Powered By Blogger

5 Ocak 2018 Cuma

CAMOKA’NIN DÖNÜŞÜ (1968)



Senaryo ve Yönetmen: Suat Yalaz
Görüntü Yönetmeni: Mahmut Demir
Müzik: Nedim Otyam
Yapım: Olcay Prodüksiyon / Suat Yalaz

Oyuncular: Danyal Topatan, Yavuz Selekman, Gülgün Ok, Gülgün Erdem, M. Ali Akpınar, Recep Filiz, İhsan Yüce,

Konu: Karaoğlan tarafından yaralanan Camoka (Danyal Topatan) iyileşmiştir. İçinme işleyen kötülükle otacıyı ve ve iki adamını kaynayan çamura atar. Karaoğlan’ı obaları yakarak aramaya başlar. Sıra Karaoğlan’ın andacı Emircan’ın (Yavuz Selekman) obasına gelmiştir. Yanında Bortay (Gülgün Erdem) adlı, elinde kırbacıyla Camako’dan geri kalmayan kızı vardır. Camako Emircan’ı yerde sürükler, işkence eder. Karaoğlan’ın yerini söyletemez. Emircan’ı kayalıklarda asılı bırakarak karızsı Nazlı’yı (Gülgun Ok) kaçırır. Emircan’ın obasına gelmekte olan Çalık (Recep Filiz) ve Balaban (Mehmet Ali Akpınar) Emircan’ı kurtarırlar. Emircan, Kamdaş’a Habn’a Camoko’yu sormaya gittiğinde Camako’nun, Kandaş Han’ın yanında krallar gibi yaşadığını öğrenir. Karısı nazlı’yı da Kandaş Han’a haremlik olarak vermiştir. Emircan ve Balaban yakalanarak zindana atılırlar.... Ve böylece devam eden olaylar sonunda Camoka kaçarken kaynayan çamurlara düşerek can verir.

BÜYÜK GÜNAH (1968)



 
Senaryo ve Yönetmen: Süha Doğan
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Fatih Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Demir Karahan, Sezer Güvenirgil, Attila Ergün, Süha Doğan, Orhan Aykanat, Necdet Tosun, Faik Coşkun, Gülten Erten

Konu: Karısını seven bir gençle, kötü ruhlu bir babanın öyküsü.

BOZKIRLAR ŞAHİNİ TARK-HAN ([1]) (1968)




Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Nuri Kırgeç
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Fatih Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Tanju Korel, Sezer Güvenirgil, Muzaffer Tema, Kadir Savun, Attila Ergün, Yılmaz Köksal, Atıf Kaptan, Sevgi Can, Cenk Er, Nuri Kırgeç, Nermin Gökben, Ergun Köknar, Hasan Ceylan, Asuman Arsan

Konu: Düşmanlarını arayan Tark-Han'ın savaş öyküsü.



İlk çekilen “Tarkan” filmi. Film Tarkanın yaratıcısı Sezgin Burak'a haber verilmeden çekildi. Sezgin Burak'ın film üzerinde hak iddia etmemesi için TARKAN adı TARK-HAN şeklinde değiştirildi

BİR MAHKUM KAÇTI (1968)



Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: İhsan Sedat
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Ni-Va Film/Nişan Hançer

Oyuncular: Eşref Kolçak, Hülya Darcan, Reha Yurdakul, Meral Küçükerol, Aynur Aydan, Necdet Yakın, Kadri Ögelman, Hakkı Kıvanç, Niyazi Vanlı,

Konu: Yüz vermediği bir kadının iftirasına uğrayıp, hapse giren ve polis arkadaşının yardımıyla suçsuzluğu ortaya çıkan bir şoförün macerası.

BİR DAMAT ARANIYOR (1968)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Görüntü Yönetmeni Manasi Filmeridis
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Erol Büyükburç, Sevda Ferdağ, Esen Püsküllü, Aynur Akarsu, Tarup, Vahi Öz, Beynelmilel Komedyenler: Dored ve Nihat 

Konu: Konu Halep’te geçer. Abüzeki kendi halinde yaşayan, ailesine düşkün bir adamdır. Biraz saf olan Abüzeki’nin batıl itikatları çoktur. Mesela 13 rakamının uğursuzluğuna çok inanır. Çok çocuğu vardır. Yine aileye yeni bir çocuğunun katılacağı gün ayın 13 olduğu aklına gelir. Başlar çocukları saymaya. 1,2,3,5 derken 11. çocuğunu sayar. Tam bitti derken ikiz evlatlarını görür. İnancına göre bu doğacak olan ya ölürse diye hemen birini yetimhanenin kapısına bırakır, böylece 12. çocuğu ona göre sağlıklı doğar. Yetimhaneye bıraktığı çocuk burada katı kurallar içinde büyür. İstanbul""a gelip Osman Bey’in kulübünde muhasebecilik yapmaya başlar. Osman beyin kızı Selma ile sevişen Gaffar, saflığından her şeye kanan bir tiptir. Tek gizli hastalığı da bir kadın tarafından öpülünce bayılmasıdır. Hasan da bu hastalığın mutlaka bir çaresi olduğunu düşünüp, Gaffar’ı İstanbul’a Doktora gönderir. O iyileşip Selma ile evlenmelidir ki Fatma ile kendisine sıra gelsin. Gaffar İstanbul’a giden trene binmiştir. 

Ne tesadüftür ki trende Halep’te meşhur bir futbolcu olan ikiz kardeşi Zeki ve antrenörü vardır. Tren Haydarpaşa Garı’na gelir. Gaffar trenden iner, elinde bavulu yürürken bir şoför gelir, hususi bir arabaya onu yerleştirir. Gaffar arabayı Doktorun gönderdiğini sanmaktadır. Arabaya asıl binmesi gereken ikiz kardeş Zeki antrenörü ile taksiye biner. Araba vapuruyla karşıya geçerlerken antrenör, çok çapkın olan Zeki’ye devamlı şimdi doğru otele yatak ve antrenman deyip durmaktadır. Fakat Zeki araba vapuru kıyıya yanaşırken atlayıp bir taksiye biner. Maksadı sevgilisi Binnaz’a gitmektir. Daha evvel arabasını Zeki için Gara gönderen Binnaz’"a Gaffar getirilmiştir. Antrenör, Zeki zannettiği Gaffar’ı otele götürür, gazeteciler oradadır bol, bol resimler çekilir. Etrafta kadınlar vardır. Bu güzel kadınların arasında da Gaffar gülümsemektedir. Selma gazetelerde bu resimleri görür, ağlamaya başlar, hani bu adam kadınlardan korkuyordu diye. Osman Bey, Hasan ve iki kız kardeş kalkıp İstanbul!a gelirler. Gaffar bir gün antrenmandan kaçar ve Doktora gider. Doktor çeşitli testler uygular.

Mesela Hemşire yavaş, yavaş soyunup Gaffar’a yaklaşır. Bir şey olmaz. Fakat öpmeye kalkışınca bayılır. Çeşitli tedavilerden sonra Doktor muvaffak olduklarını söyler, bir sürü de ilaç verir. Gaffar oteldeki odasından kaçarken antrenör görür ve peşindeyken aniden Gaffar kaybolur, bir çetenin elemanları onu yan odaya çekip, ona golleri tutmamasını ve kendisine büyük bir para vereceklerini söylerler. Polislerle Osman Bey ve kızlar karakola Zeki’yi götürmüşlerdir. kıyamet kopar. Zeki Ben futbolcu Zeki’yim maçta olmam lazım dedikçe kimse inanmaz. Öbür tarafta futboldan habersiz Gaffar golleri yemektedir. Çete memnundur. Takımları galip gelmektedir. İkinci yarıda çete elemanları gelip Gaffar’ı bulur. Aferin parayı hak ettin derler. Antrenörü de döverler. O sırada gelen Ferit Şevki Bey adamları döver. Doktor da zaten Gaffar’"ın peşindedir. Onu görünce Gaffar’ın aklına hapları gelir. Bir tane almak ister. Antrenör ve Gaffar bunların maymun hormonu olduğunu duyunca şaşırır. Fakat antrenör, birkaç tane al, maymun gibi sıçrar, topları tutarsın. Deyip ona hapları yutturur. Hakikaten Gaffar güçlenip kuvvetlenmiştir. Kalede sıçrayıp durur. Her topu tutar. Takımı galip gelir.

Karakolda maçı seyreden Osman Bey ve Polisler de sevinç içindedir. Hakikat anlaşılmıştır. Gaffar iyileşmiştir. Selma""ya sarılabilmektedir. Kızlar sözlüleriyle uzaklaşırlar. Babaları ve kaçmasın diye ellerini Zeki’nin ellerine bağlayan antrenör onları selamlarıyla uğurlamaktadır."