Powered By Blogger

25 Ağustos 2016 Perşembe

YANIK KALPLER (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Duygu Sağıroğlu,
Kamera:Orhan Kapkı,
Yapım:Efes Film/Mualla Özbek


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Kuzey Vargın, Tanju Korel, Suzan Avcı, Feridun Çölgeçen, Danyal Topatan, Ersun Kazançel,

YAĞMUR ÇİSELERKEN (1967)

Yönetmen: O. Nuri Ergün,
Senaryo: Safa Önal,
Kamera: Necat Okçugil,
Müzik: Rauf Tözüm,
Teknik Direktör: Samim Utku,
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu


Işık Şefi: Aydan Yurteri, Senkron ve Montaj: Ajako Aleksandru, Laboratuvar: Cavit Korkmaz, Abdullah Akdeniz, Yaşar Gök, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Kamera Asistanı: Şener Işık, Prodüktör Amiri: Sadri Karan, Ar Direktör: İsmail Konca, Teknik Direktör: Samim Utku,
Saner Film stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon da seslendirilmiştir


Oyuncular: Hülya Koçyiiğit, Ekrem Bora, Turgut Özatay, Müjgan Ağralı, Sunay Sun, Gülgün Erdem, Nevzat Okçugil, Necdet Tosun, Asım Nipton, Kayhan Yıldızoğlu, Muammer Gözalan, Sadri karan, İsmet Erten, Çetin Başaran, İhsan Bayraktar, Refik Onubi,l, Ahmet Atmaca, Küçük Yıldız: Ufuk Enünlü,


Konu: Ekrem Ünver. Ecza fabrikası ve ‘Son Gece’de (1967) Doamnela Mihailescu’nun olarak göreceğimiz bir köşkü var. Herhalde filmin sonu ile olan 15 yıllık fark anlaşılsın diye arabası biraz eski; 50 model Citroen 15 Six. ‘34’le başlayan plaka (34 EL 670) ve 60’lar için bile çok yeni olan alttan çevirmeli telefon bu ortamı bozuyor ama olsun. Onu çok seven Hülya ile evli. Çapkınlıkta dur durak nedir bilmiyor. Evliyken böyleyse bekârken nasıldı acaba?


Hülya.. Belli ki yoksul bir aileden. Babası, Başaran Oto Tamirhanesinin sahibi. Filmde adı yok ama tabeladaki isimlerden biri ‘M. Özkan’. Ekrem’den ayrılmak isteyen kızına şunları söyler ;


“..Seni aç mı bırakıyor çıplak mı. Dövüyor mu küfür mü ediyor. Ee, bunun için boşanılır mı? Kadın ol da elinde tut. Tanışmalarının 3. yıldönümünde, genç kadın çok güzel bir sofra hazırlamış, kocasını bekliyor. [Üzerindeki giysiyi ‘Ölmek mi Yaşamak mı’ (1966) filminden anımsıyoruz. Yusuf, “Main Title/Lara’s Theme” (1965) (Jarre) (Doctor Zhivago) eşliğinde onu ‘Çemberlitaş Kız Talebe Yurdu’na getirdiğinde giyiyordu.] Mari ile beraberliği uzadığından , Ekrem saat 19’da değil ancak 23.35’de gelir.


Durumu, ‘bütün gayretine rağmen işten kurtulamadığını’ söyleyerek ‘idare etmeye’ çalışır. Masada, Hülya’nın aldığı kol düğmeleri. O geceki özür dileme ve a arama..Kadının hüneri, evi erkeğe sevdirmektir..Bir tek evladımsın. Bıçağın kemiğe dayandığını görürsemben bırakmam ayırırım. Ama, yazık, yık-ma yuvanı..” Daha sonra, gelişen olaylarla kızı intihar girişiminde bulununca bu kez Ekrem’e ‘hayat dersi verecektir’ ; “Biz de genç olduk. Biz de çapkınlık yaptık. Ama rahmetli karımın bir gün ruhu duymadı. Bir gün bile üzülmedi.” affetmenin ardından ertesi gün en olmayacak şey olur. Hülya onun ceketinde, kuşkularını haklı çıkartan bir not buluyor; “Siparişiniz mucibince hazırladığımız salon ve yatak takımı bitirilerek dün taşındı. İçki dolabı ise ancak haftaya hazır olacak. Faturayı ayrıca takdim..” Mobilya mağazasından ‘teslimatın yapıldığı’ adresi alır; Maçka, Valide Çeşmesi, Kuyubaşı Sokak, 3 numarada ise Turgut var. Genç kadını, Ekrem’in ‘eve attığı yavrulardan biri’ sanır. Hülya, ne kadar kocasını yakalamaya geldiğini anlatamaya çalışsa da Turgut’un saldırısından kurtulamaz;


“..Ayağıyla gelmiş kısmeti kaçırır mıyım hiç. Kıymetini bilmemiş, harcamış seni. Meheldir o herife” Sonrası karabasan gibi. İlaçla kendini öldürmek ister. Kızılay Ana Çocuk Sağlığı’nda ve ‘son anda’ kurtarılır. Ama, doktorun söyledikleriyle bir yıkım daha; “..Hamilesin.” Tekrar babasına sığınmak istediğinde Ekrem’in kaza geçirdiğini ve İlk Yardım’da yattığını (ama çekimler yine Ana Çocuk Sağlığı’nda yapılmış) öğrenir. İyileşene kadar yardımcı olup onu terk ediyor. Babası üzüntüden ölür. (İsmi, mezarında bile yok. 9 yıl sonraki mezarlık sahnesinde başucundaki tahta-da ‘ada parsel alınmıştır’ yazıyordu.)


Yıllar sonra.. Besler Bisküvi Fabrikasında (hem de çift vardiya çalışan) yoksul (varsılı, üstelik 80’den sonra olur mu hiç) bir işçi; Hülya. Kızı Kader’le ‘Ekmek Kavgası’nda. Ekrem (işinde ilerleyip 2. fabrikasını da açmış) ve Turgut’un onu görmeleri aynı günlerde olur. Ekrem evini onlara verir. Turgut’sa, birini öldürdüğü için verilen 10 yıllık cezasını yeni bitirmiş. Ama bu kez de öldürdüğü adamın kardeşlerinden kaçmak zorunda. Anlaşılacağı gibi Hülya’dan para sızdırıyor. Nedenini öğrenmek isteyen Kader’e söyledikleri; “..Senin için veriyor o paraları. Senin sayende kazanıyorum. Keşke senin gibi birkaç tane çocuğum olsaydı. Ömrümün sonuna kadar bey gibi yaşardım.”Ekrem’in, Turgut‘..evden taşındığı için’ yapamadığını 15 yıl sonra Hülya yapıyor.


Hülya; “Suçlu değilim ama günahım var. Kirliyim artık. Yaşayamam bu lekeyle, yaşayamam. Dünü unutamam. Kendi yüzüme bile bakamam. (İlaç şişesine bakarak) Kurtulmalıyım. Asıl sen ölmelisin Ekrem. Katilim sensin. Ama erkeksin. Erkek olunca günah değil bu, leke değil. Ama kadın için…”(Murat Çelenligil – Sinematürk Internet veritabanı)


 

YA SEV YE ÖLDÜR (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Duygu Sağıroğlu,
Kamera: Cengiz Tacer,
Yapım : Efes Film Mualla Özbek 


Oyuncular: Fatma Girik, Kuzey Vargın, Peri Han, Demir Karahan, Yüksel Alkaya


Konu: Aldatıldığını sanıp intihar eden bir adamla, kendisine evlenme teklifi yapan genci öldürüp kocasının öcünü alan Feride'nin öyküsü

VAHŞİ ÖLÜM (1967)

Yönetmen: Veli Akbaşlı,
Senaryo:Bülent Oran,
Eser:Aka Gündüz,
Kameraman:Orhan Kapkı


Oyuncular: Sibel Göksel, Tugay Toksöz, Esen Püsküllü


Konu: Babaları öldürülen iki genç kızın dramatik öyküsü.

YANIK KALPLER (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Duygu Sağıroğlu,
Kamera:Orhan Kapkı,
Yapım:Efes Film/Mualla Özbek


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Kuzey Vargın, Tanju Korel, Suzan Avcı, Feridun Çölgeçen, Danyal Topatan, Ersun Kazançel,

ÜVEY ANA (1967)

Yönetmen: Ülkü Erakalın,
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu, Bülent Oran, (Aka Gündüz’ün bir eserinden)
Foto Direktörü: Orhan Kapkı,
Yapım : Duygu Film/Ülkü Erakalın


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ekrem Bora, Nilüfer Koçyiğit, Tamer Yiğit, Turgut Özatay, Ayfer Feray, Nevin Nuray, Aliye Rona, Bedia Muvvahit

Konu: Kızına mürebbiye olarak gelen Hülya’ya aşık olan Ekrem, çevresinin baskısına rağmen Hülya ile mutlu bir evlilik yapar. Nilüferin hasta olduğunu, babasından saklayarak, sık sık doktor tamerle birlikte olmaya başlarlar, artık Ekrem şüpheler içindedir...



ÜÇ SEVDALI KIZ (1967)

Yönetmen:Sırrı Gültekin,
Senaryo:Sadık Şendil,
Kamera:Ali Uğur,
Yapım:Barlık Film/Necdet Barlık


Oyuncular: Ekrem Bora, Sevda Ferdağ, Sevda Nur, Turgut Özatay, Meriç Başaran, Kenan Pars, Hüseyin Baradan, Süleyman Turan, Süleyman Turan, Suna Pekuysal, Necdet Tosun, Mürüvvet Sim, Vahi Öz, Meral Sayın


Konu: Küçük bir kasaba da saygınlığı olan Vahi Öz, üç kızı ve onların bakıcısıyla bir türlü baş edemez. Kızları mevlide gidiyoruz diyip lüks otellerin havuzuna gidip babalarını kandırır-lar. Sonunda kızlarının tüm yaramazlıklarını öğrenen tutucu baba çareyi onları küçük bir köyolan Kuşkonmaz'daki halalarının yanına gönderir. Kızlar küçük bir köyde ne yapacaklarını bilemezler. Bu arada köydeki iki ailenin fertleri arasında geçmişe dayalı bir kavga vardır. Üç genç kızın köye gelmesiyle bu kavga daha da hızlanır. Her iki ailenin üç çocuğu da kızların peşine düşer. Sonunda kızlar yakın oldukları ailenin üç genciyle bir gönül ilişkisine girerek beklentileri olan mutluluğa erişirler .

UTANÇ KAPILARI

Yönetmen: T. Fikret Uçak,
Senaryo: Yahya Benekay,
Kamera: Özdemir Öğüt,
Yapım: Dede Film / Mahmut Dedehayır


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Salih Güney, Suphi Tekniker, Ali Şen, Nisa Serezli, Nedret Güvenç, Hamit Türker, Faruk Panter, Mürüvvet Sim, Çocuk Oyuncu: Ufuk Enünlü (d:1957)


Konu: Randevuevine düşürülen bir kızla, onu kurtarmaya çalışan bir babanın öyküsü

TÜRK KOMANDOLARI (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Hasan Kazankaya (*)
Operatör: Feridun Kete, Cahit Engin,
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Oyuncular: Ekrem Bora, Sevinç Pekin, Hayati Hamzaoğlu, Leyla Altın,


Konu: Türkiye’ye eroin sokmak isteyen kaçakçılarla mücadelen eden komutanların macerası.

_________________________________

 (*) Ben Barzman (1911-1989) ve Ivan Moffat’ın (1918-2002) senaryosundan Antony Mann’in (1906-1967) 1965 yılında çektiği “The Heroes of Telemark” isimli filmden uyarlama. Bu filmin önemli baş-rol oyuncuları şunlardır: Kırk Douglas (1916), Richard Harris (1930-2002), Ulla Jacobsson (1929-1982)

TURİST ZEHRA/(MERT ARKADAŞIM) (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Kayahan Arıkan
Kamera:Fevzi Eryılmaz,
Yapım:Hakan Film Kayahan Arıkan


Oyuncular: Sezer Sezin, Eyüp Uyanıkoğlu, Gülbin Eray, Mehmet Bahadır, Serap

 Olguner, Abdullah Ferah, Niyazi Vanlı, Türkân Şan, Arap Celâl,

TRAFİK BELMA (1967)

Yönetmen Sırrı Gültekin,
Senaryo Sadık Şendil
Kamera Sertaç karan,
Müzik Rauf Tözüm
Yapım Gültekin Film/Sırrı Gültekin


Yönetmen Yardımcısı: Tandoğan Çağlar, Kamera Asistanı: Şener Işık, LaboratuVar Şefi: Semih Peköz, Laboratuvar: İbrahim Güzel, Işık Şefi: Mazhar Eröz, Set: Samsunlu Şeref Güner Işık, Himmet Arı, İsmer Özçınar,

Oyuncular : Gönül Yazar (tarik Belma), Berkant (Berkant), Öztürk Serengil Berkant’ın eniştesi), Kenan Pars (Patron), Vahi Öz (Belma’nın babası), Suna Pekuysal (Berkant’ın ablası), Vasfi Uçaroğlu (Mıstık), Hüseyin Zan (Damat adayı), Jale Öz (Belma’nın annesi), Berç Kayahan, Jan Sırapyan (Ses Film Stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir.)


Konu: Zengin bir kızla, bir minibüs şoförünün öyküsü

TAPILACAK KADIN (1967)

Senaryo ve Yönetmen:Nejat Saydam,
Kamera:Melih Sertesen,
Müzik:Tuncer Aydınoğlu,
Yapım:Acar Film/Murat Köseoğlu


Oyuncular: Türkan Şoray, Murat Soydan, Muzaffer Tema, Ali Şen, Ergun Köknar, Sunay Sun, Nihalcık

Konu: Kendisini meşhur eden gazino patronuyla, genç bir talebinin aşkı arasında karar veremeyen genç, güzel bir şarkıcı kadının aşk öyküsü…


ŞEYTANIN OĞLU/GADDAR (1967)

Yönetmen: Mehmet Aslan,
Senaryo: Yılmaz Güney,
Kamera:Rafet Şiriner,
Yapım: Şahinler Film/Nami Dilbaz


Reji Asistanı: Birsel Kaya, Kamera Asistanı: Ferhan Bakır, Prodüksiyon Amiri: Recep Kayseri, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Dublaj: Sacide Keskin, Laboratuvar Şefi: İbrahim Üstün, Laboratuvar: Hüseyin İnci, Şaban Aldemir, Negatif Montaj: Ender Teker, Matipo: Şeref Mehtap, (Lâle Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Yılmaz Güney, Birsen Menekşeli, Peri Han, Hayati Hamzaoğlu, Cenk Er, Süha Doğan, Atilla Ergün, Asuman Arsan, Haydar Karaer, Ahmet Koç, Hüseyin Zan, Enver Dönmez, Hüseyin Güler, Yaşar Şener, Osman Türkoğlu, Ayton Sert, Zeki Sezer


Konu: Tüm polis örgütünde ve çevresinde Baba Kazım (Yılmaz Güney) diye anılan ünlü soyguncu nihayet yakalanır. Kazım garip bir adamdır. Polis, sorgulama sırasında tek laf alamaz Kasım'ın. Oysa, gizli kalmış bazı olayların aydınlanması için Kazım’ın konuşması gerekmektedir. Çünkü, düğümü o çizecektir, Uzun bir bekleyişten sonra polis, Kazım'ın konuşması için bir çare bulur, Bu çare, cinayet masasının genç polislerinden Kemal'dir. Kemal (Cenk Er), çalışkan ve karate ustası bir emniyet görevlisidir. Kemal, hüküm giymiş bir mahkum kimliğiyle hapishaneye sokulacak ve Kazımla sıkı bir dostluk kurmaya çalışacaktır. Kemal böyle bir göreve hazırlandığı sırada, usun süredir ihmal ettiği nişanlısı Birsen'le (Birsen Menekşeli) tartışır. Birsen nişan yüzüğünü atarak Kemal'den ayrılır.


Genç polis, hücre cezasını tamamlayan Kazımla tanışır. Ona dostluk ilişkileri içinde yaklaşır. Aslında Kazım, herkesledost olmayan mesafeli, zor bir adamdır. Kazım'ın hapishanedeki tek dostu, koğuş arkadaşı İdamlık Ali'dir (Atilla Ergün). Gizlice izlendiğinden habersiz olan Kazım, giderek Kemale ısınmaya başlar. Onu sevdiğinden adını da 'Evlatlık' koyar. Bir gün, hapishane avlusunda volta attıkları sırada Kemal, Kazım'a kaçma teklifine bulunur. Kazım bu teklife sıcak bakmaz. O daha çok gençtir. Böyle bir kaçma planını idamlık Ali'yle birlikte gerçekleştirecektir.


Bir gece Kazım’la Ali, yemekhanede mahsustan kavga çıkarırlar. Mahkumlar birbirine girer. Ortalık karışmıştır. Bıçakların ve şişlerin zuladan çıkarılıp kullanıldığı kavgada Kazım, İdamlık Ali ve Kemal yaralanır. Yaralılar hastanededir. Kazım'ın önemli adamı Tank (Hayati Hamzaoğlu), kaçış planının dışarıdaki destekçisidir. Hastanenin tuvaletine bir silahla bir demir kesici koydurur. Kazım, gece çişe kalktığında gizli emanetleri alıp idamlık Ali'yle birlikte demir parmak-lıkları keserler. Dışarıda bekleyen arabaya binip kaçarlarken, jandarmaların ateşiyle Ali vurulur. Kazım, peşine düşen Kemal'i bırakmaz. Bir depoda gizlenirler. Polis bir ihbar üzerine depoyu basar. İhbarların giderek sıklaşması Tarık ve Kazım’da kuşkuya neden olur.
Aralarındaki kalleş kimdir? Kemal, topun ağzındadır. Neden sonra aralarına aldıkları Kemal'in polis olduğu ortaya çıkar. Kazım, aralarına alıp bağrına bastığı Kemal'i asla affetmez. Onu öldürecektir. Kemal, son arzusu olarak annesini görmek istediğini söyler. Tarık annesini getirmek üzere verilen adrese gider. Karşısındaki kadın, Kâzım'ın eski sevgilisi Nevin’dir (Asuman Arsan). bıraktığı iki aylık çocuğundan haberi yoktur. Kazım, hapse girerken Nevin bir başkasıyla evlenir ve kocası Kemal'i üzerine alır.


Tank, Nevin'i depoya getirdiğinde Kazım, Kemal'in oğlu olduğunu anlamıştır. Kazım'ın isteği üzerine Kemal'e bir şey söylemezler. Kazım, oğlunu annesiyle baş başa bırakıp, Tarık ve sevgilisi Peri Han’la birlikte depoyu terk eder. Polis peşlerindedir. Kaçakların arabası bir hendeğe yuvarlanır. Kazım, çevresini saran polisleri öldürür. Karşısında yalnızca Kemal vardır. Kader, onları yıllar sonra baba ve oğul olarak karşı karşıya getirmiştir. Kazım ateş etmez. Çünkü silahında kurşun yoktur. Kemal'in kurşunuyla yere yığılır. Ve son bir kez oğluna acıyla gülerek bakar. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”



 

ŞEYTANIN OĞLU/GADDAR (1967)

Yönetmen: Mehmet Aslan,
Senaryo: Yılmaz Güney,
Kamera:Rafet Şiriner,
Yapım: Şahinler Film/Nami Dilbaz


Reji Asistanı: Birsel Kaya, Kamera Asistanı: Ferhan Bakır, Prodüksiyon Amiri: Recep Kayseri, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Dublaj: Sacide Keskin, Laboratuvar Şefi: İbrahim Üstün, Laboratuvar: Hüseyin İnci, Şaban Aldemir, Negatif Montaj: Ender Teker, Matipo: Şeref Mehtap, (Lâle Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Yılmaz Güney, Birsen Menekşeli, Peri Han, Hayati Hamzaoğlu, Cenk Er, Süha Doğan, Atilla Ergün, Asuman Arsan, Haydar Karaer, Ahmet Koç, Hüseyin Zan, Enver Dönmez, Hüseyin Güler, Yaşar Şener, Osman Türkoğlu, Ayton Sert, Zeki Sezer


Konu: Tüm polis örgütünde ve çevresinde Baba Kazım (Yılmaz Güney) diye anılan ünlü soyguncu nihayet yakalanır. Kazım garip bir adamdır. Polis, sorgulama sırasında tek laf alamaz Kasım'ın. Oysa, gizli kalmış bazı olayların aydınlanması için Kazım’ın konuşması gerekmektedir. Çünkü, düğümü o çizecektir, Uzun bir bekleyişten sonra polis, Kazım'ın konuşması için bir çare bulur, Bu çare, cinayet masasının genç polislerinden Kemal'dir. Kemal (Cenk Er), çalışkan ve karate ustası bir emniyet görevlisidir. Kemal, hüküm giymiş bir mahkum kimliğiyle hapishaneye sokulacak ve Kazımla sıkı bir dostluk kurmaya çalışacaktır. Kemal böyle bir göreve hazırlandığı sırada, usun süredir ihmal ettiği nişanlısı Birsen'le (Birsen Menekşeli) tartışır. Birsen nişan yüzüğünü atarak Kemal'den ayrılır.


Genç polis, hücre cezasını tamamlayan Kazımla tanışır. Ona dostluk ilişkileri içinde yaklaşır. Aslında Kazım, herkesledost olmayan mesafeli, zor bir adamdır. Kazım'ın hapishanedeki tek dostu, koğuş arkadaşı İdamlık Ali'dir (Atilla Ergün). Gizlice izlendiğinden habersiz olan Kazım, giderek Kemale ısınmaya başlar. Onu sevdiğinden adını da 'Evlatlık' koyar. Bir gün, hapishane avlusunda volta attıkları sırada Kemal, Kazım'a kaçma teklifine bulunur. Kazım bu teklife sıcak bakmaz. O daha çok gençtir. Böyle bir kaçma planını idamlık Ali'yle birlikte gerçekleştirecektir.


Bir gece Kazım’la Ali, yemekhanede mahsustan kavga çıkarırlar. Mahkumlar birbirine girer. Ortalık karışmıştır. Bıçakların ve şişlerin zuladan çıkarılıp kullanıldığı kavgada Kazım, İdamlık Ali ve Kemal yaralanır. Yaralılar hastanededir. Kazım'ın önemli adamı Tank (Hayati Hamzaoğlu), kaçış planının dışarıdaki destekçisidir. Hastanenin tuvaletine bir silahla bir demir kesici koydurur. Kazım, gece çişe kalktığında gizli emanetleri alıp idamlık Ali'yle birlikte demir parmak-lıkları keserler. Dışarıda bekleyen arabaya binip kaçarlarken, jandarmaların ateşiyle Ali vurulur. Kazım, peşine düşen Kemal'i bırakmaz. Bir depoda gizlenirler. Polis bir ihbar üzerine depoyu basar. İhbarların giderek sıklaşması Tarık ve Kazım’da kuşkuya neden olur.
Aralarındaki kalleş kimdir? Kemal, topun ağzındadır. Neden sonra aralarına aldıkları Kemal'in polis olduğu ortaya çıkar. Kazım, aralarına alıp bağrına bastığı Kemal'i asla affetmez. Onu öldürecektir. Kemal, son arzusu olarak annesini görmek istediğini söyler. Tarık annesini getirmek üzere verilen adrese gider. Karşısındaki kadın, Kâzım'ın eski sevgilisi Nevin’dir (Asuman Arsan). bıraktığı iki aylık çocuğundan haberi yoktur. Kazım, hapse girerken Nevin bir başkasıyla evlenir ve kocası Kemal'i üzerine alır.


Tank, Nevin'i depoya getirdiğinde Kazım, Kemal'in oğlu olduğunu anlamıştır. Kazım'ın isteği üzerine Kemal'e bir şey söylemezler. Kazım, oğlunu annesiyle baş başa bırakıp, Tarık ve sevgilisi Peri Han’la birlikte depoyu terk eder. Polis peşlerindedir. Kaçakların arabası bir hendeğe yuvarlanır. Kazım, çevresini saran polisleri öldürür. Karşısında yalnızca Kemal vardır. Kader, onları yıllar sonra baba ve oğul olarak karşı karşıya getirmiştir. Kazım ateş etmez. Çünkü silahında kurşun yoktur. Kemal'in kurşunuyla yere yığılır. Ve son bir kez oğluna acıyla gülerek bakar. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”



 

ŞEYH ŞAMİL (1967)

Senaryo ve Yönetmen : Natuk Baytan
Kamera:Mengü Yeğin
Yapım :Saner Film / Hulki Saner


Oyuncular: Murat Soydan, Sevinç Pekin, Erol Taş, Yılmaz Köksal, Güzin Özipek

► İmam Şeyh Şamil 1797 yılında Dağıstan’ın Gimri köyünde dünyaya geldi. Babası Dengau Muhammed’dir. Şamil Kumuk kökenli bir Türk'tür. 15 yaşında iken at binerek kılıç kuşandı. 20 yaşına geldiğinde iki metreyi aşan boyu ile atlama, ateş etme, güreş, koşu, kılıç gibi spor dallarında üstün yetenek sahibi olmuştu. Öğrenimine bilgin Said Harekani’nin yanında başladı. Daha sonra kayınpederi olan Nakşibendi Şeyhi Cemaleddin Gazi Kumuki’nin öğrencisi oldu. Kendinden önce İmamet makamında bulunan Gazi Muhammed ve Hamzat Beg’in müşavirliğini yaptı. Son derece sade ve kanaatkar bir hayatı vardı. İmam Şamil, muhtelif zamanlarda beş defa evlenmiş ve bu izdivaçların bazıları dini ve siyasi sebeplerle olmuştu. Şamil’in Fatimat, Cevheret, Zahidet, Emine ve Şovanat ismindeki zevcelerinden Ahmed Cemaleddin, Muhammed Gazi, Muhammed Said, Muhammed