Powered By Blogger

12 Kasım 2015 Perşembe

BÜYÜK İNTİKAM (1966)

Yönetmen: Hasan Kazankaya
Senaryo: Bernardo D’Andria
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Oyuncular: Fikret Hakan, Nebahat Çehre, Suha Doğan, Hüseyin Güler, Alp Aslan,

BURÇAK TARLASI (1966)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Yılmaz Güney
Operatör: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Kervan Film / Kemal Utku


Set Asistanları: Orhan Başkan, Alâattin Tetik, Sait Bahtıkara, Laboratuvar: İbrahim Üstüner, Hüseyin İnci, Montaj: İsak Dilman, Senkron:Mustafa Kent, Jenerik: Refik Onubil, Ender Teker, Müzik Direktörü: Nuri Sezigüzel, Dublaj İdare Eden: Sacide Keskin, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Reji Asistanları: Yavuz Işık, Operatör Asistanı: Hasan Uçar, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan, Nuri Tuğ, Ar Direktör: İsmail Konca, (Lâle Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Oyuncular: Nuri Sesigüzel, Pervin Par, Necdet Çağlar, Özkan Yılmaz, Tevhit Bilge, Meral Sayın, Necdet Tosun, Nevzat Okçugil, Abdullah Ferah, Nuri Tuğ, Yavuz Karakaş, Zeki Tüney, Melek Ayseven, Nevcati Er, Laman Akçatepe, Mahmure Handan, Nusret Camgöz, Enver Dönmez, Zerrin Sezer, Danslar: Belkıs Tamer, Sait Bahtıkara,


Konu: Köyde geçen bir kan davasının öyküsü.

BU ŞEHRİN BELALISI (1966)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Turgut Ören
Yapım: Gürsu Film / Tanju Gürsu


Eser: Orhan Kermal, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Recai Karataş, Negatif Montaj: Ali Berkan, Montaj: Mehmet Bozkuş,


Oyuncular: Tanju Gürsu (Burun kıran Yusuf), Neriman Köksal (Neriman), Erol Taş , Sevda Nur (Gül), Hayati Hamzaoğlu (Balyoz Seyfullah), Yılmaz Köksal (Yaylı Ferit), Beh-çet Nacar, Cemal Konca, Enver Dönmez (Jilet), Necdet Kökeş (Bonculk), Lütfü Engin, Asım Nipton (Meyhaneci Donanma Rıza), Selahattin İçsel (Komiser)


Konu: Yıllar sonra birbirlerine kavuşan bir baba oğul ile, Beyoğlu’nu haraca kesen bir çetenin öyküsü.

BOYACI (1966)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Eser ve Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Mustafa Yılmaz
Müzik Metin Bükey

Yapım: Birsel Film / Nüzhet Birsel, Özdemir Birsel

Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Reji Asistanı: Savaş Eşici, Kameraman Asisitanı: Cemal Yılmaz, Jenerik: Refik Onubil, Prodüksiyon Assistanı: Atalay Çakat, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Arif Özalp, Kemal Çokcan, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali Berkant,
(Acar Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Sadri Alışık (Dalgacı Mahmut), Selda Alkor (Leyla), Çolpan İlhan, Sadettin Erbil (Avukat), Hüseyin Zan (Cemil), Ali Seyhan (Cemil’in Adamı), Vural Cantürk (Mahmut’un arkadaşı), Yıldırım Yıldıran (Kara Dut), Nurhan Damcıoğlu (Cemil’in sevgilisi), Rıza Tüzün (Ahmet Tokdemir), Muammer Gözalan (hissedar), Zeki Sezer (hissedar), Memduh Karakaş (hissedar), Tahsin Koray (meyhane müşterisi), Cemal Konca (Bekçi), Küçük Yıldız: Taner Erhal (Leyla’nın kardeşi),
Konu: Mirasa konan bir boyacı ile sekreter kızın aşkı.

BOMBACI EMİNE (1966)

 “Kadın Kahramanlarımız”

Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Kamera
: Cezmi Ar
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Yusuf Sezgin, Birsen Menekşeli, Sevda Ferdağ, Necdet Çağlar, Devlet Devrim, Avni Dilligil, Feridun Çölgeçen, Gülgün Erdem, Nevzat Kığı, Mualla Omay


Konu: İstiklal savaşı sırasında orduya hizmet eden kadın kahramanlarımızdan Bombacı Emine’nin öyküsü.

BOĞAZİÇİ'NDE AŞK (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Cahit Günal
Kameraman: Paşa Gündoğdu
Yapım: Günal Film / Cahit Günal


Oyuncular: Tunç Oral, Sevim Emre, Asuman Arsan, Hüseyin Kaşif, Ersun Kazançel, Papat-ya Alkaya, Suzan Avcı


Konu: İstanbul'a gelen bir turist kafilesinin öyküsü.

BOĞAZİÇİ ŞARKISI (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Kameraman: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Şarkıları Okuyan: Sevim Şengüli Tanju Okan,


Oyuncular: Selda Alkor (Mine Uzunoğlu/Şükran Tülay), Tamer Yiğit (Tarık pakoğlu), Adnan Şenses( Adnan), Atıf Kaptan (Kadir Uzunoğlu), Nuri Altınok (Rüstem Pakoğlu), Talat Gözbak (Süleyman), Baki Tamer (Mine’nin abisi), Osman Alyanak (Hasan), Necdet Tosun (Tombul Ali), Muammer Gözalan (Komiser), Hülya Gür (Mirgün), Selahattin İçsel (Cezaevi Md.) Nezihe Güler (Ebe), İlhan Hemşeri (Hakim), Ali Demir (üye), Giray Alpan, Hüseyin Salıcı (büfeci), Nahire Karay


Konu: Bir vapur gezisinde tanışan iki müzik talebesinin müzikal aşk öyküsü


Filmi İzle
 

BİTMEYEN ÇİLE (1966)

Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Hür Film


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Erol Tezeren, Turgut Özatay, Figen Say, Kenan Pars, Nurhan Nur, Feryal Koçyiğit,


Konu: Yıllar sonra karşısına çıkan çocuğuyla karısı arasında bocalıyan bir annenin öyküsü.

BİRAZ KÜL BİRAZ DUMAN (1966)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Safa Önal
Kameraman Ali Yaver
Müzik Direktörü Avni Anıl
Yapım: Metin Film / Işık Toroman


Prodüksiyon Müdürü: Nuri Tuncer, Prodüksiyon Asisitanı: Şükrü Kirişçi, Kameraman Asistanı: Sertaç Karan,


Oyuncular: Tamer Yiğit (Sedat), Gönül Akkor (Aysel), Ayla Algan (Suzan), Kenan Pars (Kenan), Selahattin İçsel (Hükümlü), Ali Seyhan (Ahmet), Erden Ener, (Ayşe’nin ablası), Hüseyin Kutman (Avukat), Remziye Fırtına (Misafir), Reşit Çıldam (hükümlü)


Konu: Aysel,babasını kaybettiği için üvey ablasının yanında kalmak için İstanbul'a kalmaya gelir,burada yarım kalan müzik hayatına devam etmek ister, ancak eniştesi Ahmet daha ilk geceden Aysel'e tecavüz etmek ister, bu yüzdende Aysel yolda karşılaştığı Sedat'ın yanında çalışmaya başlar.. Sedat'ın gazinocu arkadaşı Kenan da Aysel'e yardım etmek ister, ancak Aysel ilk zamanlar, şöhreti istemiyerek, Sedat'ın yanında bir çatı katında sade bir hayat yaşamağa karar verir..Zamanla Sedat ile Aysel arasındaki bu ilgi aşka dönüşür, ancak Sedat'ın mutsuz bir evliliği ve bir kızı vardır, bu durumu zamanla Aysel'e söylemek ister, Sedat karısı Suzan'dan ayrılmak ister,bunun için de tüm zenginliği karısına bırakır, ama gene de Suzan, kocasının hırsızlık yaptığını söyleyerek polise şikayet eder,


Aysel'e de Sedat'ın evli olduğunu söyleyerek, iki sevgiliyi birbirinden ayırır, bundan sonra Sedat için düşüş, Aysel içinse şöhretli bir hayatın kapıları açılacaktır…

BİR MİLLET UYANIYOR (1966)

Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil (*) (Nizamettin Nazif Tepedelenlioğlu'nun aynı isimli romanından)
Kamera: Kriton İlyadis,, Orhan Kapkı
Yapım: Arzu Film / Ertem Eğilmez, Nahit Ataman


Oyuncular: Kartal Tibet (Yzb. Davut), Erol Taş (Ahmet), Hayati Hamzaoğlu (Bigalı Efe), Tugay Toksöz (Mülazım Faruk), Önder Somer, Atıf Kaptan, Münir Özkul (Tilki Onbaşı), Sevda Nur, İhsan Yüce, Danyal Topatan (Kara Bilal), Şeref Gedik, Faik Coşkun


Vizyon Tarihi: 20 Mart 1967


 4. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (25 Mayıs – 5 Haziran 1967)


► “En Başarılı Tarihi Film”


Jüri Üyeleri: N. Nazif Tepedelenlioğlu, Claude Mathiss, Faruk Timurtaş, Aclan Sayılgan, Orhan Çağman, Ayfer Feray, Temiz Gürses, Hikmet Türkmen, Charles Courtnay, Muharrem Ergin, Orhon M. Arıburnu, Aram Gülyüz, Emine Işınsu, Orhon Batı, Tarık Buğra.


Konu: Gizli görevle İstanbul'a gelen yüzbaşı Davut ve Tilkiyi bir meyhanedeki tehlikeli durumdan meçhul yardımcıları! kurtarır ve Erenköy'e giderler. Yolda öğretmen Nesrini Yaver Feridun'un saldırısından kurtarırlar. Nesrin'i elde etmek isteyen Feridun. Davut'un kimliğini öğrenince. Nesrin'e şantaja başlar. Davut'u kurtarmak için Feridun'a giden Nesrin tekrar saldırıya uğrar, teyzesi tarafından kurtarılır. Olaya Yahya Kaptan karışır; Yahya Kaptan, Davut ve arkadaşlarının 'meçhul' yardımcılarıdır, çatışmalar sırasında Feridun ölür. Ölen Feridun'un adamları Davut ve Tilkiyi yakalar, Yahya Kaptan gelip kurtarır, birlikte "Yahya Kaptan'ın köyüne giderler, köy inzibat kuvvetleri tarafından sarılır. Tilki kaçar, Davut ve arkadaşları kurşuna dizilmek üzere iken son anda kurtulur ve orduya katılırlar. Zaferden sonra Davut ile Nesrin evlenir.

_____________________________________
(*) Kaynak kitaplarda senaryonun Tepedelenlioğlu’nun eserinden uyarlandığı yazıyorsa da, böyle bir eser yoktur. Doğrudan film hikayesi olarak sinema için yazılmıştır. Tepedelenlioğlu tarafından yazılan bir “sineroman” dır. (Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 43)

BİR ATEŞİM YANARIM (1966)

Yönetmen: Kenan Pars
Senaryo: Fuat Üçer
Operatör: Enver Burçkin
Yapım: Mask Film / Kenan Pars


Müzikleri Yöneten: Avni Anıl, Set Amiri: Çetin Tanpınar, Işıklar: Rıdvan Varol, Reji Asistanı: Kenan Akın, Dublaj Rejisörü: Hayri Esen, Laboratuvar Şefi: Yılmaz Erman, Yardımcıları: Kamil Koçer, Aslan Tektaş, Behzat Çobanlı, Sesleri Çeken: Ferruh Kırmaz, Montaj: Kunt Tulgar, Senkron: Adrine Muradyan, Negatif Montaj: Korhan Yurtsever, Prodüksiyonu idare eden: Erkan Abacı,
(Milli Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)


Oyuncular: Ekrem Bora (Doğan), Figen Say (Zeynep), Turgut Özatay, Suzan Avcı (Leyla), Necdet Tosun, Mürüvet Sim (Neriman), Sami Hazinses (Yaşar), Hüseyin Zan (Galip), Selami Üney, Feridun Çölgeçen (Mahmut)


Konu: Taksi şoförüile şarkıcı kızın aşkı


BIÇAKLAR FORA (1966)

Yönetmen: Hasan Kazankaya
Senaryo: Vecdi Uygun
Operatör: Vedat Akdimken
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Operatör Asistanı: Salih Dikişçi, Işık Asistanları: İlyas Kürtun, Cemil Koncagül, Çetin İlter, Işık Şefi: Mazhar Eröz, (Güneş Işık Servisi), Asistan Rejisör: Alpay Ziyal,


Oyuncular: Ayhan Işık, Sevinç Pekin, Hayati Hamzaoğlu, Mehmet Ali Akpınar, Sami Güçlü, Behçet Nacar, Süheyl Eğriboz


KONU: Yeşilçam’ın çok sevdiği Beyoğlu. ‘Hisar Night Club’daki sanatçılar; İnci Birol, Kamelya, Yılmaz San, Sumru Han Ertan Anapa Orkestrası.


“Buranın ışıkları ve renkli hayatı ilk bakışta insanı aldatır. Bu dış âlemidir Beyoğlu’nun. Bir de arka sokakları, gizli bir dünyası vardır… Bataktır, çamurdur. Bir sürü sarhoş türlü rezillikler yapar, sağa sola sataşır, kavga çıkarır. Kaldırım kumarbazları, çeşit çeşit insan... Türlü karanlık işler ve bu işleri çeviren türlü insanlar vardır Beyoğlu’nda… Bu kuytu ve karanlık sokaklarda her çeşit rezalet hüküm sürer. Sebepli sebepsiz kavgalar çıkar, cinayetler işlenir.


Ekseriya sopalar, yumruklar, tabancalar, bıçaklar fora edilir. Bu insanların birbirleriyle alıp veremediği nedir? Neyi paylaşamazlar? Neden kavga ederler? Neden vururlar? Kendi felsefelerine göre de daima haklıdırlar. İşte bu film Onların karanlık sonlarının Yıldız Bar’ın ‘yeni’ sahibi, ‘rutin haraç ziyareti’ne gelen 4 kişiyi ‘tekme tokat dışarı atıyor.


Babası öldükten sonra gazinonun idaresi Orhan’da . Aslında kahramanımız, üzerine gelinmediği sürece, kendi halinde biri. Kız kardeşi Nihal, eniştesi ve dadıları Emine Hanım’la sakin bir yaşantısı var. Yaşadıkları tek heyecan, bir bebek bekliyor olmaları. Hafize Hanım’a ait Yeniköy’deki köşk Antepli’nin mekânı. Adamları zor bulunur kişiler; Sami Tunç anlatıyor; “Mehmet Bey’in barına gittik. Kendisi yoktu. Ölmüş. Karşımıza biri çıkıp ‘ne istiyorsunuz, ben O’nun oğluyum’ dedi. Parayı istedik. Dalga geçti bizimle. Biraz gözdağı verip okşayalım diye giriştik ama hepimizi hakladı… Bildiğin gibi değil abi. Herif malın gözü.”


Ali için gazinodan gelecek para çok da fazla bir şey değil. Her türlü dümenin döndüğü bir Kahvesi, Tilt Salonu ve Bitirimhanesi var. Kunduracı Selahi İçsel dâhil haraç almadığı kimse yok. Ama ipin ucu bir kaçarsa toparlayamayacağını deneyimleri ile öğrenmiş. 20 kişi gazinoya gelip Orhan’ı acımasızca dövüyor. Kahramanımız yaka paça Ali’nin önünde. Yine kısa bir emir; “Ayıltın şunu “Bana karşı koymak isteyen sen misin? Bu sana ders olsun. Haftalıklar muntazam gelecek. 10 dakika geç kalırsa leşini Haliç’te bulurlar. Götürün hadi.” Tekrar dövülerek Levent’te bir arsaya bırakılır Evine perişan bir şekilde ulaşıyor. Nihal ve Emine Hanım şaşkın. İyileşmesi günler sürecektir.


Zamanla Orhan kendini toparlamış. Yüzündeki yaralar iyileşmiş ama kırılan gururu edeniyle şimdi bir intikam makinesi gibi. Önce Anteplinin evine gidip 4 adamını bir güzel döver. Ali’nin kız kardeşi Sevim ile karşılaşması bu sırada. Ali geldiğinde ev bir hastanenin ‘Acil Servis’i gibiydi. Adamların ellerinde pamuk önlerinde tentürdiyot şişeleri. Kötü bir şeyler olacağı ortada.. Yine de Ali’ye ait yerler sıkı bir kontrol altında tutuluyor. Sonunda Antepli kararını verir. O gece barlar kapandıktan sonra Bursa Sokağı’nda pusu kurup ‘kendileriyle uğraşan bu iti gözünün yaşına bakmadan temizleyecekler’. Sevim “Abi öldürecek misiniz O’nu” diyor. Sesinden Orhan’a âşık olduğu belli. Gizlice telefon edip delikanlıyı uyarır. Fakat bu konuşmayı Hüseyin Güler dinlemiş. Planda yapılan değişikliğe rağmen kahramanımıza bir şey olmaz. Ali, Evi basıp Nihal’i döverek öldürüyor

BEYOĞLU'NDA VURUŞANLAR (1966)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Oyuncular: Kartal Tibet, Gönül Yazar, Hayati Hamzaoğlu, Mümtaz Ener, Necdet Çağlar, Güzin Özipek, Enver Dönmez


Konu: Haraç olmak için birbirleriyle kıyasıya mücadele eden kabadayıların öyküsü

BEYOĞLU ESRARI (1966)

Yönetmen:Türker İnanoğlu
Senaryo: Bülent Oran 
Kamera:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sesleri Alan: Marko Buduris, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Laboratuvar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, Bayram Güzel, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Set Amiri: Çetin Dağkıran,

Oyuncular: İzzet Günay, Selma Güneri, Öztürk Serengil, Necdet Tosun, Nubar Terziyan, Mine Soley, Feridun Çölgeçen, Necip Tekçe, Faik Coşkun, Mustafa Dağhan, Niyazi Vanlı, Abdullah Ferah, Çetin Başaran, Nusret Camgöz, Lütfü Engin


KONU: Bu film Osman adlı (İzzet Günay) genç ve yakışıklı bir taksi şoförüyle, benzin istasyonunda çalışan güzel Selma’nın (Selma Güneri) öyküsüdür. Aslında her karşılaştıklarında içten içe birbirlerini sevdiklerini bilir, ama belli etmezler. Selma tiyatro sanatçısı olmayı düşlemektedir, Hatta Osman’ı kullanarak girmeye çalıştığı tiyatronun patronu ile kavga etme pahasına bu tutkusunu sürdürür. 


Osman ise, Jale adlı bir bar kadının şoförlüğünü yapmaktadır. Jale, sevgilisi Rıfat ile (Öztürk Serengil) kuyumcu soygununa kalkışır ve bir de cinayet işlerler. Suçu Osman’a yıkacaklardır. Jale Osman’a pavyonda randevu verir. Polis Jale’nin peşindedir. Pavyonda Selma Osman’ı bulur ve olanlardan haberi olmasını sağlar. Pavyondan çıktıklarında arabada Jale’nin cesedi ile karşılaşırlar. Osman bunu kendilerini tanıyan birinin yaptığından şüphelenir. Jale’nin evine gittiklerinde kapıcıdan genç kadının Rıfat isimli bir sevgilisi olduğunu öğrenirler. Osman gizlice adresini bulduğu Rıfat’ın evine girer. Büyük bir çetenin reisi olan Turgut da Rıfat’ın çaldığı değerli kolyenin peşindedir. Turgut’un adamı Rıfat’ın evinde karşılaştığı Osman’la dövüşür. Osman kaçar, Rıfat’ın gemiyle ülkeyi terk edeceğini öğrenir. Bu arada polis arabada Jale’nin cesedini bulmuştur. Selma ve Osman çareyi kaçmakta bulurlar. Bu arada Selma yerini öğrendikleri Rıfat’la saklandığı barda konuşma fırsatını bulur. Jale hakkında bazı bilgiler açıklayacağını söyler. Şüphelenen Rıfat, Selma’yı öldürmeyi planlamaktadır. Turgut ve adamları sıkıştırdıkları Osman’la birlikte Rıfat’ın peşine düşerler. Baskın sonrası kurtulan Selma polise haber verir. Osman izini bulduğu Rıfat’ı yakalayıp ona herşeyi itiraf ettirir. Polisin Rıfat’ı tutuklamasıyla kötü günler sona erer. İki suçsuz sevgiliyi önlerinde birlikte geçirecekleri mutlu bir yaşam beklemektedir

BEYNİMDEKİ ŞEYTAN (1966)

Yönetmen: Mümtaz Alpaslan
Senaryo: Naci Erhun (*)
Kamera Mükremin Şumlu
Yapım: Dost Film / Mümtaz Alpaslan


Dekorlar: D. Ali Demir, Işık Şefi: Naim Bahadır, Kamera Asistanı: Erol Sayıbaşı, Reji Asistanı: Rıski Yıldırım,


Oyuncular: Ünsal Aybek, Devlet Devrim, Talat Gözbak, Mümtaz Alpaslan, Sami Hazinses, Abdullah Ferah, Danslar: Funda Yanar


Konu: Bankadan para çekip sonra arkadaşını öldürerek onun sevgilisiyle ilişki kuran bir adamın hikayesi

_______________________________
(*) Başrollerini Alain Delon (Tom Ripley/Philippe Greenleaf), Maurice Ronet (Philippe Greenleaf), Marie Laforêt (Marge Duval) nin oyandığı ve Patricia Highsmith’in eserinden uyarlanan yönetmen René Clément’in 1960 yılı yapımı Perple Moon "Kızgın Güneş filminden. (www.imdb.com)