Powered By Blogger

21 Ekim 2015 Çarşamba

KARA MEMED (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Tunç Başaran
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Artist Film / Recep Ekicigil


Oyuncular: Tanju Gürsu, Ekrem Bora, Pervin Par, Cenk Er, Devlet Devrim, Mehmet Ali Akpınar, Semiramis Pekkan


Konu: Karısını öldüren ve istanbul’a kaçan katillerin izini sürerek intikam alan bir kocanın öyküsü.

KARA DAĞLI EFE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Tanju Gürsu, Serpil Gül, Muharrem Gürses, Özkan Yılmaz


Konu: Babasını öldüren zaptiye kumandanı-nın intikam için kızını kaçıran bir eşkiyanın öyküsü

KANUN KARŞISINDA (1964)

Yönetmen:Memduh Ün
Senaryo: Safa Önal “İngiliz romancı James Hadley Chase’nin (1906-1985) bir eserinden uyarlama”

Kamera: Mustafa Yılmaz
Müzik:Fecri Ebcioğlu
Yapım:Uğur Film / Memduh Ün (Turhan Ün),


Kurgu: Ali Berkan, Reji Yardımcıları: Şengül Gök, Tunç Başaran, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu,
(Acar Film Stüd-yolarında hazırlanmıştır)


Oyuncular: Fatma Girik (Semra), Ayhan Işık (Selim), Elif Türkan (Leyla), Önder Somer (Burhan), Reha Yurdakul (Rüstem), Hayati Hamzaoğlu (Vehbi), Atıf Tuna, Hasan Ceylan ((Rıfat), Ahmet Turgutlu (Garson), Orhan Çoban, Müfit İlkiz, Asım Nipton (Doktor), Nubar Kamçılı (Komiser), Hüseyin Zan, Necip Tekçe, Haydar Karaer (Manyak Nuri), Mehmet Ali Akpınar


Konu: Selim (A. lşık), Rüstem'in (R.Yurdakul) barında çalışan üniversite terk bir gençtir. Bir gece bara öldürülmek korkusuyla dolu Leyla (E. Türkan) adında bir kadın gelir. Leyla, sabıkalı sevgilisi Vehbi (H. Hamzaoğlu) tarafından öldürülmek istenmektedir. Selim, Rüstem'in tüm itirazlarına rağmen onun hayatını kurtarır. Leyla uyuşturucu müptelası bir kadındır ve sürekli paraya ihtiyacı vardır. Bir gece Selim'e barın kasasını soymasını söyler. Selim buna karşı çıkınca onun tabancasıyla bir polisin ölümüne sebep olur ve kaçar. Polis tüm aramalarına rağmen ne tabancayı ne de Leyla'yı bulabilir. Olay öylece kapanır. Aradan 6 yıl geçer. Murat terk ettiği üniversiteye geri dönmüş ve mimar olarak mezun olmuş-tur, Arkadaşı Burhan (Ö. Somer) ile ortaklaşa bir mimarlık bürosu açmış ve bir tesadüfle tanıştığı Burhan'ın kız kardeşi Semra (F. Girik) ile evlenmiştir. Selim'in mutlu günleri Leyla'nın yeniden ortaya çıkmasıyla sonaerer. Çünkü Leyla'nın elinde işlenen cinayetin Selim'e ait olan ve üzerinde onun parmak izlerinin yer aldığı tabanca vardır. Leyla Selim'den zorla para sızdırmaya baş-lar. Her seferinde daha fazlasını istemektedir. Selim kansıyla beğendikleri evi almaktan vazgeçer bu yüzden. Küçük kızları bir kazada ağır yaralanır ve büyük bir ameliyata gerek vardır. Bu durumlar Leyla'nın umurunda değildir. Selim'de artık bıkmıştır ve bu işe son vermek için silahına sarılacaktır. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”


Memduh Ün Anlatıyor:


“Ayhan Işık o yıllarda seçtiği firmalara yirmişer günlük süreli iki tarih verirdi. Uğur Film olarak biz iki filmimizi çekip bitirmiştik kendisiyle. O günlerde polisiye roman yazan James Hadley Chase'in bir kitabını okuduğumda tam Ayhan'lık diye düşünmüştüm. Eren Han'da aşağı katında, Nusret İkbal'in şirketi Beya Film bulunuyordu. Onlara Kırk Çanaklar’ı çekmiştim, aramız iyiydi.


Nusret beye gidip, “Lütfi Akad'ın size çektiği Üç Tekerlekli Bisiklet yarım kalmış durumda, aradan da iki sene geçti nerdeyse. Lütfi de filmden soğudu, bitirmek istemiyor dedim” . Kitabı verdim kendisine. Ayhan'la bir film yapma hakkınız var. Ben on altı günde bu filmi çeker, geriye kalan döngünde de Lütfi izin verirse, yarım kalan Üç Tekerlekli Bisiklet'i bitiririm diye de ekledim Film Uğur Filmin alacak,” İzmir bölgesi işletmesini de Nusret beye bırakacaktım. Nusret İkbal kabul etti. Lütfi de kabul etti.


“Kanun Karşısında” Filminde kötü kadın rolünü Gönül Yazar oynasın istiyordu Nusret lkbal. Ben de kabul etmiştim. Ilk gün Sıraselviler'de Klüp I2'de çalıştık, Gönül'ün sütyenli bir sahnesini çektik, Sete ünlü şovmen Orhan Boran da gelmişti. Gönül o günlerde Orhan Boran'la çıkıyordu. Ertesi sabah Gönül hanım bu filmde oynamayacak diye bir telefon geldi. Nusret Ikbal'le birlikte kalktık Orhan'ın Yeniköy'deki evine gittik. Ben oynamasını istemiyorum diye kestirdi attı Orhan. Yapacak bir şey yoktu, kös kös çıktık evden. Nusret lkbal kimi istiyorsan al oynat dedi bu kez.


Aklıma Elif Türkan geldi. Ölüm Peşimizde filminin İzmir'deki galasına gitmiştim birkaç yıl önce. Filmin bitiminde sinemadan ayrılırken, bir kız gelmiş arkamdan seslenmişti. Ben Devlet Tiyatrosu oyuncularından Elir Türkan demişti. Çok güzel bir kızdı. Sizinle tanışmak istedim demişti. Biraz konuşmuştuk. Birden aklıma gelmişti Elir Türkan. gözleri muthişti çünkü. Telefon ettim filmdeki rolü kabul etti. Ama İstanbul'a geldiğinde biraz düş kırıklığına uğradım. Çünkü çok kilo kaybetmişti. Elif Türkan'ın Ayhan'la sevişme sahnelerinde kamera bacaklara doğru indiğinde Gönül Yazar'ın bacaklarını kullanmıştım. Ilk günkü çekimlerden almıştım bu planı.


“Kanun Karşısında” filmine çok hazırlıksız girmiştim. Senaryo çok acele yazılmış, ben de çok süratli çekmek zorunda kalmıştım. Şimdi filmi seyrettiğim zaman orta bölümün çok uzun olduğunu görüyorum. Bugün kurgulasam o kısmın üçte ikisini atardım, film sarkmış çünkü. Kanun Karşısında'nın ticari başarısı iyiydi, 8-8,5 civarında oldu.


Elif Türkan'ın ilk filmiydi bu. Sinemadan çıktığım zaman, arkamdan koşup da seslenmesinin nedeni, filmde oynamak isteğiydi kuşkusuz. Ona telefon açtığımda da para falan konuşmamış hemen gelmişti. Ama filmde çok başarılı olmasına karşın filmcilerin pek dikkatini çekmedi nedense. Çünkü bundan sonra başka bir filmde oynadığını hatırlamıyorum. Hem iyi bir oyuncu, hem de zeki bir kızdı, uyumlu çalışmıştık. Her şeyi kolay algılıyordu. Birkaç gün çalıştıktan sonra oyununa müdahale etmek gereğini bile duymamıştım. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, Kabalcı yayınları, Ağustos 2009, İstanbul

KAN VE GURUR (1964)

Yönetmen: Nedim V. Otyam
Senaryo: Zinnur Otuz
Müzik: Nedim Otyam
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Barbaros Film/Nedim V. Otyam


Oyuncular: Sanay Akyüz, Ahmet Mekin, Mine Soley, Kadri Ögelman, Hülya Ünal, Zeki Yavaş, Emin Tunceli,


Konu: Sevdiği kıza ihanet eden bir deliknlının öyküsü

KAMALI ZEYBEK (1964)

Yönetmen: Nuri Akıncı
Eser ve Senaryo: Reyhan Demirezen
Kamera Cezmi Ar
Müzik: Şükrü Osmanoğlu
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı
(Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Şarkılar: Sevim Şengül, Şükrü Osmanoğlu, Prodüksiyon Asistanı: Necdet Kığı, Fotolar: Mustafa Akergül, Sesleri Alan: Marko Buduris, Senkron Montaj Diamendi Filmeridis. Oral Öztürk, Süleyman Karakaya, Laboratuvar: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Ertunç Bülbül, Süleyman Koyuncu, Kamera Asistanı: Sami Acun,


Oyuncular: Yılmaz Güney, Nebabat Çehre, Ahmet Tarık Tekçe, Remzi Jöntürk, Barbaros Erbesler, Suzan Uçaner, Müşerref Birsen, Remziye Çeltik, Nevzat Kığı, Ahmet Sert, Ahmet Turgutlu

Konu: Büyük toprak sahibi Kerimoğlu'nun (Ahmet Tarık Tekçe) oğlu, fakir bir köylü kızı olan Cemile'ye (Nebahat Çehre) âşıktır. Âşık delikanlı, sevdalandığı kızı istetmek için babasını gönderir. Ancak kızın delikanlıda gözü yoktur, ağaya red cevabı verir. Kerimoğlu bu olumsuz cevap karşısında kızar, oğlunu teselli eder.


Kerimoğlu düşünür taşınır, bir çaresini bul-maya çalışır. Sonunda kararını verir. Cemile kaçırılacaktır. O yörenin en babayiğit efesi olan Kamalı'yı (Yılmaz Güney) huzuruna çağırtır. Bu görev onundur. Kamalı Efe, Cemileyi ağanın oğluna kaçıracaktır. Ne var ki elin namuslu kızını kaçırmak yiğitliğe ters düşer. Ama çaresizdir. Çünkü, yiğit delikanlının Kerimoğlu'na bir can borcu vardır. Geçmişteki 'vefa borcu'nu ödemek zorunda olduğundan, bu teklife 'hayır' diyemez.


Kamalı Efe, yanma adamlarını alarak Cemile'yi kaçırır. Bir dağ yamacında Kerimoğlu'nu bekler. Ağa adamlarıyla gelir. Cemile, Kamalı'ya, "Beni gönderme," diye yalvarır. Ama o, sözünü yerine getirmek zorundadır. Kızı gönderir. Cemile, ağanın adamları arasında direnir, ağlar. Cemile'nin kollarına girip sürükleyerek götürdükleri sırada, Kamalı dayanamaz, haykırışı dağlarda yankılanır: "Kızı size teslim ettim, şimdi de sizden geri alıyorum," der.
Ve iki taraf arasında silahlı çatışma çıkar. Kamalı, Cemile'yi ellerinden alıp babasına teslim eder. Bu yüzden Kerimoğlu'yla arası açılır. Bundan böyle artık iki düşmandırlar.


Kamalı, uzun zamandır ihmal ettiği anasını özler. Yanma arkadaşlarından Tüysüzü (Nevzat Kığı) alarak anasına el öpmeye gider. Anasının duasını alıp ayrılacakları sırada, evin çevresini zaptiyeler sarar. Kamalı ve Tüysüz, damdan dama atlayarak kaçmayı başarırlar.


Kamalı Efe, kardeşi Kara Ali'yi (Remzi Jöntürk) çok sever. Kardeşini babasına benzetmektedir. Ona baktıkça, yıllar önce ölen babasını hatırlar. Ama Kara Ali'nin bir derdi vardır. O da köyün güzel kızlarından Cemile'ye âşıktır. Kamalı gidip, babasından kızı kardeşine ister. Köyde düğün şenliği düzenlenir. Kara Ali mutludur. Cemile'nin ise yüreği yaralıdır. O kardeşini değil, Kamalı'yı sevmektedir. Kara Ali, köy meydanında halay çekerken, bir kurşunla vurulur. Düğün kana bulanmıştır. Kara Ali, ağabeyinin kolları arasında can verir. Onu vuran Kerimoğlu'nun adamlarıdır.

Kamalı, kardeşinin intikamını almak için dağa çıkar. Adamları dağda tanımadıkları birini bulup efeye getirirler. Bu, on yedi yaşında bir delikanlıdır. Adı da llyas'tır. llyas'ın amacı onlara katılıp birlikte düşmanlarına karşı savaşmaktır. Kamalı, kısa bir konuşmadan sonra durumu anlar. İlyas, Cemile'den başkası değildir. Kız, Kamalı'nın yanında olmak için erkek kılığına girip evden kaçmıştır. Kamalı'nın adamları bir imamı yatağından kaldırıp, atla dağa getirirler. Cemileyle Kamalı Efe'nin nikâhları dağda kıyılır.


Önce kardeşi, sonra da anası öldürülen İlyas'ın artık Kerimoğlu'yla hesaplaşma zamanı gelmiştir. İki düşman, dağlık bir bölgede karşı karşıya geldiklerinde silahlar konuşur. Çatışma sırasında Kerimoğlu'nun adamları teslim olup Kamalı'nm yanında yer alırlar. Kerimoğlu ölür. Köylüler zalim ağadan kurtulmuşlardır. Ve Kamalı Efe, af çıktıktan sonra dağdan iner. Karısı Cemile'yle yeni bir hayata başlar, çiftçilik yapar, toprağım sürer. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” 


► Filmin jeneriğinde eser ve senaryo yazarı olarak Reyhan Demirezen adı geçer. Hikâyenin özü Yılmaz Güney tarafından düzenlenmiştir.

KALDIRIMLAR ÜSTÜNDE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Rahmi Kafadar
Foto Direktörü:Nail Akay
Yapım: Akay Film / Nail Akay


Oyuncular: Ali Ekdal, Muhterem Nur, Ke-nan Pars, İpek Varol, Kudret Karadağ, Faik Coşkun, Kadri Ögelman, Muazzez Arçay, Çocuk Oyuncu: Levent Haskan


Konu: Namusuyla yaşam sürmeye çalışan, ancak felakete giden insanların yaşam mücadelesi.

KALBE VURAN DÜŞMAN (1964)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo : Atilla Tokatlı, Safa Önal
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün


Oyuncular: Tamer Yiğit, Pervin Par, Ekrem Bora, Gülbin Eray, Süha Doğan, Bedia Muvahhit,


Konu: Issız bir sahilde, köpeği Cuma ile bir Robenson hayatı süren genç bir mühendisin karşısına günün birinde bir hayal kadın çıkıyor. Kısa zamanda delikanlıyı büyülüyor. Sevişiyorlar, fakat kadın meçhul bir tehlikeden korkmaktadır. Fakat aşklarını açıklayacakları anda esrarengiz şahıslar kadını kaçırıyorlar. Mühendis sevgilisini aramaya koyuluyor. Buluyor, tekrar kaybediyor. Öldüğüne emin olduğu bir sırada onu başka bir erkekle görüyor.

KADIN BERBERİ (1964)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo:Fuat Özlüer
Kamera: Yılmaz Gürbüz,
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yrd:
Metin Miroğlu, Kamera Ast: Hasan Uçar, Işık Şefi: Atacan Boran, Sanat Yönetmeni: İsmail Konca, Dublaj Yönetmeni: Sacide Keskin, Sesleri Alan: Marko Buduris, Montaj: Metin Miroğlu, Laboratuar: Cemil Orhon, Prodüksiyon Amiri: Sadri karan, Prodüksiyon Ekibi: Mehmet Güler, Yorgo İstavridis, Sertaç karan,


Oyuncular: Filiz Akın, Ayhan Işık, Suna Pekuysak, Necdet Tosun, Hüseyin Baradan, Öztürk Serengil, Vahi Öz, Sadettin Erbil, Muazzez Arçay, Nevzat Okçugil, Sedat Demir, Bedri Çavuşoğlu, Faik Coşkun, Selahattin İçsel, Kudret Şandra, Toros Karabulut, Eyüp Sadri, Hüseyin Güler


Konu: Zengin bir ailenin anne babası ölmüş ve tüm mirasa tek başına sahip olmuş kızı Lale (Filiz Akın) birgün özel motoruyla deniz gezisi yaparken kadın berberi olan Erol’la (Ayhan Işık) tanışır. Aralarında başlayan yakınlık, Lale’nin önce zengin sanıp kadın berberi olduğunu öğrendiği Erol’la alay etmesiyle son bulur. Lale yaptığına pişman olur. Arkadaşı Tayfur’un piyangodan kazan-dığı para ile açtığı salonda kuaför olarak çalışmaya başlayan Erol, kısa sürede kadın-ların peşinden koştuğu ünlü bir berber olur. Yerini öğrenen Lale onu hasta birinin saçını yapmak üzere köşke çağırır. Evin hizmetkarı olan Suna (Suna Pekuysal) kendisini evin hanımı, Lale’yi de pedikürcü olarak tanıtır. Erol Lale’nin aynı meslekten oldukları için dalga geçtiğini ve karşı berberde çalıştığını sanır. Ona yakın olabilmek için o da karşı berbere transfer olur. Bu arada Tayfur Suna’ya tutulmuştur. Onun karşı berbere gittiğini görünce o da oraya geçer. Aralarındaki ilişki her geçen gün derinleşen Erol ile Lale evlenme kararı alırlar. Lale konuyu halasına açar. Borç batağındaki kuzeni Cemil (Sadettin Erbil) ise borçlarını ödemek için tek çıkar yol olarak Lale ile evlenip mirasa ortak olmayı düşlemektedir. Bu evliliğe engel olmak için gerçeği anlattığı Erol, Lale’den ayrılır. Halası ve Cemil mirasa konmak için Lale’yi öldürmek isterler. Bu komploya kulak misafiri olan Suna Erol’a haber verir. Erol halasının hazırladığı zehirli sütü içmeden eve yetişir ve Lale’yi kurtarır. Gözü dönmüş Cemil hepsini öldürmek için silah çektiği anda Tayfur ve arkadaşları polislerle birlikte baskın düzenler ve Cemil’i tutuklarlar. Hala bu gerilimin acısıyla kendi hazırladığı zehirli sütü içerek intihar eder. Herşey normale döner. Mutlu günler başlamıştır. Lale ile Erol ve Suna ile Tayfur evlenirler.

20 Ekim 2015 Salı

KADER KAPIYI ÇALDI (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Şevket Kıymaz
Yapım: Kadri Yurdatap, Nevzat Pesen
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Ar Direktör: Hüseyin Sarıkaya, Reji Asistanı, Montaj: Temel Gürsu, Kamera Asistanı: Tangör Toydemir, Prodüksiyon Asistanı: Öner Tanyer, Işıklar: Ekrem Köksalan, Set Amiri: Naci Saraç, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Taner Oğuz, Arif Özalp, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihal Skrapetis, Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Aziz Sarıkaya,


Oyuncular: Türkan Şoray (Leyla), Ekrem Bora (Murat), Muzaffer Tema (Necmi), Vahi Öz Hüseyin Baradan, Necdet Tosun, Gürel Ünlüsoy, Necdet Çağlar, Feridun Çölgeçen, Salih Karadeniz, Danyal Topa-tan, Yaşar Şener, Haydar Karaer, Fon Müzik: Fecri Ebcioğlu,


Konu: Yasak bir aşkın öyküsü...Yaşlı bir koca, genç güzel bir kadın ve yakışıklı bir adam.. Aşk ve ihtirasının işlendiği güzel bir film...Leyla; Arzular içinde yaşayan son derece güzel ve son derece güzel bir kadındı, Murat; ona aşkı ve erkekliği tattırdı. Karanlık korkulu bir gecede birbirlerinin oldular, Necmi; Hayatta en büyük kuvvetini kaybetmiş bir zavallıydı ve susmaya mecburdu,,Ve nihayet; Her insanın inanması gereken bir kaderi vardı. Onlar içinde öyle oldu sonunda “Kader Kapıyı Çaldı”

İSTİKBAL (1964)

Yönetmen: Avni Dilligil
Senaryo: Sabri Ünlüsaraç
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Sümer Film


Oyuncular: Efkan Efekan, Dinmez Er, Zerrin Arbaş, Avni Dilligil, Hüseyin Baradan, Sadettin Erbil


Konu: Çoban tarafından büyütülen biri kız diğeri erkek iki kimsesiz kardeşin dramatik öyküsü

İSTANBUL'UN KIZLARI (1964)

Yönetmen : Halit Refiğ
Senaryo: Bülent Oran, Halit Refiğ
Görüntü Yönetmeni : Mustafa Yılmaz
Yapım : Nil Ay Film/Halit Refiğ


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Nilüfer Aydan, Sevda Ferdağ, Önder Somer, Selma Güneri, Suphi Kaner, Suphi Tekniker, Gürel Ünlüsoy, Memduh Ün, Rengin Arda, Hayati Hamzaoğlu, Meral Sayın, Devlet Devrim, Tülin Elgin, Suphi Dönmez, Tunç Oral,Cenk Er, Enver Dönmez, Handan Adalı, Ahmet Kostarika ( Turgutlu)


KONU: Hafta sonu tatili için bir grup genç küçük bir sahil kasabasına giderler. Gençlerden hoşlanmayan yöre halkı ve gençler arasında çatışma çıkar.

İSTANBUL SOKAKLARINDA (1964)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Vecdi Uygun (Ziya Pişirici’nin bir eserinden)

Operatör Fevzi Eryılmaz
Müzik: Metin Bükey
Yapım  Ozon Film / Necil Ozon


Film çekilişinde müessesimize müzaheret gösteren KOOL Kola-Koka “Kocataş Fabrikası’na Teşekkürler ederiz”. (Film jeneriğinden )

Dekorlar: Plato Sohban, Işıklar: Ender Işık Servisi : Şevkıet Yılmaz (Şef), Recep Köseoğlu, Ali Köseoğlu, M. Ali Otyam, Reji Asistanı: Ziya Pişirici, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Sonay Kanat, Makyaj: Zeki Alpan, Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuvar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Montaj,Senkron: Diamendi Filmeridis, Süleyman Karakaya, Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Jenerik: Refik  Onubil, 
(Yıldız Film Stüdyorunda Hazırlanmıştır)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Metin), Filiz Akın (Sevim), Turgut Özatay (Ahmet), Suzan Avcı (Leyla), Kostarika Ahmet (Ahmet Turgutlu) ”Cin Ai”, Nedret Güvenç (Zehra), Tunç Oral (Necdet), Faik Coşkun, Muzaffer Ye-nen, Zeki Çan, Mehmet Ali Akpınar, Nezih Soley, Niyazi Vanlı, Emin İçer, Nuri Özmeriç, Sevinç Sur, Küçük Yıldızlar: Taner Erhal, Nur Ermiş,


Konu: Bir arkadaşı yüzünden babasının servetini yiyip bitirdikten sonra yaşamı kendisine zehir eden bir erkeğin serüveni. Babasının sahibi olduğu Kola Fabrikasını kadın ve kumar düşkünlüğü nedeniyle batıran Metin yıllar sonra doğru yolu seçer. Tesadüfler neticesi eski sevgilisi Sevim'in babasının yanına şoför olarak girer. Onunla evlenerek, anne ve babasını bulur. Dilenciliğe kadar düşen babası acaba Metin'i affedebilecek midir?

İSTANBUL KALDIRIMLARI (1964)

Yönetmen: Metin Erksan
Senaryo: Metin Erksan, İbrahim Soydan, Hamdi Avcıoğlu ” *”
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Müzik: Rauf Tözüm
Müzik Yönetmeni: Zeki Müren,
Yapım: Birsel Film/Özdemir Birsel


Oyuncular: Zeki Müren, Belgin Doruk, Kadir Savun, Hüseyin Baradan, Semih Sezerli, Bedia Muvahhit, Avni Dilligil, Mürüvvet Seyfioğlu, Feridun Çölgeçen, Memduh Alpar, Muzaffer Yenen

KONU: Kendisine miras kalan Zeki, diğer mirascıları da tanımak ister. Zamanla mirasçıları tanıdıkça bu mirastan vazgeçip, almayacağını söyler, bu fikrine mirasçılardan hostes belginde katılır. Ama bu duruma mirasçılardan Bedia ve Feridun şiddetle karşı çıkarlar...Zeki’nin gariban arkadaşları Kadir, Hüseyin ve Semihte mirası almak isterler... Artık Zeki bir karar vermek zorundadır...


"İstanbul Kaldırımları", Birsel Film adına çekilen, Zeki Müren'li, şarkılı bir film denemesi olarak Metin Erksan sinemasında yerini almıştır. Zeki Müren'in Belgin Doruk ile başrolünü paylaştığı bu film, amcasından büyük bir miras kalan bir sokak şarkıcısının öyküsünü anlatır. Filmde Zeki Müren, İstanbul kaldırımlarında arkadaşlarıyla birlikte şarkı söyleyen ve şöhret olup sahnede yenilikler yapmayı hayal eden bir sokak şarkıcısıdır. Bir gün ABD'de ölen amcasından kendisine büyük bir miras kaldığını öğrenir. Kendisinin dışında dört varis daha vardır. Mirasın yarısı Zeki Müren'e, diğer yarısı da dört varise eşit şekilde bölüştürülecektir. Ancak tek şart vardır; eğer Zeki Müren miraası kabul etmezse hiç kimse payına düşen mirası alamayacaktır. Zeki Müren hazırlıksız yakalandığı bu yüklü mirası diğer varisleri tanımadan kabul edemeyeceğini söyler. Varislerden biri delidir. Payına düşen parayla kuşlara ada yaptırmak niyetindedir. İkinci varis kumarhane, üçüncü var is ise esrar alemlerine dalacak bir kulüp açma hayalleri kurar. Zeki Müren'e göre mirası tek hak eden kişi hostes olan genç akrabasıdır. Bu genç kadının asil tavrı, mirası almak için hiçbir çaba göstermemesi ve verilecek kararı etkilemek istemediğini belirtmesi Zeki Müren'in bu genç kadına karşı duygusal hisler beslemesine neden olur. Zeki Müren, paranın kötü amaçlarla kullanılmasına izin vermez ve kendine düşen parayı reddedip, bütün mirasın hayır işlerine harcanması konusunda avukatına tam yetki verir. “Metin Erksan Sineması, “Birsen Altıner, syf, 69 ”



__________________________________________

“*” Marc Gilbert Sauvajon’un senaryosunu yazdığı ve yönettiği 1950 yapımı “Ma Pomme” isimli Fransız filminden uyarlama. Başlıca rolleri, Maurice Chevalier, Sophia Desmarrets oynamışlardır

 

İSİMSİZ KAHRAMANLAR (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin “Alexandre Dumas’nın “Korsikalı Kardeşler” isimli romanından uyarlama
Operatör: Fethi Mürenler
Yapım: Ünal Film/Ali Ünal


Oyuncular: Fikret Hakan, Gülgün Ok, Turgut Özatay, Atıf Kaptan, Kadir Savun, Ersun Kazançel, Orhan Çubukçu, Bahri Özkan, Hasan Ceylan


Konu: İkinci dünya savaşında gösterilen kahramanlık öyküsü.

İKİ SENE MEKTEP TATİLİ (1964)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz,
Senaryo: Safa Önal 

Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: And Film/Turgut Demirağ


Oyuncular: Oktar Durukan, Nebahat Çehre, Hasan Ceylan, Erdoğan Seren, Mehmet Şori,


İki Yıl Okul Tatili,” 1886-1887” (Deux ans de vacances) Ertesi sabah, limandan ayrılacak olan Sloughi yatının güvertesinde, yaşları 8 ile 14 arasında değişen ve yanlarında tek bir yetişkin dahi bulunmayan on beş çocuk vardır. Mürettebat son içkilerini yudumlamak için karaya çıktığında halatlar esrarengiz bir şekilde kopar ve Chairman yatılı okulunun öğrencisi olan bu çocuklar açık denize doğru sürüklenirler. Şiddetli fırtınanın etkisiyle Pasifik'in sularında kaybolan Sloughi'nin, ıssız bir adanın kör kayalıklarına vurup parçalanmasıyla çocuklar için uzun ve belirsiz tatil günleri başlar. Yanlarında cesaretlerinden başka bir şeyleri olmayan bu çocuklar, avlanmayı, tuzaklar hazırlamayı, hayvanları ehlileştirmeyi, barınak hazırlamayı öğrenmek zorundadırlar. Bir yandan da adanın açıklarından geçecek bir geminin umuduyla yaşamaya başlarlar. Ancak bu zorlu süreç, kişilik çatışmalarını ve gruplaşmaları da beraberinde getirerek, küçük koloninin bölünmesine neden olacaktır. Ta ki eli kanlı bir haydut çetesinin kayığı kumsala vurana dek... Issız adadaki zorunlu tatilleri, sadece hayatta kalabilmek için birbirlerine tutunmak zorunda olduklarını öğreten bir sınav süreci değildir artık, tehlikelerle de mücadele etmek zorundadırlar. (www.bibilgi.com/İki-Yıl-Okul-Tatili)


Bknz. Jules Verne www.biyografi.info/kisi/jules-verne