Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
30 Ocak 2018 Salı
BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ (1971)
Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Çetin
Tunca,
Müzik:
Metin
Bükey
Yapım: Zümrüt Film / Oksal Altınel
Oyuncular:
Birtane Güngör,
Atlan Bozkurt, Önder Somer, Nur Azak, Halit Akçatepe, Güzin Özipek, Tomris
Önder, Cihat Tamer, Asım Nipton, Suna Pekuysal, Küçük Yıldızlar: Üç kara Boncuk
BİR KADIN TUZAĞI (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Foto Direktörü: Ali Uğur
Yapım: Kıvanç Film/ Gürdal Onur, Bülent
Engin
Teknisyenler: Kahraman Copur, Ahmet Torbalı,
İbrahim Erol, Işık Şefi: Mehmet Alışkan, Senkron: Mustafa Kent,
Montaj: Turgut İnangiray, Aykut Oray, O Parlakkaya, S. Asyalı, Sesler ve
fon Müziği: Necip Sarıcıoğlu
Oyuncular: Fikret Hakan (Fikret), Lale
Oraloğlu (suna), Alev Oraloğlu (Letla), Orçun Sonat (Orhan), Güzin Özipek
(Yenge), Ergun Özcan, Tülin Oral, Avni Dilligil (Muhsin), Melih Laçinkaya,
Mesude Sunay, Zeki Sezer, Minik Orsel,
Konu: Gayrı meşru çocuğunun
şerefini kurtarmak için hizmetçilik, dadılık gibi çeşitli işlerde çalışan bir
kadının dramatik öyküsü.
BİR KADIN KAYBOLDU (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Safa Önal
Foto Direktörü: Necat Okçugil
Yapım: Er
Film/Berker İnanoğlu
Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora, Kayhan
Yıldızoğlu, Peri Han, Aynur Aydan, İlhan Hemşeri, Yılmaz Gruda, Diclehan Baban,
Necabettin Yal, Muammer Gözalan, Nubar Terziyan
Konu: Kocasının dostunu öldürüp
katil olan bir kadının, bu suç nedeniyle sevdiklerinden uzak durup kendisini
kaybettirmeye çalışmasının öyküsü anlatılmaktadır
BİR GENÇ KIZIN ROMANI (1971)
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu
Oyuncular: Türkan Şoray (Selma), Ediz
Hun (Fuat Taşkaya/Ahmet), Salih Güney (Doktor), Gülistan Güzey (Salih Taşkaya),
Nedret Güvenç (Müdire hanım), Mümtaz Ener (Ömer), Suna Selen (Gülten), Nükhet
Egeli (Doktorun Kardeşi), Mahmure Handan, Nubar Terziyan (Sadettin), Müşerref
Çapın, Necabettin Yal, Filiz Bozkurt (Lusi), Muammer Gözalan (Şerif), Leman
Akçatepe (Ayşe), Ali Ekdal (Kenan), Necabettin Yal, Hülya Şengül (Selma),
Mustafa Yavuz (Kâhya), Nezihe Güler (Doktorun annesi),
► Aynı kızı seven iki
erkeğin aşk hikayesi.
BİNBİR GECE MASALLARI (1971)
Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Volkan Kayhan
Kamera: Orhan Kapkı
Müzik: Seşlmi Andak
Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz
Oyuncular:
Mine Mutlu, Salih
Güney, Suna Selen, Atıf Kaptan, Nubar Terziyan, Diler Saraç, Ekrem Gökkaya,
Mümtaz Ener, Arap Celal, Faik Coşkun,
Konu: Şehrazat ve Alaeddin’in
sihirli lambasını konu alan masalsı filmde kötü ruhlu büyücünün balık kılığına
soktuğu kızla onu kurtarmaya çalışan Alaeddin’in öyküsü.
BİCİRİK İŞ PEŞiNDE (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Yılmaz
Atadeniz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Karadeniz Film / Müştak Karadeniz
Sesleri
Çeken: Marko Buduris,
Montaj, Senkron Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj:
Mahmut Eskici, Bayram Türkkan, Laboratuar: Cemil Orhon (şef), Erol
Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel, Prodüksiyon Amiri: Bekir
Çetiner,
Yıldız Film
stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir
Oyuncular:
Uğur Güçlü, Figen
Han, Aydın Babaoğlu, Hulusi Kentmen, Kayhan Yıldızoğlu, Muammer Gözalan, Oya
Demirtaş, İhsan Alemdar, Komedyen Deni Key, Cango Kemal, Mehmet Yağmur, M. Ali
Güngör, Dündar Aydınlı,
Konu: Bie cinyeti gördüğü halde on
inamayanların öyküsü.
BİN BELA BİR KURŞUN (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Nişan
Hançer
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Sun Film/Ömer Özçelik
Oyuncular:
Yıldırım Gencer,
Piraye Uzun, Feridun Çölgeçen, Kazım Kartal, Ayla Ergün, Hakkı Kıvanç, Sırrı
Elitaş,
BİLARDO KAZIM (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Natuk
Baytan
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Sun Film/Ömer Özçelik
Oyuncular:
Tamer Yiğit, Melek
Görgün, Baki Tamer, İhsan Gedik, Oktay yavuz, Nevin Er, Muzaffer Yenen, Ahmet
karaca, Mehmet Yağmur, Cengiz Han,
Konu: Kabadayılık ile çevresine ün salmış
Kâzım’ın maceralı öyküsü.
Not: “Öpme Öldür” adıyla çekilen film,
“Bilardo Kâzım “ adıyla gösterime girdikten sonra ertesi sene 1972’de “Öpme
Öldür” adıyla tekrar seyirci karşısına çıkmıştır.
BEYOĞLU KANUNU (1971)
Yönetmen: O. Nuri Ergün
Senaryo: Vecdi Uygun
Kameraman Ali Yaver
Yapım: Erbil Film Berker İnanoğlu
Montaj: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon
Müdürü: Fehmi Tengiz, Reji Asistanı: Yunus Yılmaz, Kamera
Asistanı: Umur Uğur, Işık Şefi: Aydın Yurteri, Ender Işık Servisi), Seslendiren:
Tuncer Aydınoğlu, Stüdyo Elemanları: Nevzat Dişiaçık, Arif Özalp,
Osman Bilen, Adnan Açıklalın, Recai Karataş, Altan Sertesen, Sadettin Özmutlu,
Bedirhan Koç,
Oyuncular:
Ayhan Işık (Vedat),
Piraye Uzun (Semra), Kuzey Vargın (Ferit), Turgut Özatay (Salih), Feridun
Çölgeçen (Orhan), Yaşar Güçlü (Bekir), Leman Akçatepe (Vedat’ın annesi), Al
Ekdal (Cahit), Nevin Nuray (Yıldız), Hasan Ceylan (Davut), Asım Nipton
(Vedat’ın babası), Semra Sine (Nevin), Necip Tekçe, Cevdet Balıkçı (Davut’un
adamı), Necip Tekçe (Necip), Mustafa Yavuz (Selim), Haydar Karaer (Komiser),
Zeki Sezer (Doktor), Yaşar Güçlü,
,
Konu: “Kaşıyacak tırnak vermeyeceğiz
bunlara.” Vedat karşı çete için böylesine kesin konuşmuştu. Ama iki kardeşini
ve babasını kaybettiği gibi kendi paçasını zor kurtarıyor… Siyah beyaz filmde
bile rengârenk Beyoğlu ve kapkara çıkar çatışması. Bekir, şarkıcı Yıldız’ı
almaya gelmiş. Kennedy Otel’e gidecekler. Salih “Sen olduğun için sesim
çıkmıyor. Başkasıyla bu işi yapmaya kalksa müsaade etmezdim” diyor. (Bekir’in
mahcup kırıtması görülmeye değer.) Demek bu işler ‘patron müsaadesi’ ile. Meğer
genç kızı ‘yem’ olarak kullanırmış. İş anlaşılınca onu Adana’ya ‘postalıyor’…
Basireti mi bağlandı nedir, Vedat zavallı Bekir’i tek başına hem de sabahın
dördünde Salih’le konuşmaya gönderir. Yaşar Güçlü boğulurken, çoğu filminde
yaptığı gibi soyadına uygun dişlerini gösteriyor. Kareli ceketi o zamanın
modası… Turgut Özatay ve Hasan Ceylan nasıl her zaman böylesine inandırıcı olabiliyorlar…
Semra. “Gözleri hayat, neşe dolu. Siması çocuksu. İçten.” Vedat için evden
ayrılmış. Teyzesi ile kalıyor. Ama sonra bu konunun ne olduğu belli değil.
Piraye Uzun sanki rolünü pek sevmemiş. Filmin sonunda, kimbilir kaç yıl hapis
yatacak olan kahramanımıza “Unutmayacağım, ölünceye kadar bekleyeceğim” diyor.
Ama Yönetmen’in ‘tamam’ uyarısını bile ‘bekleyemiyor’. Sevdiğini götüren
polislerle ve Vedat’ın gözü yaşlı annesine sarılmış olarak biraz yürüdükten
sonra geri dönüp onlardan uzaklaşır. Kamera da ne yapsın objektifi ağacın
dallarına çeviriyor… Filmde kurşun ve sigara nedeniyle dumansız sahne yok gibi.
Vedat ve Cahit 7’şer; Davut 6; Ferit, Orhan, Bekir, Polis Müdürü, Davut’un
adamı Rıfat, Vedat’ın üç adamı birer sigara tüttürüyorlar. Ayrıca Salih 4
sigara iki pipo; Arap İhsan bir nargile içiyor. Çetenin biri tütünü bırakıp
biraz beklese, belki rakipleri kurşuna gerek olmadan hastalıktan gidecek. Semra
ile konuşan Komiser’in sigarasında devamlılık yok. Mermi yönünden herkes çok
cömert. Kimse 1–2 kurşunla yetinmiyor. En az 5 veya 10. Ferit öldürülürken
rekor kırılır; 17. Hele Davut Ağa’nın çetesiyle hesaplaşırken 33 kurşun. Bu
sırada Vedat “Tek başıma geldim” diyerek kuyruğu dik tutmaya çalışıyor. Oysa
adamlarından geriye pek kimse kalmamıştı zaten… Kan gövdeyi götürürken Komiser,
Vedat’ın annesine “Üzülmeyin, sakin olun. Gereken tedbir alındı. Kan
dökülmeyecek” demişti. Fakat sonrasında 6 kişi daha ölüyor… Johnny Harris’in
‘Movements’ (1970) albümündeki ‘Light my Fire’ (1967) (Robby Krieger) 8 sahnede
kullanılmış. Orijinali ‘The Doors’un olan bu eser Shirley Bassey ve Jose
Feliciano’nun yorumuyla da çok sevilmişti… Filmin ilk gösterimi Zerrin Zeren’in
‘Yazık Sana’ (Ülkü Aker) şarkısı ile aynı yılda; 1972… Ferit, Necip’i
öldürecek. Tabancası susturuculu ama seslendirirken normal patlama sesi
verilmiş… Cahit’in, Nevin’e ateş ettiği sırada ilginç bir durum var. Karısı
odanın soluna kaçarken o odanın sağına ateş ediyor… Doktor rolündeki Zeki
Sezer’in sesi iki tane… Afif Yesari, Celal’i ve Arap İhsan’ı oynuyor…
Abdurrahman Palay, Vedat ve Selim’i; Nevin Akkaya, Semra’yı; Pekcan Koşar,
Cahit’i; Zafer Önen, Bekir’i; Haldun Ergüvenç, Doktor ve Celal’i; Fuat İşhan,
Salih’i seslendirmiş… Vedat “Girdim bir kere bu amansız mücadeleye. Bırakırsam,
dönersem korkak derler. İki paralık olur itibarım” havalarında. Semra ise
bambaşka şeyler söylüyor; “Kim ne derse desin. Kanun kaçağı olmak mıdır itibar?
Ölümle burun buruna gelmek, her an tehlikede yaşamak mıdır?” (Yazan: Murat
Çelenligil – sinematürk internet veri tabanı)
BEYOĞLU GÜZELİ (1971)
Yönetmen rtem Eğilmez
Senaryo Sadık Şendil
Görüntü
Yönetmeni Mike
Rafelyan,
Cahit Engin
Müzik: Yalçın Tura
Yapım Arzu Film / Nahit Ataman
Kurgu: Aleko Aleksandru, Reji asistanı: Muzaffer
Hiçdurmaz, Ergin Orbey, Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Negatif Montaj:
Hüsamettin Üren, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar: Özkan
Sevinç, Hayati Akbulut, Veli Özşahin, Hüseyin Kuğu, Renk Düzenleme: Turgut
Ören, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Ses Kayıt: Necip Sarıcıoğlu,
Osman Koşkan, Prodüksiyon amiri: Yılmaz Kanat, Set Ekibi: Sadi
kanat, Ahmet Aktüre, Müzik Direktörü: Metin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener,
(Ören Film stüdyosunda hazırlanmış, Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir. )
Oyuncular: Tarık Akan (Ferit Akert), Hülya
Koçyiğit (Alev Aker), Münir Ozkul (Alev’in babası), Suphi Tekniker (Adnan),
Mürvet Sim (Melâhat), Müfit Kiper (Ferit’in babası), Şaziye Moral (Dadı),
Göksel Kortay, Güzin Özipek (Madam), Adile Naşit (Madam), Aydın Tezel (Behzat
Bey), Deniz Erkanat (Tülay), Cemil Can Bıçakçı ( Ferit’in arkadaşı), Kadri
Ögelman, Hüseyin Kutman, Muammer Gözalan, Halit Akçatepe, Zeki Sezer (nikah
memuru), Müşerref Çapın, Nermin Özses, Hamit Haskabal, Mahmure Handan, Muzaffer
Yenen (doktor)
Konu: Ailesi ile birlikte çadır
tiyatrosunda çalışan genç kızla, tıp öğrenimi yapan delikanlı rastlantı sonucu
tanışırlar. Genç kız önceleri kimliğini saklasa da daha sonra genci çadır
tiyatrosuna davet eder ve Beyoğlu Güzeli Alev kimliği ile karşısına çıkar.
BEYAZ KELEBEKLER (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Aram
Gülyüz
Kamera Kriton İlyadis
Yapım: Metro Film/Aram Gülyüz
Üçok
Film/Ferhan Üçoklar
Oyuncular:
Rıfat Eke, Altan
Eke, Ender Akacan, Behzat Kutlubağ ve Bülent Ortaç (Beyaz Kelebekler
Topluluğu), Engin Çağlar, Arzu Okay, Münir Özkul, Ömercik (Ömer Dönmez)
Konu: Beyaz kelebeklerin yükselişinin
öyküsü.
____________________________
Beyaz Kelebekler, 1963'te İstanbul Kabataş Erkek Lisesi'nde okuyan beş genç müzisyen (Rıfat Eke, Altan Eke, Ender Akacan, Behzat Kutlubağ ve Bülent Ortaç) tarafından kuruldu. Aralarına gitarist Ercüment Ateş ve solist Ayşe Sütçü'yü alarak, zamanın gazetelerinin promosyon çekilişlerinde konser vermeye başladılar. Turgut Akyüz'ün gruba katılmasıyla profesyonel hayata geçtiler. 1967 yılında Ayşe Sütçü evlenip müziği bırakınca yeni solistleri Azize (Gencebay) oldu. 1968'de İran Şahı'nın davetlisi olarak sarayda 14 gün kalıp altı konser verdiler. 1969 sonlarında bu kez Azize, Orhan Gencebay ile evlenince solist olarak Ülkü Üst'ü aldılar. 1970 yılında bir konser için Adapazarı'na giderken geçirdikleri trafik kazasında Rıfat Eke, Atlan Eke ve Behzat Kutlubağ hayatını kaybetti. Geride kalanlar yoğun baskılar sonucu Beyaz Kelebekler'i sürdürmeye karar verdi ve aralarına dört yeni arkadaşı alan grup hemen hemen tüm Avrupa ülkelerinde konsere çıktı .
.Beyaz Kelebekler, 1975 yılında Ercüment Ateş'in bestelediği "Sen Gidince" adlı şarkıyla Hollanda plak listelerinde bir numaraya kadar çıktı. O dönemdeki solistleri Sevil Özyurt'tu. Fakat grup solistlerini bir kez daha değiştirdi ve Semra İleten'i aldı. 1970'li yılların en popüler topluluklarından biri olan Beyaz Kelebekler, 1980 yılında İzmir Fuarı dönüşünde çalışmalarına son verdi. Turgut Akyüz bir trafik kazasında hayatını kaybedince Bülent ve Ender müziği bıraktılar ve ticaret hayatına atıldılar. (kimkimdir Internet sitesi)
.
BEŞ İDAMLIK ADAM (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Alev
Akakar
Kamera: Mehmet Ali Özdemir
Yapım: Tarih Film / Alev Akakar
Oyuncular:
Sami Tunç, Ülkü
Özen, Hayati Hamzaoğlu, Aykut Bora, Mehmet Tozkoparan, Alev Akakar, Atilla
Ergün, Alev Akakar, İhsan Gedik, Nur Erkut, Ergün Rona
Konu: Hapishaneden kaçan beş mahkum ve
başgardiyanın kızı elif’in öyküsü.
BEŞ HERGELE (1971)
Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo Zihni Çetiner
Kamera: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film / İrfan Atasoy
Ses
Mühendisi: Kunt
Tulgar, Prodüksiyon Amiri: Bekir Çetiner,
Milli Film
Stüdyosunda hazırlanmıştır
Oyuncular:
İrfan Atasoy
(Aygün), Tamer Yiğit (Çeto), Erol Taş (Arap İsmail), Behçet Nacar (Kobra),
Safiye Yankı, Tijen Doray, Mahmut Gülay, Süheyl Eğriboz, Tarzan Çetin, Kudret
Karadağ, Yaşar Güçlü, Cango Kemal, Yılmaz Türkdoğan, Orhan Çoban,
Konu: Pavyonda kumar oynarken olay
çıkaran Aygün tutuklanarak hapse atılır. Burada tanıştığı Çeto ve Arap İsmail’i
kurtararak, Kobra’nın peşine düşerler.
BELANIN KRALI (1971)
Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Melih Gülgen
Kameraman Kaya Ererez
Yapım: Atadeniz Film /Yılmaz Atadeniz
Yönetmen
Asistanı: Semih
Servidal, Kameraman: Kaya Ererez, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez,
Set Teknisyenleri: Erol Karaşıray, İsmet Çağlar, Yavuz Karakaya, Prodüksiyon
Amiri: Nejdet Sivori, Ses Mühendisi: Makro Buduris, Montaj: Osman
Bilen
Oyuncular:
İrfan Atasoy, Feri
Cansel, Aynur Akarsu, Nihat Ziyaalan, Tarık Şimşek, İhsan Gedik, Danyal Topatan,
Sami Hazinses, Hulusi Kentmen, Cevat Kurtuluş, Osman Han, Behçet Nacar, Cango
Kemal, Necati Tuna, Ahmet Karaca, Safiye Yankı, Hamiyet Yankı (Yıldız Film
Stüdyosunda seslendirilmiş, Turgut Ören Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır.)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)