Powered By Blogger

19 Ekim 2015 Pazartesi

GECELERİN KADINI/SONSUZ HAYAT (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Şevket Kıymaz,
Yapım: Suna Film / Hüseyin Sarıkaya, Hüseyin Cendere


Kamera Asistanı: Tangör Toydemir, Prodüksiyon Asistanı: Öner Tanyer, Işık Direktörü; Ekrem Köksalan, Set Asistanları: Nizam Ergüden, Öner Tanver, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, 

(Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Ediz Hun (Metin), Neriman Kök-sal (Nermin), Semra Sar (Serap), Süleyman Turan (Turan), Kenan Pars, Süha Doğan, Avni Dilligil (MüfitBey), Sadettin Erbil, Zuhal Tan


Konu: Bir hayat kadını ve ona aşık olan toy bir genç delikanlının ümitsiz aşk öyküsü

18 Ekim 2015 Pazar

FİLİNTA KADRİ (1964)

Yönetmen : Türker İnanoğlu
Senaryo: Fuat Özlüer
Görüntü Yönetmeni: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu


Oyuncular: Eşref Kolçak, Filiz Akın, Sema Gürsoy, Vahi Öz, Hüseyin Baradan, Suzan Avcı, Necdet Tosun, 

Konu: Zengin bir ailenin yanında büyü-yen kimsesiz bir delikanlının hikayesi

FISTIK GİBİ MAŞALLAH (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner “*”
Görüntü Yönetmeni: Kriton İlyadis
Yapım: Saner Film / Hulki Saner


Kurgu: Turgut İnangiray, Reji Asistanı: Ergül Sezgin, Yılmaz Korkut, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Işık Şefi: Mehmet Çakar, Prodüksiyon Amiri: Sabri Sezer, Nevzat Altınfdal, Set Amiri: Belgin Gürkanlar, Set: Necip Konak, Şerif Ablak


Oyuncular: Türkan Şoray (Gülten), İzzet Günay (Naci/Naciye), Sadri Alışık (Fikri/Fikriye), Vahi Öz (Horoz Nuri), Mualla Sürer, M. Ali Akpınar (Selim), Feridun Çölgeçen, Asım Nipton (Polis), Hasan Ceylan, Cevat Kurtuluş, Ayla Aysun (Sunal), Sohban Koloğlu, Hakkı Kıvanç, Ahmet Koç, Turan Aksoy, Yavuz Karakaş, Dinçer Arıkan


KONU; Naci ile Fikret çok iyi anlaşan yakışıklı, muzip iki genç arkadaştırlar. Ama paraları yoktur. Naci hep üçkağıtçılık peşindedir. Bazen zengin kadınlarla gezmekte olan felçli bir arkadaşım var,"fakir bir aile var" diye numaralar yapıp para koparmaktadır.

Fikret paraları görünce ""hadi kiramızı ödeyelim, bakkala kasana borcumuzu verelim"" der ama Naci onu kumara sürükler daha çok kazanacağız ümidi ile yine bütün parayı kaybeder. Bir seferinde gel şu ceketlerimize oynayalım diye Fikret""i kandıran Naci, her ikisini de ceketsiz bırakmıştır. Bu iki kafadar, EŞEK ARILARI diye bir grup kurup pavyonda komedyenlik yapmakta, Naci akordeon, Fikret darbuka çalmaktadır. Çalıştıkları pavyonun patronu uyuşturucu kaçakçılığı da yapmaktadır. Patron yeni gelen malın başka bir yere saklanması için emir verir. O sırada bizim iki arkadaş haftalıklarını istemek için gelirler, patron ""atın şunları dışarı"" diye emir verir ve paraları ödenmez, kovulurlar. Polisler zaten yazıhaneyi basmışlardır. Yeni gelen malı ararlar bulamazlar, bu karışıklık içinde Naci ve Fikret yine işsiz kalmış, yeni iş peşine düşmüşlerdir.


 Naci gazetede ""Mavi Kelebekler"" saz heyetine bir akordeoncu ve darbukacı alınacağını okur, bu işe koşa, koşa gidip müracaat ederler. Ama patron Rıza onları görünce katıla, katıla gülmeye başlar. Bu saz heyetinin yalnız kadınlardan oluştuğunu, Kuşadası""nda bir otelin açılışına bu grubun gideceğini anlatır. Katiller onları tanıdıkları için 24 saat içinde yakalayıp öldürme kararını verirler. Naci ve Fikret kılık değiştirelim, sakal bırakalım diye düşünürlerken akıllarına saz heyetine aranan iki kadın gelir. Naciye ile Fikriye adı altında İzmir vapurundadırlar. Tam kamaralarını ararken güzel bir genç kızla karşılaşırlar. Bu solist Gülten""dir. Koroyu idare eden Bedia Hanım kızlara hem kamara numaralarını vermekte, hem de bazı kuralları hatırlatmaktadır. Kızlar Fikret""i heyecanlandırmıştır. Naci ona devamlı ""Ben kızım, ben " kızım dersen kendini onlar gibi görürsün"" diye tembih eder. Kendiside uzun saçlı, buğulu siyah gözü ile Gülten""e hayran olmuştur. Bir gün gizli sigara içen Gülten, sigara paketini düşürür. Bu kabahati Fikriye üstüne alır. Gece odasına gelen Gülten, Fikriye"ye sigara olayını aldığı için teşekkür eder. Grup otobüsle Kuşadası""na gelir, otele yerleşirler. Fikriye""nin bavullarına Yaşlı zengin adam yardım eder, O da bu oteldedir. Adamın milyoner Horoz Nuri olduğu anlaşılır. Gülten yerleşir yerleşmez bizimkile-rinin odasına gelir. ""Denize gidelim"" diye ısrar eder. Fikriye hemen kabul eder. Havuzda çok eğlenen Fikriye, topu deniz kenarına kaçırır, Gülten kızar, ""sen al"" diyen Fikriye""nin sözünü yine de dinler. Top deniz kenarına yuvarlanmış, bir şezlongun yanında durmuştur. Şezlongda oturan denizci şapkalı, gözlüklü adam Naci"den başkası değildir. O sırada Fikriye de Gülten""in yanına gelir, ve Naci"yi tanır, tabii ses çıkarmaz. Beraber otele dönerler. Gülten koşa, koşa bu haber Naciye"ye vermek ister. Ama o ortalarda yoktur. ""herhalde bu kız çok kıskanç, o da mı milyoner avında ne-dir?" diye düşünürken Naciye"nin sesi banyodan gelir. Akşam ön masada Nuri Bey onları izlemektedir. Naci gelmediği için Gülten üzgündür. Ama Nuri Bey"in Fikret"e gönderdiği şampanyayı Naciye, Gülten"e genç adamdan gelmiş gibi verir. Yine Naci erkek kılığındadır. Programın bitiminde Gülten"i villaya davet eder. İşinin çok olduğunu, programı kaçırdığını ve gazetelere geçmemek için onunla gizli buluştukların söyler.
__________________________________

“*” Michael Logan ve Robert Thoeren’in (1903-1957) birlikte yazdıkları bir hikayeden 1959 yılında Billy Wilder’in (1906-2002) yönetmenliğinde filme çekilen ve Aralık 1959 yılında Yurdumuzda Gösterilen “Some Like It Hot” (Bazıları Sıcak Sever) isimli filmden uyarlama. Bu filmin başlıca oyuncuları dünya sinemasının unutulmaz oyuncularından Marilyn Monroe (1926-1962), Tony Curtis (1925), Jack Lemon (1925-2001) ve George Raft (1895-1980) bulunmaktadır.


Not: Film; 1970 yılında “Fıstık Gibi” ve 2008 yılında “Plajda” adıyla olmak üzere iki kez daha filme aktarılmıştır.

FATOŞ’UN FENDİ TAYFUR’U YENDİ (1964)

Yönetmen Ertem Eğilmez
Senaryo Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni Ali Uğur
Yapım Arzu Film/ Nahit Ataman, Ertem Eğilmez


Kurgu: Mustafa Kent, Reji Asistanı: Kemal Bilici, Negatif Kurgu: Ender Teker, Kernan Aşaman, Jenerik: Özdemir Öğüt, Laboratuvar: İbrahim Üstüner, Hüseyin İnci, Kopya Baskı: Şeref Mehtap, Fehmi Acar, Sesleri Alan: Nihal Sevinç, Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mustafa Kent, Prodüksiyon Amiri: Atalay İncekar,


Oyuncular: Fatma Girik (Fatoş) Öztürk Serengil (Tayfur), Nezihe Becerikli, Atıf Kaptan, Vahi Öz (Tayfur’un babası), Hüseyin baradan, Muzaffer Nebioğlu, Reha Yurdakul, Hayati Hamzaoğlu, Hasan Ceylan, Aydın Demir, Zeki Alpan, Renan Fosforoğlu, Fadıl Garan, Gülten Ceylan,

EVCİLİK OYUNU (1964)

Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo : Bülent Oran
Kamera : Çetin Gürtop
Yapım : Göksel Film/Göksel Arsoy


Rejisor asistanları: Şeref Gedik, Uğur Duru, Kameraman: Hüseyin Karındoyuran, Set Amiri: Fethi Oğuz, Işıklar: Mazhar Eröz, Rıfat Yurtçu, Prodüksiyon Amiri: Abdullah Ataç, Doğan Arsoy, Laboratuvar: Mihal Skarpedis, Tanaş Petridis, Recai Karataş, Seslendiren: Marko Buduris, Fon Müziği: Sezen Cumhur Önal, (Acar Film stüdyosunda hazırlanmış, Yıldız Film stüdyosunda seslendirilmiştir. )


Oyuncular: Göksel Arsoy, Belgin Doruk, Gürel Ünlüsoy, Gönül Bayhan, Ahmet Tarık Tekçe Cevat Kurtuluş, Sami Hazinses, Yavuz Caner, Yavuz Selekman, Selahattin İçsel, Ayla Aysun (Sunal), Memduh Alpar, Tülay Süer, Salih Karadeniz


Konu: kendisine para karşılığında sahte evlilik yapacak bir koca arayan genç ve güzel bir kızın öyküsü…

ESMERİN TADI SARIŞININ ADI (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Görüntü Yönetmeni: Fethi Mürenler
Yapım: Divan Film  / Selahattin Yazgan


Oyuncular: Fikret Hakan, Evrim Fer, Atıf kaptan

ERKEKLER AĞLAMAZ (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Duru
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Tura Film/Yılmaz Duru


Oyuncular: Yılmaz Duru, Muhterem Nur, Kenan Pars, Suzan Avcı, Reha Yurdakul, Aliye Rona, Atıf Kaptan, Ali Ekdal


Konu: Annesini öldüren katilin kızını seven bir gencin öyküsü.


Not: Fılm, 1993 yılında “Acı Zafer” adıyla değişik bir kadroyla tekrar çekimi yapılmıştır

ERKEK SÖZÜ (1964)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Divan Film/Selahattin Yazgan


Oyuncular: Orhan Günşıray, Neriman Köksal, Sadri Alışık, Suzan Avcı, Senih Orkan, Atıf Kaptan, Erol Günaydın


Konu: Bahse giren iki arkadaşın öyküsünü konu alan bir film.

ERKEK ALİ (1964)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Vedat Türkali
Kamera: Gani Turanlı
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün


Oyuncular: Eşref Kolçak, Sevda Ferdağ, Parlo Şenol, Sevda Nur, Danyal Topatan, Osman Türkoğlu, Ali Seyhan, Mustafa Dağ-han


Konu: Erkek Ali' de cinayet işleyen bir kaçakçı ile öldürdüğü adamın eşi ve çocuğu arasındaki ilişkiyi, intikam, kıskançlık ve sevgi arayışı motifleriyle, ağa baskısından kaynaklanan sorunlarla harmanlayarak düz bir çizgide, yerel motiflerle örtüştürerek anlatı

DUVARLARIN ÖTESİ (1964)

Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo : Vedat Türkali, Orhan Elmas, Turgut Özakman
Foto Drektörü: Turgut Ören
Yapım: Anır Film / Yalçın Nacar
Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır


Eser: Turgut Özakman, Ar Direktör: Niyazi Er, Set Amiri: Zeki Tezcan, Işıklar: Ekrem Kökdalan, Set Asistanları: Murat Serenli, Nizam Ergüden, Alaeddin Altıok, Operatör Asistanları: Kaya Ören, Celal Atölye, Işık Asistanı: Haydar Aslan, Reji Asistanları: Fikret Uçak, Zuhal Üstüntaş, Askeri Müşavir: Bnbş:İsmail Tura, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Sarıkaya, Sesleri Alan: Tuncer Necmioğlu,


Oyuncular: Tanju Gürsu, Belgin Doruk, Özden Çelik, Hayati Hamzaoğlu, Erol Taş, Danyal Topatan, Hasan Ceylan, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen, Ali Şen, Reha Yurdakul, Ersun Kazançel, Ahmet Turgutlu, Ali Ulubay, Fikret Uçak, Reşat Şişman, Niyazi Er, Alaeddin Altıok, Ekrem Köksalan, Aliye Özgen, Zeki Tezcan, Banu Sel, İsak Eş, Ahmed İşden, İsmet Yıldızhan, Vehbi Sungu, Salih Sağlam, İsmet Kara, Turan Kaya, Savaş Kut, Hasan Gümüşlü Salih Açar, Sezer İşler, Gürel Acar,


KONU: Oyunda dört kişi olan cezaevi firarileri, filmde yedi kişiye çıkarılmış. Kaçarken saklandıkları depoda rehin tuttukları öğretrnen kız ise zengin bir işadamının tiyatrocu kızı olmuştur. Hasta olduğu için ağzından kan gelen genç kızın (öğretmen) daha önce ameliyat olmuş olma durum filmde yer almaz. Firarilerin psikolojik durumlarının (filmde) -bunlardan biri kaçırılan kızı daha önce sahnede seyretmiş beğenmiş konuşmak istemiş fakat yanına yaklaşamamıştır- katılmış olmasının verdiği, giderek artan gerilimin yanında; duvarların dışında, firarilerin birisi ile olan ilişkileri nedeniyle, yardım etmek isteyen yasa dışı kişilerin bitişik binadan depoya girme gayretleri , oyunla farklılıklar gösteren filme, tiyatro sahnesinin aksine değişik mekanlar kullanma olanağının vermiş olduğu katkılardır.


Ödül:


  2. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde 1965
► Erol Taş “En İyi Erkek Oyuncu


DULLAR TERCİH EDİLİR (1964)

Yönetmen: Hasan Kazankaya
Senaryo: Bilge Olgaç, Şinasi Önengüt
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Günşıray Film / Orhan Günşıray


Oyuncular: Orhan Günşıray, Sevda Ferdağ, Gürel Ünlüsoy, Selma Güneri, Cahit Irgat, Aliye Rona, Sami Tunç, Osman Alyanak, Mualla Sürer


Konu: Bürosuna sekreter arayan çapkın bir erkeğin öyküsü.

DÖNER AYNA (1964)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Şakir Sırmalı (Halide Edip Adıvar’ın aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Yapım: Duru Film/Naci Duru


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Burçin Oraloğlu, Ulvi Uraz, Hüseyin Baradan, Muazzez Kurdoğlu, Reşit Çıldam, Kemal Ergüvenç, Talat Gözbak, Turan Aksoy, Nur Erkut 


Konu: Hanife, on bir yaşından sonra babası Hacı Murat tarafından nüfusuna geçirilip çiftliğe getirilir. Hanife'yi getiren Kamil'in yamağı Mürsel, yolda sataştığı için Kamil ve Hanife tarafından dövülür. Hanife'nin gelmesi ile Hacı Murat'ın evlatlığı Huriye'nin çiftlikte ki durumu biraz sarsılır. Hacı Murat’ın evlatlığı Huriye’nin çiftlikte durumu biraz sarsılır. Hacı Murat aslında Huriye'nin babasının olan çiftliğe el koymuştur. Huriye, babasının çiftliğini geri alırken, Hacı Murat'tan' da faydalanmayı beklemektedir. Annesinin yanında piç muamelesi gören Hanife, babasının yanında rahatlar ve ağabeyIeri ile iyi anlaşır. Yıllar geçer. Mürsel, Huriye ile evlenir ama gözü Hanife'dedir. Hanife'nin evleneceği gece, Huriye bir düzen hazırlar; aralarında bir ara gönül yakınlığı olan Mustafa ile Son defa konuşmaya giderken Hanife'yi Mürsel’e kaçırtırır. . Kaçırmaya Mürsel'in arkadaşı Şaban da yardım eder. Kaçırma sonrası Mürsel, Hanife'yi kahpesi yapar ve üzerinde tahakküm kurar. Yolda, aciz Hanife'yi kurtarmak isteyen Şaban, Mürsel tarafından öldürülür. Mürsel, Hanife’yi herkese karım diye tanıtır. Karadeniz kıyısındaki Alpi köyüne gelirler, burada onları yeni tanıştıkları Tarık evinde misafir eder ve motor ile İstanbul'a ulaştırır. Mürsel burada yasadışı işlerle uğraşırken Hanife’yi devamlı baskı altında tutar ve evlere temizliğe göndermeye başlar ayrıca Şaban’ın öldürülmesinde suç ortağı gibi gösterip tehdit etmektedir. Mürsel'in bir uzun yolculuğu sırasında Hanife, Demirbaşların evine yerleşir. Demirbaşlar'ın ikiz yeğenleri Hanıfe’yi kendilerine yakın bulurlar ve onların arkadaşı Bilal’de onlarla birlikte Hanife'ye şakalar yapar. Akademide okuyan ikizlerden Ayşe Hanife'nin resmini yapar. Bilal giderek Hanife'ye ilgi duyar, Ayşe'nin bir mektubundan evlendiklerini öğreniriz. “ Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”

DİŞİ ŞEYTAN (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nevzat Pesen
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film/Nevzat Pesen


Oyuncular: Neriman Köksal, Erol Tezeren, Erol Taş, Senih Orkan, Yıldız Kafkas


Konu: İçkiyte ve erkeğe düşkün bir kadınla sonunda çıldırıp aklını yitiren bir kocanın dramatik öyküsü.

DEVLET KUŞU (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Roket Film / Semih Evin 


Oyuncular: Ahmet Mekin, Gülgün Ok, Turgut Özatay, Gönül Atalay


Konu: Hamile kaldığı sevglisi tarafından sokağa atılan genç bir kadının trenle seyehatı esnasında tanıştığı genç çiftin kaza sonucu vefat etmeleri edeniyle damadın ailesi tarafından tanımadıkları gelinleri zannederek hastaneden evlerine getirmeleri ile başlayan bir aile dramı,genç kadının yaşadığı çaresizlikleri, aşkı, çocuğu için katlandığı zorlukları ve mücadelesini anlatıyor

DAĞLAR BİZİMDİR “Yörük Efe” (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam (Murat Sertoğlu’nun eserinden)
Kamera: Melih Sertesen,
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu


Müzikleri Hazırlayan: Ahmet Yamacı, Türküler: Fatma Türkan, Şahin Gültekin, Sesleri Alan: Tuncer Necmioğlu,

Oyuncular: Tamer Yiğit (Yörük Ali Efe), Tijen Par (Feride), Atıf Kaptan (Molla Ahmet REfe), Hüseyin Baradan (Çolak’ın Mehmet), Nuri Altınok (Üzeyir Çavuş), Reha Yurdakul (Arif Efe), Talat Gözbak (Aşar Mültezimi), Hasan Ceylan (Yanık Efe), Sami Hazinses (Abdal Musa), Asım Nipton (Kasap Osman), İsmail Varol (Ali)


Konu : Yörük Ali Efe’nin efsane haline gelmiş hikayelerinden biri