Powered By Blogger

28 Ekim 2015 Çarşamba

DAĞLARIN OĞLU (1965)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Bülent Oran “**”
Kamera: Erhan Canan Şevket Kıymaz, Paşa Gündoğdu
Yapım: Işık Film / Işık Toroman



Prodüksiyon Amiri: Abdullah Ataç, Set : Mahmut Özbilgin, Vedat Edişen, Selahattin Genç, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Dublajı İdare eden: Sacide Keskin, Reji Asistanları: Burak Kutluk, Sevinç Pekin, Alpay Ziyal, Negatif Kurgu: Turgut İnangiray, Negatif Kurgu: Recai Karataş, Laboratuar: Hüseyin İnci, Fehmi Acar, İbrahim Üstüner, Şeref Mehtap, Senkron: Mustafa Kent

Oyuncular: Yılmaz Güney (Ahmet), Nebahat Çehre (Gül), Erol Taş (Hamo/Hamit Bey), Danyal Topatan (Öksüz), Reha Yurdakul (Hayri), Hüseyin Zan (Oski),Kudret Karadağ (Koğuş Ağası) Gündüz Aykut, Abdullah Ataç, Selahattin Genç, Baran Kutay, Abdullah Ferah, Çetin Ahmet, Apo Ferah, Dansllar: Birsen Bengü, Erzurum Folklor ekibi.


KONU: Arap giysili üç arkadaş Suriye’de büyük bir otelin kumarhanesini soyup kaçarlar. Soyguncular Türkiye sınırları içine girerken, jandarmalar yollarını keser. Soygunculardan Şehmuz yaralıdır. Ahmet (Yılmaz Güney) jandarmalarla çarpışırken, Hamo (Erol Taş) bıçağını çekip yanalı arkadaşını kalleşçe öldürür. Amacı, soygun paralarından bir hisseye daha sahip olmaktır. Hamo, jandarmaların elinden kurtulur, Ahmet'le kaçabilmeleri için iki at getirmek üzere yakın çiftliklerden birine gider. Ne var ki bir daha geri dönmez, paralarla kaçmıştır. Ahmet teslim olur

Hapse giren Ahmet, orada tanıdığı gariban bir mahkûmla arkadaşlık kurar. Adı Oksüz'dür (Danyal Topatan). Bir süre sonra genel af çıkar. Öksüz, çok sevdiği arkadaşı Ahmet'ten ayrılmak istemez. Ancak, çevresinde Rüzgâr Ahmet olarak tanınan Ahmet'in yaşamı tehlikelerle doludur, öksüz, uğrunda ölmeye bile razıdır, Demir parmaklıklar arasında başlayan bu dostluk, özgürlüklerine kavuştuktan sonra da devam edecektir.


Kalleş arkadaşı Hamo'nun peşine düşen Ahmet, bu arada köyün bıçkın delikanlılarını çevresine toplar. Kaçırdığı paralarla büyük bir çiftlik ve bir çeltik fabrikası sahibi Hamo'ya karşı bir güç oluşturmuştur. Adamlarıyla birlikte önce fabrikaya, sonra da çiftliğe gider. Hamo hazırlıklıdır. Fabrika müdürü (Reha Yurdakul) haberi uçurmuş-tur, iki eski arkadaş yıllar sonra ilk kez karşı karşıya gelirler. Hamo, hiçbir şey olmamış gibi dostça davranışlar sergiler. Ahmet'e kızı Gül'ü tanıştırır. Gül, Ahmet'ten hoşlanmıştır yemeğe kalması için ısrar eder. Ertesi gün de köyde düğün vardır. Ahmet, Hamo'nun düzenlediği silahlı atış müsabakasına katılır. Keskin bir nişancı olan Ahmet, direkler üzerindeki tüm cam şişeleri teker teker parçalar. Birden yüreğine korku düşen Hamo tedirgindir.


Ahmet ile Gül (Nebahat Çehre), çay kenarında gizlice buluşurlar. Ahmet, kızın zaafından yararlanıp onu iğfal eder. Sonra da Gül'e tüm acı gerçeği açıklar. Onu, babasından intikam almak için iğfal etmiştir. Gül, birden yıkılır. Hamo, neden sonra kızının düşmanıyla ilişkisini, fabrika müdürünün ihbarıyla öğrenecektir. Baba, kızını odaya kapatıp, dayak zoruyla bir buluşma mektubu yazdırır. Hamo'nun amacı Ahmet'i tuzağa düşürmektir. Mektubu alan Ahmet buluşma yerine gittiğinde, çevresi Hamo'nun adamlarıyla sarılmıştır. Bir direğe bağlanıp kırbaçlanır ve her attığını vurduğu sağ eli silah dipçiğiyle parçalanır. Bu işkencenin ardından Ahmet, yarı ölü olarak ar sırtında köyüne gönderilir.
Ahmet eski gücüne kavuşmak için sakatlanmış eliyle atış talimleri yapar.


Artık silah kullanabilecek duruma gelmiştir. Ahmet pusuya yatıp intikam gününü beklerken. Gül babasının baskılarına dayanamaz çiftlikten kaçar. Ahmet'i bulduğunda her şeyi anlatır, üstelik hamiledir. Gerçek ortaya çıkmıştır. Ahmet, “Babanı sana ve karnındaki çocuğumuza bağışlıyorum. Bizi kimselerin bulamayacağı bir yere kaçıp gidelim," der. Ama kaçamazlar çevreleri sarılmıştır, Gül, silahını çekip karşılarına dikilen babasına, "Öldüreceksen, önce beni öldür" diye haykırır. Ama, zalim baba kızını dinlemez. Adamlarına işaret verince kanlı bir çatışma başlar. Son anda öksüz de gelmiştir. Hamo, Ahmet'in kurşunlarıyla can verirken kızına, "Beni affet, bütün kabahat bendeydi," der, Jandarmalar çevreyi kuşatıp Ahmet'i götürürlerken, Öksüz'ün teselli etmeye çalıştığı Gül'le son kez göz göze gelir. Gül, çocuğunu doğurup Ahmet'i bekleyecektir...”Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”

Not 

 ►Almanya'da satışa çıkarılan video kasetinin jeneriğinde film adı “Dağların Arslan”ı olarak görülmektedir.
___________________________________

“*” Senaryosu Calder Willingham (1992-1995), Guy Trosper (1911-1963) tarafından yazılan ve 1962 yılında Marlon Brando’nun rejisiyle, “One Eyed Jacks” ismiyle (Tek Gözlü Jack) 30 Mart 1961 yılında Amerika Birleşik Devletlerinde vizyona giren filmden uyarlamadır. Bu filmin başrollerini, Marlon Brando (1924-2004), Karl Malden (1912-2009), Ben Johnson (1918-1996), gibi stralar oynamıştır. (kyn: www.imdb.com)





DAĞ ÇİÇEĞİ (1965)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Lamek Film/ Kemal Demircioğu


Oyuncular: Tamer Yiğit, Safiye Filiz, Adnan Şenses, Muhterem Nur, Muzaffer Tema, Mehmet Arslan, Faik Coşkun, Aysel Tanık, Hüseyin Zan


Konu: Köyden şehre göçtükten sonra şarkıcı olan kızla askerden dönen nişanlısının öyküsü

ÇİÇEKÇİ KIZ (1965)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam “*”
Görüntü Yönetmeni : Melih Sertesen
Yapım : Acar Film / Murat Köseoğlu


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Şarkıları Hazırlayan ve Çalanlar: İbrahim Özaral, Ayhan S. Özışık, Metin Bükey, Alattin Şensoy, Şarkıları Okuyan: Sevim Şengül,


Oyuncular: Tanju Gürsu, Selda Alkor, Nuri Altınok, Avni Dilligil, Reha Yurdakul, Diclehan Baban, Necdet Tosun, Sami Hazinses, Abdurrahman Palay, Sevda Ferdağ


Konu: Bestekar bir baba ile Amerika'dan dönen oğlu, çiçekçi bir kıza aşık olurlar.

_______________________________

“*” Jesus Maria de Arozamena’nın kendi hikaesinden yazdığı senaryodan, İspanyol yönetmen Luis Cesar Amadori’nin (1903-1977), 1958 yılında yönettiği “ La, Violetera” isimli filminden uyarlama. Başlıca rolleri Sara Montiel (1928), Raf Vallone (1916-2002), Franck Villard’ın (1917-1980) oynadıkları İspanyol - İtalyan ortak yapımı (www.imdb.com)

ÇANAKKALE ARSLANLARI (1965)

Yönetmen: Turgut N. Demirağ
Askeri Yönetmen: Alb. Nusret Eraslan
Senaryo Alb. Nusret Eraslan/Turgut N. Demirağ
Eser Dr. Fahri Celal Göktulga
Fotoğraf Direktörü: Gani Turanlı
Yapım : And Film/Turgut Demirağ
Türk Silahlı Kuvvetleri Foto Film Merkezi Ortaklığı


Operatörler: Assubay Yaşar Kutun, Ali Başeğmez, Çetin Özarda, Film Müziği: Nedim V. Otyam Orkestra ve Korosu, Reji Asistanları: Ferdi Merter, Ülkü Sezer, Fikret Uçak, Kamera Asistanı: Ahmet Erhan, Fotoğrafçılar: Assby: Erol Coşangül, Yusuf Ferah, Prodüksiyon: Assby. Ziya Gemedere, Engin Deniz, Makyaj: Zeki Alpan, Montaj-Senkron: Yılmaz Atadeniz, Mustafa Kent, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuvar: Dassonuille Brüksel– Belçika, Trükaj Stüdyosu: Pierre Levie Brüksel– Belçika,


OYUNCULAR: Tanju Gürsu, Ajda Pekkan, Muzaffer Tema, Hulusi Kentmen, Talat Gözbak, Atıf Kaptan, Haluk Kurtoğlu, Ülkü sezer, Senih Orkan, Ferdi Merter, Ahmet Turgutlu, Haydar Karaer, Asım Nipton, İlhan Hemşeri , Yavuz Karakaş, Ülkü Sezer, Feridun Çölgeçen, Zeki Tüney, Oya Engin, Memduh Alpar, Baki Turanlı, Ali Pekkan, Celal Ersöz, Köksel Önem, Mehmet Büyükağaoğlu, Ziya Erim, Osman Türkoğlu, Engin Deniz, Fikret Uçak,

Konu: Yıl 1915. Türk topraklarını istila etmeyi kafalarına koyan ,devletlerinden İngiltere, Fransa ve Yunanistan, Çanakkale sahillerine birleşik bir donanma göndermişlerdir. Plana göre, önce Çanakkale ele geçirilecek, sonra İstanbul ve İzmir'e çıkarma yapılacaktır, Düşman zırhlılarının gece, gündüz devam eden atışının desteğinde, Çanakkale'-ye tabur tabur asker çıkar. Türk bataryaları menzilli olduğu için top atışlarına karşılık veremiyordur. Nihayet, siperlere gizlenmiş Türk askerleri ile düşman birlikleri 'arasında amansız bir mücadele başlar. Bir Türk alayı pusuya düşürülerek son erine' kadar şehit edilir. Düşman püskürtülmüştür. Fırka kumandanları arasında kaynaşma vardır. Bazıları, savaş taktiği için üst makamlardan verilen emirleri uygun bulmamaktadırlar. Bu subaylardan biri Mustafa Kemal, Çanakkale'nin tek bir kumanda eline verilmesini teklif eder. Bir müddet sonra, savaş Türkler lehine dönmeye başlamıştır.


► Çanakkale Savaşı, insanlık ve 'medeniyet tarihine altın yazılmış kutsal bir mücadele, bizim gibi, bütün dünya milletlerinin hala unutulmadığı bir kahramanlık destanıdır. «Çanakkale Arslanları» nın 'savaş sahneleri askeri bir tatbikat seviyesine bile ulaşamamıştır. Ortada belirli bir iş birliği vardır. Ama, bu yalnız ticari kalıplara sığabilecek basit bir anlaşmadır o kadar. Futbolun ne, olduğunu iyi bilen insanlara derme çatma melodramları yutturuyoruz.Süper prodüksiyon hayaliyle milli duygularımızın ölçüsünü kaçırmayalım. Önemli olan bu netice hakkında bizim söyleyeceğimiz iki kelime değil, filmi seyrettikten sonra «Çanakkale»yi yaşamış olanların duyacağı üzüntüdür... Sinemayı bilenler için de bu filim olsa olsa mucit Lumiere kardeşleri mezarlarından' hortlatacaktır. (8 Kasım 1965 Ses Mecmuası.)


fİLMi tam izle 
 

CUMARTESİ SENİN PAZAR BENİM (1965)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: And Film / Turgut Demirağ - Gürsu Film Tanju Gürsu


OYUNCULAR: Tanju Gürsu, Selda Alkor, Fik-ret Hakan, Altan Günbay,


Konu: Soyguna karoışan ve başı derde giren iki arkadaşın maceralı öyküsü.

CİCİ KIZLAR (1965)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: İlhan Engin
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım: Melek Film / Şahan Haki


Kurgu: Sezai Elmaskaya, Turgut İnangiray, Sanat Yönetmeni: Stavro Yuanidis, Yönetmen Yrd: Mehmet Aslan, Merih Kaya, Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Gani Maraşlıoğlu, Haydar Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Asistanı: İlia İliadis. Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set: Cafer Çelebi, Muammer Gucuktan, Erol Şen, Zeki Tunçbaş


Oyuncular: İzzet Günay (Ömer Çiftbaş), Ajda Pekkan (Nermin Çiftbaş), Esen Püsküllü (Ayşe Aslanbaş), Hüseyin Baradan (Abdullah), Suphi Tekniker (Bülent Aslanbaş), Hulusi Kentmen (Rasim Aslanbaş), Vahi Öz (Feridun Çiftbaş), Zafer Önen (Mahmut), Nezihe Güler (Nermin’in annesi, Haydar Karaer, Afif Yesari, Mehmet Arslan, Bedros Çiçekyan


Konu: Tekstilci bir kızla ona sahip olmayı arzulayan rakip fabrikatörün öyküsü.

CEZMİ BAND 007 BUÇUK (1965)

"Kayseriden Sevgilerle"

Yönetmen:
Sırrı Gültekin
Senaryo: Orhan Elmas
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Serengil Film / Öztürk Serengil


Oyuncular: Öztürk Serengil, Selma Güneri, Sevda Ferdağ, Münir Özkul, Vural Cantürk, Moris


Konu: “009James Bond” isimli zamanın unutulmaz casusuluk filmlerinden bir uyarlama. Bir casusluk olayına karışan orkestra şefi Cezmi'nin öyküsü.

CENNET FEDAİLERİ (1965)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: “*” Muzaffer Aslan, Murat Sertoğlu, Fikret Arıt
Operatör: Şevket Kıymaz
Müzik Metin Bükey
Yapım: Sine Film/Muzaffer Arslan
(Erman Film/Hürrem Erman)

Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Rej Asistanları: Orhan Çubukçu, Funda Öktem, Operatör Asistanı: Mükremin Şumlu, Set Foto: Mahmut Babacan, Makyaj: Zeki Alpan, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Gani Haraşlıoğlu, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Mehmet Özdemir, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Seslendiren, Yorgo İliadis, İlya İliadis, Ar Direktör: Sohban Koloğlu,


Oyuncular: Ahmet Mekin, Tijen Par, Oktar Durukan, Atıf Kaptan, Nuri Altınok, Fatma Andaç, Ertuğrul Akbay, Yılmaz Gruda, Mümtaz Alpaslan, Erol Börtecene, Sadri Karan, Asım Nipton, İbrahim Delideniz, Madelet Tibet, Aytaç Yörükaslan, Haydar Sezer, Murat Tok, Hidayet Pelit, Ahmet Özalp, Fethi Oğuz,


Konu: İslamiyetin yayılması için mücadele eden Dört halifelik  devrinde, (**)  Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Ali, ve Hz. Hamza’nın öyküsü. Hz. Ali, Hz. Ömer, Hz. Ebubekir, Hz. Hazma ‘nın yaşam öyküleri


________________________________________
“*”” Dört Büyük Halife Dönemi/Devri (Hz. Ebubekir, Osman, Ali, Ömer) (632-661) Hz. Muhammed, vefatı sırasında fertlerin seçme haklarına saygılı davranmak amacıyla yerine kimseyi tayin etmemiştir. Müslümanlar Kureyş’in ileri gelenlerinden Hz. Ebubekir’i halife seçtiler. Dört Halife Devri’nde Halife-ler seçimle belirlendiği için, bu döneme “Cumhuriyet” denilmiştir. 

Hz. Ebubekir Dönemi
Hz. Muhammed’in hazırladığı ordu Hz. Ebubekir tarafından Suriye’ye gönderilmiş-tir. Hz. Ebubekir döneminde Arap Yarımada-sı dışında ilk fetihler başlamıştır.
Hz. Ömer Dönemi
Suriye, Filistin, İran, Irak, Mısır, Azerbaycan fethedilmiştir.
İslâm kültürü ilk kez bu dönemde farklı kültürlerle karşılaşmıştır. Bizans ve Sasani kültürleri İslâm kültürünü olumlu yönde etkilemiştir.
Hz.Osman Dönemi
İran’ın fethi tamamlanmış, Trablusgarp ve Tunus fethedilmiştir. Kafkaslara giren İslam Orduları Hazarlara yenilerek Kafkasların güneyine çekilmiştir.
Şam’ da ilk kez donanma kurulmuş, Kıbrıs bu donanmanın seferleri sonucunda vergiye bağ-lanmış, Rodos fethedilmiştir.
Hz.Ali Dönemi
Hz. Ali’nin halife seçilmesinden kısa bir süre sonra, Hz. Osman’ın katillerinin bulunmasında yavaş davranıldığını ileri süren Hz. Muaviye ve Hz. Aişe, Hz. Ali’nin halifeliğini tanımadılar. Bu nedenle Hz. Aişe’nin önderliğindeki Mekke grubu ile Hz. Ali grubu arasında Cemel Savaşı yapılmıştır (656). Müslümanlar arasında yapılan bu ilk savaşı Hz. Ali kazanmış ve İslâm dünyasında herhangi bir ayrılık olmamıştır.
Hz. Muaviye’nin başını çektiği Şam grubu ile Hz. Ali arasında Sıffin Savaşı yapılmıştır (657). Hakem Olayı’ndan sonra Müslümanlar, siyasal gruplara ayrılmıştır. Hariciler; 661’de Hz. Ali’yi şehit etmişlerdir. Hz. Ali’nin şehit edilmesinden sonra Dört Halife Dönemi sona ermiş, Emeviler Dönemi başlamıştır. (kyn: www.amaney.com/forum/)

_______________________________

 (**) Thedore Reeves’in (1910-1973) bir oyunundan Robert Smith’in yazdığı ve Byron Haskin’in (1899-1984) rejisiyle filme alınan 1948 yılı yapımı “I Walk Alone” isimli filmden uyarlama. Bu filmin başlıca rolerini paylaşan oyuncular: Burt Lancester (1913-1994), Kırk Douglas (1916-, Lizabeth Scott (1922-?)

CANIN CEHENNEME (1965)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo:Bülent Oran
Foto Direktörü: Çetin Gürtop
Yapım: Göksel Film / Göksel Arsoy


Reji Asistanları: Temel Gürsu, Şengün Gökçay, Kamera: Hüseyin Karındoyuran, Prodüksiyon Amiri: Kayhan Berker, Işıklar: Ender Işık Servisi, Montaj: Özdemir Arıtan, Arif Özalp, Senkron: Taner Oğuz, Negatif Montaj: Ali Berkan, Osman Bilen, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Sedat Tuncel, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, 

(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tanju Gürsu (Cemal/Kemal), Nilüfer Aydın (Sevgi), Turgut Özatay (Murat), Aysel Tanju (Ayla), Memduh Ün (Turgut), Hakkı Haktan (Rıza), Hasan Ceylan (Hüseyin), Handan Adalı (Cemal’in karısı), Nezihe Güler (Sevgi’nin annesi), Funda Yanar, Gülgün Erdem (Hizmetçi), Abdullah Ferah (Fedai), Muzaffer Yenen (Komiser), Erdoğan Seren (Fedai), Giray Alpan (Fedai), Turan Aksoy, Funda Yanar, Erol Yurtesen, Sinan Uzunkaya, Şarkılar: Esmeray Saltık,


Konu: Kemal ve Cemal ikiz kardeşlerdir.Cemal yaşlı bir kadınla parası için evlenmiş ve onu öldürerek paralarına konmak istemektedir.Kemal ise sokaklarda avarelik edip çektiği hayattan kurtulmak istemektedir.Kardeşi Cemal'i istemeden öldürerek onun yerine geçer ve cinayetin aydınlanmasını sağlar.

CANIM SANA FEDA (1965)

Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Gani Turanlı Mustafa Turanlı
Müzik: Rauf Tözüm
Yapım: Uğur Film / Memduh Ün - Nilay Film/Halit Refiğ


Montaj Senkron: Özdemir Arıtan, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Reji Asistanları: Melih Gülgen, Savaş Eşici, Kamera Asistanları: Yılmaz Gürbüz, Ahmet Erkan, Kameraman: Mustafa Turanlı, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihail Skarpedis, Işıklar: Erol Batıbeki, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Direktörü: Erdoğan Avcı, Melih Altınışık,
(Acar Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Cüneyt Arkın (Ahmet), Nilüfer Aydan (Türkan Ateş), Muzaffer Tema (Cevdet Tekin), Tuncer Necmioğlu (Feridun), Esen Püsküllü (Sibel), Nusret Özkaya (Recep), Hüseyin Demir, Cevdet Balıkçı, Behçet Nacar (serseri), İsmet Erten (Serseri), Muammer Gözalan (Doktor), Gülgün Erdem, Çetin Başaran (Cevdet’in adamı), Talia Saltı (Feridun’un annesi), Nuri Genç (Uşak Mustafa), Nizam Ergüden (garson), Mehmet Büyükgüngör (muhasebeci), Vahit Volkan (pavyon sahibi), Muzaffer Yenen (savcı), Saltuk kaplangı (Doktor)


Konu: Kız kardeşini okutmak için pavyonlarda çalışan bir kadın ile şoförün aşkı. 60’larda İstanbul ve pırıl pırıl bir sonbahar. Ahmet.. Kimsesi yok. Arkadaşı Feridun’la Cevdet Tekin’e ait Genel Nakliyat’ın kamyonunda şoförlük yapıyor. Özveriyle çalışmalarına karşın, alacakları “Kasada para yok” sözleriyle ödenmiyor veya kesintiye uğruyor.


Ahmet “Bu kasa da, bize gelince hep boş olur zaten” diyerek tepki gösterirken, Feridun hasta annesini düşünerek, arkadaşı şirketin adamları tarafından kalleşçe dövülürken bile sesini çıkarmayacaktı İki arkadaş, yine böyle az ödeme yapılan yorucu bir sefer sonrasında ‘gözlerinin pasını silmek için’ Cennet Pavyon’a giderler. Dansöz Türkan’ı görünce Ahmet’in gönlünün pası da siliniyor.


Türkan.. Kandilli Kız Lisesi’nde yatılı okuyan kız kardeşi Sibel onun her şeyi . Dansözlük yaparak, kardeşinin avukat, doktor, mühendis olması için çırpınıyor. Türkan, dansı bırakması için ısrarcı olan Ahmet’i, hiç olmazsa kardeşinin okulu bitene kadar anla-yış göstermesi için ikna edemeyince ayrılırlar.


Aylar sonra.. Sibel okulunu bitirmiş, Türkan da patronun tüm ısrarlarına karşın gazinodan ayrılıp Üstün Trikotaj’da tezgâhtar olarak çalışmaya başlamış. Ahmet ise bir takside çalışıyor. Cevdet Bey, çocuklarına bir şeyler almak için Türkan’ın çalıştığı yere geldikten sonra hepsinin yaşamı kararacaktır.
Olaylar çok hızlı gelişir ; Ayrılığın pişmanlığı içindeki Ahmet’in yeniden beraber olmak isteği, üstelik Sibel’deki değişiklikler. Ahmet ve Türkan, Sibel’i kurtarmak için, cinayet ve intiharla sonuçlanacak, umutsuz bir mücadeleye girişirler. (Yazan: Murat Çelenligil)

CANIM BENİM (1965)

Yönetmen: Feyturiye Esen
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Turgut Ören
Yapım: Hilal Film / Feyturiye Esen 


Oyuncular: Ahmet Mekin, Hilal Esen, Mine Soley


Konu: İşlemediği bir cinayet yüzünden ha-pishanede intihar eden bir baba ve katilini arayan kızının öyküsü.

BİTMEYEN KORKU (1965)

Yönetmen: Orhan Aykanat
Senaryo: Zafer Sülek “*”
Operatör: Ali Uğur
Yapım: Burçak Film / Atilla Yurdesin


Oyuncular: Selma Güneri, Oktar Durukan, Senih Orkan, Lale Belkıs, Attila Yurdesin, Gülgün Erdem, Demir Kunt, Necip Tekçe, Aysel Gilda, Ersun Kazançel, Osman Türkoğlu


Konu: Babası cinayete kurban giden bir kızla, onu koruyan bir gencin öyküsü.

__________________________________

“*” 1961 yılı Amerikan yapımı “Scream of Fear” isimli filmden uyarlama. Jimmy Sangster’in senaryosundan Seth Holt!un rejisiyle başlıca rollerde; Suzan Strasberg, Ronald Lewis, Christopher Lee oynamışlardı

BİTMEYEN KAVGA

Senaryo ve Yönetmen: Kemal İnci
Foto Direktörü: Feridun Kete
Yapım: Kımız Film / Feridun Kete


Oyuncular: Tanju Gürsu, Neriman Köksal, Hayati Hamzaoğlu, Mine Soley, Ergun Köknar, Küçük Yıldız: Reyhan Tuğsavul


Konu: Taşradan kente gelip fahişe olan bir kadınla onu öldüren abisinin öyküsü.

BİTİRİM AŞKI (1965)

Senaryo ve Yönetmen: Şinasi Özonuk
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Levent Film / Özkan Yılmaz


Oyuncular: Pervin Par, Özkan Yılmaz, Kenan Pars, Aysel Tanju, Tanju Şarman


Konu: İstanbul’a gelen taşralı bir gençle ona benzeyen bir gencin maceralı yaşamı

BİR KOLTUKTA İKİ KARPUZ (1965)

Yönetmen: Kemal İnci
Senaryo: Metin Kılıçlı
Operatör: Paşa Gündoğdu
Yapım: Kımız Film / Feridun Kete


Işık Direktörü: Mehmet Çakar, Matipo: Şeref Maytap, Fehmi Acar, Senkron: Mustafa Kent, Montaj: Kenan Haçaman, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Fehmi Tengiz,
(Lale Film stüdyosunda hazırlanmıştır)


Oyuncular: Vahi Öz (Nuri), Neriman Köksal (Ayşe), Mürüvvet Sim, Suna Pekuysal (Perihan), Özdemir Han, Faik Coşkun (Hakim), Selahhattin İçsel (Perihan’ın babası), Fehmi Tengiz (Av.Rıza), Özdemir Akın (Osman), M,ehmet Büyükgüngör (Nikah memuru), Orhan Çoban (Garson), Nuri Genç (müşteri), Mustafa Toprak, Özdemir Ulubağ, Küçük Afacanlar: Özdemir Arıtan,


Konu: Karısını kaybedip, iki çocuklu bir kadınla evlenen adamım güldürüsü.