Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
27 Ocak 2018 Cumartesi
ÖLÜM ÇEMBERİ (1970)
Senaryo ve Yönetmen Çetin
İnanç
Foto Direktörü: Rafet
Şiriner
Yapım: Metin
Film / Işık Toraman
Teknik Direktör: Taner
Oğuz, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş,
Oyuncular:
Tanju Korel, Feri Cansel, Yılmaz Köksal,
Mine Soley, Oktar Durukan, Ayşe Tansel, Erol Taş,
Konu: Birbirleriyle savaşan gizli ajanların
maceralarını konu alan sıradan bir film.
ÖLECEKSEK ÖLELiM (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Orhan Elmas
Foto Direktörü: Kaya Ererez
Müzik: Abdullah Nail Bayşu
Yapım: Bilgin Film / Bilgin Şenher
Hikâye ve yardımcı rejisör: Nurettin İrişen, Prodüksiyon Amiri:
Stephan Melikyan, Kamera : Hüseyin Ererez, Set: Erdil Demirbağ,
Ahmet Akgün, Işık Şefi: Aydın Yurteri (Ender Işık Servisi), Sesleri
Alan: Tuncere Aydınoğlu, Montaj ve Senlron: Özdemir Arıtan,
Oyuncular: Ayhan Işık (Akmeşerli
Dinar), Zeynep Aksu (Zeliha), Hayati Hamzaoğlu (Bekir), Sevgi Can, Mine Soley
(Tefeci Emine), Baki Tamer (Hamal Dursun), Nubar Terziyan (Kâzım baba), Gülgün
Erdem, Cevat Kurtuluş,
Konu: Bir kan davası nedeniyle
hammal kocasını öldüren bir gençle, geçmişi unutarak evlenen Emine'nin öyküsü.
ÖDÜL
8. Antalya Altın Portakal
Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1971)
► “En
Başarılı 2. Film”
ONU ALLAH AFFETSİN (1970)
Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Nurettin Erişen
Foto Direktörü: Kaya
Ererez
Yapım: Özleyiş Film / Üveyiz
Molu
Sesleri Alan : Rauf Tözün,
Montaj ve Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Işık
Şefi: Şevket Keskin (Ender Işık Servisi), Set Amiri: Nizam Ergüden,
Teknik Ekip: Murat Serenli, Hikmet Koyuncu, Kamera Asistanı: Hüseyin
Ererez, Set Amiri: Erdil Demirbağ, Set: Ahmet Keskin, Orhan
Akıllıgil, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Zan, Asistanı: Recep
Kayseri, Yardımcı Rejisör: Nurettin İrişen, Ses Film stüdyosunda
hazırlanmış Süperfon’da seslendirilmiştir
Oyuncular:
Yılmaz Güney (Erol), Bitrsen Menekşeli,
Osman Alyanak, Gülgün Erdem , Hüseyin Zan, Sırrı Elitaş (İhsan), Fatoş Özer,
Osman Karahan, Dündar Aydınlı (Sıtkı), Selahattin Güçlü, Necat Er (Selim),
İsmet Erten (İsmet), Osman Han, Hüseyin Zan, Osman Karahan, Sebahattin Güçlü
Konu: Babası imam olan Osman
(Yılmaz Güney), kötü yola düşmüş bir gençtir. Kaçakçılık, hırsızlık ve cinayet
gibi çeşitli suçlara adı karışan Osman, yeni bir hayatın özlemi içindedir.
Yanlış bir yo! seçtiğini geç de olsa anlamıştır. Pişmandır. Bu kötü yoldan
kurtulmanın çarelerini ararken karşısına genç bir kız (Birsen Menekşeli) çıkar,
birbirlerine destek olurlar.
Osman, sevdiği kızın
yardımlarıyla yaşamını belli bir düzene sokmaya çalışırsa da, daha önce kirli
ilişkiler kurduğu çelenin adamları Osman'a rahat vermezler. Onlarla başı
derttedir. Ailesini ve sevdiği kızı sürekli rahatsız ederler. Osman, tekrar bir
savaş vermek zorunda kalır. Çetenin önemli adamlarından bazılarını öldürür.
Osman çaresizdir. Kendini yeniden batağın içinde bulur.
Osman, peşini bırakmayan
çeteyle çarpışırken, bu kez kurşunlara hedef olur. Ağır yaralıdır. O sırada
babası camide ezan okumaktadır. Babasının sesini duyunca kanlar içinde, sürüne
sürüne caminin avlusuna gelir. Babası (Osman Alyanak), oğlunu kanlar içinde
görünce önünde diz çöker ve onu kucaklar. Osman yavaşça gözlerini açar.
"Baba, size layık olamadım, beni affet, derken başı düşer. Oğlunu
kaybetmenin acısı içinde olan yaşlı adam, başım boşluğa doğru kaldırarak dua
eder. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”
ON KADINA BİR ERKEK (1970)
Yönetmen:Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Melih Gülgen
Operatör: Cahit Engin
Yapım: Ungan Film / Necmi Ungan
Oyuncular: Engin çağlar, Nazan Şoray,
Sevgi Can, Reha Yurdakul, Meltem Mete, Aynur Akarsu, Sevda Nur, Danyal Topatan.
Behçet Nacar
Konu: Çeşitli aşk maceralarından sonra
yaşamındaki gerçek kadını bulan bir çapkın gencin öyküsü.
MÜTHiŞ TÜRK ESAT SELÇUK SİYAH AKREP’E KARŞI (1970)
Yönetmen Osman Nuri Ergün
Senaryo: Yahya Benekay
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film / Mahmut Dedehayır
Oyuncular: Esat Selçuk, Nebahat Çehre,
Ali Şen, Fatma Karanfil, Diclehan baban, Faruk Panter, Emel Işık, Abdullah
Ferah
Konu: Tüm uluslararası casusların
peşine düştükleri bir yakıt formülünün çevresinde gelişen bir öykü
MERHAMET (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Bige Olgaç
Fotoğraf Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Pesen Film/Nevzat Pesen
Mete Film/Necdet Erdur
Set Amiri: Mehmet Saraç,
Set Ekibi: Ali Ateş, Aydın Çetyintaş, Yüksel Sezgin, Müzik Direktörü: Baki
Çallıoğlu, Şarkılar: Güzide Kasacı, Baki Çallıoğlu, Ümran Onur, Prodüksiyon
Amiri: Bekir Çetiner,
Oyuncular:
Türkan Şoray (Zeynep), Demir Karahan
(Tğm. Tarık), Zeynep Tedü (Semra), Ali Şen (Şekip), Avni Dilligil (Avni), Aydın
Tezel (Dr. Semih, Nevin Akkaya
KONU: 19. yüzyılın romantik yazarı Stefan
Zweig'in "Merhamet" öyküsünü bize uygularken, Olgaç, aşırı bir
duygululukla bu romantik öyküdeki tüm melodram öğelerinin altını çiziyor. Ortya
çıkan sinemamızın son yıllardaki en iyi ağlatan filmi oluyor. Eğer taş kalpli
değilseniz, film boyunca göz yaşlarınızı koyuvermenize hiç kimse engel olamaz.
Türkan Sultan ağlar ve ağlatırken, tam yerine oturmamış. Yine de ezilmeyen
Demir Karahan'ın yanı sıra, bu kadar ağlayan kişi arasında tek ölçülü, Avrupai
bir oyun veren, Zeynep Tedü oluyor. (Atilla Dorsay, 1970)
► Öksüz’le
ilgi çekici bir çıkış yapan ve Linç ile Adana şenliğinde “en iyi yönetmen”
seçilen Bilge Olgaç, gerçekçilikten melodrama dönüş yapıyor ... 19. yüzyılın
romantik yazarı Stefan Zweig'in "Merhamet" öyküsünü bize uygularken,
OIgaç, aşırı bir duygululukla bu romantik öyküdeki tüm melodram öğelerinin
altını çiziyor ... Ortaya çıkan, sinemamızın son yıllardaki "en iyi
ağlatan filmi" oluyor ... Eğer taş kalbli değilseniz, film boyunca sık sık
gözyaşlarınızı koyvermenize hiçbir güç engel olamaz ... "Türkan
sultan" ağlar ve ağlatırken, tam yerine oturmamış, yine de ezilmeyen bir
Demir Karahan'ın yanı sıra, bu kadar ağlayan kişi arasında (hayrettir) tek
ölçülü, Avrupai bir oyun veren, Zeynep Tedü oluyor... “Atilla Dorsay,
“Sinemamızın Umut Yılları” syf, 98
MEÇHUL KADIN (1970)
Senaryo ve Yönetmen Duygu Sağıroğlu
Foto Direktörü Gani Turanlı,
Yapım Memduh Ün
Reji Asistanı: Nurettin İrişen, Kamera Asistanı: Raif
Aydın, Prodüksiyon Müdürü: Sabri Aslankara, Teknik Ekip: Erdil
Demirbağ, İbrahim Uğurlu, Necip Koçak, Necmettin Çobanoğlu, Sesleri alan ve
plak müziği: Necip Sarıcıoğlu, Montaj: Celal Köse, Senkron: Mustafa
Kent, Negatif Montaj: Ender Teker, (Belçika’da L.J.Dassanville Renkli
Laboratuarlarında hazırlanmış, LALE Film Stüdyosunda seslendirilmiştir. )
Oyuncular: Fatma Girik, Tugay Toksöz (Orhan),
Kadir İnanır, Aliye Rona, Bilal İnci, Supjhi Tekniker, Diclehan Baban, Ahmet
Turgutlu, İsmet Erten, Hayati Hamzaoğlu, Talat Gözbak, İbrahim Kurt, İsmet
Erten, Orhan Çoban, Ali Demir, Niyazi Vanlı, Nusret Özkaya, Mustafa Yavuz,
Abdurrahman Palay, Timuçin Caymaz
Konu: Orhan gazinoda şarkıcı olan
sevdiği kadınla evlenebilmek istemektedir. Ancak annesi evine şarkıcı bir kızı
istemez. Anne evinden ayrılan Orhan, yeni yuva kurarak mutlu yaşamlarına devam
ederler. Fatma Girik’in başına üst üste aksilikler gelir. Talihsizlikler ve
yanlış anlamalar kadının peşini bırakmaz.
MAZİ KALBİMDE BİR YARADIR (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Necati İltaç
Müzik Direktörü: Metin Bükey
Yapım: Kemal Film / Osman E Seden
Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu; Montaj-Senkron: Osman
Koşan; Neg. Montaj: Hüsamettin Üren; Renk Uzmanı: Turgut Ören; Ses
Müh: Faruk Özar; Prod. Amiri: Adnan İrkut, Hasan Nurdan; Işık
Şefi: İlhan Aslım; Yön. Asist.: Arif Erkuş; Kamera Asist.: Sami
Güçlü; Prod. Asist.: Cemil Paskap;
(Kemal Film Platosu'nda Çevrilmiş,
Ören Film Stüdyosu'nda Hazırlanmıştır.) Bu Bir Altay Film Prodüksiyonudur.
Oyuncular:
Türkan Şoray, Ekrem Bora, Tanju Gürsu,
Figen Han, Serpil Gül, Önder Somer, Funda Gürçen, Kazım Kartal, . Feridun
Çölgeçen, Kayhan Yıldızoğlu, Filiz Güler, Saadettin Düzgün
Konu: Şükran korkunç bir şantaja
boyun eğerek çok sevdiği kocasını ve beş yaşındaki kızı Türkan’ı terk etmek
zorunda kalır... Bunu kabullenemeyen babası Türkan’ı annesinden ve bütün
hatıralarından uzaklaştırır. Küçük kızın annesiyle ilgili tüm soruları cevapsız
kalır. Almanya’ya yatılı okula gönderilen Türkan, yıllar sonra genç bir kız
olarak evine döner. Artık annesiyle ilgili tüm gerçekleri öğrenmeye kararlıdır.
Ancak evdeki ilk gününde korkunç bir düşmanla karşılaşır: Üvey annesi Sezer...
Genç kız kendisini babasının fabrikasında çalışmaya verir. Ve orada tanıştığı
mühendis Murat sayesinde hayatında yeni bir sayfa açılır
26 Ocak 2018 Cuma
MASKELİ ŞEYTAN (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan
Yapım: Atadeniz Film / Yılmaz Atadeniz
Oynayanlar: İrfan Atasoy, Feri Cansel,
Yıldırım Gencer, Sami Hazinses, Behçet Nacar, Melek Görgün, Muzaffer Tema,
Faruk Panter, Hüseyin Zan, İhsan Gedik, Necati Er, Oktay Yavuz, Yılmaz
Türkoğlu, Osman Han, Mehmet Ali
KONU: Mafya örgütü II. Dünya Savaşı’ndan sonra
ortalığı kasıp kavurmaktadır. İlk hedefleri hileli yollardan hükümetleri
dolandıran bir arkeoloji profösörüdür (Muzaffer Tema). Prof. Daha önce de
birlikte çalıştığı Arjantinli Panter’i (Faruk Panter) İstanbul’a çağırmıştır.
Prof. Kazı yaparken bir altın madeni bulmuş ve altını yurt dışına kaçırmak içinde
pilot (Yıldırım Gencer) kiralamıştır. Aslında pilot altınları almış ancak yurt
dışına çıkarmayıp sevgilisi Marilyn (Melek Görgün) ile gününü gün etmektedir.
Pilotun evini maskeli adamlar basar, pilot kurşun yağmuruna tutulur, Adamlar
kaçan Marlyn’in peşine düşer (Melek Görgün çırılçıplaktır). Tam bu sırada
Maskeli Şeytan (İrfan Atasoy) ve sevgilisi Feri (Feri Cansel), Marilyn’i
haydutların elinden kurtarır.
MAĞRUR KADIN (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Nevzat Pesen
“Muazzez Tahsin Berkant’ın aynı isimli romandan. ”
“Muazzez Tahsin Berkant’ın aynı isimli romandan. ”
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen
Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora,
Süleyman Turan, Funda Gürçen, Zeynep Tedü, Raik Alnıaçık, Leman Akçatepe,
Muazzez Erdiken, Tuncer Torun, Tunç Aydınoğlu
LİNÇ (Arap Kadir) (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Bilge
Olgaç
(Kerim Korcan’ın aynı isimli romanından)
Foto Direktörü: Ali
Yaver
Yapım: Mete Film / Necdet
Erdur
Oyuncular:
Demir Karahan, Fatma Karanfil, Baki
Tamer, Cenk Er, Ali Şen, Necip Tekçe, Danyal Topatan, Güzin Özipek, Atıf
Kaptan, Hasan Ceylan, Ersun Kazançel
Konu: Hapishanenin katı kurallarına karşı
çıkıp, sonunda mahkumlar tarafından linç edilen (ettirilen) Arap Kadir'in Kız
kaçıran bir arkadaşına yardım eden Kadir, kaçarken önlerine engel çıkınca
yaptığı yaralama ile, öldürmeye teşebbüsten mahkum olur. Babasından cezaevine
her ay gelen para bir süre sonra gelmez olur. Cezaevinin gediklilerinden Fethi
Beye uyarak disiplin suçu işler, hücreye konur, bir gece pencereden kaçar, dört
gün dağlarda aç gezer, sonra indiği köyde kendini güler yüzle karşılayan muhtar
tarafından ihbar edilir, tekrar hücreye atılır. Hep orada tutulacağı tehdidi
karşısında cezaevi müdürünü yaralar. Bu olay nedeni ile, ağır tahrik de
düşünülerek kırk gün daha mahkumiyet alır. İtibarlarının sarsıldığı düşüncesi
ile cezaevi yönetimince tekrar hücreye konulur. Bir siyasi mahkumun, durumu
bakanlığa intihara zorlama olarak bildirmesi üzerine hücre cezası kaldırılır,
koğuşuna döner ve düzelmeye başlar. Kütahya'dan gelen üç sürgün Kadir'in
koğuşuna verilir. Arap'ın koğuş koyduğu kumar yasağını dinlemezler, çatışma
çıkar Arap'a üç kişinin saldırısı başgardiyanca önlenirse de, sonuçta Arap
mahkumların selameti için yeniden hücreye konur, dokuz ay hücrede kalır.
Başgardiyanla aralarında husumet vardır. Hücredeki rahtsızlığından doktora
çıkan Kadir, dönüşte fırsatını bulup odasına gidip başgardiyanı yaralar. Haber
alan yönetimin adamı mahkumlar babamı vurdu diye Kadire salsaldırırlar jandarma
güçlükle önler, yaralı olarak hücreye kapatılan Kadir orada on beş gün kalır.
Başgardiyanın odasına çağrılan Kadir’e gardiyanların önünde koğuşa iade
edileceği bildirilir, düzen hazırlanmıştır. Kadir daha koğuşa varmadan bahçede
mahkumlar tarafından bıçak ve sopa darbeleri ile linç edilir. Yirmi yaşını
doldurmamıştır. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”
ÖDÜL:
2. Adana
Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran1970)
► “en başarılı 3. Film”
► Bilge Olgaç “en iyi
yönetmen”
► Ali yaver “en başarılı
kameraman
KÜÇÜK HANIMIN ŞOFÖRÜ (1970)
Senaryo: Özdemir Birsel
Foto Direktörü Enver Burçkin
Yapım : Hisar Film / Özdemir Birsel
Ses Direktörü: Rauf
Tözüm, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj: Sezai Elmaskaya,
Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Prodüksiyon
Amiri: Memduh Karakaş, Set Ekibi: Nihat Cerit, Cengiz Özel, Himmet
Kurgun, Işık Direktörü: Mazhar Eröz, Kameraman: Hasan Uçar, Fotoğraflar:
Necdet Taşçıoğlu, Jenerik: Refik Onubil, (Ören Film Stüdyosunda
Hazırlanmış, Süperfon stüdyosunda seslendirilmiştir.)
OYUNCULAR:
Ayhan Işık (Ömer), Belgin Doruk
(Neriman), Suna Pekuysal (Ayşe), Suna Selen (Fatoş), Hulusi Kentmen (Feridun),
Süleyman Turan (Bülent), Ali Şen, Mualla Sürer (Mihriban), Nisa Serezli
(Atifat), Cevat Kurtuluş (Sait), Ergun Köknar (Aşçı), Suna Pekuysal, Zeki
Alpan, (Saim), Necdet kökeş (Mahmut), Nezahat Dilligil (Neriman’în annesi),
Faik Coşkun (Çoban). Renan Fosforoğlu (Müşteri), Nezahat Tanyeri,, Zeki Sezer
Rıfat), Kamer Baba (Sayit), Erdoğan Seren (Sadık), Nişan Hançer (Dr. Avanakyan)
Konu: Değişiklik olsun diye çok zengin bir
kadının yanına şoför olarak giren ve ona aşık olan zengin bir delikanlının
hikayesi
KÜÇÜK HANIMEFENDİ (1970)
Eser: Muazzez Tahsin Berkand,
Senaryo: Erdoğan Tünaş,
Foto Direktörü: Kriton İliadis,
Asistan Rejisor: Tolgay Ziyal, Kamera
Asistanı: Abdullah
Gürek, Montaj-Senkron: Osman Koşkan, Sesleri
Alan: Necip Sarıcıoplu, Negatif
Montaj: Hüsam
Hüren, Set Amiri: Kahraman Kongur, Set Teknisyenleri: Necati Şimşek, Ahmet Ballı, Nurettin
Akgül, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Seven,
Yardımcısı: Fevzi
Barlas, LaboratuVar: Hikmet Kuyucu, Yardımcısı: Barış Ören, Renk
Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören, Işıklar: Ender Işık Servisi, Şef:
Aydın Yurteri,: (Ören Film Renkli laboratuarında Hazırlanmış, Lale Film
Stüdyosunda Seslendirilmiştir)
OYUNCULAR : Kartal Tibet, Hülya
Koçyiğit, Münir Özkul, Mürvet Sim, Şaziye Moral, Hulusi Kentmen, Nubar
Terziyan, Süha Doğan, Osman İrfan Ünal, Alyanak, Cevat Kurtuluş, Meltem Mete,
Muammer Gözalan, Lütfi Engin, Suzan Avcı,
KONU: Bütün mal varlığını
kaybetmek üzere olan bir aile, hem itibarını kurtarmak hem de bir genç kızı
üvey annesinden korumak için, oğullarının genç kızla evlenmesini sağlarlar.
Fakat kızın bakımsız haline tahammül edemeyen Ömer evi terk eder. Ve olaylar
gelişmeye başlar
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)