Powered By Blogger

15 Ocak 2018 Pazartesi

VATAN BORCU (1969)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Selahattin Burçkin
Görüntü Yönetmeni: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Oyuncular: Nuri Sesigüzel, Zeynep Aksu, Kuzey Vargın, Nedret Güvenç, Süheyl Eğriboz, Necip Tekçe, İnci Eroğlu, Kayhan Yıldızoğlu, Behçet Nacar, Faik Coşkun, Mahmure Handan, Fatoş Yavuz


Konu: Askerlik yapan bir gençle sevgilisi arasındaki aşk. 

ÜMİT DÜNYASI (1969)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Kriton İlyadis
Yapım : Metro Film / Aram Gülyüz

Oyuncular: Sema Özcan, Murat Soydan, Suzan Avcı, Zafer Önen, Mete Mert, Meltem Mete, Hakkı Haktan, Refik Üfler, Nevzat Okçugil, Memduh Ünsal, Muzaffer Yenen,


Konu: Yanlışlıkla aldığı ve içi para dolu bir çanta yüzünden başı derde giren bir adamın öyküsü. 

ÜÇ NAMUS BEKÇİSİ VE HRISANTOS (1969)

Senaryo ve Yönetmen: Kayahan Arıkan
Kamera : Fahri Danışman
Yapım : Akasya Film

Oyuncular: Altan Bozkurt, Hülya Tuğlu, Lami Ateş, Gülgün Erdem, Fazlı Balkan, Faruk Panter, Abdullah Ferah, Mehmet Ali Akpınar, Ferhan Tanseli, Enver Dönmez, Süheyl Eğriboz, Kemal Coşkun

Konu: İstiklal Savaşı sıralarında geçen bir kahramanlık öyküsü,


UYKUSUZ GECELER (1969)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Ahmet Üstel (Kerime Nadir’in bir romanından)
Kamera: Mike Rafaelyan
Yapım : Erman Film / Hürrem Erman

Yönetmen Yardımcısı: Erdoğan Avcı, Kurgu: Diamandi Filmeridis, Yapım Sorumlusu: Semih Sezerli, Kamera Asistanı: Muzaffer Turan, Sedat Ülker, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Işık Ekibi: Celal Yassıtaş, Mustafa Koçyiğit, Uğur Şimşek, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Ekibi: Adil kıbıcı, Nuri Tuncel, Turgut Kayalan, Set Ekibi: Mustafa Buvan, Mustafa Arda, Ahmet Şenses,

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Cemile), Ediz Hun (Ercüment), Pervin Par (Nevin), Münir Özkul (Tahsin), Muzaffer Tema (Ercüment’in babası) Nedret Güvenç (Ercüment’in annesi), Gülistan Güzey, Figen Han (Necla), Aydın Tezel (gazino patronu), hasan Yıldız (üniversite öğrencisi), Vahit Volkan (fedai), Mehmet Büyükgüngör (öğretmen), Kudret Karadağ (fedai), Hakkı Kıvanç (garson), Zeynep Eren (Nalân), Tanju Sayın (Nesrin), Orhan Çoban (garson), Zeki Sezer Mümtaz)

Konu: Tatil bitmiş. Ercüment’in içi içine sığmıyor. ‘Konservatuarına, arkadaşlarına ve Ona, 4 ay sonra ilk defa göreceği Cemile’ye kavuşacak.’ Genç kız okulun en başarılı öğrencilerinden. ‘Üzüm gibi simsiyah gözler’ ‘O can dayanmaz güler yüzlülüğü’ Henüz bu ilginin pek farkında değil gibi görünüyor.Cemile derslere tam zamanında gelememektedir. Cemile’nin , müzik hocası Mehmet Büyükgüngör “Kızım sen hiçbir zaman vaktinde derse gelmeyecek misin?” diye yakınmakta ve her seferinde de Ercüment’in ‘Vesait meselesi’; ‘Yollar tıkalı’; ‘Derse zaten yeni başlamıştık’ diye gönüllü avukatlığı bir işe yaramaz. İkisi de sınıftan çıkartılır.

Deniz kenarında dolaşmaya çıkan gençler ‘birbirlerini yakından tanıma fırsatını bulurlar’. Ercüment’in bölümü piyano. ‘Cihangir’deki ufak fakat çok rahat bir dairede kiracı’.Babası, Balıkesir’de ve her üzücü haberde yataklara düşen anne.
Genç kızın ailesi Antalya’da. Burada dayısının yanında kalıyor. “Tüccar. Vaziyeti çok iyi. Arabası falan da var.

Balık ekmekli sahne. Ercüment, coşmuş, bir yıl öncesinden söz ediyor; “Seni ilk gördüğüm gün üzerinde kırmızı bir bluz vardı. Sana öyle yakışıyordu ki. Ama bir müddet sonra onu giymez oldun. Buna bayağı üzüldüm. Sene sonuna kadar ‘bir gün mutlaka giyecektir’ diye bekledim.” Biraz sonra bardaktan boşalırcasına yağan yağmur. Cemile’nin canı çay istemiş. Bir pastane yerine delikanlının ‘hemen arka sokaktaki’ evine giderler.

Salona girince şaşkınlıktan şaşkınlığa sürükleniyoruz. Duvarda genç kızın yağlı boya tablosu asılı. “Modele ihtiyaç yok. Senin yüzünü o kadar iyi biliyorum ki gözlerim kapalı bile çizebilirim.” Üstelik başka resimleri de varmış. “Yanımda olmadığın zaman onlara bakarak seni seyredebilmek imkânını buluyorum.” Dahası piyanodaki nota kâğıdında “Cemile’ye ithaf; Uykusuz Geceler” yazılı.
Günler sonra okul çayında dans ediyorlar. Arkadaşları Nesrin ve özellikle Necla hayretler içinde. Ercüment eskiden bu tip toplantılardan ‘kaçarmış’.

Genç kızın oradan ayrılışı ‘Cinderella’ gibi apar topar. Tek fark Kül Kedisi saat 12 olmadan itmek zorundaydı, Cemile 6’da. O gece her şeyi öğreneceğiz. Ercüment’le ‘dayımın’ dediği gösterişli apartmana kadar gelir. Sonra yan sokaktaki döküntü bir eve yollanıyor. Elbiselerini değiştirip doğru Beyoğlu’ndaki Melek Kervansaray. [Burasını ‘Vesikalı Yarim’de (1968) Şen Saz olarak görmüştük.]

‘Çargâh Sirto’ (Anonim). ‘Tüccar’ dayısı Tahsin aslında saz heyetinde Udi. Çanta, elbise ve pabuç da gazinonun solisti Nimet’ten ödünç alınmış. Emanetleri bıraktıktan sonra, bu kez, koştura koştura Bomonti’deki ‘Neyir Triko’. Yaşlı adamın sözleri; “Zavallı yavrucak, bir yandan sabahlara kadar fabrikada çalışır bir yandan okumaya uğraşır. Harap olup gidiyor.”Anne babası ölünce dayısı yanına almış. Yakındığı tek şey ‘mektepteki durumu’. Kendisini ‘çok zengin bir ailenin kızı olarak’ tanıtmış. “Ercüment… Hakikati öğrenirse belki benden uzaklaşır. Bunu düşünmek bile uykularımı kaçırıyor.”Selim Bey’in telgraf çekerek oğlunu Balıkesir’e çağırmasıyla genç kızın şarkıcılığa başlaması aynı günlerde. Patron Aydın Tezel’le yaptığı ‘münakaşadan sonra’ Nimet işi bırakmış. Müşteriler neredeyse salonu yıkacaklar. Tahsin’in önerisi ile sahneye Cemile çıkar. Yeni adı ‘Yıldız Ateş’.Balıkesir’de ise işler biraz karışık. Ercüment’i uzaktan akraba Nevin’le evlendirmek istiyorlar. Cemile’nin ‘Gazino ve Meyhaneler Bülbülü’ olduğu daha İstanbul’a döndüğü gün yetiştirilir. Neyse ki her şeyi olgunlukla karşılıyor. Asıl fırtına genç kızı ailesiyle tanıttırmaya götürdüğünde kopar. Ama delikanlı evlenmekte kararlı. Engel olmak için Selim Bey’in İstanbul’a gelmesi gerekecektir. Cemile, içinde nişan yüzüğü olan bir veda mektubu bırakıp gider. Karnında Ercüment’in çocuğu Can. 6 yıl sonra. Delikanlı Nevin’le nişanlı Birkaç gün içinde evlenecekler. Belki bir rastlantı ‘Sunar Tiyatro ve Konser Heyeti’ turne için Balıkesir’e gelir. Can’ı gören Nevin her şeyi anlayıp aradan çekiliyor Romanda Ercüment ‘istikbalini eline almış, yaşı otuza dayanmış bir genç’ İstanbul ve Viyana konservatuarları mezunu. Filmden farklı olarak piyano değil keman hocası ve çiftlikleri de Balıkesir değil Bursa’da. Evlenmesi için ısrar eden arkadaşı Şefik’in daveti ile Elazığ’a gidiyor. ‘Eğer kalbi boş ise hem mesleğine hem de seviyesine uygun üç aday’ varmış. Hamra, mandolin; Kevser, piyano çalıyor. Efser de soprano. Fakat kahramanımız ‘acı bir aşkın yaralarını hâlâ taşıyor’. Bu nedenle ‘evlenme konusunda hiçbir tasavvuru yok’. Ama ‘ay ışıklarıyla yıkanan sarı saçlarını ve bir fildişi minyatürü andıran kusursuz profilini’ görünce Hamra ile nişanlanmaya karar verir. Bu plan Perçenç (Akçakiraz) köyüne yaptıkları bir gezi sırasında tuzla buz olacaktır. Yol üzerindeki Kesrik köyünde ‘bütün vücudu adeta taş kesilerek bir çığlık atar’; “Cemile! Benim Cemile’m!” 8 yıl önceki kalp ağrısı. O zamanlar ikisi de konservatuarda öğrenci. “ Cemile, dayısı ile Bankalar’da bir tavan arasında; Ercüment, Tozkoparan’da Madam Siranuş’un pansiyonunda kalıyor. Tahsin, Gelincik Gazinosu’ndaki Saz Heyetinde Kanun ustası. İçmediği gün yok. Genç kızın babası ve kardeşleri Akbaba’da (Beykoz). Derslerinde çok başarılı ama bir müddet sonra ‘meyhane çalgıcılarıyla’ piyano çalmaya başlar. Nedenini şöyle açıklıyor; “Sadece dayım değil anam, babam, kardeşlerim bütün ailem bir Cemile’ye muhtaç. Sonradan kardeşlerinin yatılı okul taksitleri nedeniyle şarkıcılığa başlar. Sahne adı ‘Jale’. Bu arada gazinonun sahibi kemancı Rasih evleneceğini söyleyerek genç kıza sahip olmuş. İlerde bu sözünden dönecektir; “Sevişmek için mutlaka bir kanun boyunduruğuna mı girmek lazım? Ben serbestliğimi hiçbir şeye değişeceklerden değilim .” Cemile, Ercüment’in Bursa’da olduğu bir sırada ‘kalantor bir gençle’ evlenip Anadolu’da bir yere gider.


Kahramanımız belli etmemeye çalışmıştı ama durumu anlayan Hamra, filmdeki Cemile’nin yaptığı gibi nişan yüzüğünü bir mektupla geri verir. Ercüment Tozkoparan’daki odasına döndüğünde sevdiği Onu bekliyordu.. (Yazan: Murat Çelenligil) 



TÜTÜNCÜ KIZI EMİNE (1969)

Yönetmen: Muharrem Gürses
Senaryo: İrfan Sabuncu
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Uğural Film / Alaattin Perver

Oyuncular: Nuri Sesigüzel, Birsen Menekşeli, Erol Taş, Ülkü Özen, Kemal Aydan, Sırrı Elitaş, Türkan, Abdullah Ferah, Nusret Özkaya, Enver Dönmez, Suzan Uçaner, Kemal Aydan

Konu: Saf bir köylü kızının, büyük şehirdeki yaşantısı.


TURİST ÖMER ARABİSTAN’DA (1969)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Kamera: Mengü Yeğin
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Sadri Alışık (Turist Ömer), Feri Cansel (Nermin), Ferit Şevki (Ferit), Gülgün Erdem (Fikret), Reha Yurdakul (Gazino Müdürü), Yusuf Sezer, Hakkı Kıvanç, Necdet Tosun, Necdet Sezer, Mualla Sürer, Süheyl Eğriboz, Tarık Şimşek, Ekrem Gökkaya, Mehmet Ali Akpınar (Sihirbaz), Hüseyin Salıcı (meyhaneci), Nermin Özses (müşteri), Kudret Karadağ, Muzaffer Civan, Çolpan İlhan, Şarkılar: Belkıs Özener

Konu: "Turist Ömer kendi halinde hiçbir sorumluluk sahibi olmayan, gününü gün eden bir kişidir. Her işe karışır, herkes tarafından istenmemektedir. Pavyonda kumar oynanmaktadır. Kavga çıkar. Pavyon Müdürü Pavyonu ele geçirmek için adamları ayarlar ve Patronu öldürüp, cesedini dışarıya atarlar. Diğer taraftan Pavyona girmek isteyen Turist Ömer’i Bekçi içeri bırakmaz. Hakaret eder, Ferit yanlarına gelir, durumu öğrenir. Ferit Bekçiyi döver ve arka kapıdan girmeyi önerir, giderken Pavyon sahibinin cesedini görürler. Cebindeki defteri alır, Turist Ömer de ceketini çıkartır kendisi giyer ve içeri girerler. Kumar oynarlar, Ferit hile yapan bir adamı döver, çıkarlar bekçi selam durur. Cesedin yanına gelen Ferit ve Turist Ömer’e ateş edilir. Ferit bir Emniyet Amiridir, ama Turist Ömer’e söylemez ve cinayeti çözmek için defterde yazılı adresleri araştırmaya başlar. İlk olarak Pavyonu arar ve müdür kendisini almak için bir bayan gönderir, Ferit Pavyona gider. Müdür tekerlekli sandalyede oturmaktadır. Orada bulunan Sihirbazın şüpheli hareketleri dikkatini çeker ve yarım bir tablo görür. Müdür adamları Ferit’i öldürmeye çalışır ama Ferit haklarından gelir. Ferit İhsan’dan şüphelenir, ofisine gider. Arkası dönük koltuktadır. Ferit koltuğu çevirdiğinde İhsan’ı öldürülmüş görür. Cebinde Mısır’a uçak bileti vardır. Biletleri alır. Ferit, Turist Ömer ile Mısır’a gelir. Araştırmalarına orada yapacaklardır. Ferit aynı zamanda çapkındır da, Turist Ömer ona isim listesinden Klopatra’ya gitmek istediğini söyler Ferit de Fikret isminde birine gidecektir. Klopatra yaşlı bir kadındır. Fikret ise genç ve güzel bir bayandır. Ferit Fikret’i bulur konuşurlar ve sevişirler. Turist Ömer sokaklarda adres arar, çöllere düşer, sonunda Klopatra’nın yerini bulur. Klopatra’yı görünce çığlık atar, çünkü Klopatra yaşlı ve çirkin bir kadındır. Turist Ömer oradan kaçar. Ferit gece kulübünde bir dansözle konuşur, ölen Pavyon sahibinin sevgilisidir. Adamlar gelir Ferit""e saldırır. Ferit hepsini döver. Kız evinin adresini verir. Ferit eve geldiğinde kızı vurulmuş olarak bulur. Bu arada Turist Ömer’e adamın biri Ferit’e verilmek üzere bir paket verir. Pakette saatli bomba vardır.

Ferit eve gelmiştir, bir şeyler arar ve orada pavyonda gördüğü tablonun yarısını görür. Bir sesler duyar ve ışığı kapatır saklanır. Gelen Turist Ömer dir karanlıkta başkası zannederek dövmeye başlar. Ferit ışığı yaktığında Turist Ömer’i görünce şaşırır. Turist Ömer elindeki paketi verir. Ferit inceler sesler duyunca paketi dışarı atar ve bomba patlar. Ferit ile Turist Ömer İstanbul’a gelirler. Pavyona gidip diğer resme bakmak ister Sihirbaz bırakmaz ve dövüşürler. Ferit konuşturacakken uzaktan biri ateş eder Sihirbaz ölür. İşlerine devam etmek için Sihirbazın ölmediğini göstermek için Ferit Sihirbazın kıyafetlerini giyer ve pavyona gösteriye gider, gösteri yapar ve odasına gider. Ferit yatağına yatıyormuş gibi süs verir ve gizlenir. Müdür tekerlekli sandalyeden kalkar ve yürür merdivenlerden çıkar Ferit’in odasına gelir. Yatağa ateş edecekken, Ferit ışığı yakar ve Müdüre silahını doğrultur. Müdür eğer kısa sürede aşağıya inmezse adamlarının Şarkıcıyı öldüreceklerini söyler. Ferit elinde silah Müdür önde aşağıya inerler. Şarkıcıyı dinlerler, Ferit kargaşa yaratmak için yan masada oturan bayana çerez atar. Bayan sinirlenir, Müdürün attığını düşünerek ona saldırır. Ferit kargaşadan faydalanarak adamları dövmeye başlar. Müdürü de etkisiz hale getirir. Filmin sonunda Turist Ömer sahilde dolaşır. Polisler gelir Turist Ömer sen misin diye sorarlar, bizimle karakola geleceksin diye ısrar ederler. Turist Ömer neden geleceğini sorar. Bu arada Ferit ve Şarkıcı gelirler. Polislerin hepsi selam durur. Tursit Ömer durumu anlar. O da kendi selamın verir. Ferit ve Şarkıcı giderler." 



TEL ÖRGÜ (1969)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo : Sadık Şendil
Kamera: Ali Uğur
Yapım : Hisar Film / Özdemir Birsel

Sesleri Alan: Lemi Kâmil, Laboratuar Şefi: Semih Peköz, Yardımcısı: İbrahim Güzel, Montaj: İsmail Kalkan, Senkron: Adrine Muradyan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Reji Asistanı: Fikret Tınaz, Kamera: Güngör Tetiker, Prodüksiyon Asistanı: Eşref Yenikapı, Prodüksiyon Amiri: Stavro Yuanidis, Nevzat Altındal (Ses Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular : Ayhan Işık, Zeynep Aksu, Reha Yurdakul, Hüseyin Baradan, Hulusi Kentmen, Kazım Kartal, Mine Sun, Avni Dilligil, Mualla Sürer, Hüseyin Zan, Zeki Tüney, Nezihe Güler: Cihat Alpan, Cengiz Kızıltuğ, Küçük Yıldız: Hakan Seçilmiş


Konu: Bulgar zulmünden kaçan Türklerinin öyküsü.. Kaçmaya karar veren Ayhan, Zeynep, Avni baba huduttan kaçmak için Kocabıyık Hüseyin’i tutarlar ama Hüseyin’in Zeynep’te gözü vardır, sınırdan kaçarken Bulgar devriyesine haber verip, Ayhan’ı ağır şekilde yaralayıp, Zeynep’i, Avni babayı Türkiye’ye kaçırır.. Taş ocaklarında esir hayatı yaşayan Ayhan’ın tek gayesi Türkiye’ye kaçmaktır 



TATLI SEVGiLİM (1969)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo : Bülend Oran
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım : Metin Film / Işık Toroman

Oyuncular : Yıldız Tezcan, Salih Güney, Önder Somer, Gülgün Erdem, Bedia Muvahhit, Altan Günbay, Devlet Devrim, Aynur Aydan, Güzin Özipek, Nesrin Nur, Aydın Tezel

Konu: Ailelerinde atrı düşen ve yıllar sonra birbirlerine kavuşan iki kardeşin öyküsü

TATLI SERSERİ (1969)

Senaryo ve Yönetmen : Suat Yusuf
Operatör : Sami Acun, Mükremin Şumlu
Yapım : Volkan Film

Oyuncular : Serpil Gül, Tarık Tibet, Şenay Şenses, Sami Hazinses, Enver Dönmez, Turgut Çelebi


Konu: Bir Çingene kızıyla sevdiği erkeğin arasına girmek isteyen bir adamın macerası. 

TATLI GÜNLER (1969)

Yönetmen : Aram Gülyüz
Senaryo : Ahmet Üstel
Foto Direktörü Kriton İliyadis
Yapım : Üçok Film/Ferhan Üçoklar
Metro Film/Aram Gülyüz Ortak Yapımı

Ar Direktör, Stavro Yuanidis, Set Elemanları: Naci Fidan, Tahsin Ünlü, Selçuk Ökten, Işık Direktörü, Işık Yardımcılşarı: M. Kremal Biner, Ahmet Akgün, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Reji Asistanı: Yılmaz Korkut, Kamera Asistanı: Güngör Özsoy, Önder Kızılova, Bateri Solo: Vasfi Uçaroğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar Asistanları: Tanaş Petridis, Arif Özalp, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Osman Bilen, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Dublaj: Zafer Önen, Kuaför: Kuaför Demir, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular : Sema Özcan (Alev), İzzet Günay (Osman), Ajda Pekkan, Juanito, Özan Tekgül (Pervin), Sevim Sevil,, Hasan Ceylan (tonton), Faruk Çimen, İlhan Daner, Kamuran Akkor, Selçuk Ural, Vasfi Uçaroğlu, Nigar Uluerer, Sevim Tuna, Muammer Gözalan, Nermin Özses, Zeki Sezer, Ali Seyhan, Cango Kemal, Tuncay Toron, Salih Özmutlu, Berna Işıl, Emel Soner, Vahit Volkan, Faruk Çimen, Küçük Yıldız: Ömercik (Ömer Dönmez)

Konu: Kılık değiştirerek sevdiği erkeği tanımaya çalışan bir genç kızın aşk öyküsü 

TARKAN CANAVARLI KULE (1969)

Yönetmen: Cavit Yürüklü
Senaryo : Nuri Kırgeç
Foto Direktörü: Erdoğan Engin
Yapım : Sibel Film / Müfit İlkiz

Oyuncular : Piraye Uzun, Ünal Şahin (Tarkan), Erol Taş, Nil Baþşak, Atilla Ergün, Nesrin Nur, Orhan Aykanat, Nuri Kırgeç, Oktar Durukan, Kamuran Ballı, Hüseyin Sayar, İnci Eroğlu Behçet Nacar, Ergun Köknar, Hasan Ceylan,


Konu: Bu film de Sezgin Burak’ın hikayeleri arasında yer almayan bir filmdir 

TARKAN CAMOKAYA KARŞI (1969)

Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Kamera: Kaya Ererez
Yapım : Sel Film / Hakkı Ceyhan

Oyuncular : Müjgan Ağralı, Hasan Demirtaş, Danyal Topatan, Nevin Nuray, Doğan Tamer, Günay Güner, Nuray San, Mine Sun, Kâzım Kartal, Reha Yurdakul, Doğan Tamer, Hakkı Haktan, Günay Güner, İhsan Gedik, Ahmet Karaca, Abidin Görsev, Osman Han

► Bu film TARKAN'ın yaratıcısı Sezgin Burak'tan izin alınmadan çevrilmiş bir yapımdır 

TARKAN (1969)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo ve Eser : Sezgin Burak
Kamera : Necati İltaç
Yapım : Arzu Film / Nahit Ataman,

Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Asistan Rejisör: Temel Gürsu, (Acar Film stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular : Kartal Tibet (Tarkan), Zühal Aktan, Sevgi Can, Lale Belkıs, Mümtaz Ener, Ahmet Danyal Topatan, Sevgi Can, Kayhan Yıldızoğlu, Oktar Durukan (Hun Kralı Atilla) , Birsen Ayda, Aynur Aydan, Nil Başak, Behçet Nacar, Moris (Kulke), Mehmet Ali Akpınar, Deniz Gürsoy, Yusuf Sezer, Mustafa Yıldız, Hüseyin Kutman, Zeki Alpan, İhsan Yüce

Konu: Herkesin peşinde koştuğu şey, Mars’ın kılıcıdır. Kılıcı Atilla, Vandallar Kralı Genseriko (Mümtaz Ener) ve Roma İmparatoru Valentinianus (Kayhan Yıldızoğlu) istemektedir. Attila kılıcı bulma görevini Tarkan’a verir. Valentinianus ise gladyatör Lucius’a. Kılıcın yerini bilen tek kişi ise rahip Moro’dur.

Kulke’nin işlettiği bir handa Tarkan Vandallarla kapışır. Liciis’la karşılaşır, hancının karısıyla sevişir. Sabah hancının çağırdığı Vandalların saldırısına uğrayan Tarkan kurtulur ve Roma yolunu tutar. Bu arada Vandal Kuzmo (Behçet Nacar) rahip Moro’yu öldürür.

► Sezgin Burak’ın TARKAN'ın Maceraları 5 ayrı film olarak beyazperdeye aktarılmıştır. Bunlar; “Tarkan”, “Viking Kanı”, Mars’ın Kılıcı”, “Gümüş Eyer”, “Altın Madalyon”
Bu 5 film dışında Tarkan ismi kulanılarak, “Tarkan Camoka'ya Karşı”, “Tarkan Bir Dev Doğuyor”, “Tarkan Canavarlı Kule”, “Tarkan Kolsuz Kahramana Karşı”, isimleri altında senaryolar yazılmış ve gerçek Sezgin Burak eseri olmayan filmler gösterime girmiştir.

SEZGİN BURAK Tarkan’ı NASIL YARATTI ?

Sezgin Burak, 1965 yılında, resimli roman konusunda çalışmalar yapmak üzere İtalya’da bulunuyordu. Milano’da, El Cougar ve Colosso isimli resimli roman kahramanlarını resimlerken hep bir Türk kahramanını çizmeyi hayal ediyordu. Hunlar ve imparatorları Attila hakkında zengin bir dokümana sahip olan avrupa kütüphanelerinde derin bir araştırmaya başladı. Bu araştırmalar sonucunda Attila ve Hunların tarihte avrupa için inkâr edilemez bir güç olduğunu onlar tarafından yazılan dokümanlarda saptadı. Attila’nın kurduğu Büyük Hun İmparatorluğu Orta Asya’dan Avrupa içlerine kadar yayılmıştı, İmparatorluğun doğusu ve batısı arasında yerleşmiş olan halkların iletişimlerini sağlayacak elçi, haberci gibi cengaverler vardı. İşte, Sezgin Burak, bu cengaverlerden biri olarak kahraman Tarkan’ı yarattı. (www.tarkan.com.tr) 



TALİHSİZ GELİN REYHAN (1969)

Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo : Vecdi Uygun
Görüntü Yönetmeni : Mustafa Yılmaz
Yapım : Tunç Film / Sami Tunç

Oyuncular : Nebahat Çehre, Tugay Toksöz, Alev Ocakoğlu, Sami Tunç, Oktar Durukan, Kazım Kartal, Ece Cansel

Konu: Yazgısı kötü bir gelinin öyküsü.


ŞİRVAN DERTLİ GELİN (1969)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Zafer Sülek
Operatör: Ali Uğur
Yapım: Saltuk Film / Kadir Kesemen

Eser: Fahri Kayahan, Montaj ve Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Sesleri Alan: Marko Buduris, Prodüksiyon Amiri: Erkan Abacı, Müzik ve Türküler: Yıldıray Çınar, Şarkılar: Selma Dinç,
(Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Hülya Darcan, Kadir Savun, Ali Şen, Nevin Aypar, Kazım Kartal, Kerem Mertoğlu , Zeki Tüney, Meral Kurtuluş, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, İsmet Karslı, Mıharrem Gündüz,


Konu: Kasabada basmacılık yapan bir genç, güzel bir kız olan Şirvan’la karşılaşır iki genç birbirine aşık olur fakat Şirvanın abisi Şirvan’ı bir askerlik arkadaşına söz vermiştir. Bu arada basma satan genç, bir kazadan dolayı kör olur Şirvan da abisinin askerlik arkadaşı ile evlendirilir düğün gecesi Şirvan evleneceği adama gerçeği söyler evlendiği adam ikisini birleştirmek ister.