Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Operatör: Necati İltaç
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden
Yönetmen Ast: Ümit Can, Kamera Ast: Kâzım Çakırman, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Işıklar: İlhan Aslım, Dekor: Saim Bilge, Senkron: Taner Oğuz, Montaj: Kenan Davutoğlu, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Prodüksiyon Müdürü: Adnan İrkut, Prod. Amiri: Yüksel Tanık, Editör: Mihal Skarpetis,
(Kemal Film Stüdyosunda çekilmiş, Acar Film stüdyolarında seslendirilmiştir.)
Oyuncular: Ayhan Işık (Ayhan), Filiz Akın (Selma), Ajda Pekkan (Filiz), Feridun Karakaya, Bedia Muvahhit, Nubar Terziyan, Önder Somer, Sevil Candan, Mürüvvet Sim, Hüseyin Baradan, Mümtaz Ener, Nubar Terziyan, Sevil Candan, Mürvet Sim
Konu: Hulusi Paşa'nın konağında çalışan bir uşağın oğlu olan Ayhan’ı (Ayhan Işık), babası öldükten sonra Paşa büyütmüştür. Çok başarılı bir müteahhit olan Ayhan, konakta bir sığıntı olan Selma (Filiz Akın) ile evlenmeye karar verir. Hulusi Paşa'nın şımarık kızı Filiz (Ajda Pekkan) Selim'le nişanlanır. Çok geçmeden Paşa iflas eder. Bu Selim'in hiç hoşuna gitmez ve Filiz'i terk ederek Avrupa'ya gider. Ancak Filiz hamiledir. Bunu duyan Paşa kalp krizi geçirir. Ayhan'dan, kızının hamile olduğunu, Selim'in kaçtığını ve bu konakta yediği ekmeğin hatırı için onunla evlenerek aile şerefini kurtarmasını ister.
Ayhan önce direnir Selma ile yaptığı planları anlatır, fakat ölüm döşeğinde olan bir hastanın son ricasını kıramaz ve Paşa'nın kendi üzerinde hakkı olduğunu düşünerek kabul etmek zorunda kalır. Depresyona giren Selma, konaktan ayrılır. Kendini bir kamyonun altına atar. O anda Ayhan yetişir ve kızı kurtarır. Selma, gerçeği öğrendiğinde anlayışla karşılayarak, isterse onu ömür boyu bekleyeceğini söyler. Yeniden eski günlerine dönerler. gerçekten seven Filiz, Selma'ya kaptırmamak için her şeyi göze alarak elde etmeye çalışır. Bu arada Selim karanlık işlere karışmıştır. Esrar dolu bir çanta ile kaçarken konağa sığınır. Peşinde çetenin adamları vardır. Filiz'i çıplak fotoğraflarıyla tehdit ederek kendisini saklamasını söyler. Filiz onun dediğini yapar, ancak kendisi de çıkarcı davranarak Selim'i tehdit eder. Selim'den istediği şey, Selma'yı Ayhan'dan uzaklaştırmasıdır. Yoksa çantayı vermeyecektir. Selim, Selma'ya gider, Filiz’in çıplak fotoğraflarını gösterir. Ayhan'dan uzaklaşmazsa fotoğrafları basına verip büyük iş adamını rezil edeceğini söyler. Çaresiz kalan Ayhan'a bu hayata artık tahammül edemeyeceğini, kedisini sevmediğini, bir başka erkeği sevdiğini ve ayrılmak istediğini söyler.
Ayhan ona inanmaz, neden böyle davrandığını ısrarla sorar, ancak kız söylemez ve kaldığı evden ayrılır. Bu arada çete adamları Selim’i yakalarlar. Filiz'e telefon ederek çantayı isterler. Filiz, Selim'in numara yaptığını, ama bunu yutmayacağını söyler. Fakat yine de korkar, adamların bahçede tarif ettikleri yere koyar. Adamlar. çantayı Selim'i bırakırlar. Bu kez de Selim, kaptırdığı esrarların parasını çıkarmak için, çıplak fotoğraflarla onu yeniden tehdit eder.Tam yirmi beş bin lira ister. Filiz, bu parayı kocasından koparabilmek için Selma’nın konağa geldiğini ve para istediğini söyler. Ayhan, Selma'nın böyle bir istekte bulunacağına ihtimal vermemekle birlikte, Filiz'in inandırıcılığı karşısında parayı verir. O da para karşılığında resimleri Selim’den alır. Ancak Selim, resimlerin negatifleri için tekrar tehdit eder sefer 50 bin lira ister. Filiz, Selma'ya giderek zor durumda olduğunu parayı vermezse fotoğraflarının basına dağıtılıp Ayhan'ın şerefinin iki paralık olacağını ve bu parayı Ayhan'dan kendi namına istemesini söyler.
Selma dediğini yapar ve parayı alır, Filiz de Selim'e verir. Selim rahat durmaz, bu kez Ayhan'dan para sızdırmaya çalışır. Buluştuk-larında çatışma çıkar. Selim, her şeyi itiraf ederek Filiz'in a!acılığıyla ondan sürekli para sızdırdığını söyler. Gerçeği öğrenen Ayhan, Filiz'i terk ederek Selma'ya döner. Ayhan'ı sonsuza dek kaybetmenin acısıyla gözü dönen Filiz, önce Selim'i öldürür. Sonra gider Selma'nın gözü önünde Ayhan'ı vurur. Ken-disi de intihar eder. Ayhan iyileştikten sonra Selma ile evlenerek mutluluğuna kavuşur.
Ustanın kendine has bir anlatım tarzı olarak benimsediği "dış sesle anlatım bu filmde de önümüze çıkıyor. Selma, sesli anlatımlarıyla seyirciye bir nevi "rehberlik" ediyor. Hemen her şey Yeşilçam'a özgü zincirini takip ediyor, iyi ile kötünün çatışması, fedakar erkek fedakar kadın, aşk, entrika, kötülerin cezalandırılması ve mutlu son bu filmde yerini alıyor kuşkusuz .
Filmde melodramın bazı bilindik öğeleri ayıklanabilseydi eğer, çok değerli bir çalışma addedilebilirdi. Selma 'nın evden ayrılır ayrılmaz kendini bir kamyonun altına atması ve anında olaya Ayhan'ın karışarak müdahale etmesiyle kızı kurtarması bir yana, Selim'den hamile kalan Filiz'in film boyunca hamileliğinden bir daha bahsedilmemesi, yönetmenin içine düştüğü bir kısırdöngü olarak görülebilir. Ayrıca bu çalışmada Usta, yine kendini tekrara gidiyor ve "İki Aşk Arasında değişik bir versiyonunu bize sunuyor. Bunlara rağmen Usta'nın sinemacılığını olanca gücüyle hissettirdiği filmin mükemmel bir kurgusu ve birbirine zincirleme ilginç bir düzeneği vardır. “Gülşah Nezaket Maraşlı, “Osman Fahir Seden’le Türk Sinemasında Düet” syf, 180 ”
Operatör: Necati İltaç
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden
Yönetmen Ast: Ümit Can, Kamera Ast: Kâzım Çakırman, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Işıklar: İlhan Aslım, Dekor: Saim Bilge, Senkron: Taner Oğuz, Montaj: Kenan Davutoğlu, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Prodüksiyon Müdürü: Adnan İrkut, Prod. Amiri: Yüksel Tanık, Editör: Mihal Skarpetis,
(Kemal Film Stüdyosunda çekilmiş, Acar Film stüdyolarında seslendirilmiştir.)
Oyuncular: Ayhan Işık (Ayhan), Filiz Akın (Selma), Ajda Pekkan (Filiz), Feridun Karakaya, Bedia Muvahhit, Nubar Terziyan, Önder Somer, Sevil Candan, Mürüvvet Sim, Hüseyin Baradan, Mümtaz Ener, Nubar Terziyan, Sevil Candan, Mürvet Sim
Konu: Hulusi Paşa'nın konağında çalışan bir uşağın oğlu olan Ayhan’ı (Ayhan Işık), babası öldükten sonra Paşa büyütmüştür. Çok başarılı bir müteahhit olan Ayhan, konakta bir sığıntı olan Selma (Filiz Akın) ile evlenmeye karar verir. Hulusi Paşa'nın şımarık kızı Filiz (Ajda Pekkan) Selim'le nişanlanır. Çok geçmeden Paşa iflas eder. Bu Selim'in hiç hoşuna gitmez ve Filiz'i terk ederek Avrupa'ya gider. Ancak Filiz hamiledir. Bunu duyan Paşa kalp krizi geçirir. Ayhan'dan, kızının hamile olduğunu, Selim'in kaçtığını ve bu konakta yediği ekmeğin hatırı için onunla evlenerek aile şerefini kurtarmasını ister.
Ayhan önce direnir Selma ile yaptığı planları anlatır, fakat ölüm döşeğinde olan bir hastanın son ricasını kıramaz ve Paşa'nın kendi üzerinde hakkı olduğunu düşünerek kabul etmek zorunda kalır. Depresyona giren Selma, konaktan ayrılır. Kendini bir kamyonun altına atar. O anda Ayhan yetişir ve kızı kurtarır. Selma, gerçeği öğrendiğinde anlayışla karşılayarak, isterse onu ömür boyu bekleyeceğini söyler. Yeniden eski günlerine dönerler. gerçekten seven Filiz, Selma'ya kaptırmamak için her şeyi göze alarak elde etmeye çalışır. Bu arada Selim karanlık işlere karışmıştır. Esrar dolu bir çanta ile kaçarken konağa sığınır. Peşinde çetenin adamları vardır. Filiz'i çıplak fotoğraflarıyla tehdit ederek kendisini saklamasını söyler. Filiz onun dediğini yapar, ancak kendisi de çıkarcı davranarak Selim'i tehdit eder. Selim'den istediği şey, Selma'yı Ayhan'dan uzaklaştırmasıdır. Yoksa çantayı vermeyecektir. Selim, Selma'ya gider, Filiz’in çıplak fotoğraflarını gösterir. Ayhan'dan uzaklaşmazsa fotoğrafları basına verip büyük iş adamını rezil edeceğini söyler. Çaresiz kalan Ayhan'a bu hayata artık tahammül edemeyeceğini, kedisini sevmediğini, bir başka erkeği sevdiğini ve ayrılmak istediğini söyler.
Ayhan ona inanmaz, neden böyle davrandığını ısrarla sorar, ancak kız söylemez ve kaldığı evden ayrılır. Bu arada çete adamları Selim’i yakalarlar. Filiz'e telefon ederek çantayı isterler. Filiz, Selim'in numara yaptığını, ama bunu yutmayacağını söyler. Fakat yine de korkar, adamların bahçede tarif ettikleri yere koyar. Adamlar. çantayı Selim'i bırakırlar. Bu kez de Selim, kaptırdığı esrarların parasını çıkarmak için, çıplak fotoğraflarla onu yeniden tehdit eder.Tam yirmi beş bin lira ister. Filiz, bu parayı kocasından koparabilmek için Selma’nın konağa geldiğini ve para istediğini söyler. Ayhan, Selma'nın böyle bir istekte bulunacağına ihtimal vermemekle birlikte, Filiz'in inandırıcılığı karşısında parayı verir. O da para karşılığında resimleri Selim’den alır. Ancak Selim, resimlerin negatifleri için tekrar tehdit eder sefer 50 bin lira ister. Filiz, Selma'ya giderek zor durumda olduğunu parayı vermezse fotoğraflarının basına dağıtılıp Ayhan'ın şerefinin iki paralık olacağını ve bu parayı Ayhan'dan kendi namına istemesini söyler.
Selma dediğini yapar ve parayı alır, Filiz de Selim'e verir. Selim rahat durmaz, bu kez Ayhan'dan para sızdırmaya çalışır. Buluştuk-larında çatışma çıkar. Selim, her şeyi itiraf ederek Filiz'in a!acılığıyla ondan sürekli para sızdırdığını söyler. Gerçeği öğrenen Ayhan, Filiz'i terk ederek Selma'ya döner. Ayhan'ı sonsuza dek kaybetmenin acısıyla gözü dönen Filiz, önce Selim'i öldürür. Sonra gider Selma'nın gözü önünde Ayhan'ı vurur. Ken-disi de intihar eder. Ayhan iyileştikten sonra Selma ile evlenerek mutluluğuna kavuşur.
Ustanın kendine has bir anlatım tarzı olarak benimsediği "dış sesle anlatım bu filmde de önümüze çıkıyor. Selma, sesli anlatımlarıyla seyirciye bir nevi "rehberlik" ediyor. Hemen her şey Yeşilçam'a özgü zincirini takip ediyor, iyi ile kötünün çatışması, fedakar erkek fedakar kadın, aşk, entrika, kötülerin cezalandırılması ve mutlu son bu filmde yerini alıyor kuşkusuz .
Filmde melodramın bazı bilindik öğeleri ayıklanabilseydi eğer, çok değerli bir çalışma addedilebilirdi. Selma 'nın evden ayrılır ayrılmaz kendini bir kamyonun altına atması ve anında olaya Ayhan'ın karışarak müdahale etmesiyle kızı kurtarması bir yana, Selim'den hamile kalan Filiz'in film boyunca hamileliğinden bir daha bahsedilmemesi, yönetmenin içine düştüğü bir kısırdöngü olarak görülebilir. Ayrıca bu çalışmada Usta, yine kendini tekrara gidiyor ve "İki Aşk Arasında değişik bir versiyonunu bize sunuyor. Bunlara rağmen Usta'nın sinemacılığını olanca gücüyle hissettirdiği filmin mükemmel bir kurgusu ve birbirine zincirleme ilginç bir düzeneği vardır. “Gülşah Nezaket Maraşlı, “Osman Fahir Seden’le Türk Sinemasında Düet” syf, 180 ”