Powered By Blogger

17 Ağustos 2016 Çarşamba

HALK AŞIKLARI (1967)

Yönetmen:Asaf Tengiz
Kamera:Feridun Kete
Yapım:Tengiz Film / Asaf Tengiz


Oyuncular: Safiye Filiz, Erol Tezeren, Serap Sipah

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)

Yönetmen T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

HACI MURAT (1967)

Yönetmen:Natuk Baytan
Senaryo:Bülent Oran
Kamera:Enver Burçkin
Yapım:And Film / Turgut N. Demirağ

,
Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu,
(And Film Stüdyosunda çekilmiş, Acar Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Ferdağ, Muzaffer Tema, Sevinç Pekin, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Levent Kıral, Hüseyin Zan, Necip Tekçe, Haydar Karaer, Ahmet Turgutlu, Bülent Kral, Süheyl Eğriboz, Adnan Mersinli, Alp Aslan, İsmail Varol, Behçet Nacar, İsmet Erten, Levent Kıral, Bülent Kıral,


Konu: Kafkas Türklerinin çarlık Rusya'sında Şeyh Şamilin önderliğinde özgürlük mücadelesinin anlatıldığı bu filmde Hacı Muratın kahramanlıkları gözler önüne serilmekte.

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)


Yönetme T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

GÜL AĞACI (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Yılmaz Atadeniz,Mehmet Aslan
Kamera:Fevzi Eryılmaz
Yapım:Ozon Film / İ. Necil Ozon


Kurgu: Cevat Sezer, Sanat Yönetmeni: Özdemir Akın, Reji Asistanı: Birsen Kaya, Kamera Assitanı: Mustafa Eminoğlu, Negatif Kurgu: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Işık Şefi: Fehmi Eryılmaz, Ses Kayıt: Marko Buduris, Senkron: Süleyman Katakaya, Prodüksiyon Amiri: Şevki Tosunoğlu, Asistanı: Erkan Abacı, Set Amiri: Mazhar Fakiroğlu, Set: Coşkun Metin, Şarkılar: Tamer Arasıl,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Hülya), Tamer Yiğit (Kemal), Necdet Tosun (Aşçı), 


Mahmure Handan (dadı), Sabahat Işık (Anne), Necati Er, Talia Saltı (Şükriye), Nermin Özses (Komşu), Ösdemir Akın (şoför), Şahap Işık, 

Konu: Yüzü bir kaza sonucu yanan bir gençle zengin olduğu için zorla evlenmek zorunda kalan bir kızın öyküsü Film, Başrollerini Türkan Şoray ve Tunç Okan’ın paylaştığı “VEDA BUSESİ” adlı filmin ikinci versiyonu.

GENÇLİK TÜRKÜSÜ (1967)

Yönetmen:Hulki Saner
Senaryo:Adnan Saner
Kamera:Mengü Yeğin
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Erol Büyükburç, Een Püsküllü, Sevda Ferdağ, Vahi Öz, Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu, Yılmaz Köksal, Suzan Avcı,


Konu: Yaşamları ve düşünceleri farklı olan bir baba ile oğlunun öyküsü

GECELERİN KRALI (1967)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu


Oyuncular: Ayhan Işık, Sema Özcan, Nilüfer Koçyiğit, Kuzey Vargın, Feridun Çölgeçen, Süha Doğan, Danyal Topa-tan, Kayhan Yıldızoğlu, Gülgün Erdem, Behçet Nacar, Necdet Tosun, Mine Soley, Asım Nipton, Nevzat Okçugil, Hasan Ceylan, Sadri karan, İhsan Baysal, Anna Bella


Konu: Ayhan ışığın avantür fimlerinden. iki kabadayı arkadaşının hikayesi.. Ayhan daha sonra tövbe edecek, ama kötüler arkadaşı Kuzey Vargın’ı öldüre-ceklerdir. Artık intikam kaçınılmazdı

GECEKONDU PEŞİNDE (1967)

Yönetmen:Fevzi Tuna
Senaryo:İlhan Engin
Kamera:Mustafa Yılmaz
Yapım:And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Sadri Alışık, Nevin Aypar, Cenk Er, Sami Hazinses, Hakkı Haktan, Tülay Erdeniz , Güzin Özipek, Ahmet Turgutlu, Yavuz Caner, Turgut Baydar, Bülent Kırali, Fatih Mahir, Hüseyin Zan, Bilal İnci, İsmet Erten, Cumali Cimgü,


Konu: Memur maaşıyla kıt kanaat geçinen Mahzun, yüklü borçları yüzünden mahalle esnafı ve ev sahibiyle boğaz boğaza gelmektedir. En sonunda ev sahibi aileyi eşyalarla birlikte sokağaatar. Geceyi parkta geçirmeye karar veren Mahzun, bu kez hırsızlık suçlamasıyla karakola düşer. Yufka yürekli iki hırsız, parktaki eşyaları çalarken yoksul aileye acıyarak yardım etmeye karar verir. Aileye el birliğiyle bir gecekondu yapılır. Ancak ev rüzgarda yıkılınca Mahzun’un tek gayesi ailesinin barınacağı bir gecekondu yapmak olur. Ancak bu kolay olmayacak, her de .

GARİPLER SOKAĞI (1967)

Yönetmen:Abdurrahman Palay
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Nejat Okçugil
Yapım:Er Film / Berker İnanoğlu,


Oyuncular: Muhterem Nur, Tijen Par, Nuri Sesigüzel, Sami Hazinses, Necdet Tosun, İhsan Baysal, Asım Nipton, Sadri Karan, Faik Coşkun, Selahattin İçsel


Konu: Sokaklarda başıboş yaşayan üç serseri arkadaşın hayatlarına giren genç güzel bir kızla değişmesinin öyküsü. Sımsıcak bir mahalle ve arkadaşlık öyküsünün anlatıldığı bir film.

GARİBANIZ ABİLER (1967)

Yönetmen:Bilge Olgaç
Senaryo:Vecdi Uygun
Kamera:Yılmaz Ceylan
Yapım :Sezgin Film / Kemal Aydan


Oyuncular: Sevim Şengül, Adnan Varveren, Kemal Aydan, Baki Tamer, Ferudun Çölgeçen, Nermin Kuran, Necip Tekçe, Adnan Mersinli, Aşi Avaz


Konu: Üç yoksul gençle, bir şarkıcı kızın öyküsü

GALATALI MUSTAFA (1967)

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü:Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Laboratuvar: Gani, Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Hasan Örnek, Omay Körmükçü, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Asistanı: Tahsin Demirand, Montaj: Diamandi, Ali Rıza Yılmaz, Asistanları: Mehmet Özdemir, Haydar Özdemir, Celadet Çiftçi, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, İlia İliadis, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Kameraman: Sertaç Karan, Reji Asistanları: Ferhan Üçoklar, Üstün Toroslu, Set Ekibi: Yusuf Yıldırım, Tuncay Altınalerv, Kadir Çakar, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (Erman Film Stüdyosunda hazır-lanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Ayhan Işık (Mustafa), Sevda Ferdağ (Sevgi), Reha Yurdakul (Murat), Semih Sergen (Turgut), Semra Yıldız (Serap), Feridun Çölgeçen, Sevim Emre, (Zeynep), Necip Tekçe, Ferda Ferdağ, Hasan Ceylan, Hayri Karakaş (Nuri), Hüseyin Zan (Turgut’un adamı),Ercan İnangiray (Küçük Mustafa), Hakkı Kıvanç (Serabın dostu), Muammer Gözalan (Cezaevi Md.) Gani Dede, Selahattin İçsel (Salih Dede), Vahit Volkan, Oktay Yavuz (Barmen), Rıfat Üfler,


Konu: Yıllar önce annesiyle birlikte terkedilen bir gencin babasını arayış öyküsü.


Not: Agah Özgüç, Türk Filmleri Sözlü-ğü’nde Safa Önal adı geçmekte ise de, 5555 afişte Türk Sineması (Türker İnanoğlu) kitabında yer alan afişte Erdoğan Tünaş’ın adı yer almakta.

 

FANTOMA “İSTANBUL’DA BULUŞALIM” (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Natuk Baytan
Görüntü Yönetmeni:Manasi Filmeridis
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Yılmaz Köksal, Cevat Kurtuluş, Hasan Demirtaş, Meral Küçükerol, Diclehan Baban, Gülay Alp, Sevgi Can


Konu: İstanbul’ gelen Fantoma’nın Sü-permen ile mücadelesi.


Yeşilçam sinemasında Killing’ten sonra filme alınan ikinci fotoroman, çizgi roman türü film Fantoma’dır. Aslında Fransız tefrika ve roman yazarları Pierre Souvestre ve Marcel Allain’in 1911-1914 yılları arasında yarattığı, dönemin gerçeküstücülerini mest eden Fantoma .acımasız bir canidir. Yeşilçam’a uyarlandığında Yarasa Adam’a karşı mücadele eden bir soyguncuya dönüşmüştür

15 Ağustos 2016 Pazartesi

EVLAT UĞRUNA (1967)

Yönetmen:Türker İnanoğlu
Senaryo:Fuat Özlüer
Görüntü Yönetmeni:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Hüseyin Karaoğlu, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Mazhar Eröz, Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş, Ses: Süperfon Stüdyoları, Negatif Montaj: Erdoğan Kızıldağ, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, (Saner Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).


Oyuncular: Ekrem Bora, Selda Alkor, Selma Güneri, Muzaffer Tema, Can Sel, Bedia Muvahhit, Özcan Yiğitmen

Konu: Küçük bir kentte yaşayan Oya (Selda Alkor) babasının ölümü üzerine iş bulmak umuduyla İstanbul’a gelir. Rastlantı eseri tanıştığı pavyon sahibi Vural (Ekrem Bora) sesinin güzelliğini fark ettiği Oya’ya şarkıcı olarak iş verir. Vural Oya’nın gençliği ve güzelliğinden etkilenip ona aşık olur. Oya Vural’ı reddeder. Duygu ve tutkularına gem vuramayan Vural ise bir gün Oya’ya saldırır. Oya kaçarken zengin ve ünlü bir avukat olan Doğan (Muzaffer Tema) ara-bası ile çarpıştığı genç kızı hastaneye götürür. Oya ertesi gün hastaneden çıkar. İşinden de ayrılır ama anlaşması gereği Vural tazminat ister. Oysa Oya’nın hiç parası yoktur. Doğan’la birbirle-rine aşık olmuşlardır. Doğan’ın annesi ise bu ilişkiden rahatsızdır ve evlenmelerine engel olmak için her şeyi dener. Sonunda aşk galip gelir ve ikisi evlenirler. Doğan’ın Oya’nın daha önce pavyonda şarkıcılık yaptığından haberi yoktur. Oya’nın peşini bırakmayan Vural ise Oya’dan, gerçeği anlatmaması karşılığında şantajla tehdit ederek para ister. Doğan iş için Ankara’ya gittiğinde de evlerine giderek kendisini Oya’nın akrabası olarak tanıtır. Kayınvalidesinin gerçeği öğrenmesinden korkan Oya, Vural’la onun istediği pa-rayı vermek üzere randevulaşır.


Doğan’ın annesi gelişmelerden şüphelenerek onları izler ve buluştuklarını görür. Vural ile konuşur. Vural sevgili olduklarını söyler. Oya ise hamiledir ve kayınvalidesinin suçlamaları sonucu Doğan’ın üzülmemesi için evi terk eder. Bir süre sonra bir kız çocuğu doğurur. Adını Sevgi koyar. Anneliğin verdiği mutlulukla yaşama yeniden bağlanır ve kızına bakabilmek için barlarda çalışmaya başlar. Yıllar geçer, Sevgi bir genç kız olur (Selma Güneri). Annesine barlarda çalıştığı için kızgındır. Bir gün Oya ile karşılaşan Vural evine gittiğinde kızı Sevgi ile tanışır ve bu genç kıza kur yapar. Sevgi annesinin engellemelerine karşın evi terk ederek Vural’ın pavyonunda çalışmaya başlar. Oya kızının mahvolmaması için Vural’ı öldürür. Mahkemede hakim Doğan’dır ve Oya’yı tanır. Oya Sevgi’nin kızları olduğunu anlatır ve rahatsızlanıp hastaneye kaldırılır. Ölmeden önce Doğan’a her şeyi söyler. Sevgi ise yaptıklarından pişmandır…
 

EŞKİYA CELLADI (1967)

Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo: Aydın Engin
Kamera: Mahmut Demir
Yapım: Dadaş Film / Kadir Kesemen


Oyuncular: Yılmaz Güney, Nebahat Çehre, Tülin Elgin, Tuncer Necmioğlu, Danyal Topatan, Ayton Sert, Göktürk Güney, Türkan San, Sevgi Damlı, Semra Baylar, Ali Onkun, Güngör Tetiker, Ab-dullah Ataç, Niyazi Enginsu, Sırrı Elitaş, Oktay Yılmaz, Ayhan Silifke, Serdar Baylar, Nejat Özemre, Remzi Jöntürk, Turhan Emli, Ahmet Türk


Konu: Devlet ünlü eşkıya Kerim’in (Yılmaz Güney) başına para koymuştur. Onu yakalayan ya da öldüren Mükâfatlandırılacaktır. Kerim bir soygun dönüşü çocuklarını görmek için evine gittiğinde jandarmalar çevreyi sarar Çoban Kerim, çocuklarına veda eder-ken oğlu Satılmış'a kucağındaki kardeşine okutmasını söyler. 'Ben sana babalık yapamadım, sen kardeşin Durali’ye babalık yap," deyip silahıyla dışarı çıkar. Kurşun yağmuru altında kaçmaya çalışırken vurulur Onu vuran jandarmalar değil, Kerimi ihbar eden köylülerden Çalık'dır (Ayton Sert).


Aylar, yıllar geçer. Durali büyümüş, babasını vuran Çalık, devletten aldığı paralarla çiftlik sahibi olmuştur. Satılmış (Yılmaz Güney) ise Çalık ağanın yanında çalışmaktadır. Satılmış, babasının vasiyetini yerine getirmek için ağadan yardım ister. Durali’yi okula yazdırıp okutacaktır. Durali öğretmen olacaktır. Durali, civar kasabalardan birine gönderilip okula yazılır.
Üç avradıyla birlikte yaşayan Çalıkağa'nın oğlu Davut (Tuncer

Necmioğlu) köye gelir, İstanbul'da okuyup imam olmuştur. Satılmış, babasını jandarmaya gammazlayıp, sonra da onu öldürenin ağa olduğunu öğrenir. Çalık ağa'nın avratlarından Döndü her şeyi anlatır. Satılmış, öfkeyle silahını çekip ağayı, avratlarının gözü önünde vurur Sonra da dağa çıkar. O artık bir eşkıyadır. Çevresine topladığı adamlarıyla otobüsleri çevirir, köylüleri soyar.
Kardeşi Durali (Yılmaz Güney) ise okulu bitirip, köyündeki okulda öğretmenliğe başlar. Ancak ihtiyacı karşılamadığı için okulu biraz daha büyütüp ek bir bina yaptırmak ister, imam Davut, okula karşıdır. Onun için köye gerekli olan cami-dir. Davut, çevresine topladığı köylüleri Durali'ye karşı kışkırtır. Durali bir eşkıyanın oğludur. Ağabeyi Satılmış da babasının katili olup dağlarda terör estirmektedir.


Durali ile Davut arasındaki sürtüşme sürerken okuldan çocuklar kaçırılır. Suç, Satılmışın üzerine yüklenir. Davut'un iddiasına göre Satılmış, fidye almak için çocukları kaçırmıştır. Durali, çocukları kurtarmak için bir tefeciden maaşına mahsuben borç alır. Köylülerden para toplanır. Durali, ağabeyi Satılmış’ı bulmak üzere dağlara çıkar. Durali, eşkıyalar arasında anası babası öldürülen Bubik (Nebahat Çehre) adlı bir kızla tanışır. Bubik; intikam için dağlara çıkmıştır. Durali, ani bir kararla köye dönmek istemez. Dağlardaki eşkıyaya karşı savaş verecektir. Önce Bubik'ten ders alır. Artık attığını vuran keskin bir nişancıdır. Kısa bir sürede adı Eşkıya Celladına çıkar Durali’nin. Dağları saran korkuyla eşkiyalardan bazıları Jandarmaya teslim olurken, bazıları da Eşkıya Celladı'na karşı birleşir Durali, ağabeyi Satılmışla karşı karşıya gelince gerçeği öğrenir. Çocukları kaçırtan Satılmış değil, imam Davut'tur. Satılmış, suçu üzerine atan Davut’u vurmak üzere köye iner. Haberi alan jandarma tüm yolları tutmuştur. Davut, korkudan köylüleri cami önünde toplar. Satılmış, caminin karşısındaki tepeden haykırır.Davut'un gerçek kimliğini bir bir ortaya döktükten sonra jandarmaya teslim olacaktır. Meydana indiğinde Davut'un casusu Selim (Danyal Topatan), onu sırtından vurur. Olay yerine Durali'yle gelen Bubik, kaçmaya çalışan Selim’i öldürür. Durali de caminin önündeki Davut'a yaklaşıp , "Senin kıldığın namaz haramdır, ama kanın helaldir," der ve onu vurur. Sonra da kelepçelerin takılması için bileklerini jandarmaya uzatır. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”


 Filmin jeneriğinde senaryo yazarı olarak Mehmet Aydın adı geçer. Temelde Mehmet Aydın’ın da katkıları olduğu senaryo, sonraki aşamalarda Aydın Engin tarafından yazıldı. Çekim sırasında bazı bölümleri Yılmaz Güney değiştirdi. Ve üç ayrı karakteri (Kerim, Satılmış, Durali) canlandırdı. Filmin türkülerini de Murat Çobanoğlu seslendirdi. (Agah Özgüç)

 

ERKEK ADAM SÖZÜNDE DURUR (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Arslan
Kamera:Dinçer Önal
Yapım:Ankara Film / Hayri Caner


Oyuncular: Tamer Yiğit, Nilüfer Aydan, Muhterem Nur, Süleyman Turan, Baki Tamer, M, Ali Akpınar, Hale Karadayı, Birsen İz, Hüseyin Zan


Konu: Hasta çocuğunun iyileşmesi için mücadele eden bir annenin öyküsü.