Powered By Blogger

18 Ekim 2015 Pazar

ERKEK SÖZÜ (1964)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Divan Film/Selahattin Yazgan


Oyuncular: Orhan Günşıray, Neriman Köksal, Sadri Alışık, Suzan Avcı, Senih Orkan, Atıf Kaptan, Erol Günaydın


Konu: Bahse giren iki arkadaşın öyküsünü konu alan bir film.

ERKEK ALİ (1964)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Vedat Türkali
Kamera: Gani Turanlı
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün


Oyuncular: Eşref Kolçak, Sevda Ferdağ, Parlo Şenol, Sevda Nur, Danyal Topatan, Osman Türkoğlu, Ali Seyhan, Mustafa Dağ-han


Konu: Erkek Ali' de cinayet işleyen bir kaçakçı ile öldürdüğü adamın eşi ve çocuğu arasındaki ilişkiyi, intikam, kıskançlık ve sevgi arayışı motifleriyle, ağa baskısından kaynaklanan sorunlarla harmanlayarak düz bir çizgide, yerel motiflerle örtüştürerek anlatı

DUVARLARIN ÖTESİ (1964)

Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo : Vedat Türkali, Orhan Elmas, Turgut Özakman
Foto Drektörü: Turgut Ören
Yapım: Anır Film / Yalçın Nacar
Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır


Eser: Turgut Özakman, Ar Direktör: Niyazi Er, Set Amiri: Zeki Tezcan, Işıklar: Ekrem Kökdalan, Set Asistanları: Murat Serenli, Nizam Ergüden, Alaeddin Altıok, Operatör Asistanları: Kaya Ören, Celal Atölye, Işık Asistanı: Haydar Aslan, Reji Asistanları: Fikret Uçak, Zuhal Üstüntaş, Askeri Müşavir: Bnbş:İsmail Tura, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Sarıkaya, Sesleri Alan: Tuncer Necmioğlu,


Oyuncular: Tanju Gürsu, Belgin Doruk, Özden Çelik, Hayati Hamzaoğlu, Erol Taş, Danyal Topatan, Hasan Ceylan, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen, Ali Şen, Reha Yurdakul, Ersun Kazançel, Ahmet Turgutlu, Ali Ulubay, Fikret Uçak, Reşat Şişman, Niyazi Er, Alaeddin Altıok, Ekrem Köksalan, Aliye Özgen, Zeki Tezcan, Banu Sel, İsak Eş, Ahmed İşden, İsmet Yıldızhan, Vehbi Sungu, Salih Sağlam, İsmet Kara, Turan Kaya, Savaş Kut, Hasan Gümüşlü Salih Açar, Sezer İşler, Gürel Acar,


KONU: Oyunda dört kişi olan cezaevi firarileri, filmde yedi kişiye çıkarılmış. Kaçarken saklandıkları depoda rehin tuttukları öğretrnen kız ise zengin bir işadamının tiyatrocu kızı olmuştur. Hasta olduğu için ağzından kan gelen genç kızın (öğretmen) daha önce ameliyat olmuş olma durum filmde yer almaz. Firarilerin psikolojik durumlarının (filmde) -bunlardan biri kaçırılan kızı daha önce sahnede seyretmiş beğenmiş konuşmak istemiş fakat yanına yaklaşamamıştır- katılmış olmasının verdiği, giderek artan gerilimin yanında; duvarların dışında, firarilerin birisi ile olan ilişkileri nedeniyle, yardım etmek isteyen yasa dışı kişilerin bitişik binadan depoya girme gayretleri , oyunla farklılıklar gösteren filme, tiyatro sahnesinin aksine değişik mekanlar kullanma olanağının vermiş olduğu katkılardır.


Ödül:


  2. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde 1965
► Erol Taş “En İyi Erkek Oyuncu


DULLAR TERCİH EDİLİR (1964)

Yönetmen: Hasan Kazankaya
Senaryo: Bilge Olgaç, Şinasi Önengüt
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Günşıray Film / Orhan Günşıray


Oyuncular: Orhan Günşıray, Sevda Ferdağ, Gürel Ünlüsoy, Selma Güneri, Cahit Irgat, Aliye Rona, Sami Tunç, Osman Alyanak, Mualla Sürer


Konu: Bürosuna sekreter arayan çapkın bir erkeğin öyküsü.

DÖNER AYNA (1964)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Şakir Sırmalı (Halide Edip Adıvar’ın aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Yapım: Duru Film/Naci Duru


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Burçin Oraloğlu, Ulvi Uraz, Hüseyin Baradan, Muazzez Kurdoğlu, Reşit Çıldam, Kemal Ergüvenç, Talat Gözbak, Turan Aksoy, Nur Erkut 


Konu: Hanife, on bir yaşından sonra babası Hacı Murat tarafından nüfusuna geçirilip çiftliğe getirilir. Hanife'yi getiren Kamil'in yamağı Mürsel, yolda sataştığı için Kamil ve Hanife tarafından dövülür. Hanife'nin gelmesi ile Hacı Murat'ın evlatlığı Huriye'nin çiftlikte ki durumu biraz sarsılır. Hacı Murat’ın evlatlığı Huriye’nin çiftlikte durumu biraz sarsılır. Hacı Murat aslında Huriye'nin babasının olan çiftliğe el koymuştur. Huriye, babasının çiftliğini geri alırken, Hacı Murat'tan' da faydalanmayı beklemektedir. Annesinin yanında piç muamelesi gören Hanife, babasının yanında rahatlar ve ağabeyIeri ile iyi anlaşır. Yıllar geçer. Mürsel, Huriye ile evlenir ama gözü Hanife'dedir. Hanife'nin evleneceği gece, Huriye bir düzen hazırlar; aralarında bir ara gönül yakınlığı olan Mustafa ile Son defa konuşmaya giderken Hanife'yi Mürsel’e kaçırtırır. . Kaçırmaya Mürsel'in arkadaşı Şaban da yardım eder. Kaçırma sonrası Mürsel, Hanife'yi kahpesi yapar ve üzerinde tahakküm kurar. Yolda, aciz Hanife'yi kurtarmak isteyen Şaban, Mürsel tarafından öldürülür. Mürsel, Hanife’yi herkese karım diye tanıtır. Karadeniz kıyısındaki Alpi köyüne gelirler, burada onları yeni tanıştıkları Tarık evinde misafir eder ve motor ile İstanbul'a ulaştırır. Mürsel burada yasadışı işlerle uğraşırken Hanife’yi devamlı baskı altında tutar ve evlere temizliğe göndermeye başlar ayrıca Şaban’ın öldürülmesinde suç ortağı gibi gösterip tehdit etmektedir. Mürsel'in bir uzun yolculuğu sırasında Hanife, Demirbaşların evine yerleşir. Demirbaşlar'ın ikiz yeğenleri Hanıfe’yi kendilerine yakın bulurlar ve onların arkadaşı Bilal’de onlarla birlikte Hanife'ye şakalar yapar. Akademide okuyan ikizlerden Ayşe Hanife'nin resmini yapar. Bilal giderek Hanife'ye ilgi duyar, Ayşe'nin bir mektubundan evlendiklerini öğreniriz. “ Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”

DİŞİ ŞEYTAN (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nevzat Pesen
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film/Nevzat Pesen


Oyuncular: Neriman Köksal, Erol Tezeren, Erol Taş, Senih Orkan, Yıldız Kafkas


Konu: İçkiyte ve erkeğe düşkün bir kadınla sonunda çıldırıp aklını yitiren bir kocanın dramatik öyküsü.

DEVLET KUŞU (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Roket Film / Semih Evin 


Oyuncular: Ahmet Mekin, Gülgün Ok, Turgut Özatay, Gönül Atalay


Konu: Hamile kaldığı sevglisi tarafından sokağa atılan genç bir kadının trenle seyehatı esnasında tanıştığı genç çiftin kaza sonucu vefat etmeleri edeniyle damadın ailesi tarafından tanımadıkları gelinleri zannederek hastaneden evlerine getirmeleri ile başlayan bir aile dramı,genç kadının yaşadığı çaresizlikleri, aşkı, çocuğu için katlandığı zorlukları ve mücadelesini anlatıyor

DAĞLAR BİZİMDİR “Yörük Efe” (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam (Murat Sertoğlu’nun eserinden)
Kamera: Melih Sertesen,
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu


Müzikleri Hazırlayan: Ahmet Yamacı, Türküler: Fatma Türkan, Şahin Gültekin, Sesleri Alan: Tuncer Necmioğlu,

Oyuncular: Tamer Yiğit (Yörük Ali Efe), Tijen Par (Feride), Atıf Kaptan (Molla Ahmet REfe), Hüseyin Baradan (Çolak’ın Mehmet), Nuri Altınok (Üzeyir Çavuş), Reha Yurdakul (Arif Efe), Talat Gözbak (Aşar Mültezimi), Hasan Ceylan (Yanık Efe), Sami Hazinses (Abdal Musa), Asım Nipton (Kasap Osman), İsmail Varol (Ali)


Konu : Yörük Ali Efe’nin efsane haline gelmiş hikayelerinden biri

DAĞLAR ASLANI ALİ EFE

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Sev-Ar Film / Yavuz Yalınkılıç


Oyuncular: Birol Soyurgal, Türkan Sonay, Yalçın Gülhan, Okşan Arsoy, Nuri İşgörenler, Yavuz Yalınkılıç, 


Konu: Dağlara çıkan Ali Efe’nin öyküsü

DAĞ BAŞINI DUMAN ALMIŞ (1964)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Oğuz Özdeş (Kendi yazdığı aynı isimli romanından)
Kamera: Mustafa Yılmaz
Yapım: And Film/Turgut Demirağ


Oyuncular: Orhan Günşıray (Yzb.Tarık), Pervin Par (Kezban), Tülin Elgin (Suzanne), Reha Yurdakul (Bnb. Faruk), Senih Orkan (Boris), Nebahat Çehre (Suna), Birsen Menekşeli (Aysel), Hasan Ceylan (Mihail), Feridun Çölgeçen (Dupont), Diclehan Baban (Eleni), Tuncer Necmioğlu, Memduh Ün (Jak), Hüseyin Güler (Yunan Sb.), Araksi Hebo), Mahmure Handan , Gülgün Erdem, (Sekreter), Savaş Tuğ (Akrobat)


Konu: Kurtuluş Savaşı yıllarında Yunan istihbarat teşkilatına girmek için görevlendirilen yüzbaşı Tarık’ın serüveni, herhangi bir yerde herhangi bir zaman geçebilecek bir casusluk öyküsünden öteye geçmez, Kurtuluş savaşı sırasında geçen, filmlerimize konu olmuş bir çok casusuluk öyküleri gibi hiçbiri kendine özgü olmayan serüvenler, Kurtuluş savaşı fonuna otortulur. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye””


Memduh Ün Anlatıyor:


“….Yazıharıem Ağacami'nin arkasında, Eren Han'daydı. Bir gün yazıhanesiyle karşı karşıya olduğumuz And Filme, Turgut Demirağ'ı ziyaret ettiğimde, bir kitap verdi bana, okumamı istedi. Oğuz Özdeş'in, Dağ Başını Duman Almış adlı bir romanıydı; oğlu Muhteşem okumuş, çok beğenmişti. Muhteşem o günlerde her halde 12 yaşlarındaydı. Demirağ kitabı okumamıştı, ama oğlunun zevkine güveniyordu. Kitabı okuduğumda çok şaşırdım, çünkü saçma sapan bir şeydi. Bundan kesin film olmaz, hadi yaptık diyelim, pahalıya çıkar, ticari şansı da yok dedim kendisine. Öyküyü düzeltmek olası değildi. Ama Demirağ takımştı kafaya, oğlunu mutlu etmek istiyordu belki de. Ben bunun filminin yapılmasını istiyorum dedi, kestirdi attı.


Turgut Demirağ'la ortaktık İzmir bölgesi işletmemde, bu filmin yönetiminden de para alacaktım. Sonunda peki dedim. Senaryoyu Oğuz Özdeş yazdı. Demirağ da üzerinde biraz kalem oynadı. Çekerken ben de kalem oynatmış olmalıyım. Bu abuk sabuk öyküyü düzeltmeye benim ne aldım, ne zekam, ne sinemacılığım, ne tecrübem yetmezdi kuşkusuz.


Filmi, meslek namusumca elimden geldiği kadar iyi çekmeye çalıştım. Demirağ izlediğinde filmi beğenmiştı. Beyoğlu, Atlas sinemasına koydu gösterim için. Atlas sineması pek yerli film oynamazdı. Kırık Çanaklar ve Ölüm Peşimizde gösterime sundukları iki ender Türk filmiydi. İşi doğal olarak kötü oldu, 5-6 arası iş yaptı. Türkiye genelinde de aynı düzeyi tutturdu.


Antalya'da uzun süre hava muhalefetine Uğradığımız için 30 gün civarında bitirmiştim filmi. Sabah işe çıkıyorduk hava pırıl pırıl, saat 11'e doğru kara bulutlar basıyor, yağmur başlıyordu. Bu nedenle film oldukça pahalıya çıktı.
Romanın yazarı Oğuz Özdeş benim arkadaşımdı. Yedek subaydayken aynı sınıftaydık, iyi bir iletişim vardı aramızda. Senaryosuna özellikle gerilim türüne yakın önerilerde bulundum. Senih Orkan küçük kızı kovalarken, takibin uzaması çok başarılıydı. Kızı hemen yakalasa, tadı kaçardı sahnenin. Oysa kız saklandığında seyirci acaba kötü adam yakalayacak mı diye meraklanıyordu. Sonunda bulup bıçakladığında biraz düş kırıklığı yaratıyorsa da. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, Kabalcı yayınlerı Ağustos 2009, İstanbul ”

ÇÖPÇATANLAR KAMPI (1964)

Yönetmen: Hüsnü Cantürk
Senaryo: Muzaffer Çubukçu
Operatör: Hayrettin Işık
Müzik: Zeki Duygulu
Yapım: Klüp Film / Hüsnü Cantürk


OYUNCULAR: Cüneyt Arkın, Nebahat Çehre, Atıf kaptan, Mine Soley, Mualla Sürer, Talat Gözbak, Hüseyin Baradan,


Konu: Bir kampta toplanan kadınlı erkekli grubta yer alan kişiler arasındaki aşk öyküsü

ÇÖL KANUNU (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Faruk Kenç
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Şan Film / Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Ahmet Mekin, Tamer Balcı, Atıf Kaptan, Aysel Tanju, Gülgun Ok, Ahmet Tarık Tekçe, Hüseyin Baradan, Senih Orkan


Konu: Çölde define arayan bir define avcısının çöldeki maceraları.

ÇAPKINIM HOVARDAYIM (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Feridun Kete
Yapım: Divan Film / Selahattin Yazgan


Oyuncular: Fikret Hakan, Tijen Par, Gülbin Eray, Sevda Volkan, Atıf Kaptan, Tansu Sayın, Kadri Ögelman, Sunay San, Fatoş Özkan, Tevfit Bilge, Sedat Demir


Konu: Çapkın bir adamın, türlü çapkınlıklarını anlatan komedi.

ÇAPKIN EFE (19674)

Senaryo Ve Yönetmen: Semih Evin
Kameraman: Feridun Kete
Yapım: Roket Film/Semih Evin


Oyuncular: Fikret Hakan, Sema Özcan, Yıldırım Gencer, Birsen Menekşeli, Hüseyin Baradan,


Konu: Bir efenin çapkınlıkları ve aşkının öyküsü.

.CÜPPELİ GELİN (1964)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Şan Film / Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Öztürk Serengil, Filiz Akın, Nilüfer Aydan, Reha Yurdakul, Tanju Okan, Hüseyin Baradan, Mualla Sürer, Mürüvvet Sim


Konu: Ağır başlı bir hanım avukatla, zıpır bir kocanın güldürüsü.