Powered By Blogger

17 Ağustos 2016 Çarşamba

HAYAT ACILARI (1967)

Yönetmen :Orhan Aykanat
Senaryo:Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni:Fevzi Eryılmaz
Yapım :Aykanat Film / Orhan Aykanat


Oyuncular: İzzet Günay, Figen Say, Ka-dir Savun, Nuran Aksoy, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Nubar Terziyan, Danyal Topatan, Necip Tekçe, Ayton Sert, Küçük Yıldız: Ahmet Metin Aykanat


Konu: Hasta çocuğuna beyin ameliyatı yaptırmak için, bir soyguna katılan eski bir kasa hırsızının öyküsü.

HARUN REŞİD'İN GÖZDESİ (1967)

Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Ayşe Şasa
Kamera:Gani Turanlı
Yapım :And Film/Turgut Demirağ 

Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiş, And film stüdyosunda hazırlanmıştır.

Eser: Sevda Sezer, Sanat Yönetmeni: Doğan Aksel, Reji Asistanı: Zeki Ökten, Ahmet Soner, Kamera Asistanı: Baki Turanlı, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Asistanı: İlia İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Nihat Sümer,


Oyuncular: Ajda Pekkan (Dilaram), Erol Tezeren (Şehzade Emin) , Tuncer Necmioğlu (Harun Reşid), Devlet Devrim (Anarkalı), Turgut Özatay (Harsama), Lale Belkıs (Butri), Tülay Erdeniz (Mihrinisa), Danyal Topatan (Cellat Mensur), Bilkay Tekben, Faik Coşkun (Esir Tüccarı), Kadriye Tunai Erdoğan Seren, Bahri Özkan, Yaşar Şener, Arap Celâl, Taliha Saltı, Selahattin Geçgel,


Konu: Abbasi İmparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşid'in öyküsü. Abbsi imparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşit'in öyküsü anlatılırken, Harun Reşit bu öyküde ikincil planda kalır, asıl ağırlık mağduriyetini yavaş yavaş lehine çeviren kadın (Ajda Pekkan) kahramandadır. Harun Reşit’ın kardeşi Abbase, filmin ikincil rollerinden birinde yer alır. Abbaseyi Lale Belkıs canlandırır. Sezer, Harun Reşit olayını devam ettirir ama, yine ikincil konumda ele alarak bu kez kahraman kız kardeşi Abbase Sultandır.

► Atıf Yılmaz'ın bir filmiymiş "Harun Reşid'in Gözdesi". Bu bilgiye Agah Özgüç'ün film kataloglarından da ulaşa-bilirmişim ama, filmi tek arama nedenim Ajda Pekkan olduğu için pek de umu-rumda olmamış demek ki. Film, neredeyse üç beş metrekarelik bir alanda çekilmiş gibi duran savaş sahneleri ile başlıyor. Harun Reşid'in (Tuncer Necmioğlu) çıkan isyanı bastırmak üzere Horasan'a gönderdiği komutan (Turgut Özatay), bu kadar işin arasında, Horasan valisinin kızına da (Ajda Pekkan) tecavüz eder. Vali kızı Dilara (ya da Dilaram; oyuncular bir öyle bir böyle sesleniyorlardı ona), tecavüzden hemen sonra, orada bulunması için bir sebep olmayan (filmin devamında, rekabet halindeki bu iki adamın asla aynı yere ya da aynı göreve gönderilmediğini öğreniyoruz çünkü) Harun Reşid'in oğlu-nun yardımı ile kaçar, kaçar ve köle tüccarlarının eline düşer.


Köle pazarlarında açık artırma ile satışa çıkarıldığında boynunu büküp kaderine razı olcak diye düşüneniz varsa yanılıyor. Gururundan bir milim bile feda etmiyor Dilara; tüller içinde yarı çıplak pazarlanmaktayken, kendisine dokunan adam-ları zincirleriyle yerlere seriyor, sahibinin işine engel olduğu için kırbaçlandıkça kırbaçlanıyor. Ne gam, gururun fazlası sarayın kapısının açılmasına sebep oluyor sonunda. Komutanımızın karısı Lale Belkıs, hiç inandırıcı olmayan bir sebep (ki bazen, herhangi bir sebep de olmayabiliyor bu filmlerde) ileri sürerek Dilara'ya talip oluyor ve "Kızım marifetlerin ne?" sorusunu takip eden bir-iki göbek hareketi ve arkasından patlatılan bir "aranjman" sonrası, iki bin beş yüz altına onu satın alıyor...


Bütün bunları da yaparken, şarkıcının üçüncü albümünün kapağındaki (ve bu yazının bir yerlerinde de bulunan) fotoğrafta üzerinde olan dans kostümleri ile sarayın koridorlarında koşturur da koşturuFilmin, bizimkinin saraya girişinden sonrasını anlatan bölümleri (film o niyetle çekilmemiş bile olsa) Almodovar filmleri tadında sahici bir komedi: Önce rakibi Devlet Devrim'i ipe gönderir, sonra Harun Reşid'i kendisine bağlar; sonra da, bu tip filmlerde hiç eksik olmayan sihir zehir gibi şeylerin yardımı ile babasının intikamını alır, şehzadeyi kendisiyle evlenmeye ikna eder...


Her an her saniye birileri ile kumpaslar kurar ve seyrdene "estetiğin gücü" üzerine acayip bir ders verir. Gerçekten de, bu koridorlarda koşturan Ajda Pekkan ile, 70 ve 80'lerdeki Ajda Pekkan arasında, şöyle genel bir benzerlik bile olsun mevcut değildir. Kaba, iri yarı ve filmdekigibi boncuk ve yıldızlarla süslenip gözümüze sokulacak yerde mutlaka kapa-tılması gereken göğüslere sahip bir kadın var bu filmde. Harun Reşid ve oğlunun, böyle bir kadının peşine düşme nedenini asla anlayamıyorsunuz, hiç inandırıcı görünmüyor size; tüller, şifonlar, boncukların bile yardımı dokunamıyor... İntikamın alınmasını müteakiben de, bizimki apansız çarkeder ve (türbemsi bir yerde ağlayan yaşlı bir kadını görüp bütün mücevherlerini ona vermesinden hemen sonra) her şeyden feragat ederek, Horasan bahçelerinde çiçek yetiştirmek üzere bahçıvanlığı seçer. Hikaye içinde belki biraz tuhaf ama bir parça olsun makul de gözüken bu karar, yapımcı ya da yönetmenimize yetmez, şehzade bizimkinin peşine düşer, onu çapa sallarken bulur, o da çok diretmez ve bizzat kendisinin söylediği (muhtemelen ağaçlar arası-na gizlenmiş bir piyano eşliğinde) "Hatırlar mısın, hatırlar mısın, o günleri-mizi" şeklindeki bir aranjmanı müteaki-ben şehzadenin koluna girer ve saraya döner... (Ky:Naim Dilmener)




HALK AŞIKLARI (1967)

Yönetmen:Asaf Tengiz
Kamera:Feridun Kete
Yapım:Tengiz Film / Asaf Tengiz


Oyuncular: Safiye Filiz, Erol Tezeren, Serap Sipah

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)

Yönetmen T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

HACI MURAT (1967)

Yönetmen:Natuk Baytan
Senaryo:Bülent Oran
Kamera:Enver Burçkin
Yapım:And Film / Turgut N. Demirağ

,
Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu,
(And Film Stüdyosunda çekilmiş, Acar Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Ferdağ, Muzaffer Tema, Sevinç Pekin, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Levent Kıral, Hüseyin Zan, Necip Tekçe, Haydar Karaer, Ahmet Turgutlu, Bülent Kral, Süheyl Eğriboz, Adnan Mersinli, Alp Aslan, İsmail Varol, Behçet Nacar, İsmet Erten, Levent Kıral, Bülent Kıral,


Konu: Kafkas Türklerinin çarlık Rusya'sında Şeyh Şamilin önderliğinde özgürlük mücadelesinin anlatıldığı bu filmde Hacı Muratın kahramanlıkları gözler önüne serilmekte.

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)


Yönetme T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

GÜL AĞACI (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Yılmaz Atadeniz,Mehmet Aslan
Kamera:Fevzi Eryılmaz
Yapım:Ozon Film / İ. Necil Ozon


Kurgu: Cevat Sezer, Sanat Yönetmeni: Özdemir Akın, Reji Asistanı: Birsen Kaya, Kamera Assitanı: Mustafa Eminoğlu, Negatif Kurgu: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Işık Şefi: Fehmi Eryılmaz, Ses Kayıt: Marko Buduris, Senkron: Süleyman Katakaya, Prodüksiyon Amiri: Şevki Tosunoğlu, Asistanı: Erkan Abacı, Set Amiri: Mazhar Fakiroğlu, Set: Coşkun Metin, Şarkılar: Tamer Arasıl,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Hülya), Tamer Yiğit (Kemal), Necdet Tosun (Aşçı), 


Mahmure Handan (dadı), Sabahat Işık (Anne), Necati Er, Talia Saltı (Şükriye), Nermin Özses (Komşu), Ösdemir Akın (şoför), Şahap Işık, 

Konu: Yüzü bir kaza sonucu yanan bir gençle zengin olduğu için zorla evlenmek zorunda kalan bir kızın öyküsü Film, Başrollerini Türkan Şoray ve Tunç Okan’ın paylaştığı “VEDA BUSESİ” adlı filmin ikinci versiyonu.

GENÇLİK TÜRKÜSÜ (1967)

Yönetmen:Hulki Saner
Senaryo:Adnan Saner
Kamera:Mengü Yeğin
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Erol Büyükburç, Een Püsküllü, Sevda Ferdağ, Vahi Öz, Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu, Yılmaz Köksal, Suzan Avcı,


Konu: Yaşamları ve düşünceleri farklı olan bir baba ile oğlunun öyküsü

GECELERİN KRALI (1967)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu


Oyuncular: Ayhan Işık, Sema Özcan, Nilüfer Koçyiğit, Kuzey Vargın, Feridun Çölgeçen, Süha Doğan, Danyal Topa-tan, Kayhan Yıldızoğlu, Gülgün Erdem, Behçet Nacar, Necdet Tosun, Mine Soley, Asım Nipton, Nevzat Okçugil, Hasan Ceylan, Sadri karan, İhsan Baysal, Anna Bella


Konu: Ayhan ışığın avantür fimlerinden. iki kabadayı arkadaşının hikayesi.. Ayhan daha sonra tövbe edecek, ama kötüler arkadaşı Kuzey Vargın’ı öldüre-ceklerdir. Artık intikam kaçınılmazdı

GECEKONDU PEŞİNDE (1967)

Yönetmen:Fevzi Tuna
Senaryo:İlhan Engin
Kamera:Mustafa Yılmaz
Yapım:And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Sadri Alışık, Nevin Aypar, Cenk Er, Sami Hazinses, Hakkı Haktan, Tülay Erdeniz , Güzin Özipek, Ahmet Turgutlu, Yavuz Caner, Turgut Baydar, Bülent Kırali, Fatih Mahir, Hüseyin Zan, Bilal İnci, İsmet Erten, Cumali Cimgü,


Konu: Memur maaşıyla kıt kanaat geçinen Mahzun, yüklü borçları yüzünden mahalle esnafı ve ev sahibiyle boğaz boğaza gelmektedir. En sonunda ev sahibi aileyi eşyalarla birlikte sokağaatar. Geceyi parkta geçirmeye karar veren Mahzun, bu kez hırsızlık suçlamasıyla karakola düşer. Yufka yürekli iki hırsız, parktaki eşyaları çalarken yoksul aileye acıyarak yardım etmeye karar verir. Aileye el birliğiyle bir gecekondu yapılır. Ancak ev rüzgarda yıkılınca Mahzun’un tek gayesi ailesinin barınacağı bir gecekondu yapmak olur. Ancak bu kolay olmayacak, her de .

GARİPLER SOKAĞI (1967)

Yönetmen:Abdurrahman Palay
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Nejat Okçugil
Yapım:Er Film / Berker İnanoğlu,


Oyuncular: Muhterem Nur, Tijen Par, Nuri Sesigüzel, Sami Hazinses, Necdet Tosun, İhsan Baysal, Asım Nipton, Sadri Karan, Faik Coşkun, Selahattin İçsel


Konu: Sokaklarda başıboş yaşayan üç serseri arkadaşın hayatlarına giren genç güzel bir kızla değişmesinin öyküsü. Sımsıcak bir mahalle ve arkadaşlık öyküsünün anlatıldığı bir film.

GARİBANIZ ABİLER (1967)

Yönetmen:Bilge Olgaç
Senaryo:Vecdi Uygun
Kamera:Yılmaz Ceylan
Yapım :Sezgin Film / Kemal Aydan


Oyuncular: Sevim Şengül, Adnan Varveren, Kemal Aydan, Baki Tamer, Ferudun Çölgeçen, Nermin Kuran, Necip Tekçe, Adnan Mersinli, Aşi Avaz


Konu: Üç yoksul gençle, bir şarkıcı kızın öyküsü

GALATALI MUSTAFA (1967)

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü:Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Laboratuvar: Gani, Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Hasan Örnek, Omay Körmükçü, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Asistanı: Tahsin Demirand, Montaj: Diamandi, Ali Rıza Yılmaz, Asistanları: Mehmet Özdemir, Haydar Özdemir, Celadet Çiftçi, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, İlia İliadis, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Kameraman: Sertaç Karan, Reji Asistanları: Ferhan Üçoklar, Üstün Toroslu, Set Ekibi: Yusuf Yıldırım, Tuncay Altınalerv, Kadir Çakar, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (Erman Film Stüdyosunda hazır-lanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Ayhan Işık (Mustafa), Sevda Ferdağ (Sevgi), Reha Yurdakul (Murat), Semih Sergen (Turgut), Semra Yıldız (Serap), Feridun Çölgeçen, Sevim Emre, (Zeynep), Necip Tekçe, Ferda Ferdağ, Hasan Ceylan, Hayri Karakaş (Nuri), Hüseyin Zan (Turgut’un adamı),Ercan İnangiray (Küçük Mustafa), Hakkı Kıvanç (Serabın dostu), Muammer Gözalan (Cezaevi Md.) Gani Dede, Selahattin İçsel (Salih Dede), Vahit Volkan, Oktay Yavuz (Barmen), Rıfat Üfler,


Konu: Yıllar önce annesiyle birlikte terkedilen bir gencin babasını arayış öyküsü.


Not: Agah Özgüç, Türk Filmleri Sözlü-ğü’nde Safa Önal adı geçmekte ise de, 5555 afişte Türk Sineması (Türker İnanoğlu) kitabında yer alan afişte Erdoğan Tünaş’ın adı yer almakta.

 

FANTOMA “İSTANBUL’DA BULUŞALIM” (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Natuk Baytan
Görüntü Yönetmeni:Manasi Filmeridis
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Yılmaz Köksal, Cevat Kurtuluş, Hasan Demirtaş, Meral Küçükerol, Diclehan Baban, Gülay Alp, Sevgi Can


Konu: İstanbul’ gelen Fantoma’nın Sü-permen ile mücadelesi.


Yeşilçam sinemasında Killing’ten sonra filme alınan ikinci fotoroman, çizgi roman türü film Fantoma’dır. Aslında Fransız tefrika ve roman yazarları Pierre Souvestre ve Marcel Allain’in 1911-1914 yılları arasında yarattığı, dönemin gerçeküstücülerini mest eden Fantoma .acımasız bir canidir. Yeşilçam’a uyarlandığında Yarasa Adam’a karşı mücadele eden bir soyguncuya dönüşmüştür

15 Ağustos 2016 Pazartesi

EVLAT UĞRUNA (1967)

Yönetmen:Türker İnanoğlu
Senaryo:Fuat Özlüer
Görüntü Yönetmeni:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Hüseyin Karaoğlu, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Mazhar Eröz, Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş, Ses: Süperfon Stüdyoları, Negatif Montaj: Erdoğan Kızıldağ, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, (Saner Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).


Oyuncular: Ekrem Bora, Selda Alkor, Selma Güneri, Muzaffer Tema, Can Sel, Bedia Muvahhit, Özcan Yiğitmen

Konu: Küçük bir kentte yaşayan Oya (Selda Alkor) babasının ölümü üzerine iş bulmak umuduyla İstanbul’a gelir. Rastlantı eseri tanıştığı pavyon sahibi Vural (Ekrem Bora) sesinin güzelliğini fark ettiği Oya’ya şarkıcı olarak iş verir. Vural Oya’nın gençliği ve güzelliğinden etkilenip ona aşık olur. Oya Vural’ı reddeder. Duygu ve tutkularına gem vuramayan Vural ise bir gün Oya’ya saldırır. Oya kaçarken zengin ve ünlü bir avukat olan Doğan (Muzaffer Tema) ara-bası ile çarpıştığı genç kızı hastaneye götürür. Oya ertesi gün hastaneden çıkar. İşinden de ayrılır ama anlaşması gereği Vural tazminat ister. Oysa Oya’nın hiç parası yoktur. Doğan’la birbirle-rine aşık olmuşlardır. Doğan’ın annesi ise bu ilişkiden rahatsızdır ve evlenmelerine engel olmak için her şeyi dener. Sonunda aşk galip gelir ve ikisi evlenirler. Doğan’ın Oya’nın daha önce pavyonda şarkıcılık yaptığından haberi yoktur. Oya’nın peşini bırakmayan Vural ise Oya’dan, gerçeği anlatmaması karşılığında şantajla tehdit ederek para ister. Doğan iş için Ankara’ya gittiğinde de evlerine giderek kendisini Oya’nın akrabası olarak tanıtır. Kayınvalidesinin gerçeği öğrenmesinden korkan Oya, Vural’la onun istediği pa-rayı vermek üzere randevulaşır.


Doğan’ın annesi gelişmelerden şüphelenerek onları izler ve buluştuklarını görür. Vural ile konuşur. Vural sevgili olduklarını söyler. Oya ise hamiledir ve kayınvalidesinin suçlamaları sonucu Doğan’ın üzülmemesi için evi terk eder. Bir süre sonra bir kız çocuğu doğurur. Adını Sevgi koyar. Anneliğin verdiği mutlulukla yaşama yeniden bağlanır ve kızına bakabilmek için barlarda çalışmaya başlar. Yıllar geçer, Sevgi bir genç kız olur (Selma Güneri). Annesine barlarda çalıştığı için kızgındır. Bir gün Oya ile karşılaşan Vural evine gittiğinde kızı Sevgi ile tanışır ve bu genç kıza kur yapar. Sevgi annesinin engellemelerine karşın evi terk ederek Vural’ın pavyonunda çalışmaya başlar. Oya kızının mahvolmaması için Vural’ı öldürür. Mahkemede hakim Doğan’dır ve Oya’yı tanır. Oya Sevgi’nin kızları olduğunu anlatır ve rahatsızlanıp hastaneye kaldırılır. Ölmeden önce Doğan’a her şeyi söyler. Sevgi ise yaptıklarından pişmandır…