Powered By Blogger

21 Ocak 2016 Perşembe

KANLI PAZAR (1966)

Yönetmen: Semih Evin
Senaryo: Fikret Uçak
Kamera:Fethi Mürenler
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Eşref Kolçak (Allı), Pervin Par (Oya), Kenan Pars (Kâmil), Suzan Avcı (Neriman), Mürüvvet Sim, Necati Er (Ressam), Faik Coşkun, Yaşar Şener, Mu-ammer Gözalan, (Pıolis Şefi), Cihat Erman, Hakkı Kıvanç (Keş Rıza), Kadri Ögelman (Kadri Usta), Dündar Aydınlı (Polis)


Konu: Ali(eşref kolçak) kötü kadın Neriman (Suzan Avcı) ile evldir. Lüks tutkunu Neriman zengin bir o kadar da kötü kalpli Kamil (Kenan Pars) ile aşk yaşamaya başlar. Ali ye kumpas kurup hapse düşürürler. Pervin Par baştan beri aliye aşıktır. Hapisteyken oğluna bakar. Ali hapisten kaçar kanıtları bulur ve kurtulur.

KANLI MEZAR (1966)

Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
Senaryo: Ali Atakan
Kamera: Cengiz Tacer
Yapım: Efes Film / Mualla Özbek


Oyuncular : Selma Güneri, İzzet Günay, Gönül Yazar, Cahit Irgat, Tuncel Kurtiz,


Konu: Define arayan bir grubun giriştikleri maceralı öykü.

KANLI HIDRELLEZ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Arsev Film


Oyuncular: Yusuf Sezgin, Selma Güneri, Gönül Yazar, Aksan Yalçın, Zeki Alpan, Fahri Sadedil, Tevfik Soyurgal, Yavuz Yalınkılıç, Orhan Erdamar


Konu: İftiraya kurban giden bir gencin hikayesi.

KAN VE KURŞUN (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Cevat Okçugil
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Yılmaz Film / -Yılmaz Gündüz


Oyuncular: Yılmaz Gündüz,, Sevim Çağlayan, Neşe Yulaç, Suzan Avcı, Orhan Alkan, Devlet Devrim, Talat Gözbak, Tevhid Bilge

Konu: Bir polisle kaçakçıların öyküsü.

KALDIRIM MELEĞİ (1966)

Yönetmen: Semih Evin
Senaryo: Bülent Oran
Kameraman: Fethi Mürenler
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Yıldız Tezcan, Yusuf Sezgin, Suzan Avcı, Reha Yurdakul, Dündar Aydınlı, Suphi Tekniker, Erol Taş, Neriman Köksal, Ersun Kazançel, Mualla Sürer, Ergun Köknar


Konu: Sokaklarda şarkıcılık yapan bir kadının öyküsü.

KALPSİZ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Kamera: Mike Rafaelyan
Müzik: İsmet Nedim
Yapım: Yüksel Film / Erol Altınışık


Oyuncular: Selda Alkor, Tamer Yiğit, Reha Yurdakul, Feryal Koçyiğit, Sami Hazinses, Mümtaz Alapaslan, Asım Nipton


Konu: Kötü yola düşen Kızını kurtarmak için savaş veren bir kadının öyküsü.

KAHREDEN FİRAR (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı


Oyuncular: Tunç Okan, Pervin Par, Gülsüm Kamu, Necdet Çağlar, Talat Gözbak, Ersun Kazançel, Özdemir Han


Konu: Bir idam mahkumunun öyküsü

KAHRAMANLAR KÖYÜ (1966)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Nilüfer Badur
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Şafak Film / Alaettin Perveroğlu


Oyuncular: Yusuf Sezgin, Tülin Elgin, Yıldırım Gencer, Suzan Avcı, Necdet Çağlar, Baki Tamer


Konu: İstiklal savaşı sırasında kalelerini düşmana karşı kahramanca savunan bir avuç gencin öyküsü

KADINLAR DÖVÜLMEZ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Mümtaz Alpaslan
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Dost Film / Mümtaz Alpaslan


Oyuncular: Mümtaz Alpaslan (Türkiye’nin Mayk Hammer’î), Ayşe Kızıltaç, Orhan M. Arıburnu, Devlet Devrim, Nuran Aksoy, Ece Han, Sami Hazinses, Zeki Sezer, Asım Nipton, Oya Engin, Memduh Ünsal, Ariana Kalix (Alman TV Yıldızı)


Konu: Meçhul bir cinayeti ortaya çıkaran bir polisin öyküsü

KADIN AVCILARI (1966)

Yönetmen: Turgut N. Demirağ
Senaryo:Bülent Oran (*)
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: And Film / Turgut Demirağ


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Negatif Montaj: Özdemir Arıtan, Laboratuvar Şefi. Necati Karataş, Işık: Erol Batıbeki, Reji Asistanı: Tolgay Ziyal, Prodüksiyon Müdürü: Yücel Hekimoğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj, Senkron: Özdemir Arıtan, Set Amiri: Nuri İnal,


Oyuncular: Selda Alkor, Tanju Gürsu, Mu-zaffer Tema, Devlet Devrim, Sami Hazinses, Tevhid Bilge, Feryal Koçyiğit, Nurhan Nur, Ateş Böcekleri , Müşerref Fosforoğlu, Gönül Akman, Ateş Böcekleri Ercan ve Yalçın,


Konu: Zengin kadınları tuzağına düşüren bir çapkının maceraları.

_______________________________
(*) Amerikalı (USA) Stanley Shapiro (1925-1990) ve Paul Henning’in (1911-2005) senaryosundan, Ralph Levy’nin (1919-2001) 1964 yılında yönettiği ve Batı Almanya’da 21 Ağustos 1964’de gösterime Giren “Bedtime Story” (Yatak Hikayesi) filminden uyarlama. Bu filmde başlıca rolleri; Marlon Brando (1924-2004), David Niven (1910-1983), Shirley Jones 1934) ve Dody Goodman (1914-2008) oynmamışlardır. (Kyn: The İnternet Movie Database)

KADERİN CİLVESİ (1966)

Yönetmen:Türker İnanoğlu
Senaryo:Bülent Oran
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Müzik: Rauf Tözüm, Işık Şefi: Şevket Yılmaz (Ender Film), Ses: Marko Buduris, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskisi, Laboratuvar: Cemil Orhon, Set Amiri: Çetin Dağkıran, (Yıldız Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).


Oyuncular: Sadri Alışık, Filiz Akın, Yusuf Sezgin, Muzaffer Tema, Çolpan İlhan, Necdet Tosun, Mine Soley, Feridun Çölgeçen


Konu: Köyde yaşamlarını sürdüren Papatya (Filiz Akın) ve babası Ahmet (Sadri Alışık), köy yolunda kaza geçiren Ekrem’e (Muzaffer Tema) yardım ederler. Evlerinde konul olduğu süre içinde Ekrem Papatya’dan hoşlanır, evlenme teklif eder ve sahte bir nişan töreni sonrası Papatya’yı İstanbul’a götürür. 


Yaşamında ilk kez İstanbul’a gelip şaşıran genç kız, Ekrem tarafından modern bir kent insanına dönüştürülür. Ekrem bir gece sarhoş ettiği genç kız ile birlikte olmayı başarır. Evlenme vaadinin yalan olduğunu anlayan genç kız yıkılır ve artık köye de dönemeyen Papatya intihar aşamasında iken kendisini gören ve bir barda çalışan Ayşe (Çolpan İlhan) tarafından himaye altına alınır. Büyük kentte tek başına parasız ve işsiz kalan Papatya Ayşe’nin teklifini kabul ederek barda çalışmaya başlar. Bir gece kulübünde müzisyen olan Yusuf (Yusuf Sezgin) Papatya’yı, bar çıkışında tacizde bulunan saldırganlardan kurtarır. Tanışırlar. Papatya kısa sürede aşık olduğu Yusuf için işini değiştirip terziliğe başlar. Yusuf’la evleneceklerdir. Tam o anda kızının kötü yola düştüğünü sanan baba Ahmet öfkeyle İstanbul’a gelir. Namusu için Ekrem’i ve kızını öldürecektir. Ekrem ve Papatya sahte bir düğün düzenler. Genç kız Yusuf’a da babasının hasta olduğunu, köye gitmesi gerektiğini söylemiştir. Ekrem bilmeden düğüne müzisyen olarak Yusuf ve arkadaşlarını çağırınca gerçek ortaya çıkar. Papatya Yusuf’la konuşmak için gece kulübüne gittiğinde hakaretle karşılanır. O arada Ekrem de gelmiş, kavga başlamıştır. O kargaşada yere düşen Ekrem’in silahını alan Papatya, utancından kendisini vurur.Son nefesinde Yusuf’u sevdiğini söyleyen talihsiz genç kız ölür. Dışarıda acımasız bir yaşam varlığını sürdürmektedir…
 

KADERDE BİRLEŞENLER “KIYAMET GÜNÜ” (1966)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Orhan Çağman
Yapım: Dede Film / Mahmut Dedehayır


Kurgu: İzak Dilman, Yönetmen yardımcısı: Orhan Aykanat, Erdal Aksu, Ses Kayıt: Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mustafa Kent,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Nuran), Yusuf Sezgin (Yusuf), Ali Şen (Fuat), Şadiye Arcıman (Şadiye), Mualla Sürer (Raziye), Kadri Ögelman (Gazino Sahibi), Hüseyin Kutman (Sedat), Hamit Türker (Sadık), Faruk Panter (Panter), Mehmet Büyükgüngör (Hırsız), Lütfü Engin (Lütfü), Orhan Çoban (Garson), Yasemin Altınyıldız (Yasemin)


Konu: “Tabii kazanacağım. Babamın hayrına mı yapıyorum bu işi. Sen alacağın paraya bak. Fazlasına karışma. Beğenmediğin malzemelerle ben ne mahalleler kurdum. Hepsi de ekmek peynir gibi kapışıldı ne haber?”… Mal sahibi ve ‘para babası’ Fuat, mühendis Sedat’a böyle saldırıyor. Malın mülkün sahibi o, kim ne karışır malzemenin eksik bozuk olduğuna. Ustabaşı Sadık’a da “Burada benim borum öter” demişti. Hele o mühendis yok mu, onun gibi yüzlercesini karşısında sulta durdururmuş. Sedat’ın beton ve demir konusunda titizlenmesi için “Bayat namus numarasına pabuç bırakmam” diyor... İnşaatta iki işçiye göre mühendis ‘erkek adam, fakir babası, yiğit’ ama Fuat gürledi mi yelkenleri suya indiriyorlar. Bir tek ‘Sadık Usta rolündeki Hamit Türker laf söylemeye cesaret ediyor. O da mühendisin ölümünden sonra.Ama Gazino’daki kavgayı fırsat bilerek Fuat’ı esaslı bir şekilde pataklayacaktır…


Gazinodaki kavgadan sonra eve gelen Sadiye uyuyan kızını seyreder. Zavallı kadının ölümünden sonra Yusuf, tanık olarak gittiği Levent Polis Karakol’undan çıkar. usuf; “Nuran, senin isteklerini yerine getirmekten çok hoşlanıyorum. Bir şey daha istese diye içim titriyor. O zaman ayakkabıları pırıl pırıl parlatıyorum. Bu halimi arkadaş-lar da anlamışlar, takılıyorlar.” (Murat Çelenligil, sinematürk Internet veri tabanı)


Not: Çift isimle filmlerden biri, aynı film afiş ismi değiştirerek, daha sonra “Kıyamet Günü” adı altında seyirciyle buluşturulmuştur

 

KADER ÇIKMAZI (1966)

Yönetmen:Cavit Yürüklü
Senaryo: Yücel Uçanoğlu (*)
Foto Direktörü: Feridun Kete
Yapım: Müca Film / Müfit İlkiz


Oyuncular: Selma Güneri, Kuzey Vargın, Suha Doğan, Suzan Avcı, Diclehan Baban, Hüseyin Zan, Kamelya Buget, Tuncel Kurtiz

İZMİR’İN KAVAKLARI “Çandarlı Murat” (1966)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Nedim Akanlar
Yapım: Birsel Film / Özdemir Birsel


Oyuncular: Ekrem Bora, Figen Say, Hüseyin Baradan, Hüseyin Peyda, Atıf Kaptan, Hasan Ceylan, Yıldırım Yıldıran, Mahir Özerdem


Konu: Çavdarlı Murat Efenin öyküsü

İSTANBUL DEHŞET İÇİNDE (1966)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Kamera:Mahmut Demir
Yapım: Lamek Film / Kemal Demircioğlu


Oyuncular: Ayhan Işık, Seher Şeniz, Tanju Korel, Reha Yurdakul, Figen Say, Kenan Pars, Liza Loren, Yavuz Karakaş, Hakkı Haktan, Hüseyin Zan, Cemile Cem, Güven Erte



Konu: Kenti paylaşan haraçcı kabadayıların öyküsü.
" Bir arabanın sol lastiği patlarsa ne olur? Ya da sağ lastiği? İşte bu “İstanbul Dehşet İçinde” filmi bir sorunla karşılaşır. Sol lastiğin patlaması ideolojik bir tehlike oluşturmalı ki, sansür kurulu bu sahnenin değiştirilmesi şartıyla izin verirler filmim gösterimine