Powered By Blogger

26 Ocak 2018 Cuma

KALBiMiN EFENDiSi (1970)

Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Kriton İlyadis
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Arzu Film / Nahit Ataman

Kamera Asistanı: Güngör Özsoy, Prodüksiyon Asistanı: Kadir Akgün, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Set Amiri: Sonay Kanat, Asistanları: Sadi kanat, Ahmet Aktüre, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Stüdyo Teknisyenleri: Recai Karataş, Osman Bilen, Arif Özalp, Tanas Petridis, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Asistan Rejisör: Temel Gürsu,

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Süleyman Turan, Lale Belkıs, Münir Özkul, Güzin Özipek, Zeynep Tedü, Talat Gözbak, Mürüvvet Sim, Hayal Sirer, Hüseyin Kutman, Sema Ölmeztürk, Kayhan Yıldızoğlu, Feridun Çölgeçen Çocuk Yıldız: Ömercik (Ömer Dönmez),


Konu: İftiraya kurban giden bir kadınla gerçeğin ortaya çıkmasından sonra tekrar bir araya gelen kocasının öyküsü. 

KAFKAS ŞAHİNLERİ (1970)

Senaryo ve Yönetmen:Çetin Karamanbey
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Güler Film/Hasan Güler


Oyuncular: Engin Çağlar, Zuhal Aktan, Tufan Giray, Ayşe Tansel, Behçet Nacar, Sami Hazinses, Haydar Karaer, Mahmure Handan, Faruk Panter, Hasan Ceylan, Faruk Panter 

KADIN SATILMAZ (1970)

Yönetmen: Mahmut Dedehayır
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım Dede Film / Mahmut Ddehayır

Operatör Asistanı: Nihat Çifteoğlu, Rejisör Asistanı: Zeki Ökten, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar Şefi: İbrahim Üstüner, Laboratuar: Hüseyin İnal, Şaban Aldemir, Matipo: Şeref Maytap, Fehmi Acar, Negatif Montaj: Ender Toker, Senkron: Mustafa Kent, Celal Köse, Montaj: Erdoğan Esenboğa, Dublaj Rejisörü: Hayri Esen, Prodüktör: Sadiye Arcıman, (Lale Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Kartal Tibet, Şener Şen, Hülya Darcan, Nedret Güvenç, Ali Şen, Suphi Tekniker, Nusret Özkaya, M. Ali Akpınar, Haüdyosunda hazırlanmıştır)ydar Karaer, Mehmet Büyükgüngüngör


Konu: Dağlara yerleşen eşkiyalarla, başları bu yüzden dertten kurtulmayan ve huzurları kaçan köylüerin öyküsü. 



KADERİN PENÇESİNDE (1970)

Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Hidayet Pelit
Kameraman: Paşa Gündoğdu
Yapım: Pelit Film / Hidayet Pelit

Reji Asistanı: Yaşar Şener, Kamera Asistanı: Mustafa Kuzu, Işık Şefi: Naim Bahadır (E.K.O. Servisi), Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Lab.: Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu, İsmet Karslı, Senkron, Montaj: Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, (Yıldız Fil stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tugay Toksöz, Nebahat Çehre, Turgut Özatay, Gönül Bayhan, Talat Gözbak, Tufan Giray, Melek Görgün, Süheyl Eğriboz, Yaşar Şener, Hakkı Kıvanç, Oya Pelit, Baki Güneş, İlhan Koçer, Necla Sun, Bülent Pelit,


Konu: Birbirlerini sevmelerine rağmen, kavuşamıyan iki fakir gencin aşk macera öyküsü… 

KADERİN OYUNU (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Abdurrahman Palay Kamera: Nejat Okçugil
Teknik Direktör: Samim Utku
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Nuri Sesigüzel, Nazan Şoray, Funda Postacı, Meltem Mete, Raik Alnıaçık, Mürüvvet Sim, Özcan Yiğitmen


Konu: Almanya’ya giden kocasının ölüm haberini alıp, yıllarca bekledikten sonra genç bir kamyon şöförüyle evlendiği gece, eski kocasının yaşadığını haber alan bir genç kızın dramı. 

KADERİN AĞLARI (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Nil-ka Film / Hüseyin Cendere

Oyuncular: Berkant, Hülya Darcan, Yılmaz Köksal, Süleyman Turan, Semra Yılmaz, Gülsen Erten

Konu: Aynı kıza aşık olan iki gencin aşk öyküsü


KADER BAĞLAYINCA (1970)

Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Ali Uğur
Müzik: Rıza Ateş
Yapım: Duru Film / Naci Duru

Oyuncular: Ediz Hun (Polat), Ahmet Mekin (Cihangiroğlu Arslan Bey), Zuhal Aktan (Arzu), Kadir Savun (Karasavul Bey), Aliye Rona (Fati Ana), Ayton Sert /(Cındızoğlu), Tahsin Koray, Seden Kızıltunç, Reşit Çıldam, Gaye Eren, Tahsin Koray (Himmet), Zeki Sezer, Ali Demir, Yaşar Şener

Konu: Çocukken kaçırılıp aşiret reisi olan bir gençle, bir çiftlik kâhyası kızının aşk öyküsü.


KADERİM (1970)

Yönetmen: Metin Kartal
Senaryo: Fahri Sadedil
Kamera: Fehmi Eryılmaz
Yapım: Yaşar Film

Oyuncular: Nazan Şoray, Altan Bozkurt, Fahri Sadedil, Süheyl Eğriboz, Halit Vurgun, Ayten Aycan, Faruk Panter


Konu: Oto tamirhanesinde çalışan bir gençle sevdiği kadının arasına giren kötü bir adamın öyküsü. 

KAÇAK (1970)

Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Senaryo: Fuat Özlüer
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Yönetmen yardımcısı: Erkan Işıklar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz (Ender Işık Bürosu), Senkron: Cevat Sezer, Montaj: Metin Miroğlu, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Laboratuar: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Erol Yıldırım, Muharrem Gündüz, Prodüksiyon Amiri: Sohban Koloğlu, (Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: kartal Tibet, Zuhal Aktan, Önder Somer, Semra Yıldız, Hulusi Kentmen, Nubar Terziyan, Ali Seyhan, Sami Hazinses, Mürüvvet Sim, Mümtaz Ener, Necdet osun, Necip Tekçe, Mahmure Handan, Kudret Karadağ, Yaşar Şener


Konu: Doğan (Kartal Tibet) tamirhanede çalışan fakir bir gençtir. Babası bir barda çalışan Tülin (Zuhal Aktan) ile duygusal bir ilişkisi vardır. Babasının patronu Vural’ın (Önder Somer)Tülin’de gözü vardır. Ve genç kızı sürekli taciz etmektedir. Babası, kızı ile evlenmek isteyen bu zengin kısmeti kaçırmak istemez. Tülin ise Doğan’ı sevdiğini söyleyerek bu fikre karşı çıkar. Baba, Tülin’in Vural’la evlenmesi için baskı yapar. Tülin kabul edermiş gibi yaparak zaman kazanır. Doğan ile gizlice nikah günü alarak evlenirler. Mutlulukları tamdır. Doğan’ın patronu zor durumda olduğu için tamirhaneyi satar. Alıcı Vural’dır. Doğan ile Tülin balayından döndüklerinde yeni patronun Vural olduğunu öğrenirler. Vural ona dostça yaklaşır. Tam barış sağlanmışken Vural Doğan’a tuzak hazırlar. Barda çalışan Meral’le birlikte olmalarını sağlar. Bu arada resimlerini çekmeyi de ihmal etmez. Doğan bu ilişkiden pişman olup Meral’den ayrılır. Resimler ortaya çıkınca çok üzülen Tülin evine döner. Doğan barışmak için eve gittiğinde babasıyla kavga eder. Bu durumdan yararlanan Vural Tülin’in babasının öldürür ve suçun Doğan’a yıkılmasını sağlar. Doğan tutuklanıp hapse girer. Tülin herşeye rağmen Doğan’ın suçsuzluğuna inanmaktadır. Vural Tülin’e kendisiyle evlenmesi karşılığında idama mahkum olan Doğan’ı kurtaracağını söyler. Tülin çaresiz tek Doğan kurtulsun diye boşanma davası açar. Doğan bunu öğrenince hapisten kaçar. Meral de Vural’ın yaptıklarını polise anlatır. Vural’ın adamları tutuklanır, kendisi kaçmayı başarır. Firari Doğan Tülin’in yanına gelir ve boşanma nedenini öğrenir. Polisin aradığı Vural’sa, bir fırsatını bularak Tülin’i kaçırır. Doğan Vural’ın yerini bulur. Aklında biricik karısını kurtarmaktan başka bir şey yoktur. Sonunda Tülin’i kurtarır. Bu aynı zamanda suçsuzluğunu kanıtlamanın ve gerçek katil olan Vural’ın cezasını çekmesinin; iki sevgilinin de özgür ve mutlu yaşamalarının tek yolu olacaktır 

İŞPORTACI KIZ (1970)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Bülent Oran
Operatör: Çetin Gürtop
Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş,
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu, Dr. Koushan (Türk-İran Ortak yapımı)

Oyuncular: Kartal Tibet, Filiz Akın, Hümayun Tebrizyan, Gülgün Erdem, Cihangir Gaffari, Hulusi Kentmen, Sami Hazinses, Necdet Tosun, Mürüvvet Sim, Zeki Alpan, Suha Doğan


Konu: Gül (Filiz Akın), sevgilisi Kartal (Kartal Tibet), arkadaşları Necdet (Necdet Tosun) ve Hüseyin (Sami Hazinses) ile işportacılık yapmaktadır . Zengin Hulusi Bey (Hulusi Kentmen) için ise hayat, varsa yoksa, hiç tanımadığı Gül’e tıpatıp benzeyen kızı Jale’dir. Eğlence düşkünü Jale, arkadaş grubundan Cafer’e (Cihangir Gaffari) aşıktır. Aslında Cafer bir servet avcısı çapkındır. Jale evlenme planını babasına açar. Hulusi özel dedektif Çaktım Zeki’yi (Humayun Tebrizyan) tutar ve Cafer’i izletip onun bir yalancı olduğunu öğrenir. Gangıster şef, Cafer’i kullanıp Jale’yi kaçırarak fidye almak ister. Bu arada belediyeden kaçan işportacılardan Gül, bir giysi dükkanına girip uyuyakalır. Ertesi gün dükkanı açıp Gül’ü gören dükkan sahibi, hırsız sandığı genç kızı karakola teslim eder. Cafer ise tüm çapkınlık hünerini kullanıp ikna ettiği Jale ile kaçar. Kartal, Necdet ve Hüseyin ise şikayetten vazgeçirerek Gül’ü hapisten kurtarırlar. Kartal artık işportacılık yerine arsa satma dolandırıcılığı yapmalarını önerir. Hulusi Bey, telefonla istenen fidyeyi polise anlatır. Jale bunu hala bir oyun sanır. Ama babasını arayıp onun para ile buluşma yerine gelmesini istediğinde Cafer’in gerçek yüzünü görür. Parayı Çaktım Zeki götürür, Hulusi Bey bahçede bekler. Tam o anda arkadaşları ile arsa (!) satan Gül, kavga çıkınca polisle adeta kovalamaca oynarlar. Şef gelir parayı alır ama polisleri görünce bırakıp kaçar. Zeki Jale diye Gül’ü yakalar, arkadaşları da kamyonetine gizlice biner. Hulusi otele geri döner. Şef telefon edip fidyeyi iki katına çıkardığını söyler. Zeki ise Jale’nin adresini bulduğunu anlatır. Polise haber verip Zeki’nin Gül’den aldığı adrese giderler. Hulusi Gül’ü kızı sanır. Kartal, Hüseyin ve Necdet tutuklanır ama, Gül’ün Jale olmadığı anlaşılınca serbest kalırlar. Kartal ve arkadaşları Hulusi Bey’e yardıma karar verir ve haydutları türlü oyunlarla yakalatırlar. Hulusi fidye parasını bizim işportacılara vermek ister, onlar kabul etmez. Ama yine de İran’a dönerken içinde Gül’e gelinlik ve küçük hediyeler olduğunu söylediği bir paket bırakır. Eve döndüklerinde açtıkları paketten para ve Hulusi’nin yazdığı bir 

İŞLER KARIŞIK (1970)

Yönetmen : Mehmet Dinler
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Necat Okçugil
Teknik Direktör: Samim Utku
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Teknik Direktör: Samim Utku,

Oyuncular: Sadri Alışık (Hüsnü/Orhan), Esen Püsküllü (Ayşe), Gülgün Erdem (Leyla), Hüseyin Baradan, Sadettin Düzgün, Necla Filiz, Nubar Terziyan (Kahveci Rıza), Mümtaz Ener (Celal), Müşerref Çapın (Ayşe’nin annesi), Semra Yıldız (Binnur), Tarık Şimşek (Soyguncu), Zeki Sezer (Nikah memuru), Sadettin Düzgün, Hasan Ceylan (Soyguncu), Ali Seyan (Soyguncu), Asım Nipton (Kahve müdavimi), Hüseyin Zan (Zeki)

Konu: Sadri Alışık ve Esen Püsküllü'nün başrollerini oynadığı 1970 yapımı siyah beyaz bir film. Aynı yıl çevrilen ve yine ikisinin başrolde olduğu Ah Müjgan Ah ise renkli. Neden iki filmi birden andım, ona geleyim; Sadri baba her iki filmde de Hüsnü... Hüsnü her iki filmde de paçoz, fakir ama mahallelinin sevgilisi. İşler Karışık'ta Hüsnü Şen acıdan, Ah Müjgan Ah'da Hüsnü Neşeden yana İşler Karışık bir komedi filmi. Benim izlediğim kopyası mı berbattı yoksa film cidden teknik olarak o kadar berbat mı çekilmiş bilmiyorum fakat, o derece karanlıktı ki bazen sahneleri seçmekte zorlandım.

Kalabalık bir kadroya sahip filmin konusu adından da anlaşılacağı üzere karışık. Alışık'ı iki rolde (Hüsnü/Orhan) izliyoruz. Hüsnü, mahallede herkesin sevdiği kahveci çırağıdır. Mahallenin zenginlerinden Celal Bey'in (Mümtaz Ener) kızı Ayşe'ye sevdalıdır. Diğer yandan Orhan ise bir hırsızlık çetesinin çapkın reisidir. Bir soygun esnasında Orhan mahalleli tarafından Hüsnü ile karıştırılınca ikisi istemeden de olsa birbirlerinden habersiz rol değiştirirler.


Bu değişiklik türlü komik olaylara neden olur ve film bu olay örgüsüyle devam eder. 



İSTE KÖLEN OLAYIM (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Foto Direktörü: Cengiz Batuhan
Yapım: Yaşar Film/ Cengiz Batuhan
Kameraman: Salih Dikişçi,

Oyuncular: Tamer Yiğit, Arzu Okay, Şefik Döğen, Atilla Ergün, Mine Sun, Feridun Çölgeçen, Zafer Önen, Ayla Ergün, Şantöz Yaprak,


Konu: Şımarık, zengin güzel bir kızın,kendisine koruyucu olarak tutulan bir gence aşık olmasının öyküsü. 

İNTİKAM MELEĞİ (1970)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Suat Kapkı
Yapım: Gürdal Film

Oyuncular: Mine Mutlu, Demir Karahan, Mürüvvet Sim, Attila Ergün, Nevin Nuray, Kayhan Yıldızoğlu, Yusuf Sezer,

Konu: Sevgilisi tarafından ihanete uğradığı için erkeklerden intikam alan bir kadının hikayesi


İNTİKAM DERLER ADIMA (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Aktül Film

Oyuncular: Engin Çağlar, Hülya Aşan, Meltem Mete, Faik Coşkun, Hakkı Kıvanç, Metin Turan, Balarısı Özdemir Baturalp

Konu: Kan davasının öyküsü.


İMZAM KANLA YAZILIR (1970)

Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Yılmaz Güney
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Özleyiş Film / Nami Dilbaz

Oyuncular: Yılmaz Güney, Hayati Hamzaoğlu, Nükhet Egeli, Nil Armay, Osman Alyanak, İsmet Erten, Elif Esen, Hüseyin Zan, Hakkı Kıvanç, Sırrı Elitaş, İhsan Gedik

Konu: Ünlü bir kasa hırsızı olan Yılmaz (Yılmaz Güney), cezasını bitirdikten sonra şartlı olarak hapisten çıkar. Bundan sonraki günlerini bir sürgün olarak Kayseri yöresinde geçirecektir. Genç kasa hırsızı, Kayseri'de bağlı olduğu karakola, sürgündeki varlığını kanıtlamak için her gün imza atıp yoklamasını yaptırır. Sabıkalı genci, sürgündeki disiplinli yaşamı bir hayli değiştirip uslandırmıştır. Onu yasa gereği dikkatle izleyenlerden biri de karakoldaki komiserdir. Komiser, genç adamı Kayseri'ye ilk geldiği gün sevmiş ve suskun kişiliğinin etkisinde kalmıştır.

Sürgündeki delikanlı, o yörede gördüğü bir kıza (Nükhet Egeli) âşık olur. Kayserispor antrenörünün kızıdır bu. Aşıklar sık sık buluşup gizlice dolaşırlar. Yılmaz, kızı babasından istemeyi düşlemektedir. Böyle bir girişimde bulunması için de kızım babasının mutlu bir gününü yakalaması gerekmektedir. Aşık delikanlı, Kayserispor'un şampiyonluk maçını kazanacağı günü sabırsızlıkla bekler.

Bu sırada Kayseri'ye birtakım karanlık yüzlü adamlar gelir. Bu kişiler, onun yıllarca tanıdığı soyguncu arkadaşlarıdır. Eski kasa hırsızı her şeye bir sünger çektiğinden adamlara yüz vermez. Soyguncuların amacı, Yılmaz'ı ele geçirip Kayseri'deki büyük bir fabrikanın kasasını açtırmaktır. Yılmaz teklifi kabul etmez. Güzel bir kadını yem olarak kullanıp, yatağına gönderirlerse de sonuç değişmez. Yılmaz artık o eski günlere dönme niyetinde değildir.

Soyguncu arkadaşları bu kez de kaba kuvvete başvurup Yılmaz'ın sevdiği kızı kaçırırlar. Bir kitapçı dükkânından telefon ettiklerinde olay ortaya çıkar. Genç adam, telefonda genç kızın sesini duyunca paniğe kapılıp kararını verir. Sevdiği kızı kurtarabilmek için bu soyguna katılmaktan başka seçeneği olmadığını anlar.
Büyük soygun, Kayserispor'un maçı sırasında gerçekleştirilecektir. Yılmaz fabrikanın kasasını açtıktan sonra, soyguncular kızı sakladıkları yeri gösterirler. Delikanlı, terk edilmiş eski, yıkık bir caminin avlusuna girerken, adamlar arabalarına binip kaçarlar. Kızı avlunun ortasında perişan bir halde bulur. Sevdiği kıza vahşice tecavüz edilmiştir.


Hiç beklemediği bu olay karşısında çılgına dönen delikanlı, vakit geçirmeden soyguncuların peşine düşer. Suçluları teker teker yakalayıp öldürür. Yine de acısı dinmez. Tutuklu bulunduğu hapishanenin penceresinden, intihar eden sevgilisinin cenazesini yaşlı gözlerle izlerken, yüreğindeki acısı daha da büyür...”Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”