Powered By Blogger

18 Ağustos 2016 Perşembe

İKİYÜZ YİRMİ İKİ NOLU DOSYA (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Seyfi Havaeri
Kamera:Fahri Danışman
Yapım:İlknur Film


Oyuncular: Esen Püsküllü, Kemal Aydan, Yıldırım Gencer, Baki Tamer, Suna Doğan

Konu: Türkiyede faliyet gösteren casuslara karşı mücadele eden Türk polisinin hikayesi

İDAM GÜNÜ (1967)

Yönetmen:Türker İnanoğlu
Senaryo:Safa Önal
Foto Direktörü:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Selda Alkor, Turgut Özatay, Feridun Çölgeçen, Asuman Arsan, Hüseyin Zan, Niyazi Vanlı, Yılmaz Köksal, Zeynep Aksu

Konu: Hapishaneden kaçan bir idam mahkumu ile evine sığındığı bir kadının öyküsü.

İÇLİ KIZ FUNDA (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Çetin Karamanbey
Kamera:Fethi Mürenler
Yapım:Gür Film / Nejat Gürçen


Oyuncular: Fikret Hakan, Ayten Gökçer, Hüseyin Kemal Gürmen, Zafer Önen, Küçük Yıldız: Funda Gürçen


Konu: Yaşamını yitiren fil yıldızıyla, yanına evlatlık aldığı küçük kızın trajik öyküsü.

HİNDİSTAN CEVİZİ (1967)

Senaryo ve Yönetmen :Osman F. Seden
Foto Direktörü:Kenan Kurt
Yapım:Kemal Film / Osman F. Seden


Reji Asistanı: Erden Kıral, Kamera Asistanı: Salih Dikişçi, Müzik Direktörü Zeki Müren, Ar Direktör: Yüksel Tanık, Dekor: Saim Bilge, Montaj: Özdemir Arıtan, Ali Berkan, Negatif Montaj: Arif Özalp, Işık Şefi: İlhan Aslım, Set Amiri: Rıza Şimşek, Işık Yardımcıları: Muzaffer Durusoy, Nedim Karabulut, Mehmet Köz, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Prodüksiyon Yardımcısı: Cemil Paskap,
(Acar Film stüdyosunda hazırlanmış, Kemal Film platosunda çekilmiştir.)


Oyuncular: Zeki Müren (Zeki), Filiz Akın (Azize), Sadri Alışık (Osman), Süleyman Turan (Ercan), Sevda Ferdağ (Semra), Refik Kemal Arduman (Hulusi), Hakkı Kıvanç, Baykal Kent, Ali Seyhan (Denizci), Hasan Ceylan (Denizci), Muammer Gözalan, Zeki Tüney, Hüseyin Zan (Kamarot), Feridun Çölgeçen (Kaptan), Asuman Arsan, Necdet To-sun (Aşçı), Hüseyin Güler (Denizci), Asım Nipton, Hüseyin Güler


Konu: Uluslar arası sularda çalışan bir gemide çalışan iki kafadar (Zeki Müren- Sadri Alışık) geminin demirlediği yabancı bir ülkede karaya çıkarak felekten bir gün çalmayı denerler. Zeki, karaya çıkma taraftarı olmadığı halde arkadaşının (Sadri Alışık) diretmesiyle ona takılır ve eğlenmek için bir gece kulübene gider-ler. Bir süre orada eğlenirler ve bu arada şarkıcı güzel bir kadına takılırlar (Filiz Akın). Bu arada gece kulübünde kavga çıkar ve iki kafadar denizci kendilerini hapiste bularak gemiyi kaçırırlar. Şarkıcı kadın da onların peşlerinden ayrılmaz. Üçü de parasızdır ve gidecek bir yerleri de yoktur. Sonunda çeşitli gece kulüplerinde şarkı söyleyip kumar oynayarak para kazanmanın yollunu bulurlar. Ama başları bir türlü beladan kurtulmaz yine bir kavga sonuçu kaçıp limanda bekleyen bir gemiye kaçak olarak sığınırlar. Yakalanan kaçaklara gemi kaptanı en ağır işlerde onları çalıştırmaya başlar. Bu arada şarkıcı kızla Zeki arasında duygusal bir ilişki başlar. Yaşamı sorumsuzca yaşayan üçlü bir dizi serüvenden sonra kendilerini bekleyen mutluluğa doğru yaklaşırlar.
 

HIRSIZ PRENSES (1967)

Yönetmen:Nevzat Pesen
Senaryo:Suavi Sualp
Kamera:Manasi Filmeridis
Yapım:Pesen Film/Nevzat Pesen


Oyuncular: Kartal Tibet, Fatma Girik, Yıldırım Gencer, Ömercik (Ömer Dönmez)

Konu: Yankesiciler arasına düşen yok-sul bir kızın öyküsü.

HIRÇIN KADIN (1967)

Yönetmen:Ülkü Erakalın
Senaryo:Bülent Oran (*)
Kamera:Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, İzzet Günay, Salih Güney, Reha Yurdakul, Nevin Nu-ray, Güzin Özipek, Ferah Nur, Handan Adalı, Aslan Altın, Nubar Terziyan


Konu: Film, iki erkeğin aşkı arasında kalan genç bir kadının duygusal öyküsünü anlatıyor.

_______________________________________

(*) Ayhan Günver’in ‘Satranç Oyunu’ adlı romanından. (Agah Özgüç).
Film Afişinde Senaryonun Ayhan Günver’ ait olduğu yazılıdır. Agah Özgüç’e göre senaryo, Bülend Oran (Y.Ö)

HESAP GÜNÜ (1967)

Yönetmen:Nejat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Kamera:Mehmet Ali Özdemir
Yapım :Yıldız Film / evat Okçugil


Oyuncular: Yılmaz Gündüz, Sevda Ferdağ, Sevinç Pekin, Birsen Menekşeli, Ali Ekdal, Kudret Karadağ, Behçet Nacar, Necati Er, İsmet Erden, Suzan Gül, Erdoğan Eren, Enver Dönmez, Asım Nipton, Lütfi Engin, Aykut Düz, Tevhit Bilge

HER ZAMAN KALBİMDESİN (1967)

Yönetmen:Duygu Sağıroğlu
Senaryo:Safa Önal “Tenesee Williams’ın “Dövme Gül” isimli romanından uyarlama ”
Kamera:Cengiz Tacer
Yapım:Efes Film / Mualla Özbek


Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora, Tanju Korel, Kuzey Vargın, Şakir Arseven, Suzan Avcı, Güzin Özipek, Bilal İnci, Hü-seyin Zan, Behçet Nacar, Abdullah Fe-rah, Erdoğan Seren


Konu: Uyuşturucu işlerine giren ve kocası hasımları tarafından öldürülen hamile bir kadınla şoför sevgilisinin öyküsü.

17 Ağustos 2016 Çarşamba

HAYAT ACILARI (1967)

Yönetmen :Orhan Aykanat
Senaryo:Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni:Fevzi Eryılmaz
Yapım :Aykanat Film / Orhan Aykanat


Oyuncular: İzzet Günay, Figen Say, Ka-dir Savun, Nuran Aksoy, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Nubar Terziyan, Danyal Topatan, Necip Tekçe, Ayton Sert, Küçük Yıldız: Ahmet Metin Aykanat


Konu: Hasta çocuğuna beyin ameliyatı yaptırmak için, bir soyguna katılan eski bir kasa hırsızının öyküsü.

HARUN REŞİD'İN GÖZDESİ (1967)

Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Ayşe Şasa
Kamera:Gani Turanlı
Yapım :And Film/Turgut Demirağ 

Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiş, And film stüdyosunda hazırlanmıştır.

Eser: Sevda Sezer, Sanat Yönetmeni: Doğan Aksel, Reji Asistanı: Zeki Ökten, Ahmet Soner, Kamera Asistanı: Baki Turanlı, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Asistanı: İlia İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Nihat Sümer,


Oyuncular: Ajda Pekkan (Dilaram), Erol Tezeren (Şehzade Emin) , Tuncer Necmioğlu (Harun Reşid), Devlet Devrim (Anarkalı), Turgut Özatay (Harsama), Lale Belkıs (Butri), Tülay Erdeniz (Mihrinisa), Danyal Topatan (Cellat Mensur), Bilkay Tekben, Faik Coşkun (Esir Tüccarı), Kadriye Tunai Erdoğan Seren, Bahri Özkan, Yaşar Şener, Arap Celâl, Taliha Saltı, Selahattin Geçgel,


Konu: Abbasi İmparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşid'in öyküsü. Abbsi imparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşit'in öyküsü anlatılırken, Harun Reşit bu öyküde ikincil planda kalır, asıl ağırlık mağduriyetini yavaş yavaş lehine çeviren kadın (Ajda Pekkan) kahramandadır. Harun Reşit’ın kardeşi Abbase, filmin ikincil rollerinden birinde yer alır. Abbaseyi Lale Belkıs canlandırır. Sezer, Harun Reşit olayını devam ettirir ama, yine ikincil konumda ele alarak bu kez kahraman kız kardeşi Abbase Sultandır.

► Atıf Yılmaz'ın bir filmiymiş "Harun Reşid'in Gözdesi". Bu bilgiye Agah Özgüç'ün film kataloglarından da ulaşa-bilirmişim ama, filmi tek arama nedenim Ajda Pekkan olduğu için pek de umu-rumda olmamış demek ki. Film, neredeyse üç beş metrekarelik bir alanda çekilmiş gibi duran savaş sahneleri ile başlıyor. Harun Reşid'in (Tuncer Necmioğlu) çıkan isyanı bastırmak üzere Horasan'a gönderdiği komutan (Turgut Özatay), bu kadar işin arasında, Horasan valisinin kızına da (Ajda Pekkan) tecavüz eder. Vali kızı Dilara (ya da Dilaram; oyuncular bir öyle bir böyle sesleniyorlardı ona), tecavüzden hemen sonra, orada bulunması için bir sebep olmayan (filmin devamında, rekabet halindeki bu iki adamın asla aynı yere ya da aynı göreve gönderilmediğini öğreniyoruz çünkü) Harun Reşid'in oğlu-nun yardımı ile kaçar, kaçar ve köle tüccarlarının eline düşer.


Köle pazarlarında açık artırma ile satışa çıkarıldığında boynunu büküp kaderine razı olcak diye düşüneniz varsa yanılıyor. Gururundan bir milim bile feda etmiyor Dilara; tüller içinde yarı çıplak pazarlanmaktayken, kendisine dokunan adam-ları zincirleriyle yerlere seriyor, sahibinin işine engel olduğu için kırbaçlandıkça kırbaçlanıyor. Ne gam, gururun fazlası sarayın kapısının açılmasına sebep oluyor sonunda. Komutanımızın karısı Lale Belkıs, hiç inandırıcı olmayan bir sebep (ki bazen, herhangi bir sebep de olmayabiliyor bu filmlerde) ileri sürerek Dilara'ya talip oluyor ve "Kızım marifetlerin ne?" sorusunu takip eden bir-iki göbek hareketi ve arkasından patlatılan bir "aranjman" sonrası, iki bin beş yüz altına onu satın alıyor...


Bütün bunları da yaparken, şarkıcının üçüncü albümünün kapağındaki (ve bu yazının bir yerlerinde de bulunan) fotoğrafta üzerinde olan dans kostümleri ile sarayın koridorlarında koşturur da koşturuFilmin, bizimkinin saraya girişinden sonrasını anlatan bölümleri (film o niyetle çekilmemiş bile olsa) Almodovar filmleri tadında sahici bir komedi: Önce rakibi Devlet Devrim'i ipe gönderir, sonra Harun Reşid'i kendisine bağlar; sonra da, bu tip filmlerde hiç eksik olmayan sihir zehir gibi şeylerin yardımı ile babasının intikamını alır, şehzadeyi kendisiyle evlenmeye ikna eder...


Her an her saniye birileri ile kumpaslar kurar ve seyrdene "estetiğin gücü" üzerine acayip bir ders verir. Gerçekten de, bu koridorlarda koşturan Ajda Pekkan ile, 70 ve 80'lerdeki Ajda Pekkan arasında, şöyle genel bir benzerlik bile olsun mevcut değildir. Kaba, iri yarı ve filmdekigibi boncuk ve yıldızlarla süslenip gözümüze sokulacak yerde mutlaka kapa-tılması gereken göğüslere sahip bir kadın var bu filmde. Harun Reşid ve oğlunun, böyle bir kadının peşine düşme nedenini asla anlayamıyorsunuz, hiç inandırıcı görünmüyor size; tüller, şifonlar, boncukların bile yardımı dokunamıyor... İntikamın alınmasını müteakiben de, bizimki apansız çarkeder ve (türbemsi bir yerde ağlayan yaşlı bir kadını görüp bütün mücevherlerini ona vermesinden hemen sonra) her şeyden feragat ederek, Horasan bahçelerinde çiçek yetiştirmek üzere bahçıvanlığı seçer. Hikaye içinde belki biraz tuhaf ama bir parça olsun makul de gözüken bu karar, yapımcı ya da yönetmenimize yetmez, şehzade bizimkinin peşine düşer, onu çapa sallarken bulur, o da çok diretmez ve bizzat kendisinin söylediği (muhtemelen ağaçlar arası-na gizlenmiş bir piyano eşliğinde) "Hatırlar mısın, hatırlar mısın, o günleri-mizi" şeklindeki bir aranjmanı müteaki-ben şehzadenin koluna girer ve saraya döner... (Ky:Naim Dilmener)




HALK AŞIKLARI (1967)

Yönetmen:Asaf Tengiz
Kamera:Feridun Kete
Yapım:Tengiz Film / Asaf Tengiz


Oyuncular: Safiye Filiz, Erol Tezeren, Serap Sipah

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)

Yönetmen T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

HACI MURAT (1967)

Yönetmen:Natuk Baytan
Senaryo:Bülent Oran
Kamera:Enver Burçkin
Yapım:And Film / Turgut N. Demirağ

,
Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu,
(And Film Stüdyosunda çekilmiş, Acar Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Ferdağ, Muzaffer Tema, Sevinç Pekin, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Levent Kıral, Hüseyin Zan, Necip Tekçe, Haydar Karaer, Ahmet Turgutlu, Bülent Kral, Süheyl Eğriboz, Adnan Mersinli, Alp Aslan, İsmail Varol, Behçet Nacar, İsmet Erten, Levent Kıral, Bülent Kıral,


Konu: Kafkas Türklerinin çarlık Rusya'sında Şeyh Şamilin önderliğinde özgürlük mücadelesinin anlatıldığı bu filmde Hacı Muratın kahramanlıkları gözler önüne serilmekte.

HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)


Yönetme T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır


Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,


Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,


Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.

GÜL AĞACI (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Yılmaz Atadeniz,Mehmet Aslan
Kamera:Fevzi Eryılmaz
Yapım:Ozon Film / İ. Necil Ozon


Kurgu: Cevat Sezer, Sanat Yönetmeni: Özdemir Akın, Reji Asistanı: Birsen Kaya, Kamera Assitanı: Mustafa Eminoğlu, Negatif Kurgu: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Işık Şefi: Fehmi Eryılmaz, Ses Kayıt: Marko Buduris, Senkron: Süleyman Katakaya, Prodüksiyon Amiri: Şevki Tosunoğlu, Asistanı: Erkan Abacı, Set Amiri: Mazhar Fakiroğlu, Set: Coşkun Metin, Şarkılar: Tamer Arasıl,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Hülya), Tamer Yiğit (Kemal), Necdet Tosun (Aşçı), 


Mahmure Handan (dadı), Sabahat Işık (Anne), Necati Er, Talia Saltı (Şükriye), Nermin Özses (Komşu), Ösdemir Akın (şoför), Şahap Işık, 

Konu: Yüzü bir kaza sonucu yanan bir gençle zengin olduğu için zorla evlenmek zorunda kalan bir kızın öyküsü Film, Başrollerini Türkan Şoray ve Tunç Okan’ın paylaştığı “VEDA BUSESİ” adlı filmin ikinci versiyonu.