Powered By Blogger

15 Ağustos 2016 Pazartesi

DİŞİ KİLLİNG (1967)

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Kamera:Cengiz Batuhan
Yapım:Metro Film / Aram Gülyüz


Oyuncular: Tanju Gürsu, Gülgün Erdem (Dişi Killing), Gülten Ceylan, Birsen Ayda, Muzaffer Nebioğlu, Güzin Özipek, Hasan Ceylan, Hüseyin Zan,

Konu: Kocası tarafından sevgilisiyle basılıp, yüzüne kezzap atılan bir kadının intikam öyküsü.

14 Ağustos 2016 Pazar

DEVLERİN İNTİKAMI (1967)

Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo : Feyzi Tuna, Tarık Dursun Kakınç (*)
Foto Direktörü: Ali Yaver
Yapım:And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Fikret Hakan, Tanju Gürsu, Erkut Taçkın, Zeynep Aksu, Tugay Toksöz, Erol Taş


Konu: Sevdiği kızın köyün ağasıyla zorla evlendirilmesi karşısında, düğün gecesi kaçıran sevgilinin maceralı öyküsü


________________________________________

 (*) Amerikalı yazar Frank O’Rourke nin bir hikayesinden Richard Brooks’un senerayosunu yazdığı ve yönettiği 1966 yapımı ve başrollerini, Burt Lancester, Lee Marvin, Robert Ryan, Jack Palance ve Claudia Cardinale’nin oynadıkları “ Professionals” (Profesyoneller) filminden uyarlama.

DEMİREL’E SÖYLERİM (1967)

Yönetmen:Hulki Saner
Senaryo:Muammer Karaca
Kamera:Mengü Yeğin
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Muammer Karaca, Sevda Ferdağ, Zeki Alpan, Renan Fosforoğlu, Necabettin Yal, Ayşe Mürser, Müşerref Çapın, Naci Girgin


Konu: Sınıfları dört yılda bir geçen zekası kıt bir öğrencinin güldürüsü,

DEMİR YUMRUKLU ÜÇLER (1967)

“Yalan Bazen Tatlıdır”

Yönetmen:Nişan Hançer
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Mike Rafaelyan
Müzik:Rauf Tözüm
Yapım:Birsel Film / Özdemir Birsel


Oyuncular: Ekrem Bora, Esen Püsküllü, Kuzey Vargın, Neriman Köksal, Hüseyin Baradan, Süleyman Turan, Vahi Öz, Su-zan Avcı, Ali Şen, Yılmaz Gruda, Avni Dilligil, Sadettin Erbil, Sevim Sevil


Konu: Çevresine korku salan üç kaba-dayının macerası

DEMİR KAPI (1967)

Yönetmen:T. Fikret Uçak
Senaryo:Yahya Benekay
Görüntü Yönetmeni:Özdemir Öğüt
Yapım:Dede Film / Mahmut Dedehayır


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Salih Güney, Suphi Tekniker, Ali Şen, Nisa Serezli, Nedret Güvenç

DEMİR BİLEK (1967)

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Cengiz Batuhan
Yapım:Metro Film / Aram Gülyüz


Oyuncular: Ayhan Işık, Figen Say, Önder Somer, Aysel Tanju, Birsen Ayda, Oktar Durukan, Muzaffer Nebioğlu, Mine Soley


Konu: Bir cinayeti aydınlatmak için çeşitli kılıklara giren bir polisin öyküsü

DELİ FİŞEK (1967)

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Kamera:Cengiz Batuhan
Yapım:Metro Film / Aram Gülyüz


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Önder Somer, Erden Güvenç (Ses Mecması Kapak Yıldızı), Birsen Ayda, Nubar Terziyan, Güzin Özipek, Muzaffer Nebioğlu, Mürvet Sim, Hüseyin Zan, Tanju Gürsu, Vasfi Uçaroğlu, Gülgun Erdem


Konu: Cinayetin tek görgü tanığı bir kadının macera dolu öyküsü.

ÇİRKİN KRAL AFFETMEZ (1967)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo:Aydın Engin,
Kamera:Rafet Şiriner
Yapım:İrfan Film / İrfan Atasoy


Ender Işık Servisi: Mehmet Çakar, Müzik ve Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Negatif Montaj: Ender Teker, Montaj-Senkron: Mustafa Krent, Celal Keskin, Laboratuvar: İbrahim Üstüner, Hüseyin İnce, Şeref Mehtap, Fehmi Acar, (Lale Film Stüdyo-sunda Hazırlanmıştır)

Oyuncular: Yılmaz Güney, Nebahat Çehre, Yıldırım Gencer, Nuran Aksoy, Tuncer Necmioğlu, Mahmut Özbilgün, Remzi Heybet, Ferit Adalar, Doğan Şengölge, Tahsin Beyazyürek, Sekan Özden, Mete Mert, Dursun Sert, Attila Ünalan, Ali Özkon, Mehmet Karadeniz


Konu: Bir çeltik fabrikasının kasası soyulur. Soygun sırasında veznedarı ve bekçiyi öldürürler. Polis, soygun yerinde yaptığı inceleme sonucunda suç delili ola-rak bir kol düğmesi bulur. Tüm şüpheler fabrikanın müdürü Mustafa'nın (Tuncer Necmioğlu) üzerinde odaklaşır. Polis, Mustafa'nın evine ani bir baskın düzen-ler. Cinayet mahallinde bulunan kol düğmesinin diğer eşi, Mustafa'nın göm-leğindedir.


Mustafa, duruşmada suçsuzluğunu ispat etmeye çalışsa da sonuç değişmez. Fabrikanın sahibi, berberi, eczacısı, Mustafa'nın aleyhinde ifade verir. Mahke-mesi devam etmek üzere Mustafa hap-se girer.Ayşe (Nebahat Çehre), Mustafa'nın kız kardeşidir. Ona göre ağabeyi suçsuzdur, bir oyuna gelmiştir. Hapishaneye ziyarete gittiğinde, ağabeyi Ayşe'ye bir adres verir. Acele Yusuf Taci (Yılmaz Güney) adlı adamı bulup ondan yardım isteyecektir. Ayşe, uzun bir tren yolculuğundan sonra evi bulur. Bahçesinde mezarlar olan garip bir taş evdir burası. Çiçek sulayan Yusuf’a ağabeyinin zor durumda olduğunu söyleyip yardımını isler. Yusuf, önce karşı çıkar. Çünkü Mustafa kan düşmanıdır. Onu öldürmeye yemin etmiştir. Bahçesindeki me-zarlarda annesi, babası ve kardeşleri yatmaktadır. Ayşe'nin ısrarlarına dayanamayan Yusuf, yardım etmeye söz verir. Bu arada Mustafa'nın ölüm kararını da ertelemiş olur. Ancak onu kurtardıktan sonra öldürecektir.


Yusuf, Ayşe'yle birlikte Adana'ya doğru yola çıkar. Mustafa'yı ziyaret edip ge-rekli bilgileri alır. Fabrikatör Yıldırımın (Yıldırım Gencer) baskılarıyla yalancı şahitlik yapan berber ve eczacıyla görüşür. Ölüm korkusuyla her ikisi de sır vermez. Tüm bu gelişmeleri adanılan aracılığıyla izleyen Yıldırım, eczacıyla berberin öldürülme emrini çoktan vermiştir.


Mustafa'nın karısını (Nuray Aksoy) da ayarlayıp onunla dost hayatı yaşayan Yıldırım, Yusuf’u tuzağa düşürmek için bir oyun hazırlar. Bir kadın, Yusugf’a telefon edip randevu ister. Olaylarla ilgili bazı bilgiler verecektir. Kadının evinde buluşurlar. Bu bir tuzaktır. Kadında Yıldırım'ın kızı. Evde saklanan iki silahlı adam Yusuf’u kıskıvrak yakalarlar. Yusuf, düşmanı Yıldırım’ın karşısındadır. Elleri kolları bağlanmıştır. Ertesi gün ise Mustafa'nın duruşması vardır. Yusuf, çekelinin gizli bir yerinden güçlükle çıkardığı jileti kullanıp ipleri keser. Yan odada kumar oynayan Yıldırım'ın adamlarını atlatıp kaçmayı başarır. Arabasını deli gibi süren Yusuf, duruşmaya getirilen Mustafa'yı mahke-me kapısı önünden kaçırır.Olaylar hızla birbiri ardına gelişirken Yıldırım da adaml Mustafa'nın oğlunu ve kız kardeşini kaçırtmıştır. Fabrikanın gizli bir odasında ağızları bantlanmıştır. Yusuf, Mustafa'yla birlikte fabrikaya gelir. Silahlı çatışmanın bağladığı sırada, iz süren polis fabrikayı sarar. Yıldırım teslim olur ve suçunu itiraf eder, Yusuf’un sayesinde kendini temize çıkaran Mustafa'yı başka bir tehlike bek-lemektedir. Kan davalısı Yusuf’tan nasıl kurtulacaktır? Namlunun ağzındadır. Mustafa, bundan böyle yalnızca oğlu için yaşayacaktır. Ayşe aralarına girer. "Önce beni öldürün," der. Ve aralarındaki kan davasını dostlukla çözmeleri-ni önerir. Yusuf, yeminini bozar ve kurşunları çıkarıp silahını da barajın sularına fırlatır. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”


Filmin senaryosunu Aydın Engin yazdı. Yılmaz Atadeniz'Ie Yılmaz Güney de çekim sırasında bazı eklemeler yaparak temel konuyu geliştirdiler. Filmin piyasa-ya çıkarılan VCD'sinde ise (ikinci yarıda) bazı sahnelerin tekrarları yer almaktadır. (Agah Özgüç)



ÇİFTE TABANCALI DAMAT (1967)

Yönetmen:O. Nuri Ergün
Senaryo :Safa Önal
Kamera:Kenan Kurt
Yapım :Akün Film / İrfan Ünal , Ünal Akçaoğlu


Prodüksiyon Amiri: İbrahim Seven, Prodüksiyon Asistanı: Server, Set Amiri: Basri Büyükcan, Set Ekiibi: Yusuf Küçük Öner, Yılmaz Erdil, Ar Direktör: Yüksel Tanık, Makyaj Direktörü: Zeki Alpan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıkan, Senkron: Arif Özalp, Kemal Çokcan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Osman Bilen, Laboratuvar: Recai Karataş, Işıklar Fehmi Eryılmaz, Kamera Asistanı: Salih Dikişçi,


Oynayanlar: Öztürk Serengil (Red Kit Ahmet), Münir Özkul (Frank Fuat), Zeynep Aksu, Kadir Savun (Toro Cafer), Vahi Öz (Para Babası), Nubar Terziyan (Toro’nun babası), Mürüvvet Sim (Dul Roza Hüsniye), Süha Doğan (Şerif) , Osman Alyanak, Gülgün Erdem, Necip Tekçe, Haydar Karaali, Haydar Karayer (Kovboy), Hasan Ceylan, Timuçin Caymaz, Selahi İçsel, Hamdi Baba Oktay, Mustafa Yavuz, Erten Üçgözen,


Konu: Hayal görüp kendini Red Kit sanan bir adamın komik öyküsü .

ÇILDIRTAN DUDAKLAR (1967)

Yönetmen:Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo:Ahmet Üstel
Kamera:Manasi Filmeridis
Yapım:Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ekrem Bora, Sevda Ferdağ, Gürel Ünlüsoy, Memduh Ünsal


Konu: Üne kavuşmuş bir bestekarla son-radan kartdeş oldukları anlaşılan iki kızın aş öyküsü.

.ÇILDIRTAN ARZU “Adem İle Havva” (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Nejat Saydam
Kamera:Melih Sertesen
Yapım:Acar Film / Murat Köseoğlu


Oyuncular: Fikret Hakan (Adem Kaptan), Sevda Ferdağ (Deniz), Tanju Gürsu (Kâmil), Salih Güney (Hasan), Turgut Özatay (Rüstem), Baki Tamer (Kumandan), Suzan Avcı (Gül), Devlet Devrim (Nilgün), Atilla Ergun (Osman), Tamju Şarman, İsmail Varol (Kâzım), Nahide Kasay (Zeynep), Alp Aslan (Ali), Muammer Gözalan (Tahir), Handan Adalı (Neriman), İlhan Hemşeri, Ergun Köknar

Konu: Adı önce ‘Âdem ile Havva’ olarak düşünülen filmin tanıtım yazısında cennetten kovulmayla ilgili bir tavan resmi (1510) (Michelangelo) var.


[“Âdem için bir dünya yaratıldı//Ve Havva ile temeli atıldı//…//Sonradan yalan eklendi adına//Doyum olmadı yalanın tadına//**//Evvela Havva de-nedi sözünü//İnanmamak o gün doğ-du kadına//**//O günden beri söz er-keğin oldu//Bütün kâinata insanlar doldu.”]

Bayanlarla ilgili bu sert sözlerden sonra Âdem’i tanıyoruz. Saçları kırlaşmış, öfkesi burnunda bir Kaptan. Daha görüntüye ilk geldiğinde Şirket Müdürü’nün odasını altüst ediyordu. Gemi kazasında kusurlu bulunduğu için ‘Milletlerarası Denizcilik Teşkilatı’nın kararıyla artık kaptanlık yapamayacakmış. “Yaparım lan, kimse kaptanlığımı elimden alamaz” diye yırtınıyor ama yolun sonuna geldiği belli. Denizci giysilerini filmin büyük kısmında, yüzerken bile üzerinde taşıyacaktır.


‘İkizler’ dediği oğulları Hasan ve Kâmil. ‘Leyleğin yuvadan attığı yavrular’. Karısının doğum sırasında ölmesini onlardan biliyor. Bir arkadaşının dağ köyündeki çiftliğinde senelerdir dünyadan habersiz büyümüş gösterişli iki delikanlı. Habil ve Kâbil gibi, Hasan ne kadar yaşatmak isterse Kâmil o kadar öldürüyor. Âdem kararını vermiş yeni bir başlangıç yapacaklar. Birinin üzüntüsü başkası için kurtuluş olabiliyor. ‘O kaza, o uğursuz kaza’ olmasaydı genç-ler ‘ömürleri boyunca Allah’ın dağında hayvanlar gibi yaşayacaklardı’.


Yiyecek almak için Dereköy’e indiğinde köylüler birini dövüyorlardı. Dünya güzeli Döne. Açlıkla bir tavuk çalmış. “Peki, niçin açsın?” Yanıt çok çaresiz; “Bu köyde herkes bana düşman. Anam ‘kötü’ oldu. Babam da onu vurdu, mapusta. Bana ‘kötünün kızı’ diye bir lokma ekmek veren yok. Hırsızlık yapmasam açlıktan gebereceğim.


” Önce genç kızın adını Deniz olarak değiştirir. Evlenirler.‘İkizler’ zaten ‘ilk kez gördükleri deniz’ nedeniyle şaşkınken şimdi bir de ‘üveyana Deniz’ var. Çiftlikte biri topal biri kör üç beş köylü karısından başka kimseyi görmemişler. Artık aralarında hır gür eksik olmaz. Âdem, bir kavga sırasında Kâmil’i biraz fazla okşayınca, jandarma kumandanının yanına, kasabaya gitmek zorunda kalırlar. Burada baba ve iki oğlu farklı şeyler yaşıyor. Kâmil, Lunapark’taki Gül’ün eline düşer. Zaten ‘kötü’ydü, burada öğrenmediği fenalık kalmaz. Hasan, Armatör Tahir Bey’in kızı Nilgün ile beraber olur.


Filmin ‘şeytan’ı Rüstem, Deniz’i gördüğünde arkadaşları Osman ve Ali ile sahilde çay içiyorlardı. Dudaklarından “Vay, vay, vay, bu ne? Allah’ım bu ne? Ulan Osman, ben bu kıza sahip olamazsam kendimi yiyip bitiririm be”
Bu sırada Âdem’in ‘Cennet Sahili’ için para bulması gerekir. Kaptanlıktan kal-ma birkaç ıvır zıvır’ı Rehinci Kazım’a vermeye gittiklerinde kasa açık ve para doluydu. “Al ordan, para al. Bu kadar çok paranın içinden senin aldığın parayı kim anlayacak.” Deniz’in söylediklerini yapınca hapishanenin yolu görünür.


[Korumasız kalan genç kıza Zeynep Teyze sahip çıkıyor(!). “Benim evim fakir fukara yuvasıdır. Kocanın evi gibi yer, içer, yatarsın.” Deniz, çorbasına konan uyku ilacıyla uyutulacak ‘şeytan’ da emeline ulaşacak. Neyse ki, çok hoş bir şekilde, üç arkadaş birbirlerini uyutunca plan gerçekleşmiyor. Meyhanedeki garson Orhan Çoban şaşkınlık içinde; “Bu akşam da önüne gelen uyuyor.”
Asıl kötülük ailenin içinden gelir. Kâmil iyice dağıtmış. Artık gündüz de içiyor. Bu sahnede filmin sürprizi ile karşılaşıyoruz. Nejat Saydam, işlerden yakınan Lunapark müdürü Ahmet rolünde. Seyirci, Gül’den bıkmış, ‘yenilik ve körpe güzel-ler istiyormuş’. Kâmil’in aklına Deniz gelir. Kaçırıp, “Atlas Okyanusu’nda Yakalanan Denizkızı” diye çadır tiyatrosunda şarkı söyletirler. Onu kurtarmak için çıkan kavgada Kâmil ölür. Hasan tutuklanır. 450. maddeden ipe gitmek üzere. ‘(Murat Çelenligil – sinematürk veri ta-banı)

 

ÇELİK BİLEK (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Atadeniz Film / Yılmaz Atadeniz


Oyuncular: Yıldırım Gencer, Hülya Darcan, Hayati Hamzaoğlu, Cahit Irgat, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Atilla Ergün, Doğan Dolay, İlhan Hemşeri, Mete Mert, Erol Günaydın


Konu: çiftliği zorla ele geçirmek isteyen bir zalime karşı, tutulan bir kovboyun çifliğin güzel kızıyla olan macera, aşk öyküsü. spagetti western türünün bir uyarlaması..

ÇAKIRCALI EFE KAMALI ZEYBEĞE KARŞI (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Nuri Akıncı
Kamera:Cezmi Ar
Yapım:Ömür Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Tanju Korel, Tijen Par, Danyal Topatan, Feridun Çölgeçen, Refik Kemal Arduman, Memduh Ünsal, Hayri Karakaş, Abdullah Ferah, Türkan San, Meltem Mete, Mustafa Alev, Nev-zat Kığ, Oktay Gürsel

CİCİ GELİN (1967)

Yönetmen:Osman Nuri Ergün
Senaryo:Bülent Oran
Kamera:Orhan Kapkı
Yapım:Akün Film / İŞfan Ünal,ü Recai Akçaoğlu


Kamera Asistanı: Suat Pekak, Reji Asistanları: Ümit Can, Nurettin İrişen, (E.DE.KA. Işık Servisi), Set Amiri: Basri Büyükcan, Set Ekibi: Yılmaz Argün, Erdil Demirbağ, Yusuf Küçüköner, Işık Demirbağ, Prodüksiyon Amili: İbrahim Seven, Dekorlar: Yüksel Tanık, Montaj: Ali Rıza Yılmaz, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Senkron: Diyamendi Filmeridis, Laboratuvar: Hilmi Başcan,


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Filiz Akın, Öztürk Serengil, Suzan Avcı, Suha Doğan, Nubar Terziyan, Hasan Ceylan, Mürüvvet Sim, Asuman Arsan, Derya Tanyeli, Faik Coşkun, Timuçin Caymaz, Bahri Özkan, Memduh Ünsal, Eşref Vural, Zeki Alpan, Ali Seyhan, Hakkı Haktan, Hüseyin Zan, Ergun Gürsesli, Lütfi Ergün, Mustafa Yavuz,


Konu: Filiz (Filiz Akın) ile Orhan (Cüneyt Arkın) yeni evlenen bir çifttir. Orhan iç güveyliği kabul etmediği için ayrı bir ev ister ve Filiz de eşinin gelirine göre ucuz kiralık bir ev bularak içini de bit pazarından döşer. Edebiyat öğretmenliği yapan Orhan bir gün, kendisine öğle yemeği getiren eşine, bir öğrencisiyle öpüşürken yakalanır. Filiz bu duruma katla-namayıp hemen evi terk eder. Eşi çok seven Orhan durumu kurtarmak için üç kağıtçı arkadaşı Tayfur'a (Öztürk Serengil) danışır ve ondan aldığı bir planla karısını yeniden elde etmeye çalışır.

Palana göre Orhan gizli serviste çalışan bir casustur ve bu nedenle de kadın casuslarla öpüşmek zorundadır. Kostümcü Niyazi'den bir silahla sahte bir kimlik alarak eşini ikna etmek için eve gider ve sonunda başarır. Filiz eşinin casus olmasından son derece mutludur. Çünkü bütün sırları bilir. Ama bir gün eve Milli istihbarat Teşkilatından Hulusi Çelik (Nubar Terziyan) gelince her şey ortaya çıkar gibi olur. Milli istihbarat üç kağıtçı sahte casusların peşindedir. Ama beklenmedik olaylar hem Filiz'i, hem de Orhan'ı gerçek bir casusların arasına sokmakta gecikmez. Oyun, artık gerçek olmuştur.
 

CANGO KORKUSUZ ADAM (1967)

Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo:Eşref Ekicigil
Kameraman:Kaya Ererez

Yapım:Artist Fim/Recep Ekicigil, Vasil Anas

Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Negatif Montaj: Hikmet Kuyucu, Montaj ve Senkron: Şerif Gören, Laboratuvar: Cavit Korkmaz, Abdullah Akdeniz, Yaşar Gök, Prodüksiyon Amiri: Emir Şahmirazoğlu, Set Amiri: Süheyl Eğriboz, Sait Korur, Reji Asistanları: Ata Bekir, Şükrü Üstün, Kamera Asistanları: Fikret Temizer, Hüseyin Çakıroğlu,


Oyuncular: Figen Say (Rozita), Tunç Oral, Yılmaz Köksal (İlaç satıcısı), Oktar Durukan (Killing), Meral Küçükerol (Barmen), Yavuz Selekman (şerif), Yavuz Karakaş (kumarbaz), Muzaffer Civan (Gringo), Levent Kıral, Reşit Çıldam (tek kollu), Süheyl Eğriboz, Baykal Alp, Kayhan Yıldızoğlu, Şükrü Üstün, Ali Ekdal


Konu: Halk düşmanlarına savaş açan bir kovboyun öyküsü