Powered By Blogger

18 Ağustos 2016 Perşembe

HESAP GÜNÜ (1967)

Yönetmen:Nejat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Kamera:Mehmet Ali Özdemir
Yapım :Yıldız Film / evat Okçugil


Oyuncular: Yılmaz Gündüz, Sevda Ferdağ, Sevinç Pekin, Birsen Menekşeli, Ali Ekdal, Kudret Karadağ, Behçet Nacar, Necati Er, İsmet Erden, Suzan Gül, Erdoğan Eren, Enver Dönmez, Asım Nipton, Lütfi Engin, Aykut Düz, Tevhit Bilge

HER ZAMAN KALBİMDESİN (1967)

Yönetmen:Duygu Sağıroğlu
Senaryo:Safa Önal “Tenesee Williams’ın “Dövme Gül” isimli romanından uyarlama ”
Kamera:Cengiz Tacer
Yapım:Efes Film / Mualla Özbek


Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora, Tanju Korel, Kuzey Vargın, Şakir Arseven, Suzan Avcı, Güzin Özipek, Bilal İnci, Hü-seyin Zan, Behçet Nacar, Abdullah Fe-rah, Erdoğan Seren


Konu: Uyuşturucu işlerine giren ve kocası hasımları tarafından öldürülen hamile bir kadınla şoför sevgilisinin öyküsü.

17 Ağustos 2016 Çarşamba

HAYAT ACILARI (1967)

Yönetmen :Orhan Aykanat
Senaryo:Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni:Fevzi Eryılmaz
Yapım :Aykanat Film / Orhan Aykanat


Oyuncular: İzzet Günay, Figen Say, Ka-dir Savun, Nuran Aksoy, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Nubar Terziyan, Danyal Topatan, Necip Tekçe, Ayton Sert, Küçük Yıldız: Ahmet Metin Aykanat


Konu: Hasta çocuğuna beyin ameliyatı yaptırmak için, bir soyguna katılan eski bir kasa hırsızının öyküsü.

HARUN REŞİD'İN GÖZDESİ (1967)

Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Ayşe Şasa
Kamera:Gani Turanlı
Yapım :And Film/Turgut Demirağ 

Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiş, And film stüdyosunda hazırlanmıştır.

Eser: Sevda Sezer, Sanat Yönetmeni: Doğan Aksel, Reji Asistanı: Zeki Ökten, Ahmet Soner, Kamera Asistanı: Baki Turanlı, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Asistanı: İlia İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Nihat Sümer,


Oyuncular: Ajda Pekkan (Dilaram), Erol Tezeren (Şehzade Emin) , Tuncer Necmioğlu (Harun Reşid), Devlet Devrim (Anarkalı), Turgut Özatay (Harsama), Lale Belkıs (Butri), Tülay Erdeniz (Mihrinisa), Danyal Topatan (Cellat Mensur), Bilkay Tekben, Faik Coşkun (Esir Tüccarı), Kadriye Tunai Erdoğan Seren, Bahri Özkan, Yaşar Şener, Arap Celâl, Taliha Saltı, Selahattin Geçgel,


Konu: Abbasi İmparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşid'in öyküsü. Abbsi imparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşit'in öyküsü anlatılırken, Harun Reşit bu öyküde ikincil planda kalır, asıl ağırlık mağduriyetini yavaş yavaş lehine çeviren kadın (Ajda Pekkan) kahramandadır. Harun Reşit’ın kardeşi Abbase, filmin ikincil rollerinden birinde yer alır. Abbaseyi Lale Belkıs canlandırır. Sezer, Harun Reşit olayını devam ettirir ama, yine ikincil konumda ele alarak bu kez kahraman kız kardeşi Abbase Sultandır.

► Atıf Yılmaz'ın bir filmiymiş "Harun Reşid'in Gözdesi". Bu bilgiye Agah Özgüç'ün film kataloglarından da ulaşa-bilirmişim ama, filmi tek arama nedenim Ajda Pekkan olduğu için pek de umu-rumda olmamış demek ki. Film, neredeyse üç beş metrekarelik bir alanda çekilmiş gibi duran savaş sahneleri ile başlıyor. Harun Reşid'in (Tuncer Necmioğlu) çıkan isyanı bastırmak üzere Horasan'a gönderdiği komutan (Turgut Özatay), bu kadar işin arasında, Horasan valisinin kızına da (Ajda Pekkan) tecavüz eder. Vali kızı Dilara (ya da Dilaram; oyuncular bir öyle bir böyle sesleniyorlardı ona), tecavüzden hemen sonra, orada bulunması için bir sebep olmayan (filmin devamında, rekabet halindeki bu iki adamın asla aynı yere ya da aynı göreve gönderilmediğini öğreniyoruz çünkü) Harun Reşid'in oğlu-nun yardımı ile kaçar, kaçar ve köle tüccarlarının eline düşer.


Köle pazarlarında açık artırma ile satışa çıkarıldığında boynunu büküp kaderine razı olcak diye düşüneniz varsa yanılıyor. Gururundan bir milim bile feda etmiyor Dilara; tüller içinde yarı çıplak pazarlanmaktayken, kendisine dokunan adam-ları zincirleriyle yerlere seriyor, sahibinin işine engel olduğu için kırbaçlandıkça kırbaçlanıyor. Ne gam, gururun fazlası sarayın kapısının açılmasına sebep oluyor sonunda. Komutanımızın karısı Lale Belkıs, hiç inandırıcı olmayan bir sebep (ki bazen, herhangi bir sebep de olmayabiliyor bu filmlerde) ileri sürerek Dilara'ya talip oluyor ve "Kızım marifetlerin ne?" sorusunu takip eden bir-iki göbek hareketi ve arkasından patlatılan bir "aranjman" sonrası, iki bin beş yüz altına onu satın alıyor...


Bütün bunları da yaparken, şarkıcının üçüncü albümünün kapağındaki (ve bu yazının bir yerlerinde de bulunan) fotoğrafta üzerinde olan dans kostümleri ile sarayın koridorlarında koşturur da koşturuFilmin, bizimkinin saraya girişinden sonrasını anlatan bölümleri (film o niyetle çekilmemiş bile olsa) Almodovar filmleri tadında sahici bir komedi: Önce rakibi Devlet Devrim'i ipe gönderir, sonra Harun Reşid'i kendisine bağlar; sonra da, bu tip filmlerde hiç eksik olmayan sihir zehir gibi şeylerin yardımı ile babasının intikamını alır, şehzadeyi kendisiyle evlenmeye ikna eder...


Her an her saniye birileri ile kumpaslar kurar ve seyrdene "estetiğin gücü" üzerine acayip bir ders verir. Gerçekten de, bu koridorlarda koşturan Ajda Pekkan ile, 70 ve 80'lerdeki Ajda Pekkan arasında, şöyle genel bir benzerlik bile olsun mevcut değildir. Kaba, iri yarı ve filmdekigibi boncuk ve yıldızlarla süslenip gözümüze sokulacak yerde mutlaka kapa-tılması gereken göğüslere sahip bir kadın var bu filmde. Harun Reşid ve oğlunun, böyle bir kadının peşine düşme nedenini asla anlayamıyorsunuz, hiç inandırıcı görünmüyor size; tüller, şifonlar, boncukların bile yardımı dokunamıyor... İntikamın alınmasını müteakiben de, bizimki apansız çarkeder ve (türbemsi bir yerde ağlayan yaşlı bir kadını görüp bütün mücevherlerini ona vermesinden hemen sonra) her şeyden feragat ederek, Horasan bahçelerinde çiçek yetiştirmek üzere bahçıvanlığı seçer. Hikaye içinde belki biraz tuhaf ama bir parça olsun makul de gözüken bu karar, yapımcı ya da yönetmenimize yetmez, şehzade bizimkinin peşine düşer, onu çapa sallarken bulur, o da çok diretmez ve bizzat kendisinin söylediği (muhtemelen ağaçlar arası-na gizlenmiş bir piyano eşliğinde) "Hatırlar mısın, hatırlar mısın, o günleri-mizi" şeklindeki bir aranjmanı müteaki-ben şehzadenin koluna girer ve saraya döner... (Ky:Naim Dilmener)




HALK AŞIKLARI (1967)

Yönetmen:Asaf Tengiz
Kamera:Feridun Kete
Yapım:Tengiz Film / Asaf Tengiz


Oyuncular: Safiye Filiz, Erol Tezeren, Serap Sipah

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)

Yönetmen T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

HACI MURAT (1967)

Yönetmen:Natuk Baytan
Senaryo:Bülent Oran
Kamera:Enver Burçkin
Yapım:And Film / Turgut N. Demirağ

,
Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu,
(And Film Stüdyosunda çekilmiş, Acar Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Ferdağ, Muzaffer Tema, Sevinç Pekin, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Levent Kıral, Hüseyin Zan, Necip Tekçe, Haydar Karaer, Ahmet Turgutlu, Bülent Kral, Süheyl Eğriboz, Adnan Mersinli, Alp Aslan, İsmail Varol, Behçet Nacar, İsmet Erten, Levent Kıral, Bülent Kıral,


Konu: Kafkas Türklerinin çarlık Rusya'sında Şeyh Şamilin önderliğinde özgürlük mücadelesinin anlatıldığı bu filmde Hacı Muratın kahramanlıkları gözler önüne serilmekte.

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)


Yönetme T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

GÜL AĞACI (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Yılmaz Atadeniz,Mehmet Aslan
Kamera:Fevzi Eryılmaz
Yapım:Ozon Film / İ. Necil Ozon


Kurgu: Cevat Sezer, Sanat Yönetmeni: Özdemir Akın, Reji Asistanı: Birsen Kaya, Kamera Assitanı: Mustafa Eminoğlu, Negatif Kurgu: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Işık Şefi: Fehmi Eryılmaz, Ses Kayıt: Marko Buduris, Senkron: Süleyman Katakaya, Prodüksiyon Amiri: Şevki Tosunoğlu, Asistanı: Erkan Abacı, Set Amiri: Mazhar Fakiroğlu, Set: Coşkun Metin, Şarkılar: Tamer Arasıl,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Hülya), Tamer Yiğit (Kemal), Necdet Tosun (Aşçı), 


Mahmure Handan (dadı), Sabahat Işık (Anne), Necati Er, Talia Saltı (Şükriye), Nermin Özses (Komşu), Ösdemir Akın (şoför), Şahap Işık, 

Konu: Yüzü bir kaza sonucu yanan bir gençle zengin olduğu için zorla evlenmek zorunda kalan bir kızın öyküsü Film, Başrollerini Türkan Şoray ve Tunç Okan’ın paylaştığı “VEDA BUSESİ” adlı filmin ikinci versiyonu.

GENÇLİK TÜRKÜSÜ (1967)

Yönetmen:Hulki Saner
Senaryo:Adnan Saner
Kamera:Mengü Yeğin
Yapım:Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Erol Büyükburç, Een Püsküllü, Sevda Ferdağ, Vahi Öz, Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu, Yılmaz Köksal, Suzan Avcı,


Konu: Yaşamları ve düşünceleri farklı olan bir baba ile oğlunun öyküsü

GECELERİN KRALI (1967)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu


Oyuncular: Ayhan Işık, Sema Özcan, Nilüfer Koçyiğit, Kuzey Vargın, Feridun Çölgeçen, Süha Doğan, Danyal Topa-tan, Kayhan Yıldızoğlu, Gülgün Erdem, Behçet Nacar, Necdet Tosun, Mine Soley, Asım Nipton, Nevzat Okçugil, Hasan Ceylan, Sadri karan, İhsan Baysal, Anna Bella


Konu: Ayhan ışığın avantür fimlerinden. iki kabadayı arkadaşının hikayesi.. Ayhan daha sonra tövbe edecek, ama kötüler arkadaşı Kuzey Vargın’ı öldüre-ceklerdir. Artık intikam kaçınılmazdı

GECEKONDU PEŞİNDE (1967)

Yönetmen:Fevzi Tuna
Senaryo:İlhan Engin
Kamera:Mustafa Yılmaz
Yapım:And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Sadri Alışık, Nevin Aypar, Cenk Er, Sami Hazinses, Hakkı Haktan, Tülay Erdeniz , Güzin Özipek, Ahmet Turgutlu, Yavuz Caner, Turgut Baydar, Bülent Kırali, Fatih Mahir, Hüseyin Zan, Bilal İnci, İsmet Erten, Cumali Cimgü,


Konu: Memur maaşıyla kıt kanaat geçinen Mahzun, yüklü borçları yüzünden mahalle esnafı ve ev sahibiyle boğaz boğaza gelmektedir. En sonunda ev sahibi aileyi eşyalarla birlikte sokağaatar. Geceyi parkta geçirmeye karar veren Mahzun, bu kez hırsızlık suçlamasıyla karakola düşer. Yufka yürekli iki hırsız, parktaki eşyaları çalarken yoksul aileye acıyarak yardım etmeye karar verir. Aileye el birliğiyle bir gecekondu yapılır. Ancak ev rüzgarda yıkılınca Mahzun’un tek gayesi ailesinin barınacağı bir gecekondu yapmak olur. Ancak bu kolay olmayacak, her de .

GARİPLER SOKAĞI (1967)

Yönetmen:Abdurrahman Palay
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Nejat Okçugil
Yapım:Er Film / Berker İnanoğlu,


Oyuncular: Muhterem Nur, Tijen Par, Nuri Sesigüzel, Sami Hazinses, Necdet Tosun, İhsan Baysal, Asım Nipton, Sadri Karan, Faik Coşkun, Selahattin İçsel


Konu: Sokaklarda başıboş yaşayan üç serseri arkadaşın hayatlarına giren genç güzel bir kızla değişmesinin öyküsü. Sımsıcak bir mahalle ve arkadaşlık öyküsünün anlatıldığı bir film.

GARİBANIZ ABİLER (1967)

Yönetmen:Bilge Olgaç
Senaryo:Vecdi Uygun
Kamera:Yılmaz Ceylan
Yapım :Sezgin Film / Kemal Aydan


Oyuncular: Sevim Şengül, Adnan Varveren, Kemal Aydan, Baki Tamer, Ferudun Çölgeçen, Nermin Kuran, Necip Tekçe, Adnan Mersinli, Aşi Avaz


Konu: Üç yoksul gençle, bir şarkıcı kızın öyküsü

GALATALI MUSTAFA (1967)

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü:Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Laboratuvar: Gani, Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Hasan Örnek, Omay Körmükçü, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Asistanı: Tahsin Demirand, Montaj: Diamandi, Ali Rıza Yılmaz, Asistanları: Mehmet Özdemir, Haydar Özdemir, Celadet Çiftçi, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, İlia İliadis, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Kameraman: Sertaç Karan, Reji Asistanları: Ferhan Üçoklar, Üstün Toroslu, Set Ekibi: Yusuf Yıldırım, Tuncay Altınalerv, Kadir Çakar, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (Erman Film Stüdyosunda hazır-lanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Ayhan Işık (Mustafa), Sevda Ferdağ (Sevgi), Reha Yurdakul (Murat), Semih Sergen (Turgut), Semra Yıldız (Serap), Feridun Çölgeçen, Sevim Emre, (Zeynep), Necip Tekçe, Ferda Ferdağ, Hasan Ceylan, Hayri Karakaş (Nuri), Hüseyin Zan (Turgut’un adamı),Ercan İnangiray (Küçük Mustafa), Hakkı Kıvanç (Serabın dostu), Muammer Gözalan (Cezaevi Md.) Gani Dede, Selahattin İçsel (Salih Dede), Vahit Volkan, Oktay Yavuz (Barmen), Rıfat Üfler,


Konu: Yıllar önce annesiyle birlikte terkedilen bir gencin babasını arayış öyküsü.


Not: Agah Özgüç, Türk Filmleri Sözlü-ğü’nde Safa Önal adı geçmekte ise de, 5555 afişte Türk Sineması (Türker İnanoğlu) kitabında yer alan afişte Erdoğan Tünaş’ın adı yer almakta.