Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
18 Ağustos 2016 Perşembe
İMAMIN GAZABI (1967)
Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç Murat Sertoğlu’nun bir eserinden
Kamera:Kaya Ererez
Yapım:Pesen Film / Nevzat Pesen
Oyuncular: Erol Taş, Sevda Ferdağ, Salih Güney, Okşan Arsoy, Mehmet Ali Akpınar, Gülgün Erdem, Hakkı Haktan, Bahri Özkan, Baki Turanlı, Atilla Ergün, İsmail Hakkı Şen
Konu: Köye iam olarak gelen ancak sahte imam olduğu ortaya çıkan bir adamla, köy efesinin macerası.
Kamera:Kaya Ererez
Yapım:Pesen Film / Nevzat Pesen
Oyuncular: Erol Taş, Sevda Ferdağ, Salih Güney, Okşan Arsoy, Mehmet Ali Akpınar, Gülgün Erdem, Hakkı Haktan, Bahri Özkan, Baki Turanlı, Atilla Ergün, İsmail Hakkı Şen
Konu: Köye iam olarak gelen ancak sahte imam olduğu ortaya çıkan bir adamla, köy efesinin macerası.
İLK AŞKIM (1967)
Yönetmen :O. Nuri Ergün
Senaryo:Safa Önal
Kamera Necat Okçugil
Yapım:Er Film / Berker İnanoğlu
Işıklar: Mehmet Çakar, Işık Direktörü: Şevket Yılmaz, Reji Asistanları: Erdal Aksü, Samim Utku, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan, Ar Direktör: İsmail Konca, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Laboratuvar: Bayram Güzel,Süleyman Koyuncu, Erol Yıldırım, Muharrem Gündüz, Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Sesleri Çeken: Marko Buduris,
Oyuncular: Ediz Hun (Nihat), Figen Say, (Selma), Pervin Par (Leyla), Kuzey Vargın (Necmi), Çetin Başaran (Kaptan), Ersun Kazançel (Ahmet), Enver Kaçakçı, Nubar Terziyan (Polis), Süha Doğan (Kaçakçı Atıf), Bilal İnci (Kaçakçı), Sadri Karan, Taylan Karakaş, Selahattin Acar , Taylan Karakaş, Enver Dönmez, Çetin Başaran, Özdemir Akın, Bilal Ekici, Zeki Sezer, Seilâhattin Acar,
Konu: Kardeşinin sevdiği gence göz koyup, onunla evlenen bir hayat kadınının macerası.
Senaryo:Safa Önal
Kamera Necat Okçugil
Yapım:Er Film / Berker İnanoğlu
Işıklar: Mehmet Çakar, Işık Direktörü: Şevket Yılmaz, Reji Asistanları: Erdal Aksü, Samim Utku, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan, Ar Direktör: İsmail Konca, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Laboratuvar: Bayram Güzel,Süleyman Koyuncu, Erol Yıldırım, Muharrem Gündüz, Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Sesleri Çeken: Marko Buduris,
Oyuncular: Ediz Hun (Nihat), Figen Say, (Selma), Pervin Par (Leyla), Kuzey Vargın (Necmi), Çetin Başaran (Kaptan), Ersun Kazançel (Ahmet), Enver Kaçakçı, Nubar Terziyan (Polis), Süha Doğan (Kaçakçı Atıf), Bilal İnci (Kaçakçı), Sadri Karan, Taylan Karakaş, Selahattin Acar , Taylan Karakaş, Enver Dönmez, Çetin Başaran, Özdemir Akın, Bilal Ekici, Zeki Sezer, Seilâhattin Acar,
Konu: Kardeşinin sevdiği gence göz koyup, onunla evlenen bir hayat kadınının macerası.
İKİYÜZ YİRMİ İKİ NOLU DOSYA (1967)
Senaryo ve Yönetmen:Seyfi Havaeri
Kamera:Fahri Danışman
Yapım:İlknur Film
Oyuncular: Esen Püsküllü, Kemal Aydan, Yıldırım Gencer, Baki Tamer, Suna Doğan
Konu: Türkiyede faliyet gösteren casuslara karşı mücadele eden Türk polisinin hikayesi
Kamera:Fahri Danışman
Yapım:İlknur Film
Oyuncular: Esen Püsküllü, Kemal Aydan, Yıldırım Gencer, Baki Tamer, Suna Doğan
Konu: Türkiyede faliyet gösteren casuslara karşı mücadele eden Türk polisinin hikayesi
İDAM GÜNÜ (1967)
Yönetmen:Türker İnanoğlu
Senaryo:Safa Önal
Foto Direktörü:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Selda Alkor, Turgut Özatay, Feridun Çölgeçen, Asuman Arsan, Hüseyin Zan, Niyazi Vanlı, Yılmaz Köksal, Zeynep Aksu
Konu: Hapishaneden kaçan bir idam mahkumu ile evine sığındığı bir kadının öyküsü.
Senaryo:Safa Önal
Foto Direktörü:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Selda Alkor, Turgut Özatay, Feridun Çölgeçen, Asuman Arsan, Hüseyin Zan, Niyazi Vanlı, Yılmaz Köksal, Zeynep Aksu
Konu: Hapishaneden kaçan bir idam mahkumu ile evine sığındığı bir kadının öyküsü.
HİNDİSTAN CEVİZİ (1967)
Senaryo ve Yönetmen :Osman F. Seden
Foto Direktörü:Kenan Kurt
Yapım:Kemal Film / Osman F. Seden
Reji Asistanı: Erden Kıral, Kamera Asistanı: Salih Dikişçi, Müzik Direktörü Zeki Müren, Ar Direktör: Yüksel Tanık, Dekor: Saim Bilge, Montaj: Özdemir Arıtan, Ali Berkan, Negatif Montaj: Arif Özalp, Işık Şefi: İlhan Aslım, Set Amiri: Rıza Şimşek, Işık Yardımcıları: Muzaffer Durusoy, Nedim Karabulut, Mehmet Köz, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Prodüksiyon Yardımcısı: Cemil Paskap,
(Acar Film stüdyosunda hazırlanmış, Kemal Film platosunda çekilmiştir.)
Oyuncular: Zeki Müren (Zeki), Filiz Akın (Azize), Sadri Alışık (Osman), Süleyman Turan (Ercan), Sevda Ferdağ (Semra), Refik Kemal Arduman (Hulusi), Hakkı Kıvanç, Baykal Kent, Ali Seyhan (Denizci), Hasan Ceylan (Denizci), Muammer Gözalan, Zeki Tüney, Hüseyin Zan (Kamarot), Feridun Çölgeçen (Kaptan), Asuman Arsan, Necdet To-sun (Aşçı), Hüseyin Güler (Denizci), Asım Nipton, Hüseyin Güler
Konu: Uluslar arası sularda çalışan bir gemide çalışan iki kafadar (Zeki Müren- Sadri Alışık) geminin demirlediği yabancı bir ülkede karaya çıkarak felekten bir gün çalmayı denerler. Zeki, karaya çıkma taraftarı olmadığı halde arkadaşının (Sadri Alışık) diretmesiyle ona takılır ve eğlenmek için bir gece kulübene gider-ler. Bir süre orada eğlenirler ve bu arada şarkıcı güzel bir kadına takılırlar (Filiz Akın). Bu arada gece kulübünde kavga çıkar ve iki kafadar denizci kendilerini hapiste bularak gemiyi kaçırırlar. Şarkıcı kadın da onların peşlerinden ayrılmaz. Üçü de parasızdır ve gidecek bir yerleri de yoktur. Sonunda çeşitli gece kulüplerinde şarkı söyleyip kumar oynayarak para kazanmanın yollunu bulurlar. Ama başları bir türlü beladan kurtulmaz yine bir kavga sonuçu kaçıp limanda bekleyen bir gemiye kaçak olarak sığınırlar. Yakalanan kaçaklara gemi kaptanı en ağır işlerde onları çalıştırmaya başlar. Bu arada şarkıcı kızla Zeki arasında duygusal bir ilişki başlar. Yaşamı sorumsuzca yaşayan üçlü bir dizi serüvenden sonra kendilerini bekleyen mutluluğa doğru yaklaşırlar.
Foto Direktörü:Kenan Kurt
Yapım:Kemal Film / Osman F. Seden
Reji Asistanı: Erden Kıral, Kamera Asistanı: Salih Dikişçi, Müzik Direktörü Zeki Müren, Ar Direktör: Yüksel Tanık, Dekor: Saim Bilge, Montaj: Özdemir Arıtan, Ali Berkan, Negatif Montaj: Arif Özalp, Işık Şefi: İlhan Aslım, Set Amiri: Rıza Şimşek, Işık Yardımcıları: Muzaffer Durusoy, Nedim Karabulut, Mehmet Köz, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Prodüksiyon Yardımcısı: Cemil Paskap,
(Acar Film stüdyosunda hazırlanmış, Kemal Film platosunda çekilmiştir.)
Oyuncular: Zeki Müren (Zeki), Filiz Akın (Azize), Sadri Alışık (Osman), Süleyman Turan (Ercan), Sevda Ferdağ (Semra), Refik Kemal Arduman (Hulusi), Hakkı Kıvanç, Baykal Kent, Ali Seyhan (Denizci), Hasan Ceylan (Denizci), Muammer Gözalan, Zeki Tüney, Hüseyin Zan (Kamarot), Feridun Çölgeçen (Kaptan), Asuman Arsan, Necdet To-sun (Aşçı), Hüseyin Güler (Denizci), Asım Nipton, Hüseyin Güler
Konu: Uluslar arası sularda çalışan bir gemide çalışan iki kafadar (Zeki Müren- Sadri Alışık) geminin demirlediği yabancı bir ülkede karaya çıkarak felekten bir gün çalmayı denerler. Zeki, karaya çıkma taraftarı olmadığı halde arkadaşının (Sadri Alışık) diretmesiyle ona takılır ve eğlenmek için bir gece kulübene gider-ler. Bir süre orada eğlenirler ve bu arada şarkıcı güzel bir kadına takılırlar (Filiz Akın). Bu arada gece kulübünde kavga çıkar ve iki kafadar denizci kendilerini hapiste bularak gemiyi kaçırırlar. Şarkıcı kadın da onların peşlerinden ayrılmaz. Üçü de parasızdır ve gidecek bir yerleri de yoktur. Sonunda çeşitli gece kulüplerinde şarkı söyleyip kumar oynayarak para kazanmanın yollunu bulurlar. Ama başları bir türlü beladan kurtulmaz yine bir kavga sonuçu kaçıp limanda bekleyen bir gemiye kaçak olarak sığınırlar. Yakalanan kaçaklara gemi kaptanı en ağır işlerde onları çalıştırmaya başlar. Bu arada şarkıcı kızla Zeki arasında duygusal bir ilişki başlar. Yaşamı sorumsuzca yaşayan üçlü bir dizi serüvenden sonra kendilerini bekleyen mutluluğa doğru yaklaşırlar.
HIRÇIN KADIN (1967)
Yönetmen:Ülkü Erakalın
Senaryo:Bülent Oran (*)
Kamera:Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki
Oyuncular: Hülya Koçyiğit, İzzet Günay, Salih Güney, Reha Yurdakul, Nevin Nu-ray, Güzin Özipek, Ferah Nur, Handan Adalı, Aslan Altın, Nubar Terziyan
Konu: Film, iki erkeğin aşkı arasında kalan genç bir kadının duygusal öyküsünü anlatıyor.
_______________________________________
(*) Ayhan Günver’in ‘Satranç Oyunu’ adlı romanından. (Agah Özgüç).
Film Afişinde Senaryonun Ayhan Günver’ ait olduğu yazılıdır. Agah Özgüç’e göre senaryo, Bülend Oran (Y.Ö)
Senaryo:Bülent Oran (*)
Kamera:Memduh Yükman
Yapım:Melek Film / Şahan Haki
Oyuncular: Hülya Koçyiğit, İzzet Günay, Salih Güney, Reha Yurdakul, Nevin Nu-ray, Güzin Özipek, Ferah Nur, Handan Adalı, Aslan Altın, Nubar Terziyan
Konu: Film, iki erkeğin aşkı arasında kalan genç bir kadının duygusal öyküsünü anlatıyor.
_______________________________________
(*) Ayhan Günver’in ‘Satranç Oyunu’ adlı romanından. (Agah Özgüç).
Film Afişinde Senaryonun Ayhan Günver’ ait olduğu yazılıdır. Agah Özgüç’e göre senaryo, Bülend Oran (Y.Ö)
HESAP GÜNÜ (1967)
Yönetmen:Nejat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Kamera:Mehmet Ali Özdemir
Yapım :Yıldız Film / evat Okçugil
Oyuncular: Yılmaz Gündüz, Sevda Ferdağ, Sevinç Pekin, Birsen Menekşeli, Ali Ekdal, Kudret Karadağ, Behçet Nacar, Necati Er, İsmet Erden, Suzan Gül, Erdoğan Eren, Enver Dönmez, Asım Nipton, Lütfi Engin, Aykut Düz, Tevhit Bilge
Senaryo:Temel Tezol
Kamera:Mehmet Ali Özdemir
Yapım :Yıldız Film / evat Okçugil
Oyuncular: Yılmaz Gündüz, Sevda Ferdağ, Sevinç Pekin, Birsen Menekşeli, Ali Ekdal, Kudret Karadağ, Behçet Nacar, Necati Er, İsmet Erden, Suzan Gül, Erdoğan Eren, Enver Dönmez, Asım Nipton, Lütfi Engin, Aykut Düz, Tevhit Bilge
HER ZAMAN KALBİMDESİN (1967)
Yönetmen:Duygu Sağıroğlu
Senaryo:Safa Önal “Tenesee Williams’ın “Dövme Gül” isimli romanından uyarlama ”
Kamera:Cengiz Tacer
Yapım:Efes Film / Mualla Özbek
Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora, Tanju Korel, Kuzey Vargın, Şakir Arseven, Suzan Avcı, Güzin Özipek, Bilal İnci, Hü-seyin Zan, Behçet Nacar, Abdullah Fe-rah, Erdoğan Seren
Konu: Uyuşturucu işlerine giren ve kocası hasımları tarafından öldürülen hamile bir kadınla şoför sevgilisinin öyküsü.
Senaryo:Safa Önal “Tenesee Williams’ın “Dövme Gül” isimli romanından uyarlama ”
Kamera:Cengiz Tacer
Yapım:Efes Film / Mualla Özbek
Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora, Tanju Korel, Kuzey Vargın, Şakir Arseven, Suzan Avcı, Güzin Özipek, Bilal İnci, Hü-seyin Zan, Behçet Nacar, Abdullah Fe-rah, Erdoğan Seren
Konu: Uyuşturucu işlerine giren ve kocası hasımları tarafından öldürülen hamile bir kadınla şoför sevgilisinin öyküsü.
17 Ağustos 2016 Çarşamba
HAYAT ACILARI (1967)
Yönetmen :Orhan Aykanat
Senaryo:Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni:Fevzi Eryılmaz
Yapım :Aykanat Film / Orhan Aykanat
Oyuncular: İzzet Günay, Figen Say, Ka-dir Savun, Nuran Aksoy, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Nubar Terziyan, Danyal Topatan, Necip Tekçe, Ayton Sert, Küçük Yıldız: Ahmet Metin Aykanat
Konu: Hasta çocuğuna beyin ameliyatı yaptırmak için, bir soyguna katılan eski bir kasa hırsızının öyküsü.
Senaryo:Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni:Fevzi Eryılmaz
Yapım :Aykanat Film / Orhan Aykanat
Oyuncular: İzzet Günay, Figen Say, Ka-dir Savun, Nuran Aksoy, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Nubar Terziyan, Danyal Topatan, Necip Tekçe, Ayton Sert, Küçük Yıldız: Ahmet Metin Aykanat
Konu: Hasta çocuğuna beyin ameliyatı yaptırmak için, bir soyguna katılan eski bir kasa hırsızının öyküsü.
HARUN REŞİD'İN GÖZDESİ (1967)
Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Ayşe Şasa
Kamera:Gani Turanlı
Yapım :And Film/Turgut Demirağ
Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiş, And film stüdyosunda hazırlanmıştır.
Eser: Sevda Sezer, Sanat Yönetmeni: Doğan Aksel, Reji Asistanı: Zeki Ökten, Ahmet Soner, Kamera Asistanı: Baki Turanlı, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Asistanı: İlia İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Nihat Sümer,
Oyuncular: Ajda Pekkan (Dilaram), Erol Tezeren (Şehzade Emin) , Tuncer Necmioğlu (Harun Reşid), Devlet Devrim (Anarkalı), Turgut Özatay (Harsama), Lale Belkıs (Butri), Tülay Erdeniz (Mihrinisa), Danyal Topatan (Cellat Mensur), Bilkay Tekben, Faik Coşkun (Esir Tüccarı), Kadriye Tunai Erdoğan Seren, Bahri Özkan, Yaşar Şener, Arap Celâl, Taliha Saltı, Selahattin Geçgel,
Konu: Abbasi İmparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşid'in öyküsü. Abbsi imparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşit'in öyküsü anlatılırken, Harun Reşit bu öyküde ikincil planda kalır, asıl ağırlık mağduriyetini yavaş yavaş lehine çeviren kadın (Ajda Pekkan) kahramandadır. Harun Reşit’ın kardeşi Abbase, filmin ikincil rollerinden birinde yer alır. Abbaseyi Lale Belkıs canlandırır. Sezer, Harun Reşit olayını devam ettirir ama, yine ikincil konumda ele alarak bu kez kahraman kız kardeşi Abbase Sultandır.
► Atıf Yılmaz'ın bir filmiymiş "Harun Reşid'in Gözdesi". Bu bilgiye Agah Özgüç'ün film kataloglarından da ulaşa-bilirmişim ama, filmi tek arama nedenim Ajda Pekkan olduğu için pek de umu-rumda olmamış demek ki. Film, neredeyse üç beş metrekarelik bir alanda çekilmiş gibi duran savaş sahneleri ile başlıyor. Harun Reşid'in (Tuncer Necmioğlu) çıkan isyanı bastırmak üzere Horasan'a gönderdiği komutan (Turgut Özatay), bu kadar işin arasında, Horasan valisinin kızına da (Ajda Pekkan) tecavüz eder. Vali kızı Dilara (ya da Dilaram; oyuncular bir öyle bir böyle sesleniyorlardı ona), tecavüzden hemen sonra, orada bulunması için bir sebep olmayan (filmin devamında, rekabet halindeki bu iki adamın asla aynı yere ya da aynı göreve gönderilmediğini öğreniyoruz çünkü) Harun Reşid'in oğlu-nun yardımı ile kaçar, kaçar ve köle tüccarlarının eline düşer.
Köle pazarlarında açık artırma ile satışa çıkarıldığında boynunu büküp kaderine razı olcak diye düşüneniz varsa yanılıyor. Gururundan bir milim bile feda etmiyor Dilara; tüller içinde yarı çıplak pazarlanmaktayken, kendisine dokunan adam-ları zincirleriyle yerlere seriyor, sahibinin işine engel olduğu için kırbaçlandıkça kırbaçlanıyor. Ne gam, gururun fazlası sarayın kapısının açılmasına sebep oluyor sonunda. Komutanımızın karısı Lale Belkıs, hiç inandırıcı olmayan bir sebep (ki bazen, herhangi bir sebep de olmayabiliyor bu filmlerde) ileri sürerek Dilara'ya talip oluyor ve "Kızım marifetlerin ne?" sorusunu takip eden bir-iki göbek hareketi ve arkasından patlatılan bir "aranjman" sonrası, iki bin beş yüz altına onu satın alıyor...
Bütün bunları da yaparken, şarkıcının üçüncü albümünün kapağındaki (ve bu yazının bir yerlerinde de bulunan) fotoğrafta üzerinde olan dans kostümleri ile sarayın koridorlarında koşturur da koşturuFilmin, bizimkinin saraya girişinden sonrasını anlatan bölümleri (film o niyetle çekilmemiş bile olsa) Almodovar filmleri tadında sahici bir komedi: Önce rakibi Devlet Devrim'i ipe gönderir, sonra Harun Reşid'i kendisine bağlar; sonra da, bu tip filmlerde hiç eksik olmayan sihir zehir gibi şeylerin yardımı ile babasının intikamını alır, şehzadeyi kendisiyle evlenmeye ikna eder...
Her an her saniye birileri ile kumpaslar kurar ve seyrdene "estetiğin gücü" üzerine acayip bir ders verir. Gerçekten de, bu koridorlarda koşturan Ajda Pekkan ile, 70 ve 80'lerdeki Ajda Pekkan arasında, şöyle genel bir benzerlik bile olsun mevcut değildir. Kaba, iri yarı ve filmdekigibi boncuk ve yıldızlarla süslenip gözümüze sokulacak yerde mutlaka kapa-tılması gereken göğüslere sahip bir kadın var bu filmde. Harun Reşid ve oğlunun, böyle bir kadının peşine düşme nedenini asla anlayamıyorsunuz, hiç inandırıcı görünmüyor size; tüller, şifonlar, boncukların bile yardımı dokunamıyor... İntikamın alınmasını müteakiben de, bizimki apansız çarkeder ve (türbemsi bir yerde ağlayan yaşlı bir kadını görüp bütün mücevherlerini ona vermesinden hemen sonra) her şeyden feragat ederek, Horasan bahçelerinde çiçek yetiştirmek üzere bahçıvanlığı seçer. Hikaye içinde belki biraz tuhaf ama bir parça olsun makul de gözüken bu karar, yapımcı ya da yönetmenimize yetmez, şehzade bizimkinin peşine düşer, onu çapa sallarken bulur, o da çok diretmez ve bizzat kendisinin söylediği (muhtemelen ağaçlar arası-na gizlenmiş bir piyano eşliğinde) "Hatırlar mısın, hatırlar mısın, o günleri-mizi" şeklindeki bir aranjmanı müteaki-ben şehzadenin koluna girer ve saraya döner... (Ky:Naim Dilmener)
Senaryo:Ayşe Şasa
Kamera:Gani Turanlı
Yapım :And Film/Turgut Demirağ
Erman Film Stüdyosunda seslendirilmiş, And film stüdyosunda hazırlanmıştır.
Eser: Sevda Sezer, Sanat Yönetmeni: Doğan Aksel, Reji Asistanı: Zeki Ökten, Ahmet Soner, Kamera Asistanı: Baki Turanlı, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Asistanı: İlia İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Nihat Sümer,
Oyuncular: Ajda Pekkan (Dilaram), Erol Tezeren (Şehzade Emin) , Tuncer Necmioğlu (Harun Reşid), Devlet Devrim (Anarkalı), Turgut Özatay (Harsama), Lale Belkıs (Butri), Tülay Erdeniz (Mihrinisa), Danyal Topatan (Cellat Mensur), Bilkay Tekben, Faik Coşkun (Esir Tüccarı), Kadriye Tunai Erdoğan Seren, Bahri Özkan, Yaşar Şener, Arap Celâl, Taliha Saltı, Selahattin Geçgel,
Konu: Abbasi İmparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşid'in öyküsü. Abbsi imparatorluğu döneminde yönetimi ele geçirip düşmanlarından intikam alan şuh bir kadınla, hükümdar Harun Reşit'in öyküsü anlatılırken, Harun Reşit bu öyküde ikincil planda kalır, asıl ağırlık mağduriyetini yavaş yavaş lehine çeviren kadın (Ajda Pekkan) kahramandadır. Harun Reşit’ın kardeşi Abbase, filmin ikincil rollerinden birinde yer alır. Abbaseyi Lale Belkıs canlandırır. Sezer, Harun Reşit olayını devam ettirir ama, yine ikincil konumda ele alarak bu kez kahraman kız kardeşi Abbase Sultandır.
► Atıf Yılmaz'ın bir filmiymiş "Harun Reşid'in Gözdesi". Bu bilgiye Agah Özgüç'ün film kataloglarından da ulaşa-bilirmişim ama, filmi tek arama nedenim Ajda Pekkan olduğu için pek de umu-rumda olmamış demek ki. Film, neredeyse üç beş metrekarelik bir alanda çekilmiş gibi duran savaş sahneleri ile başlıyor. Harun Reşid'in (Tuncer Necmioğlu) çıkan isyanı bastırmak üzere Horasan'a gönderdiği komutan (Turgut Özatay), bu kadar işin arasında, Horasan valisinin kızına da (Ajda Pekkan) tecavüz eder. Vali kızı Dilara (ya da Dilaram; oyuncular bir öyle bir böyle sesleniyorlardı ona), tecavüzden hemen sonra, orada bulunması için bir sebep olmayan (filmin devamında, rekabet halindeki bu iki adamın asla aynı yere ya da aynı göreve gönderilmediğini öğreniyoruz çünkü) Harun Reşid'in oğlu-nun yardımı ile kaçar, kaçar ve köle tüccarlarının eline düşer.
Köle pazarlarında açık artırma ile satışa çıkarıldığında boynunu büküp kaderine razı olcak diye düşüneniz varsa yanılıyor. Gururundan bir milim bile feda etmiyor Dilara; tüller içinde yarı çıplak pazarlanmaktayken, kendisine dokunan adam-ları zincirleriyle yerlere seriyor, sahibinin işine engel olduğu için kırbaçlandıkça kırbaçlanıyor. Ne gam, gururun fazlası sarayın kapısının açılmasına sebep oluyor sonunda. Komutanımızın karısı Lale Belkıs, hiç inandırıcı olmayan bir sebep (ki bazen, herhangi bir sebep de olmayabiliyor bu filmlerde) ileri sürerek Dilara'ya talip oluyor ve "Kızım marifetlerin ne?" sorusunu takip eden bir-iki göbek hareketi ve arkasından patlatılan bir "aranjman" sonrası, iki bin beş yüz altına onu satın alıyor...
Bütün bunları da yaparken, şarkıcının üçüncü albümünün kapağındaki (ve bu yazının bir yerlerinde de bulunan) fotoğrafta üzerinde olan dans kostümleri ile sarayın koridorlarında koşturur da koşturuFilmin, bizimkinin saraya girişinden sonrasını anlatan bölümleri (film o niyetle çekilmemiş bile olsa) Almodovar filmleri tadında sahici bir komedi: Önce rakibi Devlet Devrim'i ipe gönderir, sonra Harun Reşid'i kendisine bağlar; sonra da, bu tip filmlerde hiç eksik olmayan sihir zehir gibi şeylerin yardımı ile babasının intikamını alır, şehzadeyi kendisiyle evlenmeye ikna eder...
Her an her saniye birileri ile kumpaslar kurar ve seyrdene "estetiğin gücü" üzerine acayip bir ders verir. Gerçekten de, bu koridorlarda koşturan Ajda Pekkan ile, 70 ve 80'lerdeki Ajda Pekkan arasında, şöyle genel bir benzerlik bile olsun mevcut değildir. Kaba, iri yarı ve filmdekigibi boncuk ve yıldızlarla süslenip gözümüze sokulacak yerde mutlaka kapa-tılması gereken göğüslere sahip bir kadın var bu filmde. Harun Reşid ve oğlunun, böyle bir kadının peşine düşme nedenini asla anlayamıyorsunuz, hiç inandırıcı görünmüyor size; tüller, şifonlar, boncukların bile yardımı dokunamıyor... İntikamın alınmasını müteakiben de, bizimki apansız çarkeder ve (türbemsi bir yerde ağlayan yaşlı bir kadını görüp bütün mücevherlerini ona vermesinden hemen sonra) her şeyden feragat ederek, Horasan bahçelerinde çiçek yetiştirmek üzere bahçıvanlığı seçer. Hikaye içinde belki biraz tuhaf ama bir parça olsun makul de gözüken bu karar, yapımcı ya da yönetmenimize yetmez, şehzade bizimkinin peşine düşer, onu çapa sallarken bulur, o da çok diretmez ve bizzat kendisinin söylediği (muhtemelen ağaçlar arası-na gizlenmiş bir piyano eşliğinde) "Hatırlar mısın, hatırlar mısın, o günleri-mizi" şeklindeki bir aranjmanı müteaki-ben şehzadenin koluna girer ve saraya döner... (Ky:Naim Dilmener)
HALK AŞIKLARI (1967)
Yönetmen:Asaf Tengiz
Kamera:Feridun Kete
Yapım:Tengiz Film / Asaf Tengiz
Oyuncular: Safiye Filiz, Erol Tezeren, Serap Sipah
Kamera:Feridun Kete
Yapım:Tengiz Film / Asaf Tengiz
Oyuncular: Safiye Filiz, Erol Tezeren, Serap Sipah
HACI BEKTAŞ’I VELİ (1967)
Yönetmen T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır
Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,
Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,
Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film/Mahmut Dedehayır
Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan,
Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Sadiye Arcıman, Ali şen, Gülgün Erdem, Meltem Mete, Gül Azmi, İclal Genç, Asım Nipton, Nuri Genç, Zatı Ulusoy, Cevat Göçer, Mazhar Fakiroğlu, Cevat Öz, Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Osman Türkoğlu, Ahmet Turgutlu, Mehmet Büyükgüngör, Lütfü Engin, Ali Özkun, Tacettin Açıkyürek, Murat Tok,
Konu: İslamiyeti Anadolu'da yaymak için uğraş veren Hacı Bektaşi ‘nin öyküsü.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)