Powered By Blogger

17 Ekim 2015 Cumartesi

YEDİ KOCALI HÜRMÜZ (1963)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Kurt Film / Mehmet Arancı


Oyuncular: Suna Pekuysal, Efgan Efekan, Öztürk Serengil, Necdet Tosun, Sami Hazinses, Ahmet Tarık Tekçe, Erol Günaydın , Müjdat Gezen, Mualla Sürer, Cemal Sahir,


Konu: İmam nikâhlı kocalarıyla alay edip onları birbirine düşüren bir kadının öyküsü


Yedi Kocalı Hürmüz ilk kez 1963 yılında Sadık Şendil tarafından kaleme alındı. Şendil, Yeşilçam'daki altın zamanlarını yaşadığı o yıllarda, Berduş'tan (1957) Altın Kafes'e (1958) pek çok filmle kendini kanıtlamış bir senaristti. Tüm bu yıllar boyunca tiyatro yazarlığından da uzak kalamayan Şendil, 1980'lere kadar sürdürdüğü sanat yaşamında 150'ye yakın filme imza attı. Filmlerinin arasında Kanlı Nigar (1968), Süt kardeşler (1976) ve Gırgıriye (1981) gibi yıllardır izlesek de bıkmadığımız örnekler çok.

Böylece Yedi kocalı Hürmüz'e ilk kez hayat vermiş olan Şendil, komediyle süslenmiş bu sıra dışı hikâyeyle dönemine rağmen "ahlaksızlık"la suçlanmayan, aksine toplumun sempatisini kazanan bir "Hürmüz" yaratmayı başarmıştı. Olaylara kadınların gözünden bakan, başkarakterinin çapkın bir kadın olduğu Yedi kocalı Hürmüz'ün ilk sinema versiyonu 1963 yılında Yılmaz Atadeniz tarafından, Suna Pekuysal'ın oyunculuğunda filme çekildi.


Sonraları gönlünü fantastik sinemaya kaptırıp, Türk izleyicisini "Zorro", "Kızıl Maske" gibi karakterlerle tanıştıran Yılmaz Atadeniz'in bu ilk yönetmenlik denemesi sinema seyircisi tarafından ilgiyle karşılandı.Ancak bir talihsizlik sonucu filmin kayıtlarının yok olmasıyla bugün Yedi Kocalı Hürmüz'ün bu ilk versiyonunu izleme şansımız kalmadı ne yazık ki.


İlk Hürmüz'e hayat veren Suna Pekuysal'a gelecek olursak; sanatçı o dönemlerde tiyatro ve sinemayı bir arada yürüten, genç ve yetenekli oyuncularımızdan biriydi. Pekuysal'ın 100'e yakın filmle doldurduğu sinema kariyerine karşın 250'den fazla oyunda yer almış olması onun sahne aşkının da bir kanıtı aslında. Sanatla dolu dolu geçen 53 yılın sonunda geçtiğimiz yıl hayata gözlerini yuman Pekuysal'ın "Sahnede ölmek istiyorum!" sözlerini nasıl unutabiliriz ki?

YAVAŞ GEL GÜZELİM (1963)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Vedat Türkali , Bülent Oran (William Shakespeare’in “Hırçın Kız” isimli oyunundan uyarlama)
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Müzik: Fecri Ebeioğlu (Plaklardan)
Yapım: Memduh Ün / Uğur Film


Sanat Yönetmeni: Semih Sezerli Işık yardımcısı: İhsan Gedik, Kurgu: Rauf Tözüm, Yönetmen Yardımcısı: Tunç Başaran, Bilge Benderli, Kamera Asistanı: Cemal Yılmaz, Negatif Kurgu: Ali Berkan, Labaratuvar: Mihail Skarpedis, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Işık: Ömer Ekmekçi, İhsan Gedik, Dekor: Sohban Koloğlu, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Arif Özalp, Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur,Set Amiri: Nuri İnal, Set Ekibi: Ergun Sipahi, Nejat Buvan,


Oyuncular: Ayhan Işık (Ayhan), Fatma Girik (Fatoş), Hulusi Kentmen Hulusi), Semih Sezerli (Kerim), Sevda Nur (Sevda), Özdemir Han (Selim), Zuhal Tan (Zuhal), Süha Doğan (Sefa), Özdemir Aydın, Ahmet Turgutlu (Kâhya), Danyal Topatan (Sefa’nın adamı), Ali Seyhan, (Sefa’nın adamı), Mehmet Ali Akpınar (Sefa’nın adamı), Hüseyin Güler (İstasyondaki adam), Haydar Karaer (Sefa’nın adamı), Araksi Hebo, Haydar Sezer, Cem Karaağaç, ihsan Gedik (Sefa’nın adamı), Erdoğan Seren (Sefa’nın adamı), Giray Alpan (Davetli), Nuri İnal, Aziz Basmacı (konuk oyuncu), Sadettin Erbill, Mahmure Handan (Aşçı)


Konu: Eski tulumbacılardan Hulusi Reis'in Fatoş, Sevda ve Zuhal adlı üç kızı vardır. Hep birlikte bir çiftlikte yaşamaktadırlar. Hulusi Reis özellikle Fatoş'u erkek gibi yetiştirmiştir. Diğer kızlarından Sevda, Kerim adlı bir genci, Zuhal de Selim adlı birini sevmekkte ve evlenmek istemektedir. Hulusi Reis Fatoş evlenmeden hiçbirine izin vermez. Fatoş'u, eski arkadaşlarından birinin oğlu olan Ayhan'la evlendirmek ister. Ayhan kızın ün ünü duyunca çiftliğe değişik biçimde gelir. Öyle ki, erkek gibi değil de çıtkırılldım ve korkak olarak Fatoş 'un karşısına çıkar. Buna Hulusi Reis bile şaşırmıştır. Ama onları evlendirir. Ayhan türlü oyunlarla karısının hırçınlığını kırar. Kısa süre sonra da kendi haline döner. Bu arada ondan babadan kalan çiftliği almak isteyenler vardır. Ayhan hepsine dersine verecektir. “Burçak Evren, “Fatma Girik, İki Ünlü kadın” Syf, 102 ”


► Yavaş Gel Güzelim, Bülent Oran'ın Shakespeare'in “Hırçın Kız” adlı oyunundan yaptığı bir uyarlama. Oyunda, gelenekler gereği üç kız kardeşten en büyüğünün evlenmesi gerekiyor bir an önce. Çünkü küçük kız kardeşlerin, ancak ablalarından sonra evlenebilmesi olanaklı. Ama büyük kız şımarık ve olmadık münasebetsizlikler yaparak, bütün taliplerini kaçırtıyor. Sonunda bileği güçlü, ama çok zeki bir delikanlı geliyor, sabırlı davranarak yola getiriyor onu.Ama Bülent'in oluşturduğu senaryoyu yeterli bulmadım, Vedat Türkali yeniden düzenledi. Ama adım nedense eklememişiz jeneriğe. Bugün izlediğim zaman, film çok tatsız geldi. Birçok sahne gereksiz, sarkık, konuşmalar aşırı uzun ve yinelemeli. Bu yüzden temposu çok düşük. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor – Vadullah Taş”

YARIN BİZİMDİR (1963)

Yönetmen: Atıf Yılmaz,
Senaryo: Murat Aşkın
Eser: İlhan Engin
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Yerli Film  / Atıf Yılmaz, Orhan Günşıray


Yönetmen Asistanı: Çetin İnanç,
Müzik: Ruhi Su

Oyuncular: Orhan Günşıray (Adnan), Eşref Kolçak (Kerim) , Nilüfer Aydan (Ayşe), Nurhan Nur (Gül öğretmen), Ulvi Uraz (Naci), Reha Yurdakul, Altan Günbay, Tuncer Necmioğlu, Hayri Caner, Niyazi Er, Osman Türkoğlu (Kâhya), Zeki Tüney, Haydar Karer, Jülide Seren,Cin Ali


Konu: Belediye seçimleri sırasında yapılan yolsuzlukları ortaya çıkaran bir gazetecinin öyküsü.


ÖDÜL:


 1 Antalya Film Festivali’nde (1964) 

► Ulvi Uraz “ En başarılı oyuncu”

 Sinema Ekspres Dergisi’nin düzenelediği araştırmada 

► “Yılın Beş Filmi’nden Biri”

YARALI ASLAN (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu; Senkron: Arif Özalp, Temel Gürsu; Negatif Montaj: Ali Siyavuş Berkan, Osman Bilen; Laboratuvar: Mihail Skarpedis, Recai Karataş; İşıklar: İlhan Aslım; Prod. Amiri: Adnan İrkut; Set Amiri: Hasan Nurdan; Yön. Asist: Zafer Davutoglu; Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, (Kemal Film Platosu'nda Çekilmiş, Acar Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Ayhan Işık (Ayhan), Fatma Girik (Leyla), Öztürk Serengil (Tayfur), Kadir Savun (Posbıyık), Atilla Yelkenci, Sevil Candan, Saadettin Erbil (Kenan), Ali Seyhan (Ali), Hayri Caner, Vahi Öz (Hurşit), Necdet Tosun, Aziz Basmacı (Kasım), Rengin Arda, Meriç Başaran, Nubar Terziyan (Nurettin), Orhan Aykanat, Necdet Çağlar, Mehmet Ali Akpınar (Mehmet Ali), Savaş Tepe, Ali Seyhan, Celal Ersöz, Ahmet Turgutlu, Mine Soley, Zeki Tüney, Zeki Sezer, Cemil Paskap, Hüseyin Salıcı


Konu: Adana'nın zenginlerinden Hurşit ağa oğlu Ayhan'ı (Alşık) istanbul'daki arkadaşı Nurettin'in kızı Leyla (F.Girik) ile evlendirmek ister. Oğlunu kızı tanıması için İstanbul'a gönderir. Ayhan yanında Tayfur, Kadir ve Osman adlı arkadaşları ile İstanbul'a gelir. Leyla ile tanışır ama onu iyi tanımak için ince bir erkek havasına girer. Fakat Leyla'nın peşinde Atilla adında bir başkası daha vardır. Bu arada Nurettin beyin ortağı Kenan bazı gizli işler yapmaktadır. Amacı şirketi tek başına ele geçirmektir. Ayhan bunu kısa zamanda anlar. Arkadaşları ile Kenan'ın yaptığı hırsızlıkları durdurmaya çalışırlar. Ayhan'da Leyla'yı sevmiştir. Ama ona oyun oynamaktadır. Leyla bu yakışıklı gencin bu kadar ince ve korkak oluşuna bir türlü inanmamaktadır. Nitekim bir depoda gerçekleri anlayacaktır. Ayhan ve Kenan arasındaki kavga Leyla'ya sevdiği erkeğin hiçte gördüğü gibi olmadığını anlatacaktır. iki sevgili kötüleri yakalatıp mesut olacaktır. (Burçak Evren)

16 Ekim 2015 Cuma

YARALI CEYLAN (1963)

Yönetmen: Abdurrahman Palay
Senaryo: İrfan Sabuncu
Kamera: Cezmi Ar
Yapım: Dar Film / Sıtkı Şumnulu


Oyuncular: Muhterem Nur, Abdurrahman Palay, Neşe Yulaç, Şaziye Moral, Orhan Elmas, Necdet Tosun, Rüya Gümüşata

YAKILACAK KİTAP (1963)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Erdoğan Tünaş (Ethem İzzet Benice’nin aynı isimli romanından)
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Duru Film / Naci Duru


Oyuncular: Tamer Yiğit, Leyla Sayar, Ulvi Uraz, Hüseyin Baradan, Atıf Kaptan, Ersun Kazançel, Mualla Sürer

YABANCI KIZ (1963)

Yönetmen: Ernesty Roberts
Senaryo:  Bülent Oran,Ernesty Roberts
Kamera: Mehmet Muhtar
Yapım: And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Orhan Günşıray, Ulla Darni, Eva Palmer, Ahmet Tarık Tekçe, Bülent Oran

ÜÇ ÖFKELİ GENÇ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Foto Direktörü: Mike Rafaelyan
Yapım: Aktunç Film / Şevket Aktunç


Oyuncular: Tanju Gürsu, Sadri Alışık, Ali Şen, Erol Tezeren, Işıl Kaan, Sevil Candan, Mine Sun, Tümay Tuncalp, Gönül Atalay, Talât Gözbak

Konu: Tolum ve aile düzeninden kopmuş sorumsuz bir hayat süren gençlerin batakta geçen öyküsü.

TOSUN’la YOSUN’un MACERALARI (1963)

Yönetmen: Nuri Ergün
Senaryo: Nejat Candaner
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Atlas Film / Nazif Duru


Reji Asistanı: Orhan Aykanat, Operatör Asistanı: Rafet Akalın, Dekor: Sohban Koloğlu, Seslendirenler: Nihat Sevinç, Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mustafa Kent, Montaj: Kenan Haçaman, Ender Teker,Şarkılar: Mediha Demirkıran, Sevim Tanürek, Sevim Şengül, “Mehtaplı Geceler” Söz ve Beste: Sevim Şengül,


Oyuncular: Necdet Tosun, Muzaffer Demir, Sevil Candan , Atilla Yelkenci, Hulusi Kentmen, Hüseyin Baradan, Muzaffer Nebioğlu, Ali Şen,


Konu: Biri şişman, diğeri zayıf iki arkadaşın güldürüsü.


► Amerikan sessiz filmlerinin unutulmaz komedyenlerinden Lorel-Hardi çiftinin yeşilçamda yapılmış komedi öyküsü. Sözde Amerika’dan gelmiş bir komedyen ekibinin Türkiye’deki, kötülerle yaptıkları komedi macera öyküsü. Necdet Tosun ve Muzaffer Yosun’un konuşma tarzları da Lorel-Hardiye benzetilmişti.

TEMEM BİLAKİS (1963)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Mehmet Aslan
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Metro Film / Aram Gülyüz


Oyuncular: Öztürk Serengil, Çolpan İlhan, İsmail Dümbüllü, Suzan Avcı


Konu: Bir sardalya kutusunda gizlenmiş mücevherleri bulup gansterlerle başı derde giren bir garibanın öyküsü.

TATLI SERT (1963)

Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Koçanga Film / Aleko Cangapulos


Oyuncular: Fatma Girik, izzet Günay, Vahi Öz, Hulusi Kentmen, Cevat Kurtuluş, Belkıs Dilligil, Benan Öz, Zeki Alpan, Sadri Alışık

Konu: Büyük bir aşk ile birbirlerinin olan ve onları ayırmak isteyen bir anne ve karısının bu isteğine karşı çıkamayan pısırık bir babanın öyküsü.

ŞOFORÜN KISMETİ (1963)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Sadi Mete
Kamera: Mengü Yeğin
Yapım: Cihan Film / Suzan Yakar Rutkay


Oyuncular: Adnan Şenses, Serpil Gül, Birsen Menekşeli


Konu: Üç şoför arkadaşın öyküsü

ŞIPSEVDİ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Aksoy
Kameraman: Kosta Pisaros
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman - Saner Film/Hulki Saner


Teknik Ekip: Cumali Cimgöz, Ömer Bubu, Mehmet İnci, Işık: Aydın Yurteri, Veli Türkmen, Recep Köseoğlu, Asistan Yönetmen: Arif Erkuş, Kameraman: Ali Güvenci, Prodüksiyon Amiri: Şerif Ablak, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis, (Erman Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır)


Oyuncular: Ayhan Işık, Ajda Pekkan, Vahi Öz, Mualla Sürer, Özdemir Han, Benan Öz, Cevat Kurtuluş, Necdet Tosun, Muammer Gözalan, Nezihe Güler, M. Ali Akpınar, Nusret Özkaya, Faruk Panter, Eşref Vural, Cin Ali,


Konu: "Selim"in bir mecmua dergisi vardır. Oğlu Suat"ın yazacağı hikayeye resim çizecek bir ressam bulmak için yarışma yaparlar Çocuk hakları derneği başkanı Nezihe"nin yeğeni Filiz kazanır. Selim"in oğlu Suat oldukça çapkın biridir. Suat hikayelerini Hasan adıyla okuyucularına yazar. Selim Nezihe"nin yeğeninin birinci olduğunu öğrenince çok kızar. Çünkü evvelden başına işler aşmıştır, oğlunun çapkınlıklarından korktuğu için telaşlanır. Suat bir bayanla dolaşmakta ve onu evine götürmüştür. Suat ofise gelir, Filiz iş için beklemektedir. Filiz kendini tanıtmıştır. Suat Filiz"i dışarı çıkarırken Müdür gelir onları görür, engel olamaz. Suat Filiz"i bir gazinoya limonata içirmeye götürür. İçkisine votka katılmıştır. Filiz sarhoş olmaya başlamıştır. Gazinonu sahibi boş bulunarak Suat"ın bir kitabını getirir ve yeğeni adına Hasan Amca olarak imzalamasını ister. Filiz durumu anlar şaşırır ve ona kızar. Filiz Teyzesi ile Selim"in ofisini basarlar ve dergiyi kapattıracağını söyler.


Selim, Suat"a kızar, çapkınlıklarından bıktığını söyler, o da kendisine çektiğini söyler. Selim, Nezihe hanımın kendisini mahvedeceğini söyler. Suat bir çare bulur, onlara bir oyun oynayacaktır. Yuvanın en yaramaz çocuğunu alıp onu Suat""ın çocuğuymuş gibi gösterip onun yaramazlıklarından bıktığını ve şuurunu kaybettiği için böyle bir işe kalkıştığını söyleyeceklerdir. Plan işler. Filiz iş yaparken Ali"nin sürekli yanlarında olmasını ister, her yere beraber gitmeye başlarlar. Ali"nin yaramazlıkları başlarına işler açmaktadır. Filiz ile Suat birbirlerini sevmeye başlamışlardır. Eski sevgilisi gelince Filiz onu kıskanır ve istifa eder. Suat yazmaya çalışır ama bir türlü kafasını veremez. Yardım ister Ali de hikayenin iyi olması için Filiz ile çalışmasını söyler. Suat Filiz ile konuşmaya gider. Nişanlısı ile tanışır, işi Filiz"e söyler ve onu tahrik ederek bu işi yapamayacağını söyler. Suat çalışmaya başlar. Filiz karınca resmi çizmiştir onu getirir. Birbirlerinden özür dilerler, öpüşürler, sarılırlar Suat onu sevdiğini ve evlenmek istediğini söyler. Ali"ye annesi olmak istediğini söyler. Öpüşürlerken Selim gelir ona kızar. Nezihe hanımın yuvaya gittiğini söyleyince Selim panikler, Filiz ve Teyzesi yuvaya gidince bütün gerçeği öğrenirler. Suat ve babası da gelmiştir.

Nezihe onları mahkemelerde sürükleyeceğini söyler. Selim, Suat"a kızar. Filiz Necdet ile evlenmek üzeredir. Ali gelir durumu Suat"a anlatır, kendisini de evlat alacaklarını söyler. Suat Filiz"in yanına gelir Filiz ona kızar, onları rahat bırakmasını ister ve Ali"ninde yanlarında kalmasını ister. Suat gider. Düğün başlamıştır, Suat telefon açar, Ali ile görüşür ve düğüne engel olmasını kendisinin de oraya geldiğini söyler. Ali merak etmemesini ister. Jale Selim beyi arayarak durumu bildirir. Selim beyin Müdürü kızmaktadır. Müdür artık patlar, ve istifa eder. Suat düğünü basar, Filiz"e onu sevdiğini ve evlenmek istediğini söyler. Nişanlısı bu işe kızar kavga ederler. Suat Necdet"e vurur, Filiz"i sırtına alarak arabaya götürür. Ali de arabaya biner ve giderler."

ŞAŞKIN BABA (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Kamera: Kosta Psaros
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman
Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Ayhan Işık, Hülya Koçyiğit, Vahi Öz, Hulusi Kentmen, Muzaffer Nebioğlu, Ajda Pekkan


Konu: Cimri bir baba ile hovarda oğlunun maceraları.

ŞAFAK BEKÇİLERİ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Halit Refiğ
Diyaloglar: Halit Refiğ, Sadık Şendil, Bülend Oran
Kamera: Kenan Kurt
Yapım : Göksel Film / Göksel Arsoy


Prodüksiyon Amiri: Doğan Arsoy, Reji Asistanı: Orhan Çubukçu, Kamera Asistanı: Sertaç Karan, Set Amiri: Fethi Oğuz, Montaj: Metin Miroğlu, Negatif Montaj: Cengiz Arlı, Senkron: Diamendi Filmeridis, Laboratuvar: Cemil Orhon, Sesleri Alan: Marko Buduris, (Ören Stüdyo-sunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)


Oyuncular: Göksel Arsoy (Üstğm. Göksel), Leyla Sayar (Zeynep), Nilüfer Aydan (Teğmen Aydan), Ahmet Tarık Tekçe (Ast. Karadayı), Hüseyin Baradan (Kâhya Ham-di), Ekrem Bora (Üstğ. Faruk), Mümtaz Ener (Kudret Ağa), Sami Hazinses (Memo), Necdet Tosun, Asım Nipton (Göksel’in babası), Doğan Arsoy, Meriç Başaran, Oktay Menteş


Konu: Üsteğmen Göksel bir deneme uçuşu sırasında uçağı hararet yapıp düşünce 15 günlük bir izin verilip ailesinin yanına gönderilir. Orada daha sonra hayatının aşkı olacak Zeynep'le tanışacaktır.Ancak Zeynep Kudret Ağa'nın kızıdır. Aşıklar baba engelini de aşarlar. Ancak ağanın bir şartı vardır. Göksel'den görevini bırakmasını ister. Göksel ilk önce bunu kabul etse de bu hiçte kolay değildir.


 Göksel Arsoy'un eşi emekli bir generalin kızı. Bu emekli generalle o tarihteki Hava Kuvvetleri Komutanı General İrfan Tansel arasında bir yakınlık varmış, Göksel de çocukluğundan beri havacılığa çok meraklıymış, hatta babası o nedenle adını Göksel koymuş, velhasıl bunlar birleşmişler ve Eskişehr'de Hava Kuvvetleri'yle bir film yapma fikri ortaya çıkmış Izin alınmış ve Sadık Şendil'e de bir senaryo yazdırılmış. Göksel Arsoy bu filmi yapmamı teklif etti. Ben, "Gökselciğim, ben bu senaryoyu yapmak istemem ama bu filmi benim yapmamı istiyorsan, başka bir şey yazmak isterim" dedim. Benimle yapmak istediğini söyledi. Senaryoyu yazmadan önce jet uçaklarını ve jet pilotlarını tanımam gerektiğini söyledim. Onları tanımadan, bilmeden bir senaryo yazmak bana uygun gelmiyordu. "Tamam, ben başvurayım, seninle bir gün Eskişehir Birinci Ana Jet Üssü'ne gidelim. Orada uçakları gör, pilotlarla tanış" dedi.


Ve gittik Eskişehir'e. Onun üstü açık mavi bir Chevrolet arabası vardı. Eskişehir'de bize çok yakınlık, itibar gösterdiler. O sırada orada komutan Tuğgeneral Muhsin Batur. Pilotlar bizi jetlerle uçurdular. Dolayısıyla bir jet pilotu ne hisseder, jet nasıl uçar, bunlar hakkında bilgimi artırıyorum. Velhasıl o geziden sonra ben senaryoyu, Bülent Oran da diyalogları yazdı ve biz 1963 yılı başlarında Şafak Bekçileri'nin çekimine başladık ve filmi bitirdik.


Göksel Arsoy'un da bütün gayreti filmi 30 Ağustos tarihine yetiştirmek. Bizim de biraz suçumuz var tarihin kaymasında. 30 Ağustos'ta İzmir'de oynayacak. Bir süre sonra İzmir'den haber geldi, filmin sansür belgesi yokmuş ve gösterimi durdurulmuş. Göksel büyük telaş içinde. Film sansüre gitti ve sansür kurulu da filmi yasakladı.


 Gerekçeleri şunlardı: Göksel Arsoy üzerinde üniforma varken Leyla Sayar'ı öpüyormuş; jet uçağı düştüğü için pilot olmak isteyen gençlerin hevesi kırılabilirmiş; bazı subaylar bir subaya yakışmayacak şekilde argo konuşuyorlarmış, vs vs ... 

Filmin işlemlerinin yapıldığı stüdyoda, Göksel haber verdi, Hava Kuvvetleri Komutanı İrfan Tansel ve diğer komutanlar eşleriyle beraber geldiler ve stüdyoda özel olarak seyrettiler, filmi çok beğendiler. İrfan Tansel, "Bu filmi yasaklayanlar benim armama karşı çıkmışlardır" dedi. İki gün sonra iki albay, sansür kuruluna gitti ve tabii, filmin kılına dokunulmadan gösterime girdi. “Şengün Kılıç Hristidis, “Sinemada Ulusal Tavır”