o da sitem eder. Bir müddet sonra Mecnûn' un âhı tutarak İbn-i Selâm ölür. Leylâ baba evine döner. Bir çok tereddütten sonra her şeyi göze alarak, Mecnûn' u çölde aramaya başlar. Fakat Mecnûn, dünyadan elini eteğini çekmiş ilâhî aşk yüzünden Leylâ'nın maddî varlığını unutmuştur. Leylâ, çölde Mecnûn' u bulduğu hâlde, Mecnûn onu tanımaz. Leylâ onun erdiğini anlarsa da yine onsuz yaşayamaz. Hastalanıp yataklara düşer. Kısa zaman sonra da ölür. Mecnûn, Leylâ' nın ölüm haberini öğrenir. Gelip mezarını kucaklar, ağlayıp inler; "Ya Rab manâ cism ü cân gerekmez Cânânsuz cihân gerekmez." Der, kabri kucaklayarak ölür. Bir müddet sonra Mecnûn' un sâdık arkadaşı Zeyd Rüyasında, Cennet bahçelerinde birbiriyle buluşmuş iki mesut sevgili görür. Bunlar kimdir? diye sorunca, derler ki: "Bunlar Mecnûn ile onun vefalı sevgilisi Leylâ' dır. Aşk yoluna girip temiz öldükleri, aşklarını dünya hevesleriyle kirletmedikleri için burada buluştular. (kyn: http://www.edebiyatogretmeni.net)

KÜÇÜK BEYİN KISMETİ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Kamera: Kosta Psaros
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman - Saner Film/Hulki Saner
(Ortak yapım)


Reji Asistanları: Orhan Aksoy, Umran Ertok, Kamera Asistanları: Nejat Erişir, Erdoğan Kızıldağ, Prodüksiyon Amiri: Nevzat Altındal, Dekor: Sohban Koloğlu, Set Amiri: Yılmaz Kanat, Işıklar: Mehmet Çakar, Aydın Yurteri, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Hayati Akbulut, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis,

Oyuncular: Ayhan Işık, Türkan Şoray, Hulusi Kentmen, Atıf Kaptan, Uğur Kıvılcım, Lebibe Çakın, Cevat Kurtuluş, Mediha Tantalon, Tuncer Akoral, Gülseren ESen, Cavit Yürür


Konu: Selim Bey (Hulusi Kentmen) ve Murat Bey (Atıf Kaptan) iki yakın arkadaş ve iş adamıdırlar. Selim Bey oğlu Suat'ı (Ayhan Işık) Murat Bey'in kızı Pervin'le (Türkan Şoray) evlendirmek istemektedir. Ne varki bu aileler arasında alınmış bir karardır ve Suat'la Pervin henüz birbirlerinin yüzlerini bile görmemişlerdir. Derken Suat yurtdışından gelir. Pervin onun çok çapkın bir genç olduğunu öğrenince kendisini mağazada çalışan kekeme ve çirkin bir genç kız olarak tanıtır. Başlarda bu çirkin kızdan bucak bucak kaçan Suat, sonunda ona aşık olacaktır.

KÖTÜ TOHUM (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Nevzat Pesen (Maxwel Anderson'un aynı isimli oyunundan)
Kamera: Gani Turanlı
Yapım : Pesen Film / Nevzat Pesen - And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Alev Oraloğlu, Lale Oraloğlu, Nedret Güvenç, Öztürk Serengil, Bedia Muvahhit


Konu: Bir katil olan büyük anneyle, küçük bir kızın dramatik öyküsü

KORKUSUZ KABADAYI

Yönetmen: Tarık Dursun Kakınç
Senaryo: Cengiz Tuncer
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman_ Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Eşref Kolçak (Fikret), Sadri Alışık (Ulvi), Çolpan İlhan, Reha Yurdakul, Osman Alyanak (Kedi), Diler Saraç (Sevgi), Atilla Ergün, Ferah Nur, Hüseyin Güler, Handan Adalı (Konsomatris), Yaşar Şener, Eşref Vural (Çopur Lemi), Kerim Öztürk, Asım Nipto (Barmen), Erdoğan Özince, Hüseyin Kaşif, Doğan Akbaş, Benan Öz, Yavuz Karakaş, Semra Durmuş

Konu
: Suç Örgütü Lideri Ulvi (Sadri Alışık) kimliği belirsiz bir kişi tarafından tabanca ile öldürülür. Vasiyetnamesi açılır. Bir hafta içinde katilini bulmak kaydı ile mirasını ve başkanlığı arkadaşı Fikret'e (Eşref Kolçak) bırakmıştır.

KİN (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Kemal Film / Osman F Seden


Oyuncular: Ekrem Bora, Sezer Güvenirgil, Kadir Savun, Önder Somer, Hüseyin Peyda, Talat Gözbak, Nubar Terziyan, Feridun Çölgeçen, Kazım Kartal, Hasan Ceylan, Mehmet Ali Akpınar, Ali Seyhan, Asim Nipton, Memduh Unsal; Küçük yıldız: Tuncay Torun.

KİBARLAR (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Yorgo Dizikrikiz
Kamera: Pavlos Filipo
Yapım: Atlas Film/Nazif Duru
Türk-Yunan Ortak Yapımı


Oyuncular: Fikret Hakan, Neriman Köksal, Mara Kondu,


Konu: Zengin bir dul kadınla, bir erkeğin öyküsü.

KIZLAR BÜYÜDÜ (1963)

Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Gani Turanlı
Yapım: İdeal Film


Oyuncular: Muhterem Nur, Filiz Akın, Suphi Tekniker, Önder Somer, Osman Alyanak, Gürel Ünlüsoy, Zühal Tan


Konu: Altın şehir istanbul'a göç eden bir ailenin fertlerini inceleyen Refiğ, kadın-erkek, kadın-toplum ilişkilerini çok daha geniş çok daha verimli bir malzemeye dayanarak ele almaktadır.Gurbet Kuşları'nın kadın kişilikleri, Türk sinemasına bir yenilik getirmemekle beraber, yönetmenin dünyasında kolayca yerlerini bulan, bu dünyada,ilk kez olarak açık bilinçli bir şekilde erotizm kavramını getiren tiplerdir. Gerçekten Gurbet Kuşlarıyla Halit Refiğ, Yasak Aşk'ta denediği gerçekçi romantizmden Seviştiğimiz Günler ve Şehirdeki Yabancı'daki lirik trajik çeşitlemelerinden- ve de bunların zeminini teşkil eden ruhbilimsel ve cinsel tutkulardan- çocuk kadın tipinden uzaklaşarak, kadın kahramanlarına daha canlı, daha doğal, daha katıksız cinsiyete dayanan bir boyut aşılmamakta .

KIRIK ANAHTAR

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: İlhan Engin
Operatör: Şevket Kıymaz
Yapım: Niva Film / Nişan Hançer


Oyuncular: Ayhan Işık, Semra Sar, Kadir Savun, Kenan Pars, Mümtaz Ener, Nezahat Tanyeri


Konu: Yaptığı bir ameliyat esnasında kaybettiği hastasına aşık olduğunu anlayan iyi bir cerrahın bu olayın etkisi nedeniyle geçirdiği bunalım yüzünden mesleğine ara ver-diği dönemde intihar etmekte iken kurtardığı genç bir kızın ameliyat esnasında kaybettiği hastasının gözlerinin benzerliği nedniyle başlayan aşk ve genç kadın eniştesinin düzenlediği onun ruhsal dengesini bozan oyunları ve bunlara karşı girişilen mücadele.

KENDİNİ ARAYAN ADAM (1963)

Yönetmen: Nejat Saydam,
Senaryo: Kevkep Öktem
Kamera:Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Dekor: Basri Büyükcan, Bilal Uysal, Yapım sorumlusu: Melih Üstüngör, Yönetmen Yardımcısı: Saltuk Kaplangı, Kamera Asistanı: Tosun Bayrı, Laboratuvar Şefi: Mihail Skarpedis, Negatif Kurgu: Ali Berkant, Laboratuvar: Recai Karataş, Erkal Tamer, Tanas Petrivadis, Işık Şefi: Fehmi Eryılmaz, Aksesuvar: Nazım Akbulut, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Taner Oğuz, Arif Özalp, Prodüksiyon Asistanı: İsmail Varol, (Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır)


Oyuncular: Tamer Yiğit (Cevat), Ajda Pekkan (Gönül), Sadri Alışık (Necdet), Ali Şen (Halim), Reha Yurdakul (Muhsin), Nilgün Esen (Güzin), Saltuk Kaplangı (Rahmi), Hüseyin Baradan (Süleyman), Diclehan Baban (Sabiha), Hulusi Kentmen, Sami Hazinses (Garip), Sunay Uslu (Suzan), İsmail Varol (Süleyman’ın arkadaşı), Nubar Terziyan (Rıfkı), Arif Yesari, Nezihe Güler (Halim’in karısı), Selahattin İçsel, Zeki Dinçsoy (Muhasebe Şefi), Mustafa Dağhan, Mustafa Yavuz, Ahmet Turgutlu

Konu: Bizim köyde adettir, gelin teli getiren evlenme teklif etmiş olur.” Gönül, el ele yürüdükleri toprak yolda Cevat’a böyle demişti. Delikanlı ‘geçmişi unutma’ hastalığından paçasını kurtarabilseydi filmin sonunda genç kıza bir gelin teli verirdi mutlaka. Oysa zavallı Garip, değil tel, gelinliğin tümünü getirmiş. ‘Garip Bir İzdivaç’taki (1965) durum burada da var; Garip’in değil ama Süleyman’ın Gönül’e olan ilgisi bizi rahatsız ediyor… Fon müziği olarak kullanılan ‘Laura’ (1944) (Raksin) çok güzel. Sonlara doğru Murat Reis, Rahmi ve Garip balığa giderlerken duyulan ‘Somewhere Over the Rainbow’ (1939) (Arlen / Harburg) da… ‘Bembeyaz kumların çevrelediği güzel bir sahil köyü’. Dış çekimler Şile’de ve bir haftada, iç çekimler Yeşilyurt’ta Karaca Köşkün-de yapılmış… Bavul taşımak isteyen Cevat diğer hamallardan ‘piyasa kurallarını’ öğre-nir. “Burada her önüne gelen hamallık ya-pamaz anlıyor musun? Bu iskelenin hamalı biziz.”… Biraz ‘muhallebi çocuğu’ ama birkaç ay sonra Süleyman ve arkadaşlarıyla yumruklaşıyor. ‘Tanrının insanlara kolu çalışmak için verdiğine inanıyor.’ Biraz zaman geçince, özellikle filmin ikinci yarısında onu dövüşmek için kullanır… Murat Reis’i ‘kendi yoksul gönlü varsıl’lardan zannetmiştik ama ‘arsa işini’ konuşmak isteyen Süleyman’a “Bende satılacak mal yok. Ekmek istemez, su istemez. Kalsın” demesinden durumunun iyi olduğu anlaşılıyor. Geçimleri ‘kasabaya götürdükleri tuzlu balık’tan… Nubar Terziyan çok sevdiği ‘sivil polis’ rolünde; İstanbul Emniyet Müdürlüğü İkinci ŞubeBaşkomiserlerinden Rıfkı. Cevat’ın halazadesi gibi Necdetlere geldiğinde, bakışları-dan, olayın çözümüne yardım edeceğini anlıyoruz… Mihriban Erol hizmetçi rolün-de… Nejat Saydam’ın Tamer Yiğit’le yaptığı üçüncü film. Ağırbaşlılığı ve az konuşması nedeniyle, sette sanatçıya ‘dilsiz sultan’ diyorlar. Ama Diclehan Baban, fıkralarıyla Tamer Yiğit’i bile güldürmüş. İnsan gerçekten ‘muamma’ galiba. O neşeli Diclehan Baban çekimlerden bir ay sonra (Kasım) 17 Nembutal içerek kendini öldürmek ister. Ev arkadaşı Handan Adalı zamanında yetişmiş… Sabiha, mezarlıkta Cevat için ‘intihar etti’ diyor. Orada gördüğümüz Afif Yesari de kimbilir ne duygular içinde. Çünkü daha birkaç ay önce arkadaşı Suphi Kaner, onun evinde, üç kutu (yine) Nembutal içerek ‘intihar etmiş’… Aynı günlerde Reha Yurdakul’un ‘Yarın Bizimdir’ ve Sadri Alışık ile Ali Şen’in ‘Helal Olsun Ali Abi’ filmlerinde rolleri var… 


Makyajcı Zeki Alpan, Necdet ve Suzan’ın nişan yüzüklerini takıyor… Cevat, ‘en iyi’ arkadaşı Necdet’i para pul gözetmeden fabrikaya ortak etmiş. O, Suzan’ı da kapar. Okyanus ötesi ‘müttefikimiz´ geliyor aklımıza; Elini veren kolunu kurtaramıyor… Dr. Rahmi Duman, Dr. Rahmi Duman rolünde… Gönül’ü Jeyan Mahfi Ayral (Rauf Tözüm’le aynı filmde olmaları çok güzel); Güzin’i Nedret Güvenç; Rahmi’yi Sadettin Erbil; Muhsin’i Reşit Gürzap; Rıfkı’yı Rıza Tüzün seslendirmiş… Kevkep Öklem eserinde çok iyi bir konu yakalamış. Olaylar sanki bir filmin süresini aşıyor gibi. Belki dizi olabilirdi… Cevat’ın Gönül’e söyledikleri; “Gözlerine bakınca maziyi hatırlamaktan vazgeçiyorum… Şuna inanıyorum ki ben kaybolmamışım. Senle beraber varım.” (Murat Çelenligil – sinematürk Internet veri tabanı)

KELEPÇELİ AŞK (1963)

Yönetmen: Asaf Tengiz
Senaryo: Safa Önal

Kamera: Fethi Mürenler
Yapım:Aktunç Film / Şevki Aktunç


Oyuncular: Özden Çelik, Gönül Yazar, Nur İnsel, Nubar Terziyan, Hüseyin Baradan, Atıf Kaptan, Sevda Nur


Konu: Aynı kadını seven iki arkadaşın aşk öyküsü

KAVGASIZ YAŞAYALIM (1963)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Gültekin Film / Sırrı Gültekin


Oyuncular: Leyla Sayar (Leyla), Yılmaz Duru (Yılmaz), Varol Ürkmez (Varol), Atıf Kaptan (Baba), Suzan Avcı (Nur), Mahir Özerdem (Ahmet), Yusuf Sezgin, Özdemir Han, Sev-da Nur (Sevim), Vahi Öz,, Zuhal Tan, Turan Aksoy, Muammer Gözalan, Müşerref Çapın, Fahri Ünsal, Faik Coşkun, Kadir Çakır

KATIR TIRNAĞI (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera:Fethi Mürenler
Yapım: Şan Film / Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Fikret Hakan, Fatma Girik, Neşe Yulaç, Öztürk Serengil, Yavuz Caner, Ertuğrul Bilda, Küçük Yıldız: Cihan Erman

KARDEŞ GİBİYDİLER (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin “Erich Maria Remarque’nin “Üç Arkadaş” romanından uyarlama
Kamera: Orhan Çağman
Yapım: Fer Film / Fahriye Tamkan


Oyuncular: Fikret Hakan, Evrim Fer, Kadir Savun, Hüseyin baradan, Mürüvvet Sim, Zafer Önen, Rengin Arda, Behice İmer, Faik Coşkun


Konu: Bir tamirhanede çalışan üç arkadaşın öyküsü

KARA YILAN “*” (1963)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku


Oyuncular
: Nuri Sesigüzel, Aysel Tanju, Baki Tamer, Meral Sayın, Sadri Karan, Zeki Keskin, Dİnmez Er


Konu: Güney Anadolu'da geçen bir kahramanlık öyküsü.


______________________________

 *” Karayılan (1888 - 24 Mayıs 1920): Asıl adı Mehmet olan Karayılan; Gaziantep’in 40 km. kuzeyinde Kahramanmaraş ili Pazarcık ilçesi Höcüklü köyü Elifler mezrasında 1888 yılında doğmuştur. Karayılan, hayvan sürüleri bulunan ve çevresine göre zengin sayılan bir köylü ailesine mensuptu. Karayılan’ın babası 1904 yılında Ermeni eşkıyaları tarafından obasına yapılan baskın sırasında şehit edilmiştir. Bu tarihte Karayılan 16 yaşındaydı.


Genç yaşta yalnız kalan Karayılan, kendi kendine okuma-yazmayı öğrenmiş, bir süre köy imamlığı yapmıştır. Birinci Dünya Savaşı’nda Rus Cephesinde savaşmış, çeşitli yararlıklar göstermiş ve çavuşluğa terfi ettirilmiştir. Bu savaşta ayağından yaralanarak Malatya Hastanesi’nde tedavi edilen Karayılan, daha sonra köyüne dönmüştür. Hükümet kuvvetleriyle birlikte eşkıya Bozan Ağa’yı vurmuş, avanesini dağıtmıştır.


Antep savaşı şiddetlenince çetesiyle Karabıyıklı’da düşmana ilk ve kesin darbeyi indiren Karayılan, Kuvâ-yi Milliye safına katılmıştır. Daha sonra Dülük köyüne gelerek şehri kuşatan Fransız çemberini yarmış ve Antep’e girmiştir. Karargah olarak önce Bekirbey sonra Karagöz camisini kullanmıştır. Şehir içi ve şehir dışı savaşlarına katılmıştır. Kendisine Şıhın Dağı’ndaki ( Sarımsak Tepe ) Fransızları püskürtmesi emri verilen Karayılan, bu çarpışmada ( 24 Mayıs 1920 tarihinde ) şehit düşmüştür.