Powered By Blogger

18 Ağustos 2016 Perşembe

KIZILCIKLAR OLDU MU (1967)

Yönetmen: Hulki Saner
Senaryo:Adnan Saner
Görüntü Yönetmeni:Mengü Yeğin
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Set Amiri: Şerif Ablak, yardımcısı: Ahmet Dilekay, Montaj ve Senkron: Aleko Aleksandru, Laboratuvar: Cavit Korkmaz, A. Akdeniz, Dublaj Amiri: Hayri Esen, Yardımcısı, Erhan Esenboğa, Işık Şefi: Aydın M . Yurteri, Asistan Rejisör: Oksal Pekmezoğlu, Kameraman: Erhan Canan, Prodüksiyon Amiri: Nevzat Altındal, (Saner Film Stüdysounda hazırlanmış, Süper Fon da seslendirilmiştir)


Oyuncular: Sema Özcan (Poya), Erol Büyükburç (Metin), Avni Dilligil (Hulusi), Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu (Muhsin), Leman Akçatepe (Metin’în annesi), Hakkı Kıvanç, Süheyl Eğriboz, Mehmet Büyükgüngör, Nermin Özses, Doğan Tamer, Gülten Ceylan, Bilâl İnci, İsmail Hakkı Şen


Konu: Aile çatışmaları nedeniyle birbirlerine kavuşamayan iki gencin öyküsü

KIZIL TEHLİKE (1967)

Yönetmen:Nejat Saydam
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Şevket Kıymaz
Yapım:And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Ayhan Işık, Figen Say, Kuzay Vargın, Devlet Devrim, Yılmaz Gruda, Frah Nur, Mümtaz Ener, Engin Köknar, Refik Kemal Arduman


Konu: Yabancı bir devlet adına çalışan bir casusla, emniyet örgütünün serüveni.

KIZ KOLUNDA DAMGA VAR (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Halit Refiğ
Kamera:Cahit Engin
Yapım:Uğur Film / Memduh Ün


Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur , Işıklar: Erol Batıbeki, Reji Asistanı: Emre Çağatay, Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu,
Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir


Oyuncular: Fatma Girik, Sadri Alışık, Sevda Nur, M. Ali Akpınar, Altan Günbay, Eva Abrahamsson , Adnan Uygur, Kamer Sadık, Bewhçet Nacar, İsmet Erten, İhsan Bayraktar, Nejat Özemre, Enver Dönmez,


Konu: Anadolu'da bir kızı iğfal ettikten sonra İstanbul'a kaçan Dümen Basri'nin büyük kentteki öyküsü.

KRALLAR ÖLMEZ (1967)

Yönetmen:Ertem Göreç
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Ali yaver

Yapım:Metin Film / Işık Toroman

Oyuncular: Ayhan Işık, Semiramis Pekkan, Tuncel Kurtiz, Cahit Irgat, Ayfer Feray, Sadettin Erbil, Behçet Nacar, Mümtaz Ener, Asım Nipton, Channel Ley, Danyal Topatan


Konu: Aşırı alkol kullanması nedeniyle işinden olan bir ajan ile onu bu alkol batağından kurtarmaya çalışan kadının öyküsü.

KIZIM DUYMASIN (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Semih Evin
Kamera:Vedat Akdikmen
Yapım:Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Yıldız Tezcan, Efkan Efekan, Neriman Köksal, Aynur Aydan, Esen Püsküllü


Konu: Neriman dansözlük yaparak kızı Yıldız’a bakmaya çalışmaktadır. Yatılı okulda okuyan genç kız, annesinin bir fabrikada çalıştığı yalanıyla büyümüştür. Sesine güvenen Yıldız, ünlü bir şarkıcı olmayı hayal etmektedir. Neriman’ın yıllar önceki evliliğinden iki çocuğu olduktan sonra kocasıyla yolları ayrılmıştır. Kızların birini yanına alan kocası, zamanla zengin bir adam olmuştur. Günün birinde onun çalıştığı gazinoya gelir ve yardım teklifi eder. Kızının eksiklik çek-mesini istememektedir. Ancak Neriman onu reddeder. Diğer kızı Pervin’in nişanlısı Ekrem’le aşk değil gösteriş için birliktedir. Ekrem de farklı duygular içinde bocalamaktadır. Nişanlısının istekleri ve yaşam tarzı genç adamla uyuşmamaktadır. Kader aileyi ilginç bir biçimde bir araya getirecek, Ekrem ilk gördüğü anda Yıldız’a aşık olunca işler karışacaktır

KIRBAÇ ALTINDA (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Kamera:Melih Seretesen
Yapım:Acar Film / Murat Köseoğlu


Sesleri alan ve Müzikleri hazırlayan: Tuncer Aydınoğlu,


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Selda Alkor, Esen Püsküllü, Turgut Özatay, Tunç Oral, Baki Tamer, Ali Şen, Osman Alyanak, İsmail Varol, Asım Nipton, Osman Türkoğlu, Renan Fosforoğlu, Necabettin Yal, Adil Güldürücü, Tevfik Soyurgal, Çocuk Oyuncular: Hülya Gür, Taner Erhal


Konu: Igor Stravinsky’nin “L’Oiseau De Feu” (1919) (The Firebird) süitinin ‘Infernal Dance of King Koshchei’ bölümü ve gecenin çok geç bir saati bardaktan boşanırcasına yağan yağmurda nefes nefese bir çocuk, Selim. "Dükkân kapalı" diyen Akbulut'a neredeyse yalvarıyor "Ne olur bakkal amca, Hasan Dayı rakı istiyor. Alamazsam beni döver." Bakkalın "Zıkkım içsin" diye söylenerek verdiği şişeyi alır ve geç kaldığı için (bir başka dayak nedeni) kestirmeden, Eski Kuyular yoluna sapar. Yaşamını değiştirecek olan bir kanun kaçağına rastlayacaktır. Karşısına çıkan bu perişan durumdaki adam güçlükle konuşuyor "Korkma yavrum, benden sana zarar gelmez.. Üstelik yaralıyım da.. Çok kan kaybettim." Selim, önce biraz korksa da, onu yakındaki Yıkık Türbe'ye götürüp rakı ile yaralarını temizler (sonradan yemek de getirecektir). Geç kaldığı, üstelik rakısız gittiği için dayısından (her zamanki gibi kamçıyla) yediği dayağı kamera bile çekememiş. Yine böyle bir dayaktan sonra, Hülya şunları söylemişti; "Üzülme artık Selim, üzülme. Geçecek bunlar. Eğer Hasan amcanın da bir çocuğu olsaydı, çocuklara acımasını bilirdi." Köşkte, Hanife Bacı’nın söyledik-lerine kulak kabartınca yardım ettiği kişinin kim olduğunu öğrenir "Duydun mu Şaban Efendi, Yıkık Türbe'de bir katil yakalanmış.. Çakırbeyli Çiftliği'nin sahibi Osman Bey’miş.. Karısını bir seyisle yakalamış. İkisini de öldürmüş.” Osman Bey, kendisini götüren jandarmalardan Se-lim'in durumunu öğrenir. "Zavallı yavrum benim. Ben de senin gibi talihsiz bir insanım bu dünyada. İstemeyerek cinayet işledim. Halbuki Allah'ın adaletin inanmalı. Hayatım boyunca param, malım, mülküm oldu ama saadetim olmadı. Dua et cezamı bir an evvel çekip kurtulayım. O zaman seni bırakmam yavrum."
Yıllar sonra. Hülya'nın 18. yaş günündeki bir olay Selim'in, hem de hırsızlıkla suçlanarak köşkten kovulmasına neden olur. Neşeli bir şekilde başlayan eğlencede ‘Monday Monday’ (1966) (J. Phillips / M. Phillips) melodisi çalınırken Hülya'yı dansa zorlayan Semih’le kavga eder. Sonrasında, dayısı tarafından kırbaçla 'terbiye' edilir. Artık dayanamaz ve oradan ayrılmaya karar verir. 


Ancak, Semih, Hasan Bey’in çekmecesinden aldığı parayı onun bavuluna koymuş. Jan yaptığı aramada ne olduğunu şaşıran Selim oradan kaçar.
Açılan ateşle ayağından yaralanır ama Köşk’ün yakınındaki bir ırmakta izini kaybettiriyor. Yörük kızı, güzel Ferayi ve Gussa Nine yardım ediyorlar. Yaranın dağlanması sırasında, Ferayi’nin Selim'i öperek sakinleştirdiğini gören ninenin şaşkınlığı "Uy anam uy, adamın bağrından bir ateş çıktı, Ferayi'nin bağrına bin ateş düştü."


Bir rastlantı sonucu Yörük Obası’nın konakladığı çiftliğin sahibi Osman Bey. Hapisten çıkmış ama şimdi de delikanlı içerde; "Dayısı Hasan Erdinç'in evindeki dolabından 3550 lirayı çaldığı sabitleştiğinden Selim Çelik.. 2 sene hapis cezasına.."


O hapisteyken, Ferayi, Hasan Bey tarafından kirletilir. Utancından ailesinin yanına dönemez ve barlarda şarkıcı olarak çalışmaya başlar. (Murat Çelenligil – sinematurk veri tabanını)

KELEPÇELİ MELEK (1967)

Yönetmen:Mehmet Dinler
Senaryo:Osman Seden
Kamera:Necati İltaç
Yapım:Kemal Film/Osman F. Seden


Reji Ast: Yücel Çakmaklı, Kamera Ast: Özer Korkmazlar, Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj-Senkron: Arif Özalp, Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Işık Ekibi: İlhan Aslım, Muzaffer Durusoy, Nedim Karabulut, Dekor: Saim N. Bilge, Set Amiri: Hasan Nurdan, Set Ast: Rıza Şenışık, Prodüksiyon Amiri: Adna İrkut, (Kemal Film Stüdyosu’nda çekilmiş, Acar Film Stüdyosu’nda seslendirilmiştir).


Oyuncular: Türkan Şoray, Ediz Hun, Tijen Par, Muzaffer Tema, Aliye Rona, Cahit Irgat, Serpil Gül, Nubar Terziyan, Ali Ekdal, Feridun Çölgeçen


Konu: Nazım (Ediz Hun) ile Nevin (Türkan Şoray) evlenme planları yapmakta olan iki gençtir. Ancak Nazım'ın babası iflasın eşiğindedir ve oğlunu zenginliği ile bilinen Hüsnü Bey'in kızı ile evlendirerek iflastan kurtulmanın yolunu aramaktadır. Öte yandan Nevin için de annesi ile karşılaşması hiç iyi olmamıştır. Sonunda işlenen bir cinayet her şeyi işin içinden çıkmaz bir yere sürüklemeye başlar.

KEDERLİ GÜNLERİM (1967)

Yönetmen : Orhan Aksoy
Senaryo: Burhan Bolan, Orhan Aksoy
Kamera:İlhan Arakon
Müzik:Metin Bükey
Yapım:Erman Film / Hürrem Erman


Ar Direktör: Fethi Oğuz, Işık Direktörü: Halit Aysan, Montaj-Senkron: Diamandi Filmeridis, Seslendiren: Yorgo İliadis,


OYUNCULAR: İzzet Günay, Behiye Aksoy, Sezer Güvenirgil, Sezer Tamer, Semih Sezerli, Gülay Alp, Muammer Gözalan,


Konu: Boynunda ur çıkan bir şarkıcıy, kendisini tedavi eden doktora aşıktır. Ancak doktor İzzet’e ilgi duyan ve ona aşık biri daha vardır. O da şarkıcı Behiye’nin kızkardeşidir. İki kız kardeşin aşk öyküsü. Behiye Aksoy’un eşsiz şarkılarıyla film bir kat daha güzelleşir.

KATIRCI YANİ EFENDİNİN DEFİNESİ (1967)

 ”Eşkıya Katırcının Definesi”

Yönetmen:Yavuz Yalınkılıç
Senaryo:Murat Sertoğlu
Kamera:Mükremin Şumlu
Yapım:Ömür Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Erol Taş, Nuran Aksoy, Mustafa Çetin, Mehmet Ali Akpınar


Konu: 1853'te devletle anlaşarak dağdan inen Katırcı Yani Efendi’nin yaşamı.

KARIM BENİ ALDATIRSA (1967)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü:Memduh Yükman
Müzik ve Besteler:Turgut Dalar
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Gani Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Dublaj ve Senkron: Diamandi Filmeridis, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Asistanı: İlia İliadis, Set Ekibi: Erol Şen, Ergun Şimşek, Orhan Akıllıgil, Prodüksiyon: Adil Kıbıcı, Işık: Kenan Eryılmaz, Rıdvan Varol, Reji Asistanı: Ferhan Üçoklar, Kameraman Fikret Temizer, Orkestra: Vasfi Uçaroğülu ve arkadaşları, Erol Sıdal (Trompet), Jan Sırap (Gitar), Şener Özkan (Saksofon), Fikret Tarabuş (Keman), Spadacinni (Org), Vasfi Uçaroğlu (Bateri), Turgut Dalar (Piyano), Semra Nuray (Şarkılar), 

(Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Sevda Ferdağ (Fatma), Öztürk Serengil (Dursun Ali), Önder Somer (Orhan), Vahi Öz (Salih Kaptan), Gülsün Kamu, Neriman Köksal (Belma), Ali Şen (Fatma babası), Sadettin Erbil (Fatma’nın nişanlısı), Ergun Köknar, Mürüvvet Sim (Remziye hanım), Çetin başaran (Badici)


Konu: Orhan ile Belma bir güzellik salonunda çalışırlar. Belma, Orhan'a yanık olmasına karşılık Orhan'ın gözü dışarıdadır ve bir gün ayağı burkulan Fatoş'a (Sevda Ferdağ) yardım ederek onun gönlünü kazanır. Kendisini doktor olarak tanıtan Orhan Fatoş'un gönlünü kazanmak için her bir kuru yaparak kendisini doktor olarak tanıtmaktan da çekinmez.


Bir taka filosuna sahip Karadenizli kaptan Salih Reis (Vahi Öz) ise hamsiden kazandığı parayı gece pavyonlarda cömertçe harcar. Bu arada pavyonda şarkı söyleyen Belma Güneş'i tanır ve ona kur yaparak, biraz da servetinin cazibesiyle eşi olmaya razı eder. Ayrıca gittiği pavyonda garsonluk yapan Dursun'u da (Öztürk Serengil) yanına alarak sağ kolu yapar.


Salih Reis, eşi Belma'nın diretmesiyle güzellik salonunu satın alır ve onu işletmeye başlar. Güzellik salonun müşterileri arasında kimler yoktur ki?. Ama güzelleşmek için değil, bir güzele sahip olmak için oraya gelmişlerdir.


 

KARDEŞ KAVGASI (1967)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo:Fuat Özlüer
Kamera:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Nuran), İzzet Günay (Murat), Yusuf Sezgin (Doğan), Sevda Ferdağ (Alev), Süleyman Turan (İsmail), Nubar Terziyan (Ali Nazmi), Çetin başaran (Musa), İhsan Bayraktar (Kadri), Silvani Panpani, Nermin Özses, 

davetli), Serdar Gökhan (bar Müşterisi), Muzaffer Yenen (savcı), Ali Demir 8hakim), Zeki Sözer (Avni)

Konu: Anne ve babaları küçük yaşta ölmüş iki kardeşten Doğan (Yusuf Sezgin) bir fabrikada işçidir. Onu büyüten ablası Nuran ise (Hülya Koçyiğit) evde dikiş dikerek geçimlerine katkıda bulunmaktadır. Sık sık kavga eden kardeşler, bir süre sonra evin bir odasını taksi şoförü Murat’a (İzzet Günay) kiraya verirler. Doğan, patronu Ali Nazmi’nin (Nubar Terziyan) metresi olan bar kadını Alev’le (Sevda Ferdağ) ilişkiye girer. Murat’la Nuran arasında başlayan yakınlaşma ise kısa sürede aşka dönüşür. Doğan bu ilişkiye karşı çıkar, evlenmelerini istemez. İşine de ilgisizdir ve kovulur. Evdeki eşyaları satmaya başlar. Alev parasız olduğu için Doğan’ı terkeder. Doğan onunla olabilmek için Ali Nazmi’nin kasasını soymayı kabul eder. Murat ile Nuran’ın düğün gecesi fabrikayı soymaya gider. Gece bekçisi olan arkadaşı İsmail (Süleyman Turan) Doğan’a engel olmak isteyince onu vurur. Yaralı İsmail Murat’a haber verir. Murat kimseye bir şey söylemeden düğünden ayrılıp Doğan’ı bulur ama vazgeçiremez. Doğan paraları alır kaçar. Polis gelir, Murat’ı öldürülen gece bekçisi İsmail’in başında yakalar ve tutuklar. Murat hiçbir suçu olmadığı halde idam istemiyle yargılanır. Doğan İsmail’i öldürdüğüne pişmandır. Murat’ı kurtarmak ister. Alev’i öldürür. Mahkeme sıra-sında ortaya çıkıp suçu üstlenir. Doğan cezasını çekmek üzere tutuklanırken, Murat ile Nuran biraz buruk da olsa yarım kalan mutluluklarına yeniden devam etmek için elele verirler 


KARTAL EFE (1967)

“DAĞLARIN YİĞİDİ”

Yönetmen:Kayahan Arıkan
Senaryo:Kemalettin Çelme
Kamera:Yılmaz Ceylan
Yapım:Hakan Film / Kayahan Arıkan


Oyuncular: Tunç Oral, Nurlan San, Mehmet Ali Akpınar, Cemil Taylan, Tansu Sayın, Hayrunisa Demirel, Cevat Uz, Arap Celal, Vural Erman

KARAOĞLAN YEŞİL EJDER (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Suat Yalaz
Görüntü Yönetmeni:Mustafa Yılmaz
Yapım:Olcay Prodüksiyon / Suat Yalaz


Oyuncular: Kartal Tibet, Tülay Erdeniz, Senih Orkan, Recep Filiz, Süleyman Turan, Behçet Nacar, Buket Sokollu, Cemal Göncü, Yusuf Çağatay, İlhan Genç


Konu: Yeşilçam’da Karaoğlan dizisinin beşinci macerasıdır bu film ve Karaoğlan Çin sarayındadır. Bir Uygur obasını Çinli haydutlar basmıştır. Başlarında Yeşil Ejder diye bilinen Sung (Tülay Erdeniz) adlı bir Çinli Prenses vardır. Obadan Bige (Buket Sokollu) adlı bir kızı kaçıran Çinliler kıza “Kaydo” (bir çeşit çıplak dans) oynatmak isterler. Bu arada Çinli Prenses yoksul obaları basarak, onlara zulum etmektedir. Sonunda Karaoğlan’ı karşısında bulur. Aslında Prensesi yaveri (Senih aşam) kışkırtmaktadır. Karaoğlan Sung’un yaverinden hesap sorar. Karaoğlan’la Sung’un beraber olması prensesle ni-şanlı olan Ming Tien’in (Süleyman Turan) soylarının arasını açar, sarayda iktidar kavgası başlar.


Not: Kartal Tibet bu filmden sonra bir daha Karaoğlan dizileri çevirmez. Suat Yalaz ile ticari anlaşmazlığa düşmüşlerdir çünkü.

KARAOĞLAN BİZANSLI ZORBA (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Suat Yalaz
Kamera:Mustafa Yılmaz
Yapım:Olcay Prodüksiyon / Suat Yalaz


Kostüm: Ahmet Sert, Terzi: Fatoş, Dekor: Sohban Koloğlu, Makyaj: Cemal Gonca, Reji Asistanı: Mesut Taner, Kamera: Ahmet Erhan, Işık: İlyas Kürtün, Prodüksiyon: Yusuf Çağatay, Set Amiri: Sezai Kırmacıoğlu, Set Ekibi: İbrahim Uğurlu, Mustafa Karaçuga, Mehmet Çağatay, Erol Batıbeki, Profdüksiyon Amiri: Melih Altınışık, Cevat Alkan, Montaj: Turgut İnangiray, Laboratuvar: Cavit Kokmaz, Abdullah Akdeniz, Asistan Rejisör: Yücel Uçanoğlu, 

(Saner Film stüdyosunda hazırlanmış ve Süperfon stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Kartal Tibet (Karaoğlan), Esen Püsküllü (Eleni), Tanju Gürsu (İmparator Manuel), Devlet Devrim (Sofia), Reha Yurdakul (Baybora), Nurhan Nur (Kitya), Birsen Ayda, Turgut Akaslan (Yzb. Viktor), Altan Günbay (Akilas), Yavuz Selekman (Berbriks), Nevin Nuray, Gürbüz tanrısever, Turgut Savaş, Muammer Gözalan, Recep Yurdaşen, Tahiye Salem, Okktay yavuz, Nermin Özses


Konu: Karaoğlan'ın Bizanslı zalim kral Manuel Vasilas'la olan çatışmalarının kanlı öyküsü.

 

KARA KARTAL (1967)

Yönetmen:Kemal Kan
Senaryo:Nilüfer Badur
Operatör:Fevzi Eryılmaz
Yapım:Kan Film / Kemal Kan


Laboratuvar Şefi: Cemil Orhon, Laboratuvar: Erol Yıldırım, Bayram Güzel, Muharrem Gündüz, İbrahim Eken, Sesleri Alan: Marko Buduris, Montaj: Süleyman Karakaya, Senkron : Cevat Sezer, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Kostümler: Niyazi Er, Aksesuar: Hamdi Oktay, Işıklar E.D. K Işık Servisi; Prodüksiyon Amiri: Aker Arayıcı, Ar Direktör: Ünal Uğur, Dekorlar: Ender Tanrıöver, Tarzan Baba, Rejisör Asistanı: Ender Tanrıöver, Operatör Asistanı: Ahmet Erkan,

Oyuncular: Eşref Kolçak, Hülya Darcan, Kemal Aydan, Baki Tamer, Kazım Kartal, Gülgün Erdem, Zeki Tüney, Kerem Mertoğlu, Neşe Çolpan, Ali Aslan, Faruk Panter, Hamdi Oktay, Nüsret Açıkyürek, Murat Tok, Ali Arslan, Cemal Midye, Ahmet Karaca, Ahmet Aras, Cevat Uz, Muharrem Tatlıdil, Kâzım Taş, Mehmet Çolpan, Aker Arayıcı, Ali Çolpan, Nuhbe Işıl, Ünal Uğur, Okan Konak,


Konu: Haksızlıklara karşı isyan edip başkaldıran bir eşkiyanın öyküsü.