Powered By Blogger

26 Ekim 2015 Pazartesi

YILLARIN ARDINDAN (1964)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Bülent Oran,
Eser: Muazzez Tahsin Berkant,
Foto Direktörü: Memduh Yükman,
Yapım: Kervan Film/Şahan Haki


Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Seslendiren: Yorgo İliadis, Dublaj Yönetmeni: Hayri Esen, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Reji Asistanları: Mehmet Aslan, Yücel Çakmaklı, Kameraman: Ferhat Bakır, (Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Türkan Şoray (Berna), Göksel Arsoy (Yılmaz), Gürel Ünlüsoy (Coşkun), Erkan Yolaç (Suat), Nubar Terziyan (Doktor), Mine Sun (Fisun), Meral Sayın (Gündüz), Ayşegül Devrim (Canan), Suphji Tekniker, Gürel Ünlüsoy, Nur İnsel (Nedret), Gülen Kıpçak, Haydar Karaer, Hakkı Kıvanç (Ali),


Konu: Önceleri birbirlerine düşman iki gencin zamanla birbirlerine aşık olmasının hikayesi

YAŞASIN HAYAT (1964)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Yapım: Birsel Film / Özdemir Birsel


Oyuncular: Yılmaz Duru, Muhterem Nur, Ahmet Tarık Tekçe, Ali Şen, Hayri Caner, Şener Şen


Konu: İki erkek ve bir kadın arasındaki maceralı öykü.

YANKESİCİ KIZ (1964)

Yönetmen: Türker İnanoğlu,
Senaryo: Fuat Özlüer
Operatör: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Kamera Asistanı: Hasan Uçar Fotoğraflar: Nazım Bora, Müzik: Metin Bükey, Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Bozkuş, Şarkılar: Sinan Subaşı, Semra Atılay, Danslar: Hülya Babuş, Işık Şefi: Atacan Boran, Sanat Yönetmeni: İsmail Konca, Montaj: Mehmet Bozkuş, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu, (Yıldız Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).


Oyuncular: Filiz Akın (Mehtap/Hacer) Or-han Günşiray (Fırıldak Ömer), Cüneyt Arkın (Gazeteci Orhan Varol), Avni Dilligil (Av. Selim Bey), Ahmet Tarık Tekçe (Yamalı Mahmut), Vahi Öz, Mualla Sürer (Yankesici Saçaklı Raziye), Nurhan Nur, Fatma Bilgen, Necdet Tosun, Dursune Şirin, Aziz Basmacı, Mine Soley,


KONU: Avukat Selim Bey’in (Avni Dilligil) Yıldız ve Mehtap adında ikiz kız çocukları vardır. Sürekli karıştıklarından omuzlarına yıldız ve mehtap dövmesi yaptırılır. Bir gün Yıldız dadısı ile plaja gider. Yankesici Sa-çaklı Raziye (Mualla Sürer) dadı yüzerken Yıldız’ı kaçırır. Kocası Yamalı Mahmut (Ahmet Tarık Tekçe) ile onu yankesici olarak yetiştireceklerdir. İsmini de Hacer koyarlar. Selim ve eşi dadıyı denizde boğulmuş olarak bulurlar. Yıldız’ın da öldüğünü sanırlar. Raziye’nin kaçırdığı diğer çocuk Fırıldak Ömer ile Hacer yankesici olarak büyür. Mehtap (Filiz Akın) ise kolejli, kırılgan bir genç kız olur. Gazeteci Orhan Varol (Cüneyt Arkın) ile evleneceklerdir. Orhan yankesiciler hakkında yazı dizisi hazırlar. Hacer ve Ömer’e cüzdanını çaldırır. Hacer (Filiz Akın) cüzdandaki resminden Orhan’a aşık olur. Fırıldak Ömer de (Orhan Günşiray) Hacer’le evlenmek ister. Hacer kabul etmez. Raziye hırsızlıktan hapse düşmüştür. Hacer de aranmaktadır. Mehtap, Hacer sanılıp karakola götürülür. Komiser, Mehtap’ın Avukat Selim’in kızı olduğuna inanmaz. Köşkü arar. Bahçıvan karakola giderken yolda çarpıştığı Hacer’i Mehtap diye eve getirir. Mehtap da köşkten haber çıkmayınca tutuklanır. Mehtap’ın ailesi kızlarındaki değişikliğe anlam veremez. Hacer evin adresini Ömer’e verir. Yerine geçtiği Mehtap’ın sevgilisi Orhan’la nişanı vardır. Buna kızan Ömer, komisere tüm gerçeği anlatır. Komiser gerçek Mehtap’la nişana gelir. Karışıklık düzelir, Hacer yankesicilik ve dolandırıcılıktan tutuklanırBu arada hapisten çıkan Raziye Ömer’e Hacer ile Mehtap’ın ikiz kardeş olduklarını söyler. Ömer mahkemeye gider ve bildiklerini açıklar. Hacer’i suçlayan ise aslında gerçek babası Avukat Selim’dir. Hacer’in yıllar önce kaybettiğini sandığı kızı olduğu-nu öğrenince onun savunmasını üstlenir ve kısa sürede tahliye olmasını sağlar. Gerçek adı Yıldız olan Hacer, Fırıldak Ömer’in peşinden gider. Onu sevdiğini ve evlenmeyi kabul ettiğini söyler. Çocukluktan beri birlikte olan iki sevgili yine ayrılmayacak, sonsuza dek mutlu yaşayacaklardır…

YALNIZ EFE (1964)

 “DAĞLAR ŞAHİNİ MEMET EFE”

Senaryo ve Yönetmen:
Semih Evin,
Kamera: Feridun Kete
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Eşref Kolçak, Gülgün Ok, Hüseyin Baradan, Hulusi Kentmen


Konu: Bir efelik öyküsü.

YALNIZ DEĞİLİZ (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran,
Foto Direktörü: Kenan Kurt,
Yapım: Metin Film/Işık Toroma


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Neriman Köksal, Ekrem Bora, Gürel Ünlüsoy, Nilüfer Aydan, Suna Pekuysal, Semih Sezerli, Feridun Çölgeçen, Hasan Tuncer

Konu: Zengin bir kadının himayesi altında yetişen fakir bir doktor gencin aşkı.

25 Ekim 2015 Pazar

VURUN KAHPEYE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Aksoy
Eser: Halide Edip Adıvar 

Foto Direktörü: Kriton İlyadis
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman


Kurgu: Turgut İnangiray, Sanat Yönetmeni: Danyal Topatan, Yönetmen Yardımcısı: Alpay Ziyal, Yılmaz Korkut, Işık Şefi: Mehmet Çakar, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis,



Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Aliye Öğretmen), Ahmet Mekin (Fuat), Reha Yurdakul (Kumandan), Ali Şen (Hacı Fettah), Vahi Öz (Ömer), Talat Gözbak (Hüseyin), Hakkı Kıvanç (Selim), Hüseyin Zan (Haydar), Muzaffer Yenen (Maarif Md.), Selahattin İçsel (Lâtif), Nezihe Güler (Gülsüm), Danyal Topatan (karaoğlu), Asım Nipton (Ali Bey) Yabancı güçlerin ülkeyi paylaştığı sırada Kız Öğretmen Okulu’ndan mezun olarak bir Anadolu kasabasına atanan öğretmen Aliye'nin (Sezer Sezin) öyküsü. “Toprağınız toprağım, eviniz evim. Bu diyarın çocukları için bir ana, birışık olacağım ve hiçbir şeyden korkmayacağım diyerek ettiği yemine sadık kalan genç öğretmen, bir iftira sonucu yobazlar tarafından taşlarla, sopalarla linç edilir.


►Miklós Rózsa sanki o güzel melodileri ‘Ben Hur’ (1959) ve ‘El Cid’ (1961) için değil Hülya Koçyiğit ve ‘Vurun Kahpeye’ için bestelemiş. ‘El Cid’deki ‘Overture’ ve ‘Ben Hur’daki ‘Love Theme’ ile izlediğimiz tanıtım yazısından sonra olaylara dur durak yok. Turgut İnangiray’ın soyadı ‘İnan’ olarak yazılı. 400 bin lira harcanan ve 1000’i aşkın figüranın rol aldığı film Bursa’nın Mustafakemalpaşa ilçesinde çekilmiş. Aliye’nin giysileri hayranlık verici… Sadi Işılay, 1949’daki çevrimde olduğu gibi alaturka melodileri düzenlemiş… Maarif Müdürü rolündeki Muzaffer Yenen’i, posbıyığı nedeniyle tanımak çok zor. Vahi Öz komedi dışında da başarılı… Nargile içen kasabalıları izlediğimiz kahveyi unutamıyoruz… İlk çevrimden farklı olarak Aliye, Bayrak için 5 ‘arşın’ kumaş alıyor. Sonunda üzerine bu bayrak örtülür. Elinde ise sevdiği erkeğin armağan ettiği anne yadigârı kolye vardı… Fuat Bey, silah ve cephane için eşraftan para istiyor; 


“..Bu mücadeleye kimi canı ve kanıyla (o ‘kaniyle’ diyor) kimisi de parası ve puluyla katılacaktır.” Yaşamın değişmez kuralı böyle galiba. Mutlu azınlık ‘parasıyla’ bitli çoğunluk ‘canıyla’… Çok çarpıcı bir sahnede Kumandan, Ömer Efendi’ye Fuat Bey’in onun evinde kalıp kalmadığını sorar. Kasabalı böyle diyormuş. “Benim evim herkese açıktır Kumandan.Bugün de siz geldiniz. Fuat Bey’i misafir ettim diye ‘bugün’ beni suçlayanlar, ‘yarın’ da sizi misafir ettiğim için suçlayacaklardır.” Kumandan, bu kez ‘yarın’ın ne demek olduğunu sorar. Yanıt, bir ‘oh’ dedirtici; “Siz gittikten sonra demek.”…

Aliye’yi, ilk çevrimdeki gibi Adalet Cimcoz; Fuat’ı Hayri Esen; Hacı Fettah’ı Mümtaz Ener; Kumandan’ı Toron Karacaoğlu; Ömer’i Vahi Öz; Ali Bey ve Maarif Müdürünü Rıza Tüzün seslendirmiş… . Görev için geldiği kasabada Ömer Efendi ve eşi olmasa yapayalnız kalacak. Fuat Bey de öyle. Onca kişi arasında bir tek Ömer Efendi’ye güveniyormuş… Ömer Efendi, Kuvayı Milliye’ye yardım etmekte çekingen davrananlara şunları söylüyor; “Para, pul her zaman bulunur. Ama vatan, namus bulunmaz.”

VUR GÖZÜNÜN ÜSTÜNE

Senaryo ve Yönetmen: Hayri Caner
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Caner Prodüksiyon / Hayri Caner


Oyuncular:Ahmet Mekin, Semra Sar, Ke-nan Pars, Efgan Efekan, Devlet Devrim, Alev Koral


Konu: Bir taksi şoförüyle sevdiği kızı arasına giren ve onları ayırmaya çalışan adamın öyküsü

VE ALLAH GENÇLERİ YARATTI (1964)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Filmi Çeken: Mike Rafaelyan
Yapım : Birsel Film /  Nüzhet ve Özdemir Birsel


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Montaj: Rauf Tözüm, Negatif Montaj: Ali Berkan, Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz, Ptrodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Reji Asistanları: Zeki Ökten, Alpay Ziyal, Kamera Asistanı: Tosun Bayrı, Set Amiri: Suat Savaş, Yardımcılar: Erol Kesler, Muammer Hucuptan, Işıklar: Atacan Boran, Fon Müziğini hazırlayan: Rauf Tözüm


Oyuncular: Tamer Yiğit, Öztürk Serengil, Leyla Sayar, Sevil Candan, Tülin Elgin, Erol Tezeren, Öztürk Serengil, Atıf Kaptan, Yıldız Kafkas, Nevzat Bilsel, Feridun Çölgeçen, Ahmet Turgutlu, Deniz Yıldız, Yüksel Yurdum, Hüseyin Zan, Baykal Kent, Turhan Aksoy,

Konu: Üç fakülte talebesinin yaz tatilinde bir adada geçen maceraları

VATANSIZ HAYDUT (1964)

Senaryo ve Yönetmen : Kemal Kan
Foto Direktörü: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Eryiğit Prodüksiyon / Ali Eryiğit


Oyuncular: Özkan Yılmaz, Gönül Bayhan, Kemal Kan, Kazım Kartal, Devlet Devrim


Konu: Bir haydutun öyküsü,

VAR MI BANA YAN BAKAN (1964)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Gültekin Film/Sırrı Gültekin


Oyuncular: Yılmaz Duru, Gönül Yazar, Vahi Öz, Reha Yurdakul, Öztürk Serengil


Konu: Bir yarışmanın büyük ödülünü kazanan bir adamla, fabrikatör kızının öyküsü

VARAN BİİİR (1964)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım: Metro Film / Aram Gülyüz


Set Amiri: Niyazi Er, Işıklar: Kenan Eryılmaz, Reji Asistanı: Mehmet Arslan, Editör: Erdoğan Toıkatlı, Kamera Asistanı: Muzaffer Solmaz, Prodüksiyon Amiri: Abdullah Ataç,


Oyuncular: İzzet Günay (Zımba Hüseyin), Fatma Girik (Perihan), Aysel Tanju (Şahika), Kenan Pars (Rasim), Öztürk Serengil (Hamdi), Erol Günaydın (Cimbomlu Ali), Bilkay Tekben, Asım Nipton (Komiser), Hakkı Kıvanç, Abdullah Ataç, Ahmet Altaş, Erdoğan Üçkaya, Hüseyin Salıcı, Yaşar Şener, Mehmet Aslan, Dr. Bedros Çiçekyan, Nermin Özses, Araksi Hebo, Kamer Sadık , Şarkılar: Nesrin Aslan
.
Konu: Zımba Hüseyin (İzzet Günay) adlı bir genç, gittiği bir barda bir cinayete tanık olur. Öldürülen adam kıskanç bir kocadır. Hüseyin barın bulunduğu sokakta adamın güzel karısı Perihan (Fatma Girik) ile karşılaşır. Bu cinayetin arkasında bir pavyon sahibi vardır. Hüseyin, Perihan'ı koruması altına alarak olayın içine girer. Pavyon sahibi Burhan bey (K. Pars) uyuşturucu kaçakçılığı yapmaktadır. Hüseyin pavyonda tanıdığı Halit adlı bir gencin yardımıyla Burhan beyin gözdesi dansöz Şahika (Aysel Tanju) ile tanışır. Şahika kirli işlerden çekilmek istemekte fakat Burhan'dan çekindiği için yapamamaktadır. Bu nedenle Hüseyin'e yardım etmeye karar verir. Üstelik aşık da olur. Kısa bir süre sonra polis Burhan bey ve yurtdışına kaçmaya çalışan adamlarını yakalar. Perihan ile Hüseyin arasındaki aşk en çok Şahika'yı üzecektir

UÇURUMDAKİ KADIN (1964)

Yönetmen: Aydın G. Arakon
Senaryo: Aydın Arakon, Safa Önal
Operatör: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Reji Asistanı: Mesude Özkılıç, Kemal Bilici, Kamera Asistanı: Feridun Kete, Işıklar: Mustafa Akdeniz, Ahmet Ateş, Aksesuar: Nazım Akbulut, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Erkal Tamer, Tanaş Petridis, Matipo: Recai Karındaş, Negatif Montaj: Ali Berkan, Pozitif Montaj: Rauf Tözüm, Senkron: Diamandi Filmeridis, Sahne Müdürü: Melih Üstüngör, Yardımcısı: İsmail Varol, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Müzik Adaptayonu: Rauf Tözüm,


Oyuncular: Orhan Günşiray, Filiz Akın, Sadri Alışık, Reha Yurdakul, Atıf Kaptan, Aliye Rona, Reha Kral, Mualla Fırat, Gülseren Esen, Handan Adalı, Mehmet Ali Akpıanr, Nezihe Güler,


KONU: Kendini kimsesiz bir kız olarak gören Ayşim (Filiz Akın) yıllar önce ayrıldığı yakınlarının yanına döner. Doktor Tarık'ın (OrhanGünşıray) kız kardeşi ile Sevda ile mezun oldukları okuldan yakın arkadaşı olan genç kız aniden fenalaşır ve yardımına Tarık koşar. Ancak Ayşim'in gelişinden rahatsız olan yakınları, gizledikleri bir aile sırrı yüzünden onunla ilgili sorulara kaçamak yanıtlar verirler. Tarık ile Sevda dışındaki herkes sanki Ayşin'e karşı cephe almıştır ve evre soğuk rüzgarlar esmektedir. Evin oğlu Bülent;(Sadri Alışık) ise ailesinin tutumuna karşı ortamı yumuşatmaya çalışır. Geçen zaman içinde kendisine büyük ilgi gösteren Tarık ile ona karşı güzel hisler besleyen Ayşin arasında sıcak bir yakınlaşm başlar. (Burçak Evren, "Filiz Akın" Dünya KİV Yayınları, 2010)

TURİST ÖMER (1964)

Yönetmen: Hulki Saner
Eser: Hulki Saner
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Kriton İlyadis
Yapım: Saner Film / Hulki Saner,


Yönetmen Ast: Belgin Gürkanlar, Kamera Ast: Yavuz Gönence, Mehmet Arıkan, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuar: Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Yılmaz Erman, Seslendiren: Yorgo İliyadis, Işık Şefi: Mehmet Çakar, Işık Yrd: Ahmet Öcel, Nasuhi Özdoğan, Set Amiri: Şerif Ablak, Set Yardımcıları: Metin Ok, Yaşar Gökçen, İsmet Karaman, Prodüksiyon Amiri: Nevzat Altındal, (Erman film stüdyosunda hazırlanmıştır).


Oyuncular: Sadri Alışık (Turist Ömer), Çolpan İlhan (Mine), Zuhal Tan, Mualla Sürer (Bedia), Vahi Öz (Rüknettin), Gülbin Eray, Nurlan San, Benan Öz, Eşref Vural (Rıfat), M. Ali Akpınar (Yedi Bela Yusuf), Levent Haskan, Hakkı Kıvanç (Yusuf’un Adamı), Zeki Tüney, Haydar Karaer (Yusuf’un Adamı), Yaşar Şener (Yusuf’un Adamı), , Nuri Tuğ, İlgi Adalan, Bedri Çavuşoğlu, Haluk Orçun (Banka Müdürü), Nubar Kamcılı, Levent Haskan,

KONU: "Turist Ömer" sokaklarda aylak, aylak gezer, şarkı söyler, araba yıkar, parklarda uyur, sokaklarda Trafik Polisliğine kalkışır, trafiği birbirine katar, araba yıkmacısında çalışır. Turist Ömer"in Horoz Nuri adında samimi bir arkadaşı vardır. Bedia zengindir ve onu tavlamayaçalışır. Kör bir kadın ve kardeşi vardır, evine haciz gelmiştir. Ev sahibi Turist Ömer"in patronudur. Yanına gelir, ona idare etmesini ister, Turist Ömer haftalı-ğını almaya gelir onun durumunu öğrenince parasını ona verir. Turist Ömer, Horoz Nuri ile Bedia"yı kardırmak için plan yapmışlardır. Turist Ömer kendini Horoz Nuri"nin amcansını oğlu olarak tanıtacak ve amcasının öldüğünü mirasının ona kaldığını söyleye-rek, Bedia"dan para alacaklardır. Bu arada Bedia ve Turist Ömer birbirlerini tanımamaktadırlar. Durakta dolmuş beklerler. Aynı dolmuşa binerler ve Turist Ömer şoförle konuşurken bütün planlarını anlatır, Bedia durumu anlar. Bedia eve gelir Horoz Nuri"ye kızar. Horoz Nuri alttan alır. Tursit Ömer bağırarak eve gelir. Horoz Nuri gelmemesini işaret eder ama Tursit Ömer planlarını uygulamaya başlar. Bedia"nın sırtı dönük olduğu için Tursit Ömer onu tanımaz Bedia dönünce Turist Ömer şaşırır.


Bunları evden kovar. Bir bankanın Reklam parası dağıtma işi vardır. Turist Ömer bu işi yapacaktır. Bu arada soyguncular gelir, sahte paraları alır, Turist Ömer gerçek paraları dağıtmaya başlar. Dilenciye para verir dilenci koşarak parayı alır kaçar. Sahilde kör bir kadın ve kardeşi vardır. Kadın intihar etmek üzeredir. Turist Ömer ve Horoz Nuri ."onu kurtarıp evine getirirler. Doktor çağırırlar. Çocuk bavuldaki paraların gerçek olduğunu söyler herkes sevinir. Bu arada soyguncularda paranın peşindedir. Turist Ömer"in hayatı değişir. İlk olarak benzin istasyonuna giderek patronuna hakaret eder. Sonra kızlarla Hilton otelinde havuz başına gider, kızlarla alem yapar. Horoz Nuri Bedia"nın yanına gelerek olanları anlatır. Bedia affeder. Turist Ömer kızlarla eğlenirken soyguncular gelir ve onu tanırlar peşine düşerler yakalayıp ofislerine götürür ve işkence yaparlar. Bedia ve Horoz Nuri evlenmektedir. Şahit Turist Ömer"dir. 


Onun gelmesini beklemektedirler. Turist Ömer ve soyguncular gelirler. Turist Ömer bu nikah kıyılamaz der. Çünkü kıyılırsa bütün paralar Bedia"nın olacaktır. Kargaşadan faydalanan Turist Ömer ve Horoz Nuri kaçarlar, soyguncular peşlerinden gider. Sokakta kaçarlar başka bir düğün ile karşılaşırlar ve gelin arabasına binerler. Soyguncular peşlerindedir. Bir otelin önünde dururlar. Otelde kovalamaca başlar. Otelden tekrar kaçarlar. Bir bebek arabasına Horoz Nuri biner, Turist Ömer kadın kılığına girmiştir. İlk başta soyguncular tanımaz ama sonra farkına varırlar. Tekrar kovalarlar. Koşarak bir gazinoya girerler barın arkasına girerler. Soyguncular gelir, Turist Ömer şampanya patlatır. Adamlarda silahlarıyla ateş ederler. Turist Ömer ve Horoz Nuri şampanyalarıpatlatır. Soyguncular ateş eder. Soyguncuların mermileri biter ellerini havaya kaldıra-rak teslim olurlar. Turist Ömer gider silahlarını alır ve adamları teker, teker döverler. Sokakta Bedia, Horoz Nuri ve Turist Ömer beklemektedir. Kör kız ameliyat olmuş gözleri görmektedir. Koşarak onlara doğru gelir Turist Ömer kollarını açar bekler, kız arkada duran Sadri Alışık"a sarılır. Turist Ömer şarkı söyleyerek gözden kaybolur

TOPHANELİ OSMAN (1964)

Yönetmen : Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Suna Film / Aziz Sarıkaya, Abbas Gülseven


Rejisör Asistanı: Temel Gürsu, Kamera Asistanı: Erdoğan Engin, Seslendiren: Yorgo İliadis, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar Amiri: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Kuaför: Kuaför Fahri, Ar Direktör: Hüseyin Sarıca, (Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Fatma Girik (Hizmetçi Fatma), İzzet Günay (Osman/Murat), Semra Sar (Semra), Nilgün Esen (Nilgün), Hüseyin Baradan (Palabıyık Hüseyin), Mualla Sürer (Mualla), Nubar Terziyan (Nihat), Renan Fosforoğlu (Vahit), Cevat Kurtuluş (Aşçı Rıza), Hayri Caner (Boncuk), Rengin Arda (Vildan) Hasan Ceylan (Mahkum), Faik Coşkun (Mahkum), Haydar Karaer (Mahkum), Selahattin Içsel (Esat Dağlarca), Afif Yesari, Hakkı Haktan (Mahkum), Kamer Sadık (Avukat) , Ece Hakkı Gürbüzler, Rıza Tüzün (Kemal)


Konu: Esat bet vasiyetini açıklayacaktır bütün akrabaları çağırmıştır, Murat gelmediği için miras ertesi gün açıklanacaktır. Semra, amcasının neden hayattayken mirasını açıkladığını sorunca, akrabalarının neler hissettiğini öğrenmek için yaptığını açıklar. Murat gelir, hizmetçi Fatma, Murat’tan etkilenir. Esat durumu Murat’a açıklar. Mirasın açıklama saati gelir, Avukat mirası açıklar. Mirasın 2/3 Murat’a kalanı ise diğer akrabalara paylaştırılır. Diğerleri bu duruma tepki gösterir. Murat, Esat’a teşekkür eder. Bedia Kızı Nilgün’e Murat’ı ayarlamasını söyler. Esat yeğeni Semra’yı çok sevmektedir. Murat da ona ilgi gösterir. Evdekilerden biri Esat beyi öldürmeyi planlar fakat kim olduğu belli değildir. İlaçlarını değiştirir, tehdit mektupları gelir. Suyuna zehir koyarken Esat elinden yakalar fakat yüzünü göremez kaçar. Semra, Murat’a aşıktır, Fatma bu duruma üzülür. Evde herkes birbirinden ra ile Murat, Osman ile de Fatma evlenirler."


 Murat, Esat beye kitap okurken Fatma çay getirir fakat onu Murat beyin bıçağı ile öldürülmüş bulur. Semra Murat’a katil diye bağırır. Murat mahkemeye çıkarılır herkes aleyhine tanıklık edince hapse girer. Hapiste ikiz gibi benzeyen Tophaneli Osman vardır ona yardımcı olur. Semra bu duruma çok üzülür, Murat olanları Osman’a anlatır. Bu defa diğer mirasçılar mirası tekrar değiştirmeye çalışırlar. Osman bir hafta sonra hapisten çıkacaktır onun için plan yaparak gerçek katili bulacaklardır. Murat, Fatma’ya ilgi gösterirse ona yardımcı olacağını söyler. Murat evdekilerin bütün özelliklerini Osman’a anlatır. Osman eve gelir Fatma onu görünce bayılır. Herkes tedirgin olur. Semra’nın yanına gelir Semra ona kızar. Osman evdekilerle arasını düzeltir. Osman Murat’a mektup yazarak durumu bildirir. Osman Fatma’ya durumu anlatır onu sevdiğini söyler. Fatma erkekleri Osman da kadınları inceler. Osman ile Fatma birbirlerini severler. Vahit bey Osman’ın Murat olmadığını öğrenmiştir açıklar. Şaşı kadın Polistir, Vahit’in Esat beyi öldüren kişi olduğunu ve nasıl işlediğini detayları ile açıklar. Murat hapisten çıkar.

TIĞ GİBİ DELİKANLI

Yönetmen : Ülkü Erakalın
Senaryo: Safa Önal,  Şevket Tuncel, (
Georges Simenon’un bir romanından uyarlama 
Yapım: Melek Film Şahan Haki, Kaçuni Haki

Reji Asistanı: Mehmet Aslan, Foto Direktörü: Memduh Yükman, Set Amiri: Adil Kıbıc, Kamera Asistanı: Muzaffer Turan, Dekor: Sohban Koloğlu, Işık: Kenan Eryılmaz, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolabçı, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, 

(Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: İzzet Günay (Hilton Ali), Tanju Gürsu (Murat), Filiz Akın (Gül), Serpil Gül (Kadillak Layla), Ahmet Tarık Tekçe (Kamyon Ahmet), Suphi Kaner (Pencere Cemil), Hüseyin Baradan, Vahi Öz (Kahveci), Hulusi Kentmen (Baba), Mualla Sürer, (Çiftebenli Mualla), Mehmet Arslan, Necdet Tosun, Mahmure Handan, Sadi Mutlu, Faik Coşkun, Aycan Can, Mine Soley, Zuhal Tan, Tülin Dilek,


Konu: Hilton Ali, Murat, Kamyon Ahmet, Pencere Cemil (evleri gözetleyen bir rontgenci) ve Kadillak Leyla İstanbul’un varoşlarında aynı semtte aynı mahallede oturmaktadır. Bu film kahramanlarımızın arasına bir tesadüf eseri giren bir de Gül vardır, zengin köşk sahibi Hulusi Kentmen’in kızıdır.
Hilton Ali, bir lokantada çalışmakta ve en büyük hayali Hilton otelinde mesleğini yürütmektir. Kamyon Ahmet sahibi olduğu kamyonetle ekmek parasını kazanmaktadır. Ancak film boyunca onu kahvede oturup etrafındaki arkadaşlarına çay ısmarlamakla ve Kadillak Leyla’ya kur yapmakla geçirdiğini görürüz.


Kadillak Leyla Murat’ı sevmekte ise de Murat tanıştığı zengin kızı Gül’ü sevmekte, Kamyon Ahmet ise Kadillak Leyla’ya aşıktır. Hilton Ali tam bir zamparadır.


Ancak işleri bozulan fabrikatör Hulusi Kentmen bu arada kızını, kendisini zengin bir iş adamı olarak tanıtan Hüseyin Baradan ile evlendirmek istemektedir. Aslında adam bir dostu ile beraber oturmakta ve paraların üzerine oturmayı planlayan bir düzenbazdır.


Gül’ün babası Murat’tan ayrılması için tamirhanede çalışan Murat’a gider ve bir tomar para verir ve Gül’den ayrılmasını isterse de Murat parayı tersleyerek iade eder, olaylar gelişerek devam eder. Sonuç mutlu sondur. Murat ve Gül birbirlerini dudaklarından şehvetle öperler.