Yönetmen:Zafer Davutoğlu
Senaryo Osman F. Seden Victor Hugo’nun aynı isimli romanından uyarlama.
Kamera:Necati İltaç, Kenan Kurt
Müzik: Tuncer Aydınoğlu
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden
Orkestra: Metin Bükey, Reji Asistanı: Fevzi Tatbak, Erden Kral, Ses: Tuncer Aydınoğlu, Set Ekibi: Recai Karataş, Sedat TUncel, Tanaş Petridis, Montaj-Senkron: Arif Özalp, Negatif Montaj, Ali S. Berkan, Işık: İlhan Aslım, Dekor: Saim N. Bilge, Set Asst.: Rıza Şenışık, Jenerik: Artun Yeres,
Oyuncular: Kartal Tibet (Kemal Ekici/Bekir Özmen/Enver Köksal), Filiz Akın (Tülin), İzzet Günay (Dr Nazım Ekinci), Sevda Ferdağ (Fatma), Kadir Savun (Em. Md.), Senih Orkan, Hüseyin Peyda (Bekir baba), Mümtaz Ener (Vali), Ali Seyhan (Ökkeş), Hasan Ceylan (Salih), Nubar Terziyan (Polis), Nedret Güvenç (Nazım’ın Annesi), Feridun Çölgeçen, Muammar Gözalan (Emniyet Müdürü), Nezihe Güler, Mehmet Ali Akpınar, Hakkı Kıvanç, Faik Coşkun, Ergül Buharalı, Hak-kı Haktan, Süheyl Eğriboz, Lütfü Engin, Mustafa Yavuz, Erdoğan Seren, Adnan İrkut, Saim Nahit Bilge, Zeki Tüney
Konu: Hapsten kaçıp zengin olan ve sonra da geçmişi ile hesaplaşan bir adamın öyküsü.
Bizde Manakyan Efendi'den Sadi Tek'e kadar birçok tiyatro topluluğu tarafından Sefiller adıyla yıllardan beri oynanan Victor Hugo'nun tarihe mal olmuş ünlü yapıtından yapılan benzetme, sonunda Osman F. Seden'in el çabukluğu ile film haline getirildi. Yabancı yapıtlar nedense bizim bünyemize uyup uymayacağı tartışılmadan, hep kolayına kaçarak adapte edilmektedir. Sefiller'in temeli, Fransız ihtilali'nin üzerine oturtulması imkansızdır Seden yerli film seyircisine alışık olduğu gözyaşı bol acıklı melodram havasını dozunda verebilmek için akla gelmedik mizansenlere başvurmuş. Filme eklediği asılan suçsuz rolündeki Senih Orkan'a sık sık kamerasını çevirerek sehpalar kurdurmuş karşısın-da çırpınan oğlunun ve eşinin önünde boynuna ilmiği geçirtmiş, sallandırıp duruyor. Çocuğa öç yeminleri ettiriyor. Sonunda da filmi Amerikan polisiyelerine taş çıkartırcasına bir tempo ile tabancalı kurşunlu bir şekilde bitiriyor." (Turhan GÜRKAN, Cumhuriyet)
Senaryo Osman F. Seden Victor Hugo’nun aynı isimli romanından uyarlama.
Kamera:Necati İltaç, Kenan Kurt
Müzik: Tuncer Aydınoğlu
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden
Orkestra: Metin Bükey, Reji Asistanı: Fevzi Tatbak, Erden Kral, Ses: Tuncer Aydınoğlu, Set Ekibi: Recai Karataş, Sedat TUncel, Tanaş Petridis, Montaj-Senkron: Arif Özalp, Negatif Montaj, Ali S. Berkan, Işık: İlhan Aslım, Dekor: Saim N. Bilge, Set Asst.: Rıza Şenışık, Jenerik: Artun Yeres,
Oyuncular: Kartal Tibet (Kemal Ekici/Bekir Özmen/Enver Köksal), Filiz Akın (Tülin), İzzet Günay (Dr Nazım Ekinci), Sevda Ferdağ (Fatma), Kadir Savun (Em. Md.), Senih Orkan, Hüseyin Peyda (Bekir baba), Mümtaz Ener (Vali), Ali Seyhan (Ökkeş), Hasan Ceylan (Salih), Nubar Terziyan (Polis), Nedret Güvenç (Nazım’ın Annesi), Feridun Çölgeçen, Muammar Gözalan (Emniyet Müdürü), Nezihe Güler, Mehmet Ali Akpınar, Hakkı Kıvanç, Faik Coşkun, Ergül Buharalı, Hak-kı Haktan, Süheyl Eğriboz, Lütfü Engin, Mustafa Yavuz, Erdoğan Seren, Adnan İrkut, Saim Nahit Bilge, Zeki Tüney
Konu: Hapsten kaçıp zengin olan ve sonra da geçmişi ile hesaplaşan bir adamın öyküsü.
Bizde Manakyan Efendi'den Sadi Tek'e kadar birçok tiyatro topluluğu tarafından Sefiller adıyla yıllardan beri oynanan Victor Hugo'nun tarihe mal olmuş ünlü yapıtından yapılan benzetme, sonunda Osman F. Seden'in el çabukluğu ile film haline getirildi. Yabancı yapıtlar nedense bizim bünyemize uyup uymayacağı tartışılmadan, hep kolayına kaçarak adapte edilmektedir. Sefiller'in temeli, Fransız ihtilali'nin üzerine oturtulması imkansızdır Seden yerli film seyircisine alışık olduğu gözyaşı bol acıklı melodram havasını dozunda verebilmek için akla gelmedik mizansenlere başvurmuş. Filme eklediği asılan suçsuz rolündeki Senih Orkan'a sık sık kamerasını çevirerek sehpalar kurdurmuş karşısın-da çırpınan oğlunun ve eşinin önünde boynuna ilmiği geçirtmiş, sallandırıp duruyor. Çocuğa öç yeminleri ettiriyor. Sonunda da filmi Amerikan polisiyelerine taş çıkartırcasına bir tempo ile tabancalı kurşunlu bir şekilde bitiriyor." (Turhan GÜRKAN, Cumhuriyet)