Powered By Blogger

20 Ekim 2015 Salı

HAZRETİ İBRAHİM (1964)


Senaryo ve Yönetmen: Asaf Tengiz
Görüntü Yönetmeni: Hayrettin Işık
Yapım: Tengiz Film/Asaf Tengiz


Oyuncular: Oktar Durukan, Safiye Filiz, Birsen Menekşeli, Senih Okran, Atıf Kaptan 

Konu: Hz. İbrahim’in yaşam öyküsü.

HAYATIMIN ERKEĞİ (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Haşim Turyan
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Müzik ve Beste: Yılmaz Can
Yapım: Haşmet Film


Oyuncular: Oktar Durukan, Ersun Kazançel, Faik Coşkun, Hülya Sertesen, Nuri İşgörenler, Rüya Şenol, Mithat Baran


Konu: Balıkçı köyünde geçen bir aşk öyküsü.

HAYAT KAVGASI ()1964)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo: Recep Ekicigil “*”
Kamera Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Artist Film/Recep Ekicigil


Oyuncular: Tamer Yiğit, Semra Sar, Pervin Par, Semih Sergen, Erol taş, Muhterem Nur, Sedef Türkay, Aliye Rona, Cenk Er, Sevim Emre

Konu: Büyük şehirde var olmak için mücadele eden bir aile dramının öyküsü.


FİLMİ İZLE : Hayat Kavgası
_______________________________

“*" Bazı kaynaklarda eserin Orhan Kemal’in “Borusunu Öttüren“ isimli oyunundan uyarlama olduğu belirtilmekte ise de romancımızın bu isimde bir eseri yoktur. Oyun çeviri bir eserdir. Orhan Kemal senaryo aşamasında katkıda bulunmuştur. Sonraki yıllarda bu oyun Nejat Uygur tarafından “Kodummu Oturturum” adıyla tiyatroda sergilenmiştir. (Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”, syf, 155

HALK ÇOCUĞU (1964)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Atıf Yılmaz, Bülent Oran “**”
Foto Direktörü Mustafa Yılmaz
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün


1.Reji Asistanı: Feyzi Tuna, 3. Reji Asistanı: Şengün Gökçay,


Operatör Asistanı: Yılmaz Akay, Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Set Amiri: Nuri İnal, Set Asistanları: Melih Esen, Montaj-Senkron: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Tanaş Petridis, Matipo: Recai Karataş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Ayhan IŞık, Fatma Girik, Sadettin Erbil, Birsen Menekşeli, Devlet Devrim, Bedia Muvahhit, Feyzi Tuna, Asım Nipton, Atıf Tuna, Handan Adalı, Ahmet Turgutlu, Memduh Alpar, Danyal Topatan, Savaş Tuğ, Faik Coşkun, Turan Aksoy, Zeki Tüney, Hayri Caner, Hakkı Haktan, Haluk Orçun, Nuri inal, Hüseyin Güler, Yavuz Karakaş, Nubar Kamçılı, Natuk Baytan, Hamdi Şarlıgil, Osman Türkoğlu, Faruk Panter, T.Fikret Uçak, Araksi Heba, Muammer Gözalan, Tunç Başaran, Halit Refiğ, Murat Tok, Zeki Sezer, Gülten Ceylan, Ahmet Koç, Taliha Saltı, ihsan Gedik


İZLE : Halk Çocukluğu
__________________________________________

“**” Clarence Budington Kelland’ın (1881-1964) hikayesinden, Robert Riskin’in (1897-1955) senaryosuyla, yönetmen Frank Capra’nın (1887-1991) 1936 yılında filme çektiği “Mr. Deeds Clarence Budington Kelland’ın (1881-1964) hikayesinden, Robert Riskin’in (1897-1955) senaryosuyla, yönetmen Frank Capra’nın (1887-1991) 1936 yılında filme çektiği “Mr. Deeds Goes to Town” isimli filminden uyarlama. Filmde; Gary Cooper (1901-1961), Jean Arthur (1900-1991), George Bancroft (1882-1956) başlıca rolleri oynamışlar. (kyn: IMDB)


19 Ekim 2015 Pazartesi

HALiME'DEN MEKTUP VAR (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Süha Doğan “*”
Görüntü Yönetmeni: Şevket Kıymaz
Yapım: Ünal Film / Ali Ünal


Oyuncular: Yılmaz Güney (Adanalı), Ahmet Mekin (Erzurumlu), Sevda Ferdağ (Halime), Turgut Özatay (İstanbullu), Zuhal Tan, Nurlan San, Kadir Savun, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Muharrem Gürses, Necdet Tosun, Özdemir Han, Ersun Kazançel, Nurlan San,


Konu: Kurtuluş Savaşı zaferle sona ermiştir. Aynı birlikte düşmana karşı omuz omuza çarpışan beş asker arkadaş terhis olurlar. Memleketlerine dönmeden önce son kez toplanırlar. Vedalaşacaklardır. Ne pahasına olursa olsun birbirlerini unutmayacaklardır. Vedalaşırken, kimin başı dara düşerse birbirlerine en kısa zamanda haber vermeye ve zor durumda olanın yardımına koşmaya söz verirler. Aradan yıllar geçer. Asker arkadaşlardan birinin başı derttedir. Üç serseri kızlarına göz koymuştur. Kasabayı haraca kesip kızlarını da rahatsız eden bu kötü adamlardan kurtulmak için, eski asker arkadaşlarını yardıma çağırmaktadır. Ne var ki, arkadaşları da kendisi gibi zamanla yaşlanmışlardır. Sonunda zor durumda olan arkadaşlarına yardım için, kendi yerlerine yetişkin oğullarını göndermeye karar verirler. Üç genç adam, Adanalı Erzurumlu ve İstanbullu yola çıkarlar. Dördüncü genç ise aslında, erkek gibi büyütülmüş bir kızdır. Oğlu olmayan baba, kızı Halime'yi erkek giysileriyle yardıma göndermiştir. Dört genç, çiftliği haraca kesip çevrede terör estirenserserilerle mücadele ederken Halime'nin kız olduğu ortaya çıkar. Halime, Erzurumlu gence sevdalanır. Çiftlik kötü adamlardan temizlendikten sonra Erzurumlu, Halime'yle, İstanbullu ve Adanalı da çiftlik sahibinin kızlarıyla (Nurlan San, Zuhal Tan) evlenirler. (“Agah Özgüç, “Bütün Filimleriyle Yılmaz Güney”)

______________________________

 “*” Alexandre Dumas'nın Orijinal adı “The Three Musketeers” “Üç Silahşörler” filminden uyarlama.

Not: Film, 1935 -2005 yılları arasında 30 dan fazla çeşitli ülke yapımcıları tarafından TV, Dizi ve sinema filmi olarak seyirciye aktarılmıştır. (www.imdb.com)

GÜZELLER KUMSALI (1964)

Yönetmen : Kemal İnci
Senaryo: Suavi Sualp
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Sibel Film/Müfit İlkiz


Oyuncular: Ahmet Mekin, Nilüfer Aydan, Nebahat Çehre, Önder Somer, Nurhan Nur, Mümtaz Ener, Zuhal Tan, Nurlan San, Gülbin Eray, Füsun Kazançel, Özdemir Aydın,


Konu: Milyonluk mirasın varisini arayan avukatla iki güzel kızın öyküsü.

GÜZEL KADINLAR ÇETESİ (1964)

Senaryo ve Yönetmen : Şinasi Özonuk
Görüntü Yönetmeni: Vedat Akdikmen
Yapım: Hülya Film/Emin Demirtay


Oyuncular: Özkan Yılmaz, Muhterem Nur, Suzan Avcı, Hülya Demirtaşy, Sevim Emre, Atıf Kaptan, Semra Durmuş, Hüseyin Baradan, Atsel Tanju


Konu: Türlü nedenlerle kötü yola düşmüş kadınların toplum önündeki yerleri ve onların yaşamlarını konu alan dramatik anlatımı.

GÜNAH KADINLARI/Günah Kızları (1964)

Yönetmen: Kemal İnci
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Sibel Film / Müfit İlkiz


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Semra Sar, Sevda Ferdağ, Ahmet Tarık Tekçe, Aysel Tanju, Danyal Topatan, Ali Şen, Ulvi Uraz, Devlet Devrim, Ersun Kazançel


Konu: Ekonomik ve sosyal yapıları bozuk olan genç kızların fuhuş batağına sürüklenmesinin öyküsü.

GÜNAHSIZ KATİLLER (1964)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Suna Film/Aziz Sarıkaya


Oyuncular: Ekrem Bora, Tamer Yiğit, Semra Sar, Suzan Avcı, Gülsüm kamu, Süha Doğan, Süleyman Turan, Devlet Devrim, Necdet Çağlar


Konu: Daha iyi bir yaşantı için kirli işlere bulaşan gençlerin aşk ve macera öyküsü.

GÜNAH BENDE Mİ (1964)

Senaryo ve Yönetmen : Kemal Kan
Görüntü Yönetmeni: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Ozon Film


Oyuncular: Turgut Özatay, Muhterem Nur, Suzan Avcı


Konu: Yuva yıkan bir kadının dramatik öyküsü

GURBET KUŞLARI (1964)

Yönetmen ve Senaryo: Halit Refiğ
Dialog: Orhan Kemal (Turgut Özakman'ın "Ocak" oyunundan uyarlama)
Operatör: Çetin Gürtop
Yapım: Artist Film / Recep Ekicigil


Yönetmen yardımcısı: Birsen Kaya, Kemal İnci, Reji asistanı: Erdoğan Kaya, Set Amiri: Zeki Tezcan, Set Asistanı: Ünsal Kuzgun, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Mehmet Bozkurt, Işıklar: Işık Toroman, İlhan Özakova, Senkron: Taner Oğuz, Arif Özalp, Prodüksiyon Amiri: Vecdi Benderli, (Acar Film Stüdyosunda seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Tanju Gürsu (Murat Bakırcıoğlu), Filiz Akın (Ayla), Pervin Par (Fatma Bakırcıoğlu), Özden Çelik (Kemal Bakırcıoğlu), Cüneyt Arkın (Selim Bakırcıoğlu), Önder Somer (Orhan), Sevda Ferdağ (Seval), Hüseyin Baradan (Haybeci), Mümtaz Ener (Tahir Bakırcıoğlu), Gülbin Eray (Despina), Danyal Topatan, Muadelet Tibet (Hatice Bakırcıoğlu), Muzaffer Nebioğlu (Mualla), Mualla Sürer (Ev Sahibi),Mahmure Handan (Ayla’nın annesi), Muammer Gözalan (Saim Bey), Tunç Oral (Bülent), Ahmet Koç (Garson), Tansu Sayın, Celal Ersöz, Ayhan Özyılmaz,


 1.Antalya Film Şenliği 1964


► Halit Refiğ “En İyi Yönetmen
► En İyi Film


Jüri Üyeleri: Avni Tolunay, Burhanettin Onat, Prof. İsmail Hakkı Onay, Hadi Yaman, Faruk Kenç, Selahattin Burçkin, Mustafa Yücel


Konu: Halit Refiğ'in 1964 yapımı filmi "Gurbet Kuşları", Türk sinemasının klasikleşmiş eserlerinden biri olmasının yanı sıra, sinemamıza özgün bir karakter kazandırmayı amaçlayan Ulusal Sinema hareketinin de önemli örneklerinden biri olarak kabul ediliyor. Türk sinemasının kendi halkının kültüründen beslenmesi ve yine kendi halkına dair problemlere parmak basması gerektiğini savunan Ulusal Sinema hareketinin uygulayıcısı ve aynı zamanda teorisyeni olan Refiğ, "Gurbet Kuşları"nda göç meselesini ele alıyor ve düşüncelerini yetkin bir sinema dili ile iletiyor seyircisine. Maraş'tan istanbul'a göç eden dört çocuklu ailenin yaşadıkları, son derece gerçekçi ve çarpıcı bir öykü içindeele alınmış. Elbette bu noktada filmin Turgut Özakman'm Ocak adlı oyunundan uyarlanmış olduğunu; diyaloglarmınsa Orhan Kemal gibi Anadolu insanını yakından tanıyan bir edebiyatçının imzasını taşıdığını belirtmek gerek... Yaşadıkları şehirde sıkışıp kaldıklarını, İstanbul'un onlara hayal bile edemeyecekleri imkanlar sunmaya hazır olduğunu düşünen aile bireylerinin gördükleri tatlı rüyadan uyanışını konu edinen film, büyük şehirde var olmanın akıl, emek ve donanım gerektirdiği, cahil cesaretiyle girişilen bir taarruzun yenilgi ile sonuçlanmaya mahkum olduğu düşüncesi üzerine kurulu. Nitekim idealleri uğruna çalışmak yerine, ışıltıların büyüsüne kapılan çocuklar bir bir yoldan çıkmaya, İstanbul'a geliş amaçlarını unutmaya başlıyorlar. Önce açtıkları otomobil tamirhanesi, Selim'in gönlünü rakip tamirhane sahibinin karısına kaptırıp işleri boşlaması ile kepenk kapatıyor, ardından şoförlük yapan Murat tüm parasını safahat alemlerinde yitiriyor. Ailenin en küçük bireyi Fatma'nınsa kötü niyetli kişilerin tuzağına düşmesi ve intihara sürüklenmesi uzun sürmüyor. Çocukların içinde kendisini kurtarmayı başaran tek isim olan Kemal'in tutunduğu dal ise tıp fakültesi. Kendisine doğru bir gelecek planlayan Kemal, her ne kadar başlangıçta özünü reddetmiş olsa da, kısa zamanda anlıyor hatasını. İstanbul'da sıfırı tüketen, kızlarının dramatik ölümü ile sarsılan aile için tek çözüm, yenilgiyi kabullenip memleketlerine geri dönmek... 


"Gurbet Kuşları" Türkiye'den yuıt dışına doğru yaşanmakta olan göç konusunda da önemli fikirler içeren bir film. Yönetmen, eğitimli gençlerin kendi insanlarına hizmet vermek yerine yurt dışında yaşamayı seç-melerini eleştirmiş ve Kemal ile nişanlısı Ayla'nm mezuniyetten sonra Anadolu'ya geçmeye karar verişleri ile ideal olanı res-metmiş... Film, içeriğinin yanı sıra, hikayeyi görselleştirmedeki ustalığı ile de dikkat çekici. Refiğ, İstanbul'u dev bir plato olarak kullanmayı ve sessiz bir başrol oyuncusuymuşçasına perdeye yansıtmayı başarmış.

GÖZLERİ ÖMRE BEDEL (1964)

Yönetmen : Ülkü Erakalın
Senaryo; Suavi Sualp, Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Kamera: Nedim Akanlar
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez, Nahit Ataman


Reji Asistanı: Zühal Üstüntaş, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Işıklar: Cengiz Arlı, Şarkılar: Sevim Şengül, Şarkılar: Sevim Şengül, “Gözleri Ömre Bedel” şarkısı: Gündoğdu Dursun, Set Amiri: Erdoğan Avcı, Asistanlar: Haydar Doğan, Mustafa Buvan, Vedat Yedili, Dublajı İdare Eden: Erdoğan Esenboğa, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Gani Maraşoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolkay, Prodüksiyon Amiri: Semih Sezerli, (Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Türkan Şoray, Cüneyt Arkın, Ekrem Bora, Nedret Güvenç, Hüseyin Baradan, Mahmure Handan, Memduh Alpar, Savaş Tuğ,


Konu: Dolandırıcı sevgilisinin baskısıyla soyduğu evin gencine aşık olan bir genç kızın öyküsü

GENÇLİK RÜZGARI (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam (Muazzez Tahsin Berkant'ın aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Melih Sertesen
Müzik: Metin Bükey
Yapım : Acar Film / Murat Köseoğlu


Reji Asistanı: Zeki Dincoy, Şarkılar: Semra Atılay, Sevim Şengül, İsmail Demirdöğen, Işıklar: Fehmi Eryılmaz, Ahmet Ateş, Mustafa Köyük, Montaj: Özdemir Arın, Ses Montaj: Ali Berkan, Laboratuar: Recai Karındaş, Erkal Tamer, Tanaş Pederidis, Seslendiren: Arif Özalp, Taner Oğuz, Dekorlar: Basri Büyülkcan, Bilal Uysal, Nami Akbulut, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Melih Üstüngör,


Oyuncular : Türkan Şoray (Fatma), Ediz Hun (Mehmet Ali), Neriman Köksal (Gülçin) , Süleyman Turan (Charlie), Bedia Muvahhit (Janet), Nuri Altınok, Reha Yurdakul, Ertuğrul Bilda, Özdemir Han, Asım Nipton, Merih Dincoy, Baykal Açmazlale, Fatoş Öztan, Osman Türkoğlu, Nubar Kamçılı, Ayhan Altunç, Küçük Yıldızlar: Şule Erhal, Sadi Mutlu,


Konu: Küçüklükleri beraber geçen iki gencin, büyüdükten sonra birbirlerini sevmelerine rağmen birbirlerinden ayrı düşmelerinin öyküsü.

GEL BARIŞALIM (1964)

Yönetmen:Atilla Tokatlı
Senaryo: Ayşe Tokatlı Atilla Tokatlı
Kamera: Mike Rafaelyan
Yapım: Maya Film


Oyuncular: Ulvi Uraz, Neriman Köksal, Mu-zaffer Nebioğlu, Ayfer Feray, Bedia Muvahhit, Diclehan Baban, Rengin Arda, Aziz Basmacı, Erol Keskin, Feridun Çölgeçen, Hayri Caner, Hüseyin Baradan, İsmet Ay, Kenan Pars, Nejat Saydam, Nişan Hançer, Osman Alyanak, Sadettin Erbil, Turgut Boralı, Nur İnsel


Konu: Kocasının çapkınlıklarından bıkıp, kendsinin bağımsızlığını ilan eden bir kadının öyküsü.

GECELERİN KADINI/SONSUZ HAYAT (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Şevket Kıymaz,
Yapım: Suna Film / Hüseyin Sarıkaya, Hüseyin Cendere


Kamera Asistanı: Tangör Toydemir, Prodüksiyon Asistanı: Öner Tanyer, Işık Direktörü; Ekrem Köksalan, Set Asistanları: Nizam Ergüden, Öner Tanver, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, 

(Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Ediz Hun (Metin), Neriman Kök-sal (Nermin), Semra Sar (Serap), Süleyman Turan (Turan), Kenan Pars, Süha Doğan, Avni Dilligil (MüfitBey), Sadettin Erbil, Zuhal Tan


Konu: Bir hayat kadını ve ona aşık olan toy bir genç delikanlının ümitsiz aşk öyküsü